DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel

Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.

Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.

Instagram-baki Hamiltontól: Russellt jelölte meg a kutyája helyett

Lewis Hamilton közösségi médiás posztján derül az internet: a hétszeres világbajnok szunyókálós képet osztott meg Roscoe társaságában, de a kutya Instragram-profilja helyett véletlenül vagy talán szándékosan George Russellt jelölte meg. A poszt azóta nem érhető el.

Persze a kommentelőket sosem kell félteni. Valaki egyértelmű utalásnak látja, hogy Russell lesz Hamilton jövő évi csapattársa a Mercedesnél, más ennél is tovább megy: szerintük a kép egy metafora, melynek jelentése, hogy a brit arról álmodik, Russell személyében egy újabb Bottast, egy hűséges ölebet kap.

Sóderágyakkal tehetik biztonságosabbá az Eau Rouge-t és Spa több kanyarját

Az elmúlt években többször is kritikák kereszttüzébe került az F1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps. Különösen az Eau Rouge és Raidillon kanyarok kombinációját tartják veszélyesnek: két éve itt szenvedett halálos balesetet a Formula-2-ben Anthoine Hubert, idén pedig a spái 24 óráson, valamint a W Series és az F1 időmérőin is komoly incidensek történtek az ikonikus ponton.

Mindezek hatására, és mert Spa a közeljövőben motorversenyeket is rendezne (a motoros Endurance-világbajnokság, azaz az EWC elvileg már jövőre 24 órás futamot bonyolíthat le a belga helyszínen), komoly biztonsági átalakításokat eszközölhetnek novembertől kezdve a tél folyamán a pályán. Az Auto Motor und Sport információi szerint a nyomvonalhoz nem nyúlnak, az említett Eau Rouge–Raidillon kombinációban ugyanakkor megnövelnék a bukóteret és a korlátokon is javítanának. Emellett visszatérhetnek a sóderágyak is ott, valamint a pálya több pontján, így a La Source-ban, a Stavelot-ban, a Blanchimont-ban és a Les Combes-ban – igaz, Daniel Ricciardo például nem annyira támogatja a kavicságyak ötletét, mert az ausztrál szerint nagy tempónál fejre állíthatja az autókat. Az AMuS szerint 80 millió eurót költhetnek a téli átalakításokra.

f1-spa-dppi

Az 1991-es Jordan festése a jövő évi autókon is jól mutatna

Az interneten sok elképzelést lehetett találni arról, hogy milyennek képzelik el a rajongók a jövőre bemutatkozó új aerodinamikai szabályok szerint épült autókat. Az alábbi alkotás is hasonló, melyen a Jordan istálló 1991-es szezonban használt legendás zöld dizájnját láthatjuk, a képek pedig Simon Colabufalo munkásságai. Az autót, melyen az ikonikus 7Up festés is szerepelt, nemrégiben tesztelhette Mick Schumacher Silverstone-ban.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GP CORNER (@gp_corner) által megosztott bejegyzés

Videón Vinales első apriliás körei

Kalandos hetei vannak Maverick Vinalesnek, az egyszer biztos! Azok után, hogy még a MotoGP nyári szünete előtt bejelentették, hogy a szezon végén távozik a Yamahától, a Stájer GP után szabotázs gyanúja miatt előbb felfüggesztette őt a csapata, majd nem sokkal később azonnali hatállyal kitette a szűrét. Ez viszont azt is jelentette, hogy az Apriliával 2022-re leszerződő spanyol a tervezettnél korábban felülhetett az RS-GP-re, s ezt a noalei gyártó ki is használta: Vinales kedden és szerdán Misanóban teszteli először a vasárnap első MotoGP-s pódiumát begyűjtő márka versenygépét.

Azt egyelőre nem tudni, hogy esetleg éles versenykörülmények között is láthatjuk-e már idén a többszörös futamgyőztes versenyzőt az Aprilia színeiben, mindenesetre itt az első videó és néhány kép arról, ahogy az olasz pályán köröz új játékszerével:

 

vinales-aprilia-motogp-teszt-1

vinales-aprilia-motogp-teszt-2

vinales-aprilia-motogp-teszt-3 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Miért nem lehetett hétfőn megtartani a nagydíjat?

Sokakban felmerülhetett a vasárnapi várakozás során, hogy miért nem halasztották el az F1-es Belga Nagydíjat másnapra. Számos okból kifolyólag ez egy pillanatig sem volt reális forgatókönyv, többek között ezt is körbejártuk a Formula Podcast spái futamértékelőjében, amelynek vonatkozó részét 12:16-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Időjárás-előrejelzés: Zandvoortban is esni fog?

Az elmúlt hétvége bizarr jelenetei után egyértelműen az mindenki szándéka, hogy soha többé ne ismétlődjön meg minden idők egyik legkellemetlenebb eseménysorozata Forma-1-es futamon. Az időjárás istenei előtt azonban fejet kell hajtanunk. Bár egyelőre úgy tűnik, Zandvoort megússza eső nélkül a pénteki és szombati napot, vasárnap kezdődik a bizonytalanság.

A weather.com előrejelzése alapján a Holland Nagydíj szabadedzései és időmérője esőmentes lesz, és bár a felhők jelenléte nincs kizárva, többnyire napsütéssel és 20 fok feletti hőmérséklettel számolnak. A vasárnap ezzel szemben nem kecsegtet túl kedvező körülményekkel.

Egyes előrejelzések szerint a futam napjára eső várható. Ez azt jelentené, hogy a csapatoknak ismét szélsőséges körülmények között kell bizonyítaniuk, ha egyáltalán el tud rajtolni a mezőny. Bármelyik megoldást választják a bírák, a szombati időmérős eredményeknek ezen a hétvégén is jelentős szerepe lehet.

A fentiekkel ellentétben arról is olvashatunk, hogy az eső csupán vasárnap estefelé érheti el a zandvoorti pályát, de az sem kizárt, hogy már szombatról vasárnapra, az éjszaka folyamán megérkezik. Ez elsősorban a széltől és a záporok, illetve zivatarok kialakulásának és mozgásának sebességétől függ majd. Ám ezek egyelőre mindössze találgatások, de egy biztos: a helyzet nem tűnik olyan kilátástalannak, mint a spái versenynapon.

Videó: így labdázott Vettel és Mick Schumacher Spában

Sebastian Vettel anno Michael Schumacherrel is dekázott, most pedig példaképe fiával ütötte el az időt a Belga Nagydíj leállása idején:

Ez várja/várta az érkező F1-es mezőnyt a zandvoorti pályán - videó

Drónvideó a pálya állapotáról:

Itt pedig már a pálya videója a csapatok érkezéséről:

 

Magyar sikerek a hegyi-Eb-n

Szlovéniában, az Ilirska Bistrica versenyen Nagy Norbert az abszolút 29. helye mellett óriási fölénnyel, több mint két másodperces előnnyel nyerte meg a Group5 kategóriát, amellyel újabb trófeát szerzett a hegyi-Eb-n. A kategória harmadik helyét szintén egy magyar versenyző, Szepesi Péter szerezte meg. Hernády László a horvát bajnokságban a kategória első helyén zárt.

Az eredmények ide kattintva megtekinthetők!

pf_1

Bottas egy Mercedest már biztosan vezet majd

Új szolgálati autót kapott Valtteri Bottas. A Mercedes GT Black Series modellje a Belga Nagydíj után, hétfőn érkezett meg a finn pilóta monacói otthonába. A festés az F1-es autó dizájnját idézi, Bottas pedig közösségi médiás posztja alapján nagyon örült új járművének.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Sainz és Leclerc még a bőröndpakolásban is versenyeznek

Tripla versenyhétvége van, a Belga Nagydíj után azonnal utazni is kell tovább. A Ferrari ehhez passzoló feladatot választott pilótáinak legújabb kihívásvideójában. Vajon Carlos Sainz vagy Charles Leclerc pakolja be gyorsabban a bőröndöt (természetesen meghatározott szabályok szerint)? Két, egymástól teljesen eltérő módszert láthatunk, Leclerc pedig felveti azt a problémát, amit valószínűleg mindenki átélt már csomagolás közben: „Ez sokkal kisebb, mint gondoltam!” Hogy mi lett a pakolóverseny vége, megnézhetitek IDE vagy a képre kattintva.

Kifakadó Vettel, ujjongó Russell és Gasly vacsorája – így szólt a rádió Belgiumban

Akármekkora zűrzavar volt a Belga Nagydíjon, vasárnap, de még a hétvége korábbi szakaszában is elhangzott néhány emlékezetes üzenet a csapatrádióban. IDE vagy a képre kattintva meg is hallgathatjátok őket.

Hamiltonék márkatársa, akire büszke a Mercedes

„Ez a hős” – írta hivatalos Twitterére a Mercedes. A csapat a pályatisztító brigád zöld munkagépére büszke, amely a természet erejével küzdve próbálta eltakarítani a vizet Spa aszfaltjáról, mint tudjuk, hiába. Tény, hogy a Mercedes márkájú jármű sofőrének fárasztóbb napja volt, mint Lewis Hamiltonnak vagy Valtteri Bottasnak.

Udvarias Norris: gratulált Verstappen győzelméhez

A Formula-1 történetének talán legfurcsább győzelmét aratta Max Verstappen a Belga Nagydíjon, ami inkább a bokszban zajlott, semmint a pályán. De a győzelem az mégis csak győzelem, és ahogy a pódiumceremónia sem maradt el, úgy a gratulációk sem. Bár Verstappen elsősége érdekelte a legkevésbé a mezőnyt, volt, aki mégsem felejtette el, hogy hirdettünk egy győztest is. Verstappen jó barátja, a történteket értetlenkedve fogadó Lando Norris még az elégedetlenség közepette is megőrizte humorérzékét, és kezet nyújtott holland riválisának: „Remek verseny, haver. Hihetetlenül vezettél!” Verstappen jóízű nevetése a végén tökéletes konklúziója a vasárnapi szürreális eseményeknek.

Domenicali: Nem láttuk a radaron a sok esőt

Keményen ostorozzák a Formula-1 illetékeseit amiatt, hogy négy órán keresztül – vis majorra hivatkozva az elvileg szabályokban foglalt háromórás időkeret helyett – húzták-halasztották a Belga Nagydíj kezdését, végül pedig érdemi futam nélkül ért véget a nap. A széria első embere, Stefano Domenicali megvédte a stewardokat: azt mondta, az időjárás-előrejelzés radarképe megtévesztő volt, az eső enyhülésére számítottak, ami lehetővé tette volna a versenyzést.

„Nekem nincs beleszólásom a kezdési időpontokba, azt a stewardok változtathatják meg. A hozzánk eljutó információ azt állította, hogy amit láttunk, normál eső volt. Semmi jele nem volt annak, hogy ennyire súlyos lesz az esőzés. Máskülönben a stewardok tudtak volna döntést hozni” – idézi az F1 elnök-vezérigazgatóját az Autosport. „Láthattuk, hogy még az idő visszaszámlálását is megállították, hogy időt nyerjünk, hátha később meg lehet tartani a versenyt. Az ilyen körülmények között lehetetlen előrejelezni. Akár délelőtt 11-től kezdve is zuhoghatott volna” – mondta Domenicali, akitől bővebben itt lehet olvasni.

Marquez ütközése, testvérharc az élen, először dobogón az Aprilia – a Brit GP legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a MotoGP silverstone-i futamának legemlékezetesebb momentumairól, benne többek között Marc Marquez és Jorge Martin ütközésével és Fabio Quartararo újabb domináns győzelmével – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

britgp-video-top5

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

A Red Bull kis híján elvette Verstappen győzelmét – végül csak az ő döntésükön múlt

Mint ismert, a Belga Nagydíjat végül verseny nélkül nyerte meg Max Verstappen azért, mert ő volt a leggyorsabb a szombati időmérő edzésen és az F1 végül erre osztotta ki a hétvégi pontokat. Mint kiderült, nem sokon múlt, hogy a Red Bull lábon lője magát és saját pilótáját: Christian Horner csapatfőnök a Sky Sports kamerája előtt elárulta, hogy komolyan gondolkodtak azon, hogy erre a hétvégére motort cserélnek a hollandnak.

Horner szerint mindenképp be kell vállalniuk emiatt egy rajtbüntetést még ebben a szezonban, mert a balesetek miatt annyi motorjuk ment tönkre, hogy a maximálisan felhasználható mennyiséggel nem tudják végigcsinálni az évet, Spa pedig ideális választásnak tűnt erre, hiszen a hosszú egyenesek miatt itt elég könnyű előzni és hátulról is fel lehet zárkózni. Végül elvetették az ötletet és úgy döntöttek, hogy elnapolják a cserét, egyúttal a büntetést is - pedig ha a csere mellett döntenek, akkor Verstappen önhibáján kívül elesik a győzelemtől, George Russell nyer, Lewis Hamilton pedig második...

hor_3

fotó: dppi

A fák sem voltak biztonságban a Barum Ralin, ez a nagy balesetek versenye volt – videók

Dominik Sritesky már az első napon rommá törte a Skodáját, meg is kellett állítani a futamot emiatt:

Jari Huttunen az útra borított egy fát:

A legnagyobb drámát pedig Eric Cais szenvedte el: a 22 éves pilóta élete teljesítményét nyújtotta, simán vezetett, ám az utolsó gyorsaságin, biztos előnyben megcsúszott és beesett az erdőbe, ezzel eldobta a győzelmet.

A magyar bajnoki futamokon is megforduló Nikolai Landa sem fért el az úton:

De ez a jelenet is kieséssel zárult:

A biztonsági autó pilótája lenne a nap versenyzője?

Nem sok akciót láthatott a pályán a közönség a Belga Nagydíj alkalmával. A mezőny mindössze kettő kört tett meg a Safety Car mögött, így pedig legalább annyit sikerült elérni, hogy a legjobb tíz pilóta fél pontokkal gazdagodjon. Sokkal többször lehetett viszont látni az orvosi és a biztonsági autót körözni, így joggal vetődött fel a Mercedes Twitter oldalán az, hogy utóbbi pilótája, Bernd Mayländer legyen a nap versenyzője. Ezt a címet normális esetben a nézői szavazatok alapján osztják ki a futamok után, erre viszont most nem volt lehetőség.

Megszakadt Rosberg csapatának győzelmi sorozata az Extreme-E-ben

Grönlandon rendezték a hétvégén az idén indult elektromos tereprali-sorozat harmadik fordulóját, az Északi-sarki X-prix-t. A szombati időmérők után úgy tűnt, ezúttal is folytatódhat Lewis Hamilton és Nico Rosberg csapatainak párharca: a Sebastien Loeb, Cristina Gutierrez által fémjelzett X44 sorozatban harmadszor bizonyult a legjobb kvalifikálónak. A döntőkben eddig a Johan Kristoffersonnal és Molly Taylorral felálló Rosberg X Racing tudott felmutatni hibátlan mérleget, ez a széria azonban vasárnap megszakadt – viszont nem Loebék jóvoltából!

Az Extreme-E történetének első ötös fináléjában ugyanis végül Timmy Hansen és Catie Munnings, azaz az Andretti United párosa diadalmaskodott, megelőzve Jenson Button gárdáját, a JBXE-t (Kevin Hansen, Mikaela Ahlin-Kottulinsky), míg a dobogót Carlos Sainz és Laia Sanz duója tette teljessé. Vagyis sem Hamilton, sem Rosberg alakulata nem fért fel a dobogóra: Loebék negyedikek lettek, míg a sokáig a vezetésért csatázó Kristoffersonék egy kemény landolás és leállás után az ötödik helyen végeztek a döntőben. Búsulniuk így sem kell, a Rpsberg X Racing ugyanis továbbra is vezeti a bajnokságot 93 ponttal, kilenc egységgel megelőzve az X44-et és tizenhéttel a grönlandi győztes Andrettit. Az Északi-sarki X-prix elődöntőiről és döntőjéről itt nézhető meg egy összefoglaló: