DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda

Silverstone megerősítette: zárt kapus lesz a Brit Nagydíj – ha lesz

Stuart Pringle, a silverstone-i pálya főnöke a jegyvásárlóknak kiküldött levélben tájékoztatta erről a nézőket. Mint írta: igyekeztek a lehető legtovább elhúzni a döntést, de mostanra egyértelművé vált, hogy a jelenlegi egészségügyi helyzet és a kormány intézkedései miatt nem tudják nézők előtt megtartani az idei Formula-1-es Brit Nagydíjat. A már belépővel rendelkezők vagy átírathatják a jegyüket a 2021-es versenyre, vagy az ár teljes visszatérítését kérhetik. Pringle hozzátette: jövőre több ezer különjegyet fognak biztosítani a koronavírus-járvány miatt a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozóknak.

A mostani bejelentés alapján tehát Silverstone úgy készül, ha zárt kapusan is, de meg tudja rendezni az F1-es nagydíját – sőt, sajtóhírek szerint rögtön két versenynek is otthont ad a brit helyszín, ahogy előtte hasonlóra készül Spielberg is. Mindezeket azonban még nem erősítették meg, de várhatóan rövidesen hivatalosan is kiadják a járvány miatt módosított F1-es menetrendet.

silverstone-nezok-1

A 2020-as évek egyelőre két emberről szólnak az F1-ben

Kereken ötven F1-es nagydíjat rendeztek eddig ebben az évtizedben és a győzelmek számából jól kirajzolódik, hogy ki az a két ember, aki messze kiemelkedik a többiek közül. Lewis Hamilton 19, Max Verstappen pedig 18 győzelmet húzott be, így ők ketten 37-et vittek el az említett ötvenből. Hiába Charles Leclerc idei jó formája, ő, Valtteri Bottas és Sergio Perez csak három-három győzelemnél tartanak, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly és Esteban Ocon egy-egynél, más pedig még nem ünnepelhetett első helyet.

two

fotó: dppi

Mazepin győzelemmel tért vissza a hétvégén

A Haas korábbi pilótája, Nyikita Mazepin a hétvégén visszatért a motorsport világába és a Silk Way Rally-n a T3-as osztály élén végzett. Mazepin egy SSV (side-by-side) járművel – amely a Dakar-rali mezőnyének egyik osztálya – teljesítette sikeresen a 10 napos tereprali versenyt. A 23 éves versenyzőt a Haas csapata közvetlenül az idei szezon kezdete előtt távolította el, miután az orosz licensszel rendelkező versenyzőket eltiltották a motorsporttól. Helyére az eddig 22 pontot szerző dán Kevin Magnussen került.

Mazepin idei rövid F1-es szezonja után most ismét bekapcsolódott az autósportba, és örömmel állt a dobogó legfelső fokára, miután elmondása szerint teljesen más élmény volt, mint amit eddigi pályafutása során megszokott. „A Formula-1-hez képest az egyetlen közös dolog a kormány és a négy kerék. Nagyon meleg volt, nagy kihívás, ez egy igazi próbatétel. Hihetetlenül boldog vagyok, hogy sikerült nyernem” – mondta Mazepin a Speedweek által idézett TASS hírügynökségnek.

 

„Nagyszerű élmény volt, szeretném megismételni. Tíz nap off-road felejthetetlen. A verseny alatt sok mindenen mentünk keresztül a csapattal. Nagyon intenzív volt, egy hónapnak tűnt. Fontos megemlíteni, hogy ez nem csak az én sikerem, hanem az egész csapat győzelme is, akik minden nap remek munkát végeztek az autóval. Most már jobban értem, mi az a ralimaraton, de nem adom fel, hogy visszatérjek a motorsport csúcskategóriájába.”

Mazepin a közelmúltban azt mondta, bízik abban, hogy a közeljövőben visszatérhet a Forma-1-be, bár jelenleg jogi vitában van a Haasszal, a márciusi hirtelen távozása okán felmerült pénzügyi problémák miatt.

A Ferrari lehet a Magyar Nagydíj esélyese?

A Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy csapatuk előnyben lehet a Ferrarival szemben a Paul Ricardon. Yamamoto szerint ő júliusban négyből három vereséggel számolt a Scuderia ellen, egyedül a francia pályát érezte valószínű győzelemnek, ezzel együtt pedig azt is elmondta, hogy a hungaroringi Magyar Nagydíjon már ismét a Ferrari sikerére számít.

„2-2-t vártam a legjobb esetben, reálisan nézve viszont 1-3-mal számoltam, már ami a júliusi győzelem-vereség mutatót illeti. Franciaország viszont inkább Red Bull-pálya, azt nem szabad elengedni, kritikus, hogy meglegyen. Magyarországgal kapcsolatban viszont azt várom, hogy a Ferrari fog nyerni, mert jobb a kigyorsításuk a lassú és közepes tempójuk kanyarokból. Persze úgy gondolom, hogy a Red Bull tenni fog valamit ennek ellensúlyozására” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.

-00122027_205

fotó: dppi

Magnussen: Nem vagyok Mick mentora!

A Haas F1 Team lehetőséget biztosított a rajongóinak, hogy kérdéseket tegyenek fel Kevin Magnussen számra, amiket a dán versenyző a közösségi oldalukon válaszolt meg.

 

Melyik pályákat szereted a legjobban?

Monaco, Suzuka, és Spa.

 

Mit kedvelsz a legjobban a csapatnál?

A legjobban Günthert kedvelem, a főnökömet! Nagyszerű, hogy ismét együtt dolgozhatunk!

 

Mennyire szereted az éjszakai versenyeket? Nappal vagy este szeretsz versenyezni?

Igazából versenyezni szeretek, mindegy, hogy milyen napszakban van a futam. Mindkettőt szeretem.

 

Az F1 után más szériákban indultál. Az egyéni felkészülésedben mi volt a legnehezebb most, hogy visszatértél?

A nyakam fájt! Elvesztettem sok izmot az elmúlt évben. Nagyon nehéz ezeket az izmokat fejleszteni, a legjobb tréning, ha vezetni tudom a versenyautót. Ez volt a legnehezebb és még mindig sokat kell dolgoznom ezen a téren.

 

Egyszer azt mondtad, hogy szeretsz vitorlázni a tengeren. A visszavonulásod után bele fogsz vágni a vitorlás versenyzésbe?

Igazából nem szeretek gyorsan menni a hajóval, csak lassan és békésen, közben borozgatunk és pihenünk.

 

Örülnél-e annak, ha a kislányod a motorsport világában szeretné kipróbálni magát?

Szívesen mondanám azt, hogy nem, mert veszélyes. Ez igazából rajta fog múlni. Ha szeretne indulni, én támogatni fogom.

 

Melyik korábbi F1-es autót vezetnéd szívesen?

Nagyon érdekelnek a 80 évek végétől a 90-es évek végéig használt versenyautók, de leginkább a 60-as évek autói hoznak lázba. Ezek a korai autók csodásak voltak, a Vanwall csapat által Stirling Moss számára épített futamgyőztes versenygép, amit kipróbálnék szívesen.

 

Milyen Mick Schumacher ellen versenyezni? Inkább riválisnak tekinted, vagy tanítványnak?

Nem érzem magam igazán mentornak. Több tapasztalatom van, és persze szívesen megosztom vele, ha úgy adódik. Valójában Mick egy önálló versenyző, nagyon tehetséges és kifejezetten jó csapattárs.

 

Lehet érezni belülről egy kvalifikációs körről, hogy az gyors volt vagy lassú?

Soha nem érzem elég gyorsnak! Ezek a versenyautók nagyon-nagyon gyorsak! A kvalifikáción kevés benzinnel és új gumikon a lehető leggyorsabbak akarunk lenni. Néhány századot persze nehéz megérezni.

 

Melyik a kedvenc utcai autód?

Hogy őszinte legyek, nincs nagy kedvencem, nem vagyok rajongója egyik kocsinak sem. A jó és mivel családos vagyok, a nagy autókat szeretem, amibe jól lehet pakolni és elférünk kényelmesen.

 

Carlsberg vagy Tuborg?

Mindkettő nagyszerű dán sör, nem tudok választani, mindkettő kiváló. Mintha azt kérné valaki, hogy válasszunk a gyerekeink közül.

 

 

Ezzel a poszterrel népszerűsítik a 100 éves monzai Olasz Nagydíjat

A jelen és a múlt találkozik a 2022-es Olasz Nagydíj hivatalos plakátján, a főszerepbe pedig természetesen a Ferrari került. A szeptember 9-11-i verseny szombati napja kereken 100. évfordulója lesz, hogy 1922-ben először tartották Monzában az Olasz Nagydíjat.

Elszabadult haja miatt került szorult helyzetbe az indycaros

A torontói futamot pole-pozícióból kezdte és másodikként fejezte be a múlt héten F1-es McLarent tesztelő Colton Herta. Az amerikai pilóta indoklása szerint bizarr okból szakadt le az éllovas Scott Dixonról, valamint volt kénytelen védekezni Felix Rosenqvisttel szemben: a fejet védő balaklavából elszabadult hosszú haja.

„Az összes hajam előre, az arcomba hullott. Amikor a 3-as kanyarban voltam, fel tudtam mérni, milyen messze van Felix, de oldalról kellett kinéznem a sisakból, nem előrefele. Őszintén mondom, főleg a balaklava miatt kerültem ebbe a helyzetbe. (Nem az elfogyó gumik miatt – a szerk.) Béna kifogásnak hangzik, és igyekszem nem kifogásokat keresni, de tényleg nem láttam sokat” – idézi a Motorsport.com Hertát. Az Andretti versenyzője hozzátette, ő is először hallott arról, hogy egy versenyzővel ilyesmi történik – a haját azonban nem hajlandó levágatni, inkább új balaklavát használ minden futamon.

NASCAR: Szándékos lökdösődés sárga zászló alatt

Furcsa jelenetsort hozott a NASCAR hétvégi versenye, ugyanis a New Hampshire Motor Speedwayen tartott futamon egy sárga zászlós fázis alatt Austin Dillion Brad Keselowski mellé ment, majd szánt szándékkal nekivezette autóját ellenfelének. Keselowski ezután nem maradt adós, ő is felvette a kesztyűt, ami után majdnem mindketten a fűben kötöttek ki. Az indítékok nem tiszták, Dillion csak ennyit mondott az esetről a leintés után: "Mindketten hagytuk, hogy az érzelmeink eluralkodjanak rajtunk."

Videó: Így húzta be a győzelmet Verstappen tavaly Franciaországban

Bottas kiborul a csapat taktikája miatt, Verstappen hibázik, a Red Bull azonban egy zseniális taktikával ültette be a hintába a Mercedest. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Christopher Bell sikerével már 14 győztesnél jár a NASCAR Cup Series alapszakasza

Elképesztően izgalmasan alakul eddig a NASCAR királykategóriájának 2022-es szezonja. Bár még hét verseny vissza van az alapszakaszból, a vasárnapi New Hampshire Motor Speedwayen rendezett futam után gyakorlatilag már csak két hely kiadó a rájátszásban. A 301 körös versenyt ezúttal Martin Truex Jr. kezdhette meg az élről, mellőle pedig a kiváló formában lévő Chase Elliott várhatta a zöld zászlót. A futam több látványos momentumot is eredményezett, az első sárgára például mindössze hat kört kellett várni, ekkor Alex Bowman, és Ty Dillon ütköztek össze, de a legérdekesebb jelenet Austin Dillon, és Brad Keselowski között zajlott le. A 3-as számú autó pilótája nekikoccant a 2012-es bajnoknak, utóbbi viszont mérgében teljes erővel ráhúzta a versenygépét ellenfelére.

A verseny első két szakaszát Truex Jr. könnyendén megnyerte, ezért a Joe Gibbs Racing rutinos versenyzője tűnt a legesélyesebbnek, ám a kiállások során elég sok időt veszített, így a csapat Christopher Bellben bízhatott leginkább, aki az utolsó 50 körben fantasztikus csatát vívott Elliott ellen. A végén Bellnek sikerült meglógnia, majd megszerezte idei első, összességében pedig pályafutása második sikerét a Cup Seriesben. A harmadik helyet Bubba Wallace csípte el, Truex Jr. pedig felkapaszkodott a negyedik helyig Kevin Harvickot megelőzve. A sorrend egyébként jól mutatja, hogy a laposabb oválok mennyire feküdnek a Toyotáknak, mivel Bell, Wallace, és Truex Jr. mellett Denny Hamlin, és Kurt Busch is a legjobb tíz között zárt. A folytatás július 24-én következik a Pocono Racewayen egy 400 mérföldes viadallal.

Videó: Ez történt a Formula-E vasárnapi versenyén

A szombati kaotikus események után vasárnap is versenyt rendeztek New Yorkban, ami a Formula-E eddigi egyik legizgalmasabb futamát hozta.

Pourchaire-nek lehetőséget adna az Alfa Romeo

Theo Pourchaire tavaly lépett fel a Formula-2-be, mindössze 17 évesen, és első ott töltött szezonját az ötödik helyen zárta. Az idei kiírásban az összetettbeli harmadik helyet foglalja el, a jelek szerint pedig a Sauber növendéke még ebben a szezonban kipróbálhat egy F1-es autót is. A szabályok kimondják, hogy két versenyhétvégén kell helyet biztosítani az első szabadedzésen egy fiatal pilótának, vagy a tartalékversenyzőnek, így Frederic Vasseur sem tagadta, hogy dolgoznak Pourchaire F1-es debütálásán.

"Miután a szabályok kötelezővé teszik, hogy helyet biztosítsunk egy fiatal versenyzőnek, így biztosan sor kerül erre még az idei évben. Azonban eddig a versenynaptár nem nagyon adott erre lehetőséget, olyan helyszíneken, mint Suzuka és Szingapúr pedig nem szívesen dobnánk be őt a mélyvízbe, de mindenki megnyugodhat, hogy előbb vagy utóbb eljön az ő ideje is, csak még keressük a legoptimálisabb időpontot."

Itt a torontói IndyCar-futam összefoglalója

Megérkezett az IndyCar vasárnap esti versenyének összefoglalója. Öt percbe sűrítve a legfontosabb mozzanatok.

Így ünnepelte idei első győzelmét Antonio Felix da Costa

A Techeetah pilótája nyerte vasárnap a Formula-E idei szezonjának 12. versenyét New Yorkban, amivel a portugál versenyző saját maga, és csapata első sikerét aratta ebben az idényben. Antonio Felix da Costa érthetően nagyon boldog volt a leintés után, az ünneplésnek pedig megadták a módját, amit az alábbi videó is nagyszerűen bizonyít.

 

A McLaren csapatfőnöke szerint a negyedik hely a maximum

A nehéz szezonkezdet után apránként előrelépett a McLaren istállója, ám a csapatvezető igyekszik reális maradni. Andreas Seidl nemrégiben arról beszélt, hogy szeretnének mindent kihozni a szezon második feléből, de úgy véli, a konstruktőri negyedik hely a legvalószínűbb forgatókönyv. „Mindenképpen pozitív, hogy tíz futam után a negyedik helyen állunk a konstruktőri bajnokságban. Azt hiszem, ha reálisan gondolkodunk, akkor ez a maximum, amit jelenleg csapatként elérhetünk” – mondta el a szakember a Motorsport-Totalnak.

Marko: Mérgező volt a légkör Sainz és Verstappen között

Max Verstappen, és korábbi csapattársa Carlos Sainz kiváló formában van jelenleg, így a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko felidézte milyen volt, amikor egy csapatban kezdték el F1-es pályafutásukat 2015-ben. „A Toro Rossónál elég mérgező volt a légkör kettejük között, így az akkori felállással nem láttam esélyt arra, hogy nálunk maradjon. Ezek után átment a Renault-hoz, McLarenhez, majd a Ferrarihoz. Sokáig az apja, a kétszeres ralivilágbajnok árnyékában állt. Igazságtalanul ráterhelte az elkényeztetett versenyző fiának a képét, míg Carlosnak mindig is nagyon keményen kellett küzdenie az előre jutásért.” – árulta el a szakember az energiaitalosok hivatalos oldalán.

Ezeket a ruhákat viselte Lewis Hamilton Ausztriában

Azt már megszokhattuk, hogy a britek hétszeres világbajnoka szinte mindig valamilyen feltűnő, és szokatlan szettben jelenik meg a versenyhétvégéken, ez pedig legutóbb az Osztrák Nagydíj helyszínén sem volt másképp. Három nap alatt, három különleges ruházatot is láttunk, a Mercedes pedig készített belőle egy összeállítást, amit hivatalos Twitter-oldalukon osztottak meg a rajongókkal.

Formula-E: Cassidy büntetése után Da Costa örökölte meg a pole-pozíciót

Hiába mentette át szombaton látott fantasztikus formáját a Formula-E vasárnapi időmérő edzésére is Nick Cassidy, mégsem ő, hanem a második helyet megszerző Antonio Felix da Costa indulhat majd az élről New Yorkban. Ennek oka, hogy a verseny előtt nemsokkal megbüntették az Envision Racing versenyzőjét, aki ezzel a rajrács végére esett vissza, és a futamra egy áthajtásos büntetést is begyűjtött miután a hűtőt, és az akkumulátort is cserélni kellett az autójában. A DS Techeetah pilótája mellől így Alexander Sims rajtolhat az első sorból.

David Coulthard hamarosan Esztergomba látogat

Szinte a Magyar Nagydíj hétvégéjével egyszerre, július 28. és 30. között rendezik meg Esztergom városában az MCC Feszt nevű eseményt, melyen rengeteg zenei fellépő mellett, ahogyan a fesztivál hivatalos honlapján írják, szellemi feltöltődést is nyújtanak az embereknek, így különböző előadásokon is részt vehetnek az érdeklődők. Ilyen lesz például az is, amit a korábbi F1-es pilóta, David Coulthard tart majd Inside the Mind of a Champion, magyarul Egy bajnok elméjében címmel. A rutinos pilóta július 29-én 17:00-tól beszél majd az autóversenyzésről, és a siker titkairól a Mindszenty Színpadon.

Nick Cassidy vasárnapra is megszerezte a pole-pozíciót New Yorkban

A szezon 12. versenyével folytatódik vasárnap a Formula-E New Yorkban rendezett fordulója, melynek szombati futama drámai végjátékot hozott, Nick Cassidy pedig annak ellenére győzni tudott, hogy kevéssel a megszakítás előtt összetörte a versenygépét. Az Envision versenyzője a mai napra is átmentette jó formáját, miután a második helyen könnyedén továbbjutott az időmérő edzés A jelű csoportjából, majd a kieséses szakaszban előbb tegnapi riválisát, Stoffel Vandoorne-t, majd Andre Lotterert múlta felül. A másik ágon Alexander Sims, és Antonio Felix da Costa jutott még be az elődöntőbe, közülük pedig a portugál pilóta bizonyult jobbnak. A fináléban aztán Cassidy ismételten elhozta a pole-pozíciót, az új-zélandi majdnem két tizeddel győzte le a DS Techeetah versenyzőjét. A harmadik és a negyedik pozíciót Sims és Lotterer, míg az ötödik és a hatodik helyet Sergio Sette Camara, valamint Vandoorne foglalhatják majd el a rajtnál. A futamot magyar idő szerint 19:00-tól rendezik.

Pourchaire lehetőséget kaphat az Alfa Romeótól

Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur elismerte, hogy keresik az alkalmat, hogy lehetőséget biztosítsanak ifjú francia felfedezettjük számára egy pénteki edzésen. 

„Találni fogunk neki egy FP1-et, mert a szabály értelmében újoncokat kell az autóba ültetnünk. Mérlegeljük a lehetőségeket, de nehéz, mert az F2-es versenyekkel, a mi sprinthétvégéinkkel, valamint a gumitesztekkel nagyon nehéz megtalálni a megfelelő időpontot. Azt pedig nem szeretnénk, hogy Szingapúrban, vagy akár Japánban kelljen beülnie, mert azok a pályák hatalmas kihívást jelentenek egy újonc számára, bár ha jól emlékszem, Max épp Japánban debütált néhány éve. Nincs már hátra túl sok verseny, de ne aggódjatok, találni fogunk egy megoldást, mert ez a szabály” – idézi Vasseurt az F1 hivatalos oldala.

Pourchaire jelenleg a harmadik helyen áll az idei F2-es bajnokságban, 40 ponttal lemaradva az éllovas Felipe Drugovichtól.