DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

A W Series korábbi bajnoka is versenyezni fog az Extreme E-ben

Jamie Chadwicket a Veloce Racing jelentette be, mint a csapat hölgyversenyzőjét a hamarosan induló Extreme E sorozat egyik résztvevőjént. Az elektromos terepraliban az esélyegyenlőségre is szeretnék felhívni a figyelmet a klímaváltozás mellett, így minden csapatban lesz egy férfi és egy női versenyző - azt még nem tudni, hogy a Veloce férfi pilótája ki lesz majd. Chadwick korábban a W Series bajnoka volt, az elektromos tereprali-autót pedig múlt héten már ki is próbálhatta.

b8c4484d7eb64a6988d38d7fa9eafa12

Decemberi idényrajt, dupla Monaco a Formula-E 2024/2025-ös naptárában

Az FIA Motorsport Világtanácsának keddi ülése után közzétették a Formula-E következő, tizenegyedik szezonjának versenynaptárát. Bár hivatalosan például a jelenlegi idényt is 2023/2024-esnek tekintik, valójában az utóbbi években rendre egyetlen esztendőn belül rendezték az összes futamot. „Jövőre” azonban ez megváltozik, ugyanis az elektromos széria első szezonjainak hagyományát visszahozva már decemberben elrajtol majd az évad – igaz, egyedül a december 7-i Sao Pauló-i verseny lesz az, amelyet idén rendeznek majd.

fe-monaco-start

A versenynaptár másik fő érdekessége, hogy Monacóban dupla fordulót rendeznek majd: ilyesmire először kerül sor bármilyen autósportos széria tekintetében. A menetrendbe visszatér ezen kívül Jakarta, valamint csatlakozik Miami – nem az F1-es utcai pályával, hanem a NASCAR- és IMSA-futamoknak otthont adott Homestead-Miami Speedway révén –, míg a szaúdi Dirijában új nyomvonalat alakítanak majd ki. Egy kérdőjel is maradt még a rekordot jelentő 17 versenyt számláló naptárban: a március 8-i futam helyszíne egyelőre ismeretlen.

formulae-naptar-2025

„Így is legyőztük őket” – Horner visszaszólt a Mercedesnek

Még a Kanadai Nagydíj előtt nyilatkozta azt James Allison, a Mercedes technikai igazgatója, hogy szerinte a Red Bull a legutóbbi fejlesztéseivel inkább visszafejlődött, nem pedig előre – ezzel kicsit felpiszkálta az energiaitalosokat.

„Úgy tűnik, hogy az előrelépésük inkább visszalépés volt. Szóval szurkolunk, hogy ez megzavarja őket. Ha egy fejlesztési csomag nem működik, az megnehezíti az életet, mert abban a pillanatban, hogy már nem bízunk az eszközökben, akkor hátrálni kell, és rengeteg időt lehet ezzel elbukni. Az idő a legnagyobb barátunk, annak elveszítése pedig a legnagyobb ellenségünk” – mondta Allison.

Erre reagált most Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke:

„Még ezzel a visszalépésünkkel is legyőztük az ő előrelépésüket, és megnyertük a futamot” – fogalmazott elég egyértelműen a brit.

„Az utóbbi futamok nehézkesebbek voltak számunkra, de háromból kettőt megnyertünk, pole-ban voltunk Imolában, pole-időt futottunk most is. A Mercedes mindig jól ment a felgumizatlan pályákon, itt nem voltak igazán tempós kanyarok, szóval ez valószínűleg kedvezett nekik. Meglátjuk a következő futamokon, hogy ez kitart-e” – tette hozzá.

f1-horner-redbull

Kanada nem kér a sprintből

Francois Dumontier, a Kanadai Nagydíj promótere elmondta, nem szeretne sprintformátumú versenyhétvégét látni Montrealban.

„A jelenlegi formátumot kedvelem, amikor a szabadedzéseket az időmérő, majd a futam követi. Ez a tradicionális, de megfelelő út” – mondta Dumontier a Journal de Montrealnak nyilatkozva.

Egyes jelentések szerint az F1 egyébként 4 millió dollárt vesz le a promóterektől minden sprinthétvégén – arra hivatkozva, hogy ez a formátum nagyobb értéket teremt a rajongóknak.

„Az F1 azt állítja, hogy mindkét formátumban öt alkalommal látjuk pályán az autókat, de valójában a sprinthétvégék rövidebbek” – tette hozzá Dumontier.

A Haas „komolyan számol” Ocon szerződtetésével

Nem a Ferraritól távozó Carlos Sainz volt a pilótapiac egyetlen szabad portékája, akinek a hétvégén a sajtóban kezdett hízelegni valamelyik csapatfőnök azzal a céllal, hogy istállójához csábítsa őt. Az Enstone-t hosszú évek után elhagyó Esteban Ocon a hírek szerint a Williams kívánságlistáján nem szerepel, de így is van a mezőny hátsó felében olyan alakulat, ahol szívesen látnák a francia pilótát.

ocon-2024-2

A Haas első embere, Ayao Komatsu ugyanis nyíltan kijelentette, hogy számol Ocon szerződtetésével: „Egy tapasztalt, futamgyőztes versenyző, aki dobogókat szerzett és rengeteg pontot. Több csapattal is együtt dolgozott, szóval nagyon tapasztalt, amire szükségünk van, de közben csak 27 éves, még mindig nagyon fiatal. Az elszántsága és a munkamorálja pedig nagyon-nagyon jó. Több jelenlegi pilótával beszélgetünk, tapasztalt és fiatal versenyzőkkel is, de ő mindenképp azok egyike, akikkel igazán komolyan számolok.”

A Haas egyik versenyzője, Nico Hülkenberg már biztosan távozik a szezon végén, az pedig hivatalos bejelentés híján is egyértelműnek látszik, hogy a Ferrari juniorja, Oliver Bearman érkezik a helyére.

komatsu-2024

Le Mans-i előrejelzés: Eső zavarhatja meg a 24 órást

Ezen a héten rendezik a Le Mans-i 24 órás 2024-es kiadását, s az előrejelzések alapján esőre van kilátás, különösen a verseny vasárnapi szakaszában. Az edzéseket és az időmérőket szerdán és csütörtökön rendezik, ekkor még száraz idő várható, a szombat délután négy órától vasárnap délután négy óráig tartó versenyen viszont nagyon jó esély van arra, hogy megérkezik az égi áldás.

lemans-2017

Szombaton már reggelre némi esőt mondanak, a verseny első óráiban viszont csekély sansz van csak arra, hogy nedves legyen a pálya, a hőmérséklet ekkor várhatóan 17 és 19 fok között lesz. Éjszaka egészen 12 fokig csökkenhet a hőmérséklet, az eső viszont nem ekkor érkezik meg a jelenlegi előrejelzések szerint, hanem reggel kilenc óra körül, és egészen a leintésig eltarthat – bár jelen állás szerint nem kell igazán komoly zuhéra számítani, az elhúzódó zápor is megnehezítheti az ekkor már több mint 16 órája folyamatosan versenyző csapatok és pilóták dolgát.

A Le Mans-i 24 órást az idei évben is kiemelt figyelemmel kísérjük a Formula különböző felületein, a héten jelentkezünk egy beharangozó műsorral is, magát a versenyt pedig az első pillanattól az utolsóig szöveges közvetítéssel kísérjük végig.

Horner elszólta magát: Perez csak egy évet kapott?

A Viaplay mikrofonja előtt Christian Horner a Red Bull múlt héten bejelentett két szerződéshosszabbításáról beszélt: Yuki Tsunoda kontraktusában érvényesítettek egy opciót, mely plusz egy évre a Red Bull-családhoz köti a japánt, míg Sergio Perez kétéves hosszabbítást kapott. Vagy nem? Azoknak a felvetéseknek, melyek szerint a kétéves időtartam legjobb esetben is csak egy plusz egy év, táptalajául szolgálhatnak Horner szavai:

horner-montreal

„Úgy döntöttünk, hogy Checóval hosszabbítunk egy évet, de ezzel együtt Yuki opciós jogát is érvényesíteni akartuk. Remekül teljesít a VCARB-nál, így egy újabb évig velünk marad” – mondta Horner, akinek szavaira persze azonnal visszakérdeztek, amire zavartan így felelt:

„Nos, egy meg egy az kettő. Szóval ez egy kétéves szerződés. Ahogy minden szerződésben, ebben is van mindenféle dolog, de ez természetesen a versenyző és a csapat belügye.”

perez-montreal-5

Nézők rohantak a pályára a levezető kör alatt az F1-es Kanadai Nagydíjon, elmarasztalták a promótert

Nézők rohanhattak be a pályára az F1-es Kanadai Nagydíj után még akkor, amikor az autók a levezető körüket futották – emiatt a promótert szinte azonnal berendelték egy elbeszélgetésre az FIA stewardjaihoz.

Az illetékesek a szabály értelmében vétkesnek is találták, hiszen ez nem történhetne meg biztonsági okokból, és ígéretet kellett tennie arra, hogy egy részletes és alapos vizsgálatot folytat le annak érdekében, hogy kiderüljön, pontosan mi és miért történt.

Erről, és a következő biztonsági tervről, a hibák kijavításáról szeptember 30-áig be kell számolnia, és az FIA-val egyeztetnie a továbbiakról – elfogadhatatlan volt a szituáció, ami többször nem történhet meg.

2-friday-canada-2024_resize

„Már majdnem halott volt” – Verstappen lélekjelenléte mentette meg egy mormota életét

A Kanadai Nagydíjon évről évre előfordul, hogy a Notre-Dame-szigeten élő mormoták bukkannak fel a pályán szélén vagy magán az aszfalton – a populáció több tagja el is pusztult már Formula-1-es autó kerekei alatt. Egy fajtársuk is közel került a végzethez, a pálya közepe felé tartott, mikor megjelent Max Verstappen Red Bullja. A holland befelé kormányzott, miközben a mormota is kapcsolt, megfordult és menekülni kezdett a fal felé.

„Már majdnem halott volt” – elevenítette fel a találkozást az FIA-sajtótájékoztatón Verstappen. „Az utolsó sikánhoz közeledve először azt hittem, hogy csak törmelék. Már közel voltam, amikor rájöttem, hogy ’Istenem, ez egy állat!’ Ekkor, az utolsó pillanatban jobbra kormányoztam. Nem tudom, mi lett vele utána. Elütötte közületek valaki, vagy elszaladt?”

A Verstappen mellett ülő George Russell válaszolt, a futam harmadik helyezettje látta, hogy a mormota megmenekült – a brit örült, hogy Verstappen elkerülő manőverével néhány tizedet nyert.

„Szerencsés volt, mert ha eltalál egy autót…” – vette vissza a szót a futamgyőztes. „Tényleg lassítanom kellett, mert kissé lent voltam a száraz ívről. Tavaly egy madár repült neki az autómnak, nem akartam, hogy egy mormota is belepréselődjön. Hódnak neveztem, de mormota volt, nem tudtam pontosan” – zárt Verstappen, majd Russell megjegyezte: „Ha egy hódot ütsz el, az már nagyobb baj.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Jamie Chadwick harmadik női versenyzőként győzött az IndyCar előszobájában

Történelmi eredményt hozott az Indy NXT hétvégi fordulója a Road Americán: Jamie Chadwick előbb karrierje első pole-ját szerezte az IndyCar közvetlen előszobájának számító sorozatban, majd vasárnap végig vezetve meg is nyerte a 20 körös versenyt. A W Series háromszoros bajnoka ezzel a harmadik női pilóta lett, aki futamot tudott nyerni a szériában: Ana Beatriz 2008-ban Nashville-ben és 2009-ben Iowában, Pippa Mann pedig 2010-ben Kentuckyban győzött az akkor még Indy Lights névre hallgató bajnokságban. A hivatalosan a Williams F1-es csapatának fejlesztőversenyzőjeként is tevékenykedő Chadwick jelenleg a kilencedik az összetettben, korábban Indianapolisban már egy dobogós helyezést szerzett.

chadwick-indynxt_1

Power két év után nyert újra futamot az IndyCarban – videó

A hétvégén Road Americán vendégeskedett az IndyCar mezőnye, ahol a Penske hármas győzelmét hozta a vasárnapi futam. Elsőként Will Powert intette le a kockás zászló, aki így csaknem két év elteltével, a 2022-es detroiti diadala után tudott ismét nyerni. Josef Newgarden és Scott McLaughlin követte őt a sorban, míg a címvédő Alex Palou negyedik lett, megelőzve Kyle Kirkwoodot és a rajtbaleset miatt hátraeső, de utána szépen felzárkózó Colton Hertát, valamint a Juncos Hollinger Racinggel a legjobb eredményét elérő Romain Grosjeant.

indycar-power-roadamerica

Az említett rajtbalesetben járt amúgy pórul a pole-pozíciós Linus Lundqvist is, őt forgatta meg Marcus Armstrong rögtön az első kanyarban, ahonnan csak a 12. helyig tudott visszakapaszkodni. Az összetettet a verseny előtt vezető Scott Dixon csak 21. lett, ennek köszönhetően a győztes Power a tabellán is az élre állt, sőt a hatszoros bajnokot Palou is átlépte. Íme, a verseny videós összefoglalója:

 

A futam végeredménye:

1. Will Power Penske  
2. Josef Newgarden Penske 3.2609
3. Scott McLaughlin Penske 8.0148
4. Alex Palou Ganassi 16.7118
5. Kyle Kirkwood Andretti 24.8662
6. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian 28.3782
7. Romain Grosjean Juncos Hollinger 29.2710
8. Pato O’Ward McLaren 30.3109
9. Marcus Ericsson Andretti 35.6260
10. Graham Rahal RLL 42.8394
11. Christian Lundgaard RLL 46.4444
12. Linus Lundqvist Ganassi 46.8107
13. Theo Pourchaire McLaren 54.5282
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank 59.2412
15. Santino Ferrucci Foyt 1'03.7336
16. Pietro Fittipaldi RLL 1'04.7161
17. Sting Ray Robb Foyt 1'08.4389
18. Alexander Rossi McLaren 1'15.0426
19. Helio Castroneves Meyer Shank 1'15.6918
20. Christian Rasmussen Carpenter 1'19.0701
21. Scott Dixon Ganassi 1'24.4754
22. Luca Ghiotto Coyne/WR 1'40.1612
23. Nolan Siegel Juncos Hollinger 1 kör
24. Rinus VeeKay Carpenter 2 kör
25. Jack Harvey Coyne 4 kör
26. Marcus Armstrong Ganassi Kiesett
27. Kyffin Simpson Ganassi Kiesett

Mindkét Stake a bokszból vág neki a futamnak, módosult az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa

Két órával a montreali futam előtt az FIA publikálta a Formula-1-es Kanadai Nagydíj végső rajtsorrendjét. Ebben pedig van változás az előzetes verzióhoz képest, ugyanis mindkét Sauber-pilóta, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou a bokszutcából vág majd neki a versenynek a 17., illetve 19. rajthely helyett. A Stake ugyanis mindkettejük autóján módosított ugyanis a hátsó szárny specifikációján, ami a parc fermé-szabályok megsértésének minősül.

A döntés kedvezményezettje az így a 17. helyre előlépő Nico Hülkenberg, valamint a 18. rajthelyet megkaparintó Esteban Ocon – aki egyébként egy öthelyes hátrasorolást hozott magával Monacóból. A teljes módosított rajtrács ide kattintva tekinthető át.

f1-sauber-montreal-pit

Viharok és felhőszakadások zavarhatják meg az F1-es Kanadai Nagydíjat

A Formula-1-es Kanadai Nagydíj egész hétvégéjén beszédtémát jelent az időjárás a jósolt esőzések miatt. A pénteki szabadedzéseket befolyásolta is a csapadék, szombaton viszont a 80 százalékos valószínűség ellenére sem érkezett néhány cseppnél több eső az időmérőn. Vasárnapra eredetileg kisebb valószínűséggel vártak égi áldást, a legfrissebb előrejelzések azonban már mást mutatnak.

Ami már tény, hogy helyi idő szerint délelőtt esett az eső Montrealban, a ferraris betétsorozat versenyére vizes pályán került sor. A RacingNews365.com információi és az előrejelzések szerint igazából csak az a kérdés, hogy ez az eső mikor tér vissza a pálya környékére: már a futam előtt vagy „csak” közben. Ráadásul úgy fest, hogy ezúttal komoly esőzésre és viharokra lehet kilátás, ami nemcsak a stratégiákat, hanem akár az eredeti időtervet is boríthatja – igaz, a 2011-es négyórás őrület biztosan nem ismétlődik meg az azóta bevezetett háromórás abszolút időlimit miatt…

f1-hamilton-mercedes-kanada-eso

Ez már a 16. holtversenyes pole volt az F1 történetében

George Russell és Max Verstappen ezredmásodpercre azonos időt futott a Formula-1-es Kanadai Nagydíj időmérőjének utolsó felvonásában. A szabályok értelmében az döntött a Mercedes-pilóta javára, hogy ő érte el előbb az eredményt (ez nem minden szériában van így amúgy: a MotoGP-ben például ilyenkor a második leggyorsabb körök rangsorolnak). Azt persze sokan egyből tudták, hogy az 1997-es évadzáró jerezi Európai Nagydíj óta először volt holtverseny a pole-pozícióért folytatott csatában – akkor Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen is 1:21,072-t jegyzett –, viszont valójában a mostani nem a második, hanem már a 16. alkalom volt, hogy egál alakult ki egy kvalifikáció végén az élen!

f1-russell-verstappen-mercedes-kanada

Persze a „turpisság” egyértelmű: az F1 történetében sokáig csak másodpercekre vagy tizedmásodpercekre kerekítették a köridőket, így értelemszerűen sok korábbi holtverseny valójában nem is volt annyira szoros, mint az 1997-es jerezi vagy a most szombati eset. A három tizedesjegyig történő mérést csak a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján vezették be, azóta tényleg csupán kétszer fordult elő egál. Az összes esetet az alábbi táblázatban szedtük össze a RaceFans.net és a RacingNews365.com szaklapok gyűjtése révén – mint látható, a Brit Nagydíjak kifejezetten sokszor voltak helyszínei a hasonló jelenségeknek, és volt versenyző, aki több holtversenyben is érintett volt annak jó vagy rossz oldalán:

Nagydíj Pálya Pole-pozíciós Egált elérő többi versenyző Köridő
1950 Belga Nagydíj Spa-Francorchamps Giuseppe Farina Juan Manuel Fangio 4:37
1952 Brit Nagydíj Silverstone Giuseppe Farina Alberto Ascari 1:50
1955 Monacói Nagydíj Monte-Carlo Juan Manuel Fangio Alberto Ascari 1:41.1
1956 Brit Nagydíj Silverstone Stirling Moss Juan Manuel Fangio 1:41.0
1958 Portugál Nagydíj Porto Stirling Moss Mike Hawthorn 2:34.2
1959 Holland Nagydíj Zandvoort Jo Bonnier Jack Brabham 1:36.0
1959 Brit Nagydíj Aintree Jack Brabham Roy Salvadori 1:58.8
1961 Holland Nagydíj Zandvoort Phil Hill Wolfgang von Trips 1:35.7
1961 Brit Nagydíj Aintree Phil Hill Richie Ginther 1:58.8
1968 Kanadai Nagydíj Mont Tremblant Jochen Rindt Chris Amon 1:33.8
1970 Dél-afrikai Nagydíj Kyalami Jackie Stewart Chris Amon 1:19.3
1970 Brit Nagydíj Brands Hatch Jochen Rindt Jack Brabham 1:24.8
1971 Brit Nagydíj Silverstone Clay Regazzoni Jackie Stewart 1:18.1
1974 Brit Nagydíj Brands Hatch Niki Lauda Ronnie Peterson 1:19.7
1997 Európai Nagydíj Jerez Jacques Villeneuve M. Schumacher, H-H. Frentzen 1:21.072
2024 Kanadai Nagydíj Montreal George Russell Max Verstappen 1:12.000

A Ferrari megpróbálta megmondani Leclerc-nek, mit nyilatkozzon – nem jött be

Charles Leclerc közel sem volt jó kedvében a Kanadai Nagydíj időmérőjén elért 11. helyének megszerzése után. A médiazónában épp egy televíziós stáb kameráinak készült beszélni, de mielőtt odaléphetett volna a riporterhez, sajtóreferense, Mia Djacic megmutatta neki telefonján, mit vár el tőle a csapat, mit mondjon a kamerának.

Erre az alapból is frusztrált hangulatú Leclerc egyszerűen így reagált: „Azt fogok mondani, amit akarok!”

Megúszta a rajtbüntetést Verstappen

A Kanadai Nagydíj időmérőjének második szakaszának elején Max Verstappen megpróbált befurakodni a pályára kihajtó autók sorába. A holland „bedugta” a Red Bull orrát a gyorssávban sorakozó autók közé, a kereke azonban nem lépte át a sáv fehér vonalát, így a szabály és a versenyigazgató által kiadott direktíva szerint meg kellett volna várnia a sor végét, mielőtt kihajt a pályára, hiszen az autók érkezési sorrendben gurulhatnak ki a bokszutcából. A csapat elmondása szerint ők azt hitték, hogy Verstappen autójának kereke átlépte a fehér vonalat.

Miután a stewardok megvizsgálták a holland esetét, arra a következtetésre jutottak, hogy a Red Bull-os biztonságosan csatlakozott be a sorba és nem tartott fel senkit, így nem büntették meg őt. Verstappen így megtarthatja a második helyét, George Russell mögül indulhat majd a magyar idő szerint este nyolckor kezdődő futamon.

Hűség: Magnussen és a Haas a legkitartóbb párosok listáján

Kevin Magnussen Kanadában már 132. alkalommal áll rajthoz a Haas színeiben, amivel Jacques Laffite-tel holtversenyben már a 9. helyen áll a legtöbb nagydíjat egyazon csapatnál teljesítő versenyzők listáján. Az egyetlen év megszakítással 2017 óta az amerikai zászló alatt versenyző csapatot erősítő dán versenyző a szezon végére egyébként a hatodik helyig jöhet előre, ha végigcsinálja az idényt.

magnussen-bahrein

A listát Lewis Hamilton vezeti 230 mercedeses futammal, míg egyelőre még Michael Schumacher a második 180 ferraris nagydíjával, de a szezon végére Max Verstappen meg fogja előzni őt – a holland eddig 170-szer indult a Red Bull színeiben. A listán Kimi Raikkönen (Ferrari, 151), David Coulthard (McLaren, 150), Felipe Massa (Ferrari, 139), Nico Rosberg (Mercedes, 136) és Jenson Button (McLaren, 136) áll még Magnussen előtt.

A dán egyébként azt a Mika Hakkinent (McLaren, 131) szorította ki az első tízből, aki visszavonulásakor még az örökranglista második helyén állt egyetlen versennyel Laffite mögött. Idén más már nem kerülhet be az első tízbe, a jövő év elején viszont Lando Norris és Charles Leclerc is ilyen magasságokba érhet.

magnussen-miami

Ricciardo: Villeneuve ütődött, mindannyian bekaphatják!

Daniel Ricciardo „kissé” a szívére vette, amiket Jacques Villeneuve mondott róla a minap – tudniillik hogy nincs helye az F1-es mezőnyben és csak az imidzse miatt tartják a sportágban –, amire nem csupán az időmérő elért ötödik helyével adott csattanós választ, hanem a leintés utáni nyilatkozatával is…

„Még mindig nem tudom mit mondott, csak azt, hogy valami szarságot beszélt. De mindig ezt teszi. Szerintem a kelleténél kissé többször ütötte be a fejét. Nem tudom, hogy jégkorongozik, vagy mit csinál” – mondta az ausztrál, aki az edzésen korábban a bokszba érkezve beintett valakinek. Talán sejtjük, hogy kinek.

És ez nem volt elég, még gyorsan hozzátette: „Egy percet se szánnék rá, mindenesetre mindannyian bekaphatják. Szeretnék még többet is mondani, de elég ennyi. Nem foglalkozunk vele többet.”

pf-ricciardo-finger

Stroll akart egyáltalán versenyezni?

Az F1 történetében mindössze 13 kanadai pilóta állt rajthoz futamon, de közülük csak hatan indultak háromnál többször, 11-nél többször pedig csak négyen: a világbajnok Jacques Villeneuve és legendás édesapja, Gilles, valamint két, elsősorban családi hátterüknek köszönhetően bemutatkozó versenyző Nicholas Latifi és Lance Stroll személyében.

villeneuve-redbull

Az 1997-es világbajnok az elmúlt évek során elsősorban kendőzetlen megnyilatkozásairól ismert, melyek célpontjául gyakran országa legsikeresebb, nem a Villeneuve-családba tartozó versenyzője szolgál. Azaz Lance Stroll. A Sky montreali közvetítése során Villeneuve azt a kérdést tette fel, amit az elmúlt években páran már megkapargattak: vajon a 150 F1-es nagydíjon túl járó, még mindif igen fiatal versenyző egyáltalán akarta-e ezt az egészet?

„Volt egyáltalán választása? Akart valaha is versenyző lenni? Vagy ez csak az apja álma volt? Az apja mindig rendkívül szenvedélyesen rajongott a versenyzésért, ismertem őt az IndyCarban töltött időszakomban. Mindig versenyző szeretett volna lenni, de nem engedték meg neki, és most így éli meg az álmát. A fiának volt választása vagy sem? Próbálom elképzelni, hogy Lance azt mondja, hogy apa, én igazából nem is akarok versenyezni! Nem is tudom, mi lett volna belőle…”

stroll-china

Megússzák a csapatok szárazon a folytatást?

Magyar idő szerint este, helyi idő szerint kora délután folytatódik majd a harmadik szabadedzéssel a kanadai F1-es hétvége, s miután a tegnapi két gyakorlást alapjaiban meghatározta a változékony időjárás, ezúttal minden esély adott arra, hogy száraz pályán körözzenek a csapatok. Néhány órával az edzés előtt ugyanis az előrejelzések mindössze 15 százalék esélyt adnak arra, hogy csapadék zavarja meg a gyakorlást, a hőmérséklet viszont a tegnapihoz hasonlóan 19–20 fok körül mozog majd.

Az időmérőt illetően viszont már nem ilyen egyszerű a helyzet, 30 százalék körül van az eső valószínűsége, a helyi idő szerint 14 órakor rajtoló holnapi nagydíjon pedig körülbelül 50 százalékos eséllyel érkezhet meg az égi áldás. A hőmérséklet a hétvége legalacsonyabbja, 17–18 fok körüli lesz várhatóan.

sainz-canada-2024

Ennél több kell – Vowles üzent Sargeantnek

James Vowles, a Williams csapatfőnöke nem csinált titkot abból az utóbbi időben, hogy Logan Sartgeantnek össze kell szednie magát, ha meg akarja tartani az ülését. A Mercedes korábbi vezető stratégája újabb egyértelmű üzenetet küldött: ha Sargeant maradni szeretne, jobb teljesítményre lesz szüksége.

„Ahhoz, hogy megtartsa az ülését, ennél többet kell nyújtania” – mondta Vowles.

A brit csapatfőnök azt is hozzátette, hogy az elmúlt néhány hétvégén eltérő specifikációjú autót vezetett Albon és Sargeant.

„Egy bizonyos ideig nem ugyanaz a specifikáció állt a versenyzőink rendelkezésükre, ami részben a korábbi ütközések, részben pedig annak a következménye, hogy előrehoztunk néhány fejlesztést, amit egyszerűen nem tudtunk mindkét autóra felrakni” – tette hozzá Vowles.