DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 28. hétfő

Russell nyakerősítő edzését még nézni is megterhelő

Igazából két legyet ütnek vele egy csapásra, hiszen George Russell nyaka és az edzője karja is egyaránt erősödik:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Hamilton autóját különleges vizsgálat alá vonta az FIA

A Racingnews365.com számolt be róla, hogy az FIA jelentése szerint a Szaúd-arábiai Nagydíj után Lewis Hamilton Mercedese részletesebb vizsgálatokon esett át. A jelentés szerint a hétszeres világbajnok autóját véletlenszerűen választották ki az illetékesek és "részletesebb" kivizsgálásra vitték - viszont mindent rendben találtak, a jelentés szerint az összes vizsgált alkatrész megfelel a 2022-es F1-es szabályoknak.

Bahrein után ugyanígy járt Carlos Sainz és a Ferrari, náluk sem találtak semmilyen rendellenességet. 

ham_6

fotó: dppi

Schumacher a „Krokodilvadász” fiával találkozott

Nem akármilyen élményben volt része az Ausztrál Nagydíj előtt néhány nappal Mick Schumachernek: a német Formula-1-es pilóta a legendás természettudós és tévés Steve Irwin fiával, Roberttel találkozott. A Haas versenyzője testközelből nézhette meg, hogyan őrzi Robert édesapja, a „Krokodilvadász” örökségét hazájában – egy állatetetést is megtekintett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mick Schumacher (@mickschumacher) által megosztott bejegyzés

Brown 21-22 futamos versenynaptárról álmodik, rotálódó helyszínekkel

Ha sikerül pótolni a törölt Orosz Nagydíjat, idén rekordot jelentő 23 futamot fognak rendezni a Formula-1-ben. De ez még nem is a végállomás, hiszen jövőre érkezik Las Vegas, valamint visszatér Kína – ami így már azt jelenti, hogy alighanem egy jelenlegi helyszínnek búcsút kell majd intenünk. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint az ideális az lenne, ha 21-22 verseny lenne a maximum egy szezonon belül, ezt pedig úgy oldaná meg, hogy egyes pályák csak minden második évben adnának otthont F1-es nagydíjnak – Las Vegas érkezésének viszont ő is örül:

„Úgy vélem, ez három fantasztikus piac, szerintem amerikai szempontból ez majdnem a tökéletes menetrend” – mondta az amerikai versenyekről az F1i.com által idézett Brown. „Ha lenne egy varázspálcám, akkor legszívesebben olyan 21 vagy 22 versenyt látnék a naptárban: 17 vagy 18 állandó helyszínt, és hét-nyolc pályát, amelyek váltják egymást. Mivel úgy gondolom, ahhoz, hogy valóban növekedjen a sport, minél minőségibb piacokra látogatunk el, annál jobb. Vannak elsődleges és másodlagos piacok, ahova elutazunk – talán utóbbiak csak minden második évben rendeznének futamot.”

brown-dppi-2022

Mansell defektje, Schumacher és Hill ütközése, Alonso balesete – drámai pillanatok az Ausztrál Nagydíjakról

Három év után rendeznek ismét Ausztrál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján pedig válogatást készítettek a verseny történetének legdrámaibb momentumaiból. Ezek közül némelyik még nem Melbourne-ben, hanem Adelaide-ben történt, de tagadhatatlan, hogy szolgált néhány emlékezetes pillanattal a viadal az elmúlt évtizedek során. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

ausztral-video-f1

Quartararo: Érdeklődik a Honda? Át kell gondolnom!

Fabio Quartararo már a téli tesztidőszak óta hangoztatja, hogy nem látja a Yamahánál a várt fejlődést, továbbra is jelentős a lemaradásuk például a végsebesség terén. Egyelőre az eredményei is hullámzók a világbajnoki címvédőnek: Mandalikában ugyan második lett, de előtte és utána csak egy kilencedik és egy nyolcadik helyet tudott felmutatni.

A francia már az előszezonban is utalt rá, hogy a jövője nem biztosított a hangvillásoknál, hiába akarja a japán gyártó megtartani őt. A pletykák szerint mindenekelőtt a Honda jöhetne számításba Quartararónál, s a Repsol állítólag érdeklődik is a 22 éves motoros iránt – akár Marc Marquez folyamatosan sérülései és kihagyása miatt is. Amikor minderről magát a versenyzőt megkérdezte a Sky Sports Italia, így felelt: „A Honda érdeklődik irántam? Át kell gondolnom. Alaposan át kell gondolnom, a jövőm még nem tiszta. Időbe telik a döntés, de ez olyasmi, amin gondolkodni kell” – mondta el Quartararo, akinek a szavai valóban arra utalnak, hogy egyáltalán nem vehető készpénznek, hogy marad a Yamahánál 2023-ra is.

quartararo-2022-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Netflixes jelenettel hangolódik az Alfa Romeo

Eddig összesen négy évad ment le a Netflix Formula-1-et bemutató Drive to Survive című sorozatából, melynek egyes epizódjai elején a főcímben mindig egy bokszkiállást láthatunk felülnézetből, mielőtt az epizód címét megpillanthatnánk. Most ugyanezt az Alfa Romeo mutatta be, amivel az Ausztrál Nagydíjra készülődik a csapat. Melbourne városában utoljára 2019-ben tartottak versenyt.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) által megosztott bejegyzés

Két Ferrari-akadémista tör az F1 felé – de lesz-e helyük?

A Ferrari akadémiájának előző generációjából csak Mick Schumacher jutott el az F1-ig, míg Ilott az IndyCarba ment, Armstrong elhagyta a nevelőprogramot, Svarcman jövője pedig az orosz kapcsolat miatt erősen kérdésessé vált. A következő nemzedék már az F3-ban küzd egymás oldalán (és egymás ellen), ám az jó kérdés, nyílhat-e hely bármelyikük számára a következő esztendőkben… A „kis Leclerc-ről” és a tavaly berobbanó Bearmanről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában 34:50-től.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Hazájában járt Alexander Albon

Thaiföldre látogatott el a Williams versenyzője, aki a Szaúd-Arábiai és az Ausztrál Nagydíjak közötti egy hetes szünetben igyekezett kikapcsolódni. Alexander Albon megosztott pár fotót közösségi oldalain a pihenőjéről, melyekhez az alábbi gondolatokat fűzte: „Hiányzott, hogy otthon legyek Thaiföldön, alig vártam, hogy megmutathassam nektek, mi történt! Feltöltődtem és készen állok Ausztráliára!” – írta a 26 esztendős pilóta, aki kettő hete ünnepelte a születésnapját. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Albon (@alex_albon) által megosztott bejegyzés

Hamilton ejtőernyőzéssel kapcsolt ki az Ausztrál Nagydíj előtt

Izgalmas hétvégéje volt Lewis Hamiltonnak, aki az Instagramjára feltöltött videó tanúsága szerint ejtőernyőzött egyet. Mint a posztban olvasható, régóta kedveli ezt az extrém kikapcsolódási formát, már tíz ugrásnál jár, és minden alkalommal tanult valamit. „Nagyszerű módja ez annak, hogy kitisztult fejjel koncentrálhassunk az előttünk álló hétre” – írta a hétszeres F1-es világbajnok.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Videó: Ilyen lesz a pálya és a kiszolgálóépületek Miamiban

Már csak alig egy hónapot kell várnunk a vadonatúj amerikai helyszín bemutatkozására a Formula-1-ben, hiszen május 6-tól 8-ig rendezik majd a Miami Nagydíjat. Az utcai pályát a Hard Rock Stadion körül húzták fel, a szervezők pedig megtettek, hogy minden igen impozáns legyen – ezt most egy videóban is prezentálták nekünk, amelyben grafikák segítségével megismerkedhetünk a pálya körüli létesítményekkel, s azt is láthatjuk, hogy még egy mesterséges tó is helyet kapott a pályán belül, ahol jachtok állhatnak majd a hétvége folyamán:

Vajon a kutyákat vagy a macskákat szeretik jobban a McLaren pilótái?

Egy különleges kérdezz-felek játékra hívta a McLaren versenyzőit az ESPN. Az ismert amerikai sportcsatorna nemrégiben egy igazán érdekes videót töltött fel a YouTube-ra, melyben Daniel Ricciardót és Lando Norrist faggatják különböző dolgokkal kapcsolatban, így például arról, hogy a kutyákat, vagy a macskákat szeretik-e jobban, Hamiltont vagy Verstappent tartják-e jobbnak, de többek között a pályákkal, ételekkel és még a labdarúgókkal kapcsolatban is kaptak kérdéseket a durván 3 perces videóban.

A videó a képre kattintva érhető el!

Már három éve: ez történt az utolsó Ausztrál Nagydíjon - videó

A koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben sem rendeztek F1-es futamot Ausztráliában, utoljára 2019-ben versenyzett itt a mezőny. Az emiatt eddig utolsó melbourne F1-es viadalt Valtteri Bottas nyerte, miután lerajtolta Lewis Hamiltont - érdemes visszanézni az eseményeket ezen a linken vagy a képre kattintva!

pf3_13

„Elfelejtettem, milyen az ideges autó” – F1-es onboard 1999-ből

Az UnracedF1 osztott meg egy onboard felvételt Pedro de la Rosa 1999-es, Arrowsszal futott barcelonai köréről. A videót aztán ma de la Rosa is megosztotta azzal, hogy "elfelejtettem, milyen volt az ideges autó" - valóban érdemes nézni a kormánymozdulatokat egy mai F1-es autóhoz viszonyítva...

 

Rossi után Lorenzo is autóversenyzésbe kezd

A kilencszeres világbajnok Valentino Rossi GT-bemutatkozása után – amely egy kínos baki miatt lett emlékezetes: a bokszutcában az olasz véletlenül elhaladt csapata garázsa mellett, így plusz egy kört meg kellett tennie kiállásához – az egykori nagy rivális, Jorge Lorenzo is autóversenyző lesz.

A MotoGP-ből 2019 végén visszavonuló ötszörös motoros világbajnok spanyol az olasz Porsche Carrera Kupában fog indulni, a Q8 Hi Perform csapat színeiben. A bajnokság május 7-8-án, Imolában kezdődik.

Ausztrál őslakosokat segít a McLaren egy új szponzori modellel

A McLaren és állandó támogatója, a szoftverszolgáltató Smartsheet új szponzori koncepciót talált ki: a Sponsor X kezdeményezés értelmében a Smartsheet bizonyos nagydíjakon átengedi reklámfelületét az MCL36-on egy olyan szervezetnek, amelynek nem lenne elegendő pénzügyi háttere Formula-1-es szponzorként megjelenni.

Első alkalommal, az Ausztrál Nagydíjon a cég matricáinak helyére a DeadlyScience neve kerül, egy nonprofit szervezeté, amely ausztrál őslakosoknak biztosít oktatási eszközöket. A szervezet eddig több mint húszezer könyvet és egyéb felszerelést juttatott el több mint száz közösségbe gyerekeknek Ausztráliában. A DeadlyScience a McLaren közösségi csatornáin is helyet kap hétvégén – ez lesz az első alkalom, hogy bármilyen, ausztrál őslakosokhoz köthető szervezet vagy cég szponzorként tűnik fel a Formula-1-ben.

Két csapatnál akár teljes pilótacsere jöhet 2023-ban

Az F1-be igyekvő juniorokkal foglalkozó legújabb podcastünkben arról is elmélkedtünk, hogy mely csapatoknál nyílhat szabad ülés a fiatalok számára a 2023-as szezonban – e szakaszt 03:06-tól hallhatod a Formula Podcast legutóbbi adásában.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

DRS-rekordot dönt meg az F1 Melbourne-ben

Egy negyedik DRS-zónát is bevezetnek a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, a Formula-1 pedig ezzel rekordot dönt: soha egyetlen helyszínen sem volt még ennyi olyan rész, ahol a pilóták nyithatták az autók hátsó szárnyát. Eddig a célegyenesben, a kettes-hármas kanyar közötti egyenesben és a tízes-tizenegy kanyar között lehetett használni a DRS-t, az áttervezett, felgyorsított pályán viszont most már a nyolcas-kilences kanyar között is nyílhat a hátsó szárny.

Ehhez az érzékelési pont a hatos-hetes között lesz majd és aki itt nyithatja, az a következő lehetőségnél is nyithatja, nem lesz új érzékelési pont.

f1_8

fotó: Formula-1

Shoey-pohárból issza saját vörösborát Daniel Ricciardo - videó

A St. Hugo borászattal együtt kidobott DR3-hoz a shoey-ihlette cipő formájú "pohár" is rendelhető - ezt mutatta be a McLaren ausztrálja:

Remeklő VR46-os újonc és történelmi Aprilia-siker – az Argentin GP legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a legutóbbi MotoGP-versenyről – ezúttal Marco Bezzecchi, Jorge Martin, a Suzukik és természetesen Aleix Espargaro a gyűjtés főszereplői:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hivatalos: Loeb rajthoz áll a DTM szezonnyitóján

Néhány napja már felröppentek a pletykák, hogy esetleg a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb felbukkanhat a Német Túraautó-bajnokságban, most pedig ezt meg is erősítették: a francia legenda a Formula-E-s elfoglaltságai miatt hiányzó Nick Cassidy helyére ül be a Red Bull által támogatott AF Corse Ferrariba a hónap végi portimaói nyitányon. Loeb számára nem ismeretlen a túraautózás, hiszen korábban a WTCC-ben is indult, sőt versenyeket is nyert a Citroennel, a GT3-as Ferrarit pedig nemrég Spában próbálta ki. A hírek szerint a pilóta a DTM hivatalos előszezoni tesztjén is részt fog venni, a későbbiekben pedig Cassidy további programjai miatt egyéb helyszíneken is beugorhat a bajnokság futamaira. „A karrierem során mindig szerettem azt a kihívást, amit a szakágak közötti váltás jelent” – fogalmazott Loeb.

loeb-dtm-rb