DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Új csapat érkezhet egy mostani helyére a MotoGP-ben?

Több forrás is úgy értesült az első misanói hétvégén, hogy benne van a levegőben, hogy az Avintia – vagy most már hivatalosan Esponsorama – Racing a szezon végén távozhat a királykategóriából. A pletykák szerint annak ellenére, hogy idén már komolyabb támogatást kapnak a Ducatitól, és Johann Zarco eredményei révén fennállásuk legerősebb idényét futják, a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek komolyan érintették a mezőny legkisebb csapatát.

Abban az esetben, ha az Avintia valóban távozik, a híresztelések szerint két istálló lehet esélyes arra, hogy átvegye a helyét (itt kell kiemelni, hogy a jelenlegi szabályok értelmében csak egy másik alakulat helyének átvételével lehet csatlakozni a MotoGP-hez, ahogy azt a Petronas SRT esetén is láthattuk, amikor Asparék helyét vették át 2019-re). Az egyik Valentino Rossi csapata, a Moto2-ben és a Moto3-ban már szereplő Sky Racing VR46, ám úgy tudni, az időkeret túl szűkös lenne számukra a MotoGP-be való fellépéshez, ráadásul a hírek szerint csak a „Doktor” visszavonulása után ejtenék meg ezt, márpedig erre szinte bizonyosan nem fog még sor kerülni. Náluk egy fokkal esélyesebb viszont a Leopard Racing, amely a Moto3-ban több vb-címet is szerzett már.

Persze érdemes erősen pletykaként kezelni a fentieket, hiszen néhány napja még maga Ruben Xaus, az Avintia csapatigazgatója fogalmazott úgy, hogy „szinte bizonyosan egy olasz” érkezik hozzájuk jövőre a Moto2-ből Zarco helyére – aki Enea Bastianini lesz, hiszen ő pedig később megerősítette, hogy aláírt egy szerződést a Ducatival. Ez ellentmond az Avintia távozásáról szóló híreszteléseknek, de persze a MotoGP-ben megtanulhattuk az utóbbi években, hogy csak akkor lehet biztosra venni bármit is, ha az már megtörtént…

avintia-motogp

Kiderült, milyen F1-es gumikkal készül a Pirelli a Távol-Keletre és Miamira

Bár még előtte az Ausztrál Nagydíj vár a Formula-1-es mezőnyre – ahol a három legpuhább keverék lesz használatban –, a Pirelli ismertette a gumikiosztását az ezt követő három fordulóra. Az április eleji Japán Nagydíjon a C1-es, a C2-es és a C3-as, azaz a spektrum három legkeményebb abroncsa áll majd a csapatok rendelkezésére, hiszen mint a gyártó közleménye rámutat: Suzuka a gumigyilkos pályák közé tartozik.

A Kínai és a Miami Nagydíjra viszont egyaránt a C2–C3–C4 felhozatalt viszi a Pirelli, ami megegyezik a múlt hétvégi dzsiddai kiosztással. Mint írják, Sanghaj 2019 után tér vissza az F1-es naptárba, így az ismeretlen lesz, hogyan lépnek interakcióba a 2022-ben bevezetett szabályrendszer szerint épült autók a pályával és az aszfalttal. Miami kapcsán pedig úgy fogalmaznak, hogy bár a gumikkal kíméletesen bánik az első amerikai forduló aszfaltja, a várható hőség viszont így is komoly megterhelést jelent az abroncsoknak.

f1-pirelli

„Nagy dolog lenne, ha Acosta és Marquez is nálunk versenyezne” – KTM

A Brad Binder, Jack Miller duóval vágott neki a KTM gyári alakulata a MotoGP 2024-es idényének, ám míg előbbi ülése nemcsak a 2026-ig szóló szerződése, hanem a teljesítménye – Katarban a sprinten és a futamon is második lett – miatt is stabilnak tűnik, addig az ausztrálról ugyanez nem mondható el. Miller ugyanis rendre elmarad Bindertől, a futamokon rendszerint hátrafelé lépdel, ráadásul nem kiegyensúlyozott, amit a katari bukása is bizonyít. A KTM-nek viszont ott van házon belül Pedro Acosta, aki a Gas Gas Tech3 színeiben debütál idén a királykategóriában, s a szezonnyitón mutatott parádéja után még jobb esélyekkel rendelkezik a gyári ülésre 2025-re.

Ugyanakkor a KTM vezetősége korábban többször is jelezte, hogy Marc Marquez is érdekelné őket, ráadásul a közös szponzor, a Red Bull révén a kapocs is adott. A nyolcszoros világbajnok idén igazolt át a Repsol Hondától a Gresini Ducatihoz, s a 2023-as Desmosedici nyergében negyedik hellyel nyitott. Marqueznek az erős szereplése okán esélye van arra, hogy jövőre feljebb lépjen a ducatis ranglétrán belül, éppen ezért bár Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatmenedzsere álmodna egy Marquez–Acosta párosról, ezt nem érzi reálisnak (már csak Binder jelenléte miatt sem):

„Már előnyből indulunk a döntéseket illetően, hiszen itt van nekünk Pedro. Ami Marcot illeti, nem titkolom, hogy szeretném őt is!” – mondta nevetve Guidotti a Sky Sports Italiának. „Nagy dolog lenne, ha mindkettejüket magunknál tudhatnánk. De nagyon jól ment a Ducatival, és furcsa lenne számomra, ha három éven belül a harmadik motorra váltana a kora miatt. Úgy vélem, azzal a motorral fogja kijátszani a kártyáit, amivel most rendelkezik.”

motogp-acosta-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vetteltől is kapott sok szerencsét kívánó üzenetet Bearman

A múlt hétvégi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj egyik legnagyobb sztorija kétségkívül Oliver Bearman beugrása volt a vakbélműtét miatt kórházba került Carlos Sainz helyén: a Ferrari 18 éves újonc reménysége az előkelő hetedik helyen hozta be az autót. Mint azt utólag az ifjú brit elárulta, sokaktól kapott gratulációt, valamint többen már a verseny előtt is sok sikert kívántak neki – többek között a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel is, akinek a rajongója volt aktív karrierje során:

„Sok gratulációt kaptam, és egyúttal sok szerencsét kívánó üzenetet is még a verseny előtt. A kedvencem Sebastian Vetteltől jött. Óriási rajongója vagyok a kezdetek óta, amíg vissza nem vonult, mindig neki szurkoltam. Úgyhogy igazán különleges volt, hogy üzenetet kaptam tőle. Tudni azt, hogy ő is figyel, némileg nyomást helyezett rám, de jófajta nyomást.”

Bearman azt is elárulta, hogy az F1-vezér Stefano Domenicali is üzent neki, de Lewis Hamilton gesztusa is sokat jelentett számára: „Egy nagyon kedves üzenetet küldött nekem a futam után, amitől boldog voltam. Lewistól pedig kaptam egy ölelést a verseny után. Jó érzés volt, hogy így elismerte a versenyemet, büszke pillanat volt számomra.”

f1-bearman-ferrari-dzsidda-1_1

„Sargeantnek jó eredményeket kell szállítania”

Logan Sargeant számára kiemelten fontos, hogy jó eredményeket érjen el a 2024-es szezonban, hiszen már nem újonc versenyző többé – emelte ki James Vowles, a Williams csapatfőnöke.

Sargeant egy huszadik és egy tizennegyedik helyet tudhat magáénak az idei szezonban, a folytatásban azonban erősebb eredményekre lesz szüksége, ha meg akarja tartani az ülését. 

„Logan számára fontos, hogy jó eredményeket érjen el. Azt várjuk tőle, hogy folyamatosan egyre jobb teljesítményt mutasson. Az viszont nem áll fenn, hogy ha három verseny után nem teljesít, akkor valami történni fog. Egyáltalán nem ez a helyzet” – mondta James Vowles.

„Az eddig megszerzett tapasztalataira kell építenie, illetve hibák nélkül kell folyamatosan egyre jobbnak lennie” – tette hozzá a 44 éves csapatvezető.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Logan Sargeant (@logansargeant) által megosztott bejegyzés

Jövőre újra Ausztráliáé lehet az F1-es szezonnyitó – de mi lesz utána?

1996 és 2019 között csupán két alkalommal nem Melbourne-ben rendezték a Formula-1-es évadnyitót, Bahrein 2021 óta ragadta magához állandó jelleggel ezt a pozíciót. Viszont ahogy azt Lewis Hamilton ferraris átigazolásakor az Ausztrál Nagydíj szervezői egy gyorsan törölt posztban már elkottyintották, 2025-ben ismét az Albert Parkban indulhat az évad. Mint a RacingNews365.com a cikkében rámutat: jövőre a Ramadán – amely iszlám böjti hónap miatt idén szombaton rendezték a Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíjakat – már március 1-jén indul, így ha elé akarnák bezsúfolni Szahírt és Dzsiddát, akkor már februárban el kellene kezdeni a szezont, ami főleg annak fényében nem lenne örvendetes, hogy az idei kiírás december 8-án ér véget. Így az F1 illetékesei kihasználják az ausztrálokkal kötött szerződés egyik kitételét, miszerint a 2035-ig tartó megállapodás részeként háromszor ők rendezik az első fordulót.

Ami viszont kérdés az RN365 cikke szerint, hogy mi lesz a versenynaptár további menete a melbourne-i nyitány után. Bahrein és Dzsidda biztosan átkerül áprilisra, a Ramadán utánra, de az állítólag még a levegőben lóg, hogy az Ausztrál Nagydíj és a két arab állomás közé beszorítsák-e a Japán és a Kínai Nagydíjat. Ha igen, úgy a márciusi hűvös időjárás okozhat problémát Suzukában és Sanghajban, ahol ebben az időszakban 13-15 fokos maximumok jellemzők. Ha viszont nem, s a melbourne-i futammal március második felében rajtolna a szezon, ahonnan egyből Bahreinbe utazna a mezőny, akkor kérdés, hogy hova tudná máshova bezsúfolni az F1 a két ázsiai állomást – jóllehet, az idei menetrendben például szerepel egy közel egy hónapos őszi szünet, ahol alkalomadtán elférhetne Japán és Kína, csak azt a pihenőt épp a csapatok egyébként extrém leterheltségének enyhítése céljából iktatták be idén.

f1-australia-start

fotó: DPPI

Sajtó: Nem változik Newey feladatköre a Red Bullnál

Néhány napja mi is írtunk az Auto Motor und Sport azon értesüléséről, hogy kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből Adrian Newey. A német portál ezt részben a Christian Horner körüli belső feszültség egy újabb folyományának tudta be, részben pedig a költségsapka megkötéseivel indokolják. Newey vezető technikai igazgatóként már most sem csak a Formula-1-es autón dolgozik, hanem más projekteken is, így például az RB17 kódjelű hypercaron: az AMuS arról írt, hogy teljes mértékben ezen dolgozna a jövőben a 65 éves szakember.

A Motorsport.com szaklap most azonban arról számolt be, hogy ezek az értesülések nem fedik a valóságot, nem változik Newey feladatköre az energiaitalosoknál. A pletykát erősítette az, hogy Bahrein és Dzsidda után várhatóan a több csapatnál is világbajnok F1-es autókat tervező szakember nem lesz jelen az Ausztrál Nagydíjon, de az idézett portál úgy tudja: ez eredetileg is így volt tervben, a Japán Nagydíjtól viszont visszatér a Red Bull garázsába.

f1-newey-redbull

Videó: Bearman ma ismét F1-es Ferrarit vezet

Ma ismét F1-es autóba ülhetett a debütálását hétvégén megejtő Oliver Bearman: a Ferrari 18 éves brit fiatalja a 2022-es autót vezetheti Fioranóban.

Tsunoda szerint utaznak rá az F1 producerei

Yuki Tsunoda úgy érzi, hogy az F1 televíziós producerei direkt utaznak az ő rádióüzeneteire, és szándékosan azért játsszák be őket a közvetítésekben, hogy erősítsék a róla kialakult képet. A japán szerint ő amúgy nem ordibál annyit a rádióba, mint ahogy az a tv-n keresztül tűnik, és mindig figyelmezteti is magát az autóba üléskor arra, hogy nem szabad nyomnia a rádió gombját.

Mondta ezt Tsunoda egy héttel azok után, hogy heves káromkodással és méltatlankodással vette tudomásul csapata döntését azzal kapcsolatban, hogy engedje el Daniel Ricciardót, majd a leintés után, a levezető körön kis híján kétszer is felöklelte a másik Visa Cash App RB-t.

f1-tsunoda

Horner Newey-t is ki akarja túrni a Red Bulltól?

Az Auto Motor und Sport információi szerint továbbra sem teljes a béke a Red Bullnál: a német lap úgy tudja, hogy Christian Horner szeretné kitenni az F1-es csapatból Adrian Newey-t azok után, hogy az elmúlt hét dr. Helmut Markóról, és a Horner-Marko ellentétről szólt.

Az AMuS beszámolója szerint Horner az RB17-es hypercar-projektre akarja korlátozni Newey munkáját, és ezt a költségsapka megszorításaival indokolja. 

A technikai guru fontosságát Horner az ősz végén egyszer már nagy port kavaró módon megkérdőjelezte, amely után Newey felesége a közösségi médiában több helyen is kommentelt azzal kapcsolatban, hogy mekkora őrültség az, amit a csapatfőnök mondott- Horner akkor úgy fogalmazott, hogy nem Newey a lényeg, ő csak egy kis plusz, egyébként a technikai stáb végzi a munkát, nem Newey, de azt is hozzátette, hogy egyébként is ő, mármint Horner építette fel az istállót, ez az ő sikere.

f1-redbull-newey

 

Hamilton: A csapatfőnök sorsa az egész istállót érinti

A Red Bullnál zajló belháborúról az F1-es paddock minden szereplőjének megvan a maga határozott álláspontja, így van ezzel Lewis Hamilton is, aki amellett, hogy kifejezte véleményét Jos Verstappen Christian Hornerrel kapcsolatos megszólalásáról, arra a kérdésre is válaszolt, hogy a Red Bullt destabilizálhatja-e a kialakult helyzet. Hamilton azt az időszakot idézte fel a mclarenes korszakából, amikor Ron Dennis helyzete megrendült, majd át is adta a csapat vezetését:

hamilton-2024-teszt

„A McLarennél átéltem valaki hasonlót annak idején. A vezetőnk sorsa bizonytalan volt, a csapat nehéz időszakon ment keresztül, és ez mindenkire hatással volt” – nyilatkozta Hamilton a sajtónak. „Amikor elvesztettük Ront, amin Ron keresztülment, és a lépések, amiket meg kellett tennünk, ez mindannyiunkat érintett.”

„Szóval egy vezető roppant fontos, mert ők adják meg az alaphangot, ők gondoskodnak arról, hogy a csapat ragaszkodjon a sportág alapértékeihez és a tisztességhez. Miközben rengeteg ember van lejjebb a ranglétrán, akik ugyanolyan fontosak, a vezető a kulcs a célhoz, amiért dolgozol.”

dennis

Perez tudta, hogy piros a lámpa, de nem látott senkit…

Sergio Perez öt másodperces büntetésben részesült a dzsiddai F1-es futamon, miután a korai safety car-fázis alatti kiállása során veszélyesen tért vissza a bokszutca gyors sávjába, s az ott érkező Fernando Alonsónak kellett egy manőverrel megelőzni az ütközést. Perez az ilyenkor szokásos időbüntetés mellett egy büntetőpontot is kapott, miután annak ellenére hagyta ott szerelőit, hogy a lámpa pirosat mutatott a számára.

perez-saudi

A mexikói megindokolta, miért tett így: „Én hibáztam az elindulásnál, mert a csapat még nem mondta, hogy induljak el, de jobbra néztem, és nem volt ott senki. Utólag úgy gondolom, hogy a büntetés helyes volt, és ez eléggé rossz hatással volt a versenyünkre” – mondta, majd hozzátette: „Láttam, hogy nem engednek ki, de nem láttam senkit. Néha a csapat egy kicsit lassabb lehet, mint te az autóban, ezúttal viszont fordítva volt.”

Perez büntetése azt jelenti, hogy a következő 15 futamon, egészen a szeptemberi Szingapúri Nagydíjig legalább nyolc büntetőpont lesz a szuperlicenszén – a tizenkettedik pedig automatikus egyversenyes eltiltással jár.

perez-dzsidda

Marko: A Ferrarinak ülést kell találnia Bearman számára

Tagadhatatlan, hogy a mostanában más okokból a figyelem középpontjában álló Helmut Marko sok szempontból fontos szerepet játszik a Red Bull-családban, de az egyik legfontosabb mindig a fiatal tehetségek felkutatása és gondozása volt – ezért aztán nem meglepő, hogy a más csapatok színeiben felbukkanó ifjoncokról is előszeretettel formál véleményt. Így tett a Ferrarinál szenzációs teljesítménnyel bemutatkozó Oliver Bearmant illetően is, akivel kapcsolatban a maranellóiak múlt hónap eleji sztárigazolását, Lewis Hamiltont is szóba hozta:

bearman-szaud

„Egy olyan pályán, mint Dzsidda, így, kevés gyakorlással is igazán erős volt, időnként majdnem olyan szinten vezetett, mint Charles Leclerc” – idézi Marko doktort a Speed Week. „De mit tesz a Ferrari? Leigazolják a Hamiltont nagy pénzért, Leclerc-nek hosszú távú szerződése van, Bearman viszont szupertehetségtőr tesz tanúbizonyságot. Fred Vasseur helyében én azonnal keresnék Bearmannek egy ülést egy másik csapatnál, nem is tudom, például a Haasnál.”

Az amerikaiak télen kinevezett csapatfőnöke, Ayao Komatsu a verseny után szintén méltatta az istállójánál idén hat szabadedzést teljesítő ifjú britet, de azt is leszögezte, hogy nincs garancia arra, hogy helyet kap náluk – mindenesetre azt elismerte, hogy a jelöltek között szerepel: „Már tavaly egyértelmű volt számunkra, hogy teljes a csomag. Mindenképpen számolunk vele, és nagyon örülök neki.”

bearman-ferrari-3

Leclerc elmondta, hol maradt el a Ferrari a Red Bulltól Dzsiddában

Bahreinhez hasonlóan az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon is a Ferrari volt az első számú üldözője a Red Bulloknak, ezúttal Charles Leclerc révén szereztek dobogós helyezést a vörösök. Versenyre ugyanakkor nem tudták késztetni sem Max Verstappent, sem Sergio Perezt a szombati dzsiddai futamon. Bár Leclerc korábban említette a végsebességet mint hátráltató tényezőt, valamint a Ferrarinak az előző években a gumikopás is visszatérő problémája volt, a monacói pilóta most egy másik szempontot emelt ki annak kapcsán, hogy miben maradtak el a világbajnok alakulattól a futamon:

„Ami a DRS-t illeti, nem hiszem, hogy hiányzik jelenleg valami, de természetesen a hétvége után további elemzéseket fogunk végezni, hogy pontosan megértsük, hol vannak a gyengeségeink és igyekezzünk őket fejleszteni. Ugyanakkor ma nem gondolom, hogy a gumikopás tényező volt. Inkább a gumik felmelegítéséről volt szó, és kicsit jobban küszködtünk azzal, hogy a megfelelő hőmérsékletre hozzuk őket ahhoz, hogy nyomhassuk, ami kicsit nehezítette a dolgokat, mert a bemelegítési fázisban próbáltam autókat előzni. Ez pedig kicsit trükkösebb volt számunkra, mint nekik, és itt alakították ki a különbséget, ami többé-kevésbé stabil maradt a vége felé, csak akkor már késő volt nyomás alá helyeznünk őket” – magyarázta Leclerc a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón.

f1-redbull-ferrari-dzsidda

Négy Red Bull-mérnököt is megkörnyékezett a Ferrari?

Folyamatosak a találgatások és a sajtóértesülések arról, hogy több szakembert is átcsábítana a Red Bulltól Maranellóba a Ferrari F1-es alakulata. Az köztudott, hogy Adrian Newey-t is megpróbálták megszerezni korábban a vörösök, tavaly pedig állítólag Pierre Wache technikai igazgatót keresték meg, aki azonban nemet mondott, így maradt Milton Keynes-ben.

Az olasz Gazzetta dello Sport viszont most arról írt, hogy a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon négy szakember iránt is érdeklődött a Scuderia. A lap a nevüket is említi: Enrico Balbo, a Red Bull aerodinamikai vezetője (az olaszt állítólag már a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíjon megkereste a Ferrari); David Morgan, a Red Bull aerodinamikai pályateljesítményért felelős csoport vezetője; Ben Waterhouse vezető teljesítménymérnök; valamint a CFD területén szakképzett Alessandro Germani.

A Gazzetta még azt is hozzáteszi, hogy Dzsiddában állítólag találkozott a Red Bull vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff és a Ferrari elnöke, John Elkann – igaz, a téma nem a négy mérnök esetleges átigazolása, hanem a Concorde-egyezménnyel kapcsolatos kérdések voltak.

f1-verstappen-redbull-1_1

Bearman vissza akarja adni Sainznak a Ferrariját

Carlos Sainz vakbélműtétje miatt nem tudott részt venni az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén és futamán, amelyen a 18 éves brit, Oliver Bearman ugrott be a helyére. Az újonc pedig helytállt: a kvalifikáción épp csak nem jutott be a Q3-ba, a futamon pedig a hetedik helyen hozta be a Ferrarit, többek között Lando Norrist és Lewis Hamiltont is megelőzve.

Azt egyelőre Frederic Vasseur csapatvezető sem tudja megmondani, hogy Sainz felépül-e a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjra – bár optimista –, amikor viszont Bearmant kérdezték arról, hogy Melbourne-ben is ő ül-e majd az egyik SF-24-esben, a beugró versenyző sportszerű választ adott: „Hogy őszinte legyek, nem vagyok biztos benne. Remélem, nem. Ezzel nem azt mondom, hogy nem akarok ebben az autóban ülni, de a legjobbakat kívánom Carlosnak és remélem, jobban érzi magát. Ez az ő autója, és olyan érzésem van, hogy nem kellene az autójában ülnöm, hanem vissza kellene adnom neki, hogy újra ő következhessen.”

f1-bearman-ferrari-dzsidda-1

Michelisz marad a kibővülő Hyundai-csapatban a TCR World Tourban

Aligha az év legváratlanabb bejelentése, de a Hyundai Motorsport Customer Racing hétfői közleményéből kiderült, hogy Michelisz Norbert 2024-ben is a BRC Hyundai N Squadra Corse felállását fogja erősíteni a TCR Világsorozatban. A magyar versenyző tavaly megnyerte a regionális és helyi TCR-sorozatok versenyeire épülő széria első kiírását, így 2019-es világkupa-győzelme után másodszor ért fel a nemzetközi túraautózás csúcsára.

A BRC Hyundai csapata viszont bővülni fog erre az évre, ugyanis Michelisz és a 2022-es WTCR-bajnok Mikel Azcona megtartása mellett egy harmadik autót is indítanak, amelybe a tavaly Hondával szereplő Nestor Girolami ülhet majd be. Ezzel amúgy még mindig csak négy bejelentett pilótánál jár a TCR World Tour, hiszen korábban csak egy új hondás istálló, a GOAT Racing két versenyzőjének egyikét, a fiatal Marco Buttit erősítették meg. Az ausztrál állomások kiesésével mindössze hétfordulós szezon áprilisban, Vallelungában startol.

tcr-michelisz-hyundai

Három ponton belül a top 3, Marquez a negyedik – a MotoGP vb-állása a Katari Nagydíj után

Vasárnapi sikerével a címvédő Francesco Bagnaia máris magához ragadta a vezetést a MotoGP világbajnoki tabelláján, de Brad Binder és Jorge Martin szorosan ott van a nyomában azok után, hogy a sprinten és a futamon is dobogón végeztek. Marc Marquez a negyedik pozíciót foglalja el, míg az újonc Pedro Acosta a kilencedik helyen tanyázik. A gyártóknál a Ducati maximális pontszámmal távozott a szezonnyitó Katari GP-ről – így állnak a vb-összetettek élmezőnyei a 21 fordulós évad első állomása után:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati Team 31   1. Ducati 37  
2. Brad Binder KTM Factory 29   2. KTM 29  
3. Jorge Martin Pramac Ducati 28   3. Aprilia 15  
4. Marc Marquez Gresini Ducati 18   4. Yamaha 5  
5. Enea Bastianini Ducati Team 15   5. Honda 4
6. Aleix Espargaro Aprilia Racing 15        
7. Alex Márquez Gresini Ducati 13        
8. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 9   CSAPATOK
9. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 9   1. Ducati Team 46  
10. Maverick Vinales Aprilia Racing 7   2. Gresini Ducati 31  
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha 5   3. KTM Factory 29  
12. Johann Zarco LCR Honda 4   4. Pramac Ducati 28  
13. Joan Mir Repsol Honda 3   5. Aprilia Racing 22  
14. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 2   6. VR46 Ducati 11  
15. Miguel Oliveira Trackshouse Aprilia 1   7. Gas Gas Tech3 9  

motogp-bagnaia-katar-podium

fotó: Michelin Motorsport

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egyetért a büntetéseivel Magnussen, csak a mértékükkel nem

Kevin Magnussen két tíz másodperces időbüntetést kapott szombaton az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: előbb Alexander Albonnal koccant és kente kis híján a falra a brit-thai pilótát, majd később Yuki Tsunodát előzte úgy vissza, hogy közben négy kerékkel elhagyta a pályát. A Haas pilótája elismeri, hogy jogosak voltak a szankciók – szavait a RacingNews365.com idézi:

„Az elsőnél összeértünk Albonnal. Nem állt szándékomban, de büntetést adtak érte, rendben van. A másodiknál megelőztem Tsunodát, közben lementem a pályáról. A szabály az szabály, nem örülök, hogy begyűjtöttem ezt a két büntetést.”

„Legalább tudtam segíteni a csapatnak, hogy kialakítottam a különbséget Nicónak a bokszkiálláshoz” – utalt arra a taktikára Magnussen, amely Hülkenberg pontját és a Visa RB felbőszítését eredményezte. „Jó tempót és csapatmunkát mutattunk ma, úgyhogy legalább vannak pozitívumok.”

A dán versenyző lett az első, akit az idei évtől szigorított pályaelhagyásos-előnyszerzéses büntetéssel sújtottak, ezt egy kicsit erősnek érzi Magnussen: „Próbáltam a fehér vonalon belül tartani, de nem sikerült. Végső soron ez van, jobb munkát kell végeznem, hogy elkerüljem ezeket a büntetéseket. Általában nem gyűjtök sokat, ma mégis összejött kettő. Nem volt jó nap ilyen szempontból. Kicsit szigorú, de ez van.”

f1-magnussen-haas-visarb-dzsidda

Szezonnyitó futam a MotoGP-ben és az IndyCarban – vasárnapi program

Bár az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj már szombaton véget ért, így sem maradunk autó-motorsportok nélkül március második vasárnapján, hiszen a MotoGP Katari Nagydíján és az IndyCar St. Petersburg-i nyitányán egyaránt ma rendezik a versenyeket – itt a menetrend:

Vasárnap (március 10.)  
13:40-13:50 MotoGP, Warm up  
15:00 Moto3, Futam (tv: Match4, élő)
15:10-15:40 IndyCar, Warm up  
16:15 Moto2, Futam (tv: Match4, élő)
17:15 IndyCar, Futam (NET4+ online, előfizetés után élő)
18:00 MotoGP, Futam (tv: Match4, élő)
21:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)

motogp-start-sprint

Utólag büntették Tsunodát

Yuki Tsunoda, a Visa Cash App RB japán versenyzője a Szaúd-arábiai Nagydíj leintését követően kapott öt másodperces időbüntetést egy veszélyes kiengedésért, mely még a futamot megelőzően történt.

Tsunoda csapata tiltó jelzése ellenére hajtott ki a bokszból, melynek következményeképp Lando Norrisnak blokkolóra kellett fékeznie versenyautóját az ütközés elkerülése érdekében. Tsunoda elmondása szerint nem látta csapata jelzését, és elnézést kért hibájáért.

A büntetést követően Tsunoda a tizenötödik helyre esett vissza, míg ausztrál csapattársa Daniel Ricciardo is csak tizenhatodikként végzett – az RB-nek tehát ezúttal sem volt erős hétvégéje.