Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. március 31. kedd

Visszatér régi autójához és kategóriájához a kétszeres Európa-bajnok magyar raliversenyző

Eladta a tavalyi R5-ös Skodát az Érdi Rally Team, azzal Csomós Miklósék mennek idén a hazai bajnokságban, a terv viszont az volt, hogy a csapat egy másik R5-ös Skodát vesz és azzal áll rajthoz 2020-ban az Európa-bajnokságon. Ez azonban nem jött össze, nem sikerült autót szerezni, úgyhogy egyelőre mégsem R5-össel indulnak: visszatérnek a jól bevált Mitshubishihez és ahhoz az ERC2-es kategóriához, ahol már két Európa-bajnoki címet is szereztek.

Ifj. Érdi Tibor elmondta, hogy bár a szezont a Mitsuval kezdik, de nem ez a hosszabb távú terv és már az idény második felére is szeretnék beszerezni azt a bizonyos R5-ös Skodát. A tervek szerint az Azori-szigeteken, a Kanári-szigeteken, a Liepaja Ralin és a Lengyel Ralin indulnak június végéig, majd terveznek még két futamot, köztük a Rally Hungaryt, de azt már R5-össel.

érdiék-rómában-2

Norris csütörtökön megválik hajkoronájától

A Formula-1-es pilótából ideiglenesen megélhetési streamerré avanzsált Lando Norris hű marad ígéretéhez, és élő adásban fogja lenyírni a haját. A brit egy nemes ügy érdekében vállalta az önfeláldozást, Twitch-en szavát adta követőinek, hogy ha összegyűjtenek tízezer dollárt a koronavírus-járvány ellen, akkor ezt kapják jutalmul. A célt sikerült elérni, és a megrendelt hajnyíró is úton van a pilóta felé, így csütörtökön öt óra után jöhet a mutatvány. Amint lesz róla felvétel, természetesen mi is közzétesszük azt.

Előkerült pár régi kép a nőnek öltözött Yvan Mullerről

A korábbi BTCC-pilóta, Paul O’Neill ásott elő és osztott meg egy 2002-ben készült fotót, amelynek a négyszeres világbajnok Yvan Muller és a szintén WTCC-ből ismert James Thompson talán annyira nem örülnek. A képen ők hárman láthatók abból a korszakból, amikor a brit bajnokságban versenyeztek a Vauxhall színeiben – női ruhában a csapat buliján.

Hol hallgathatom a Formula podcastjét?

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – íratkozz fel, kövess minket!

spotify-podcast-badge-blk-grn-330x80_1 

 

rss-logo 

 

google-pc_1 

 

 yt 

 

buzz2 

 

stitcher 

 

sc deezer rp

Hemzsegnek a magyarok a virtuális WTCR hungaroringi élmezőnyében

Több szériához hasonlóan a Túraautó-világkupa is online versenyekkel igyekszik elütni a koronavírus-járvány végéig tartó hónapokat, náluk ráadásul bárki összemérheti tudását a WTCR valódi pilótáival. Az első, hungaroringi állomásra történő kvalifikáció ma, kedd estig tart, és jelenleg az eredménytáblázat első tíz helyezettje között négy magyart is találunk: Nagy Dávid a második, Báldi Gergő a harmadik, Csuti Zoltán a kilencedik (ők hárman a M1RA e-sportolói), míg Pinczés Ádám a tizedik.

Ami a WTCR-es versenyzőket illeti: közülük Michelisz Norbert pillanatnyilag a legjobb, a hyundaios címvédő bő héttizedes hátránnyal a 45. helyen áll az időlistán. Van még az első százban további két igazi magyar autóversenyző: az idén a TCR Europe-ban szereplő Nagy Dániel a 71., míg a korábban szimulátor-világbajnokságot is nyerő, jelenleg pedig az F1-es futamok kommentátoraként ismert Wéber Gábor nagy visszatérőként a 99. pozíciót foglalja el. Zárás tehát ma este, az eredménylista IDE KATTINTVA érhető el, a multiplayer versenyre pedig hétfőn kerül sor.

wtcr-virtual-m1ra

Borulnak a Pirelli tervei, három évig maradhatnak ugyanazok az abroncsok

A 2021-re időzített szabályváltozás egy évvel történt elhalasztása természetesen a gumikat is érinti: az abroncsszállító Pirelli már régóta készül a 18 colos kerekek bevezetésére, de 2022-ig várnia kell. A cég a The Race-nek megerősítette, hogy ennél az oknál fogva törölte teljes felkészülési programját: tíz tesztet terveztek 2020-ban az új abroncsokkal, az összes csapat részvételével, melyek közül még csak egy zajlott le.

2021-ben tehát maradnak a jól ismert 13 colos kerekek, ám kérdéses, mi lesz azok specifikációjával. Mint ismert, a Pirelli (mint korábban minden évben) új verziót fejlesztett 2020-ra, amellyel a csapatok elégedetlenek voltak, így úgy döntöttek, a 2019-es specifikációt vigyék tovább 2020-ra.

Ha ezen a konstrukción változtatni akarnak 2021-re, az újabb pályateszteket igényelne az idei év folyamán. Ugyanakkor a versenynaptárral kapcsolatban teljes a bizonytalanság: ennélfogva a tesztek szervezését sem tudja megkezdeni a Pirelli. A megoldás az lehet, hogy a jelenlegi – 2019-es – specifikáció marad egy harmadik szezonban is.

Kézenfekvő megoldásnak tűnik, de valójában problémákat okozhat a Formula-1 évről évre történő gyorsulása és a 2019-es sebességszinthez igazított abroncsok miatt. 2021-ben több komponens fejlesztése tilos lesz, de az aerodinamikát tovább tökéletesíthetik az istállók.

Ideiglenes karanténná alakítják a korábbi F1-es pályát

A Buddh International Circuit 2011 és 2013 között adott otthont a Formula-1-es Indiai Nagydíjnak, most azonban teljesen más funkciót fog betölteni a versenypálya. A koronavírus-járvány ugyanis az utóbbi napokban Indiára is lecsapott, a helyi kormány pedig úgy döntött, 21 napig lezárja az országot. Emiatt azonban rengeteg munkás hagyta el a fővárost, Delhit, hogy hazatérjen, viszont a hatóságok meg akarják akadályozni, hogy ők esetleg még tovább terjesszék a járványt.

Éppen ezért az egykori F1-es pályát is magába foglaló Jaypee Sports City nevű létesítmény ideiglenes szállásként fog működni a munkások számára, amíg április 14-ig fel nem oldják a lezárást. A helyi lapok értesülései szerint az illetékesek biztosak benne, hogy akár 5000 munkást is el tudnak szállásolni erre a három hétre, a létesítményt pedig kordonokkal fogják lezárni, karanténná alakítva a pályát és a környékét.

india-f1-dppi

Norris magától megforgott a játékban, majd lecsapta a magas labdát

Vasárnap este bárki kihívhatta a McLaren Formula-1-es pilótáját, aki a Suzukában teljesített verseny során egy kigyorsításon magától megforgott és a falnak ütközött. Az F1 – Daniel Ricciardo melletti – ügyeletes mókamesterévé avanzsált brit pedig el is sütötte Romain Grosjean mérnökének azóta mémmé vált bakui mondását: „Ericsson nekem jött!”.

 

Kisgyerek, kutyaugatás, panaszkodás – így készültek a MotoGP-sek a virtuális futamra

Megszokhattuk a MotoGP közösségi oldalainak kezelőitől, hogy a versenyek után rendre bepillanthatunk a kulisszák mögé. Nincs ez másként a virtuális mugellói viadal után sem: ezúttal azt nézhetjük meg, hogyan zajlottak az élő bejelentkezés előtti utolsó pillanatok. Volt, aki a gyerekével, más a kutyájával volt elfoglalva, a legtöbben pedig az időmérő meghosszabbításáért könyörögtek – sikertelenül.

 

Ötrészes dokumentumfilm-sorozat készül Alonsóról

Illetve egész pontosan a spanyol pilóta 2019-es idényéről, így az egyszerűen csak Fernando címre hallgató produkció végigkíséri a sikertelen Indy 500-as kvalifikációját, második Le Mans-i győzelmét, valamint az első Dakarjára való felkészülését és ottani debütálását is. Az Amazon Prime-on az év későbbi részében megjelenő alkotás készítők szerint egészen új megvilágításba helyezik majd Alonsót, akinek esetleges F1-es visszatérése is szóba kerül az öt epizód során.

alonso-toyota

Mentőautót adományozott a Ferrari a modenai kórháznak

Olaszország a koronavírus által egyik legsúlyosabban érintett terület, ahol most minden segítségre óriási szükség van. A Ferrari is kivette a részét a tehervállalásból, és az alábbi mentőautót adományozta Modena kórházának. Eközben a többi csapat sem ül tétlenül, Nagy-Britanniában lélegeztetőgépeket fognak gyártani a súlyos betegek ellátása érdekében.

Érthetetlen: Megrongálták egy F1-es pilóta sírkövét

Egy svéd napilap számolt be a szomorú és felfoghatatlan hírről, miszerint Örebro városában vandálok kárt tettek három sírkőben, amelyek közül az egyik Ronnie Peterson tízszeres F1-es futamgyőztes nyughelye. Az Aftonbladet beszámolója szerint az eset vasárnap virradóra történhetett, amikor az ismeretlen tettesek a három síremlék fejkövét leborították. A temető gondnoka szerint valószínűleg nem véletlen, hogy pont ezt a három sírt választottak, de az nem derült ki, hogy mi lehetett a motivációjuk.

Peterson_at_1978_Dutch_Grand_Prix

Melyik versenyzőnek lesz a legzordabb külseje a járvány végére?

Kevés fogalmunk van arról, mennyi idő alatt cseng le az egész világot lázban tartó koronavírus-járvány, ami elől emberek százmilliói zárkóztak otthonukba. Ha felmerült benned a kérdés, vajon ennek következtében hogyan fognak kinézni az F1-es pilóták néhány hónap múlva, akkor itt a válasz. A képet összeállító rajongó még arra is kitért, hogy Lando Norrist kopaszként ábrázolja, miután a brit megígérte a követőinek, hogy leborotválja a haját, ha 10 000 dollárt jótékonykodnak a járvány ellen.

oj0iu51gasp41

A Williams tesztpilótája elzongorázta nekünk az F1 főcímzenéjét

Tévében úgysem mostanában fogjuk újra hallani, úgyhogy íme a szerzeményt Roy Nissany előadásában:

Emlékezetes estéje volt Leclerc-nek egy évvel ezelőtt

Mindössze második futamán a Ferrarival az ifjú monacói megnyerte a villanyfényes Bahreini Nagydíj időmérő edzését.

„Pontosan egy évvel ezelőtt első Formula-1-es pole-pozíciómat szereztem. Hiányzik az érzés, hogy F1-es autót vezethessek, és őszintén remélem, a helyzet hamarosan javulni fog. Vigyázzatok magatokra, én pedig bízom abban, hogy hamarosan ehhez hasonló pillanatokban osztozhatunk!” – posztolta a rajtelsőséget érő kör felvételét Leclerc.

Mennyit tudsz az F1 halálos áldozatairól?

A királykategória története nemcsak benzinnel és gumival, hanem vérrel is íródott - mennyit tudsz azokról a férfiakról, akik életüket áldozták álmuk beteljesítéséért? Tedd próbára tudásod vonatkozó kvízünkkel IDE vagy a képre kattintva!

f1-halalos-kviz

Ezen a videón megmutatják, hogy milyen is az 1000 km/h-s tempó egy F1-es autóhoz képest

A bloodhoundnál igyekeznek megdönteni a sebességrekordot és bár ezzel a futással éppen nem sikerült, de így is 1000 km/h fölé jutottak - majd csináltak egy összehasonlító videót arról, hogy ez mit is jelent az általunk ismert sebességtartományokhoz képest. A zöld vonal egy F1-es autót, a kék egy Bugatti Chiront, a sárga pedig egy átlagos utcai autót jelez.

Günther Steiner volt a Formula Podcast vendége - hallgasd meg, hogy mit mondott nekünk a Haas szókimondásról ismert csapatfőnöke

Unatkozik-e vagy sem egy Formula-1-es főnök a koronavírus-kényszerszünetben? A Formula Podcast felhívta a Haas vezérét, a legnépszerűbb csapatvezetőt, Günther Steinert, aki észak-karolinai családi otthonából felelt a kérdésre, ráadásul sok egyéb érdekességet is elárult a jelenlegi helyzetről.

Videó: A Formula-E-szezon eddigi legnagyobb előzései

Bár nem tudni, mikor versenyezhet újra a koronavírus miatt az elektromos sorozat, a mezőny még a járvány kitörése előtt teljesített már néhány futamot a 2019/2020-as idényből – eddig ezek voltak a legszebb manőverek:

 

Nézd itt, ahogy szurkolók hívják ki Lando Norrist az F1 2019-ben!

A McLaren gyakran szimulátorozó fiatal pilótája vállalta a kihívást, hogy rajongókkal mérkőzzön meg élőben az F1 2019-es játékban – itt követheted élőben a múlt hétvégi virtuális versenyen is a show-t ellopó brit adását (ha a saját Twitch-közvetítésére vagy kíváncsi, KATTINTS IDE):

 

Nem száll le a nosztalgiavonatról az F1: a legjobb felvételek a 2014-es bahreini futamról

Azok után, hogy szombaton teljes hosszában megismételték a „Sivatagi csataként” is elhíresült, Lewis Hamilton és Nico Rosberg ádáz küzdelme miatt emlékezetes viadalt, az F1 hivatalos YouTube-csatornája egy rövid összefoglalóval és a legjobb onboard felvételekkel is előállt (a videók a YouTube-ra átkattintva indulnak!):

 

 

Olvastad már?