DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Bojkott a hétvégi Superbike-futamon

Furcsa jelenetek zajlottak le a Superbike-világbajnokság hétvégi, argentínai fordulóján, hiszen az első futamon a 18 nevezőből mindössze 12-en vettek részt.

A tavaly bemutatkozó verseny után különböző munkálatokat végeztek a San Juan-i helyszín aszfaltján, ám már hosszú ideje tudni lehetett, hogy ezek a munkálatok megkéstek, és csupán nem sokkal a versenyhétvége előtt készültek el vele. Emiatt viszont még nem volt ideje összeállni az aszfaltnak, s a nagyobb hőséget hozó szombati napon olaj szivárgott át rajta, amely különösen csúszóssá és veszélyessé tette a körülményeket – mint azt Loris Baz csuklótöréssel végződő superpole-os bukása is megmutatta.

Éppen ezért a WSBK mezőnye az első viadal előtt összeült tanácskozni, s közleményük szerint ekkor 18-ból 14-en amellett voltak, hogy nem biztonságosan ilyen állapotú pályán versenyezniük. A javaslata az volt a versenyzőknek, hogy halasszák vasárnapra a futamot, amikor hűvösebb lesz az idő, s így kisebb gondot fog okozni az olaj. Akár mind a három versenyt megrendezhették volna a második napon, de a két teljestávú futamot mindenképp, ám mivel végül csupán hatan nem hajtottak ki a rajtrácsra, az ellenállás eredménytelen lett. Sandro Cortese, Marco Melandri, Chaz Davies, Leon Camier, Eugene Laverty és Ruyichi Kiyonari maradt a bokszában (már a felvezető körre sem hajtottak ki), a többiekre a motorosok elmondása szerint a csapatvezetők gyakorolhattak nyomást. A távolmaradók különösen a bajnokságot vezető Jonathan Rea-re orroltak meg, aki korábbi ígérete ellenére mégis rajthoz állt, és nyert is. Vasárnapra aztán valóban javultak a körülmények, a másik két verseny már teljes részvétel mellett zajlott le.

Forrás: p1race.hu

32504_w666px_8000fea957e2f04368f121ddee990a90

Az új csapat élén tér vissza a MotoGP-be az Alpine-tól távozott szakember

Óriási igazolást jelentett be a MotoGP új csapata, a tavalyi szezon végén kiebrudalt CryptoDATA RNF helyét átvevő Trackhouse Racing: a komoly tapasztalattal bíró Davide Brivio lesz az Aprilia új szatellit partnerének a csapatfőnöke. „Minden nagyon gyorsan történt, Justin [Marks, a Trackhouse tulajdoosa] az előző napokban kért fel arra, hogy segítsem a Trackhouse-t a MotoGP-s kihívásban. Rendkívül izgalmas az új projekt részének lenni az elejétől kezdve” – fogalmazott a frissen kinevezett csapatvezető.

Brivio legutóbb három évig az Alpine F1-es csapatánál és projektjében dolgozott, de az igazán komoly sikereit a kétkerekű motorsportokban és a MotoGP-ben érte el. Előbb a Yamaha csapatmenedzsereként kulcsszerepet vállalt a 2000-es évek közepén Valentino Rossi átcsábításában a Hondától, akivel négy vb-címet is szereztek, majd pedig a 2010-es évek közepén a MotoGP-be visszatérő Suzuki irányítását vállalta el, amely pedig 2020-ban Joan Mir révén jutott vissza a csúcsra. Most a Trackhouse-nál egy harmadik gyártó színeiben kísérelhet meg sikereket elérni (korábban egyébként a Repsol Hondával és a Yamahával is szóba hozták), hiszen az amerikai istálló az Aprilia szatellit csapataként csatlakozik a mezőnyhöz, méghozzá úgy, hogy az RNF-nél szorosabbra igyekszik fűzni a szálakat a noalei márkával: Miguel Oliveira egyből a 2024-es motort kapja tőlük, de Raul Fernandez is válthat rá majd az évad során.

motogp-brivio-trackhouse_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kiszáll Hamilton csapata az Extreme-E-ből

Nem indul a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 formáció az elektromos széria 2024-es szezonjában – a hírt mindössze 10 nappal a szaúd-arábiai szezonnyitó előtt jelentette be a csapat.

A kiszállás arra vezethető vissza a Racer információi szerint, hogy a 2023-ban csapathátteret adó Carlin teljes egészében a Rodin tulajdonába került – az új vezetés pedig nem folytatja az Extreme-E-programot, amelynek csapatfőnöke a nemrég McLaren F1-es üzleti műveleti igazgatójának kinevezett Stephanie Carlin volt. A kiszállásnak Hamilton Ferrarihoz igazolásához nincsen köze.

Az X44 a Rosberg X Racing mögött a széria második legsikeresebb csapata volt az eddig lefutott három szezon alapján, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez bajnoki címet szereztek 2022-ben – a spanyol hölgy idén a McLaren versenyzőjeként folytatja.

Az Extreme-E egy hete jelentette be egy új csapat, a SUN Minimeal Team érkezését, amellyel Klara Andersson és Timo Scheider versenyez, a német pedig a csapatfőnöki feladatokat is ellátja.

Hamilton visszaült a Mercedesbe, pályán Alonso és Russell is

A Ferrari a múlt héten Barcelonában nyitotta a szokásos évközi Pirelli-tesztek sorát, amelyek fókuszában az új 2025-ös gumik próbálgatása áll. Kedden és szerdán aztán a Mercedes és az Aston Martin segítette a gumigyártó munkáját, méghozzá ezúttal egy másik spanyol helyszínen, Jerezben. Az első napon a két csapat világbajnokai voltak munkában, azaz Lewis Hamilton először ült vissza a Mercedesbe a néhány nappal korábbi Ferrari-bejelentés után: a hétszeres vb-első 126 kört tett meg a beszámolók szerint a W14-essel, amelyek során 1:18,936 volt a legjobb eredménye, míg Fernando Alonso 156 körig és 1:18,752-es legjobb időig jutott az Aston Martinnal.

Szerdán aztán a csapattársaik lendültek akcióba: George Russell 158 kört tett meg a jerezi pályán és 1:18,259-es időeredményt tudott felmutatni – ezzel ő volt a két nap legszorgalmasabbja és leggyorsabbja egyaránt –, míg Lance Stroll 156 kört és 1:19,130-as legjobb időt jegyzett.

f1-hamilton

Már nem „átmenetiként” hivatkozik csapatfőnökére és sportigazgatójára az Alpine

2023 júliusában, amikor egyszerre távozott az Alpine-tól a komplett vezetőség, Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató és Pat Fry vezető technikai igazgató (utóbbiak a Visa, illetve Williams istállónál kötöttek ki), Bruno Famin, az Alpine motorsportrészlegének alelnöke átmeneti jelleggel vette át a csapatfőnöki posztot. Ahogy teltek a hónapok, feltűnővé vált, hogy az istálló nem igyekezett egy állandó utódot kijelölni.

Az Alpine szerdai bemutatóján és különösen a csapat által kiküldött sajtócsomagban szemet szúrt, hogy Faminra már nem „átmeneti” vagy „megbízott” csapatvezetőként hivatkoznak, hanem szimplán csapatfőnökként. Ez egybevág azzal a decemberi interjúval, amelyben arról beszélt, addig tölti be a posztot, amíg a felsővezetés nem mond mást – úgy tűnik, feletteseinek nincs szándékukban leváltani őt.

Hasonló a helyzet Julian Rouse esetében, aki Permane megüresedő posztját foglalta el megbízott sportigazgatóként, a szóban forgó sajtócsomag azonban rá is az ideiglenes jelző nélkül hivatkozik. Érdekesség, hogy a szakember a négyszeres brit túraautó-bajnok, Andy Rouse fia, elsősorban az Arden csapattal volt aktív mérnökként és vezetőként – az autósportban több mint 100 futamgyőzelemben működött közre –, mielőtt 2022-ben az Alpine-hoz csatlakozott az akadémia főnökeként.

Íme az Alpine első Hypercarja, az A424

Az Alpine szerdai bemutatóeseményén a Formula-1-es csapat mellett a Hypercar-részleg bemutatóját is megtartották. Az alakulat eddig az LMP2-ben versenyzett, 2024-re azonban elkészültek az első Hypercarral, az A424-gyel.

A WEC-csapatot Mick Schumacher mellett Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere (ők hárman vezetik majd a #35-ös Alpine-t), Paul-Loup Chatin, Charles Milesi és Ferdinand Habsburg alkotja majd.

Albon: Ez mutatja, hogy Lewis mekkora

Alexander Albon sem számított Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolására: erről is kérdezték a pilótát a Williams autóbemutatóján, amelyen bevallotta, hogy teljes meglepetésként érték a hírek.

„Micsoda sztori volt! Nem tudom, ti hogy voltatok vele, de én biztos, hogy ezt nem láttam előre. De jó neki, szerintem ezt a változást akarja. Az időzítése nyilván kínos így egy héttel a csapatok bemutatói előtt” – mondta Albon.

„Ez mutatja, hogy Lewis milyen nagy: a Ferrari részvényei úgy kilőttek, ahogy, és a hírek alapvető terjedése is ezt igazolja. Számomra ez egyértelműen egy ’meg kell csípnem magam’ pillanat volt, olyan, hogy ’ez most tényleg így van?’ Mert sok pletykát lehetett hallani a télen, nem tudhattuk, hogy melyiknek van alapja és melyiknek nem, ez a Ferrari-értesülés pedig egyértelműen pletykának tűnt még az elején. Aztán kiderült, hogy komoly.”

f1-hamilton

Reagált a jogi vádakra a Stake F1 Team

Mi is beszámoltunk arról, hogy a svájci hatóságok nyomozást indítottak a Stake F1 Team neve ellen, mivel Svájcban nem lehet szerencsejátékot hirdetni, és bár a Sauber nem hirdet, de a csapat új neve és logója mégis törvényekbe ütközhet.

Az istálló azonban reagált a vádakra: a Racingnews365.com megkeresésére a szóvivő azt válaszolta, hogy nincs semmi probléma.

„Szoros kapcsolatban vagyunk és követjük a szabályokat. Rutinszerű a helyzet, betartjuk a szabályokat, minden úgy van, ahogy lennie. Most ugyanaz a procedúra zajlik, ami tavaly, amikor a Stake csatlakozott hozzánk partnerként. És a helyzetünk nem más, mint a Williamsé, amelynek meg kellett változtatnia a festését bizonyos versenyekre” – mondta. 

f1-stake-2024-1

Két újabb fontos szereplő távozik az FIA-tól

Újabb két fontos FIA-alkalmazott távozik a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, ráadásul mindkettejüknek jelentős szerepe volt az F1-es ügyekben is. Pierre Ketterer és Edward Floydd is részt vett a legutóbbi Concorde-egyeztetésekben, utóbbi vezető jogi tanácsadóként segítette az FIA-t, előbbi pedig hosszú évek óta volt vezető jogász a szervezeten belül, többek között az ő nevéhez fűződik a COVID-szabályok kialakítása is, amelynek köszönhetően létrejöhetett a 2020-as F1-es szezon.

Ketterer a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban vállal új szerepet áprilistól, ezért távozik az FIA kötelékéből közel 14 évnyi munka után, és Floydd is hosszabb időt töltött már a szövetségnél. Ők folytatják azt a sort, amely a távozó vezető FIA-tisztviselőkből áll: Steve Nielsen, Tim Goss, Deborah Mayer és Alessandra Ciliberti is fontos beosztásban volt eddig, ám az utóbbi néhány hónapban a távozás mellett döntött: Goss és Ciliberti egyébként a Visa Cash App RB F1 Teamhez igazolt.

fia-logo_1

Zene a fülnek: Beindította idei F1-es autóját a Ferrari

A Scuderia a közösségi oldalán közölt egy videót az SF-24 életre keltéséről - pontosabban hallhatjuk a motor hangját, miközben vágóképeket nézünk:

Videó: Idén először pályán a MotoGP mezőnye

Kedden megkezdődött a MotoGP első téli tesztje Sepangban, ahol a nyitónapon Jorge Martin bizonyult a leggyorsabbnak Pedro Acosta és Fabio Quartararo előtt. A széria hivatalos honlapja mozgóképes összeállítást is készített az idén először együtt pályára guruló mezőnyről – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

motogp-sepang-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alternatív csapatnevet fog használni egyes F1-es futamokon a Stake

Már amikor bejelentették az év legelején, hogy az előző szezonokban Alfa Romeo névre hallgató tulajdonképpeni Sauber idén a Stake F1 Team név alatt fog versenyezni a Formula-1-ben, akkor tudni lehetett, hogy ezzel bizonyos országokban problémák lesznek, ahol tiltják vagy korlátozzák a fogadóirodákra vonatkozó reklámokat. Mindeközben egy másik szponzor, a streamingplatform Kick pedig a karosszéria nevét adja a hinwili csapatnál – és most a csapatfőnöki teendőket ellátó Alessandro Alunni Bravi is elismerte a hétfői autóbemutató során a Formula.hu jelenlétében, hogy ez kerül majd bele a hivatalos csapatnévbe is egyes nagydíjakon:

„Bizonyos országokban Alfa Romeo F1 Team Stake voltunk, míg másokban Alfa Romeo F1 Team Kick” – mutatott rá arra Alunni Bravi, hogy már tavaly is fennállt ez a kettőség, csak épp az Alfa Romeo jelenléte okán kevésbé volt feltűnő. „Idén is két különböző csapatnevünk lesz attól függően, hogy bizonyos országokban hogyan tudunk megfelelni a helyi törvényeknek. Ahol a Stake tiltott a fogadások reklámozásának korlátozásai miatt, a Kicket fogjuk használni a csapatnévben. A Kick a karosszéria-névadó partnerünk, hiszen azt Kick Saubernek hívjuk. Úgyhogy lesz egy második csapatnevünk, amit rövidesen ismertetni fogunk.”

A csapatvezető hangsúlyozta: az alfás évek után és az Audi 2026-os gyári érkezése előtt fontos volt számukra ennek az új identitásnak a megalkotása – miközben sokakat felháborított, hogy a Sauber kimaradt a hivatalos névből. „A Sauber Csoport 32 éve jelen van a Formula-1-ben, de ez nem azt jelenti, hogy elfelejtenénk, mi is a Sauber” – húzta alá Alunni Bravi. „Erre a két szezonra létre akartuk hozni ezt az új identitást, amely segíthet új közönség elérésében, a rajongóbázis szélesítésében és abban, hogy újként prezentáljuk magunkat.”

f1-stake-kick

Dubajban győzött a Haas korábbi orosz versenyzője

Nikita Mazepin, a Haas korábbi orosz versenyzője eredményes hétvégét tudhat maga mögött, miután Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy oldalán győzelmet szerezett az ázsiai Le Mans-széria dubaji 4 órás versenyén. A versenyt a Dubai Autodrome komplexumban rendezték, mely még 2004-ben épült, és mindössze húsz percnyire fekszik a város központjától.

Az ázsiai Le Mans-széria jövő hétvégén a Yas Marina versenypályán dupla fordulóval folytatódik, mely a 2023/2024-es szezon utolsó helyszíne lesz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Így mondta el testvérének a Ferrari-igazolást Hamilton

Nicolas Hamilton is beszámolt arról, hogy hogyan értesült testvére sokkszerű átigazolásáról – mint ismert, csütörtökön lett hivatalos, hogy Lewis Hamilton az utolsó mercedeses szezonjára készül, és 2025-ben már a Ferrari versenyzője lesz az F1-ben.

„Szóval ha valaki nem tudná, beszédeket tartok, és aznap is egy ilyen csináltam a Coca-Colának. Lewis előző este hívott, de éppen vacsorán voltam, úgyhogy azt mondtam neki, hogy később visszahívtam. Vissza is hívtam, de akkor már nem vette fel a telefont, és azt mondta, hogy már ágyban van” – mondta a saját közösségi oldalán Nicolas Hamilton.

„Aztán megkérdezte, hogy merre járok, mondtam neki, hogy munkába megyek, van egy beszédem, és később visszahívom, amint szabad leszek. De azt mondta, hogy nagyon szeretne beszélni velem, úgyhogy mondtam neki, hogy oké, adjon öt percet. Megkérdezte, hogy hogyan helyen vagyok-e, hogy tudok beszélni, méghozzá úgy, hogy senki ne halljon semmit, amire igennel válaszoltam. Majd bemondta, hogy a Ferrarihoz igazol 2025-re. Úgy voltam vele, hogy ugye csak viccelsz, mert ez őrület…”

f1-hamilton

Két F1-es csapatfőnök is ugyanannak az angol másodosztálybeli focicsapatnak szurkol

Egy meglepő közös pont van Christian Hornerben és a Formula-1 legújabb csapatfőnökében, Ayao Komatsuban. Hornerről eddig is ismert volt, hogy a Championshipben szereplő Coventry City drukkere, mióta az eszét tudja: a Red Bull csapatvezetője a Coventry szomszédságában levő Leamingtonban született. Most a Haast igazgató Komatsuról derült ki, hogy ugyanezt a klubot preferálja időtlen idők óta.

De hogyan lett egy japánból egy kis angol csapat szurkolója, amelyik nemrég egy szezon erejéig csak a negyedosztályban szerepelt, onnan kapaszkodott vissza a másodosztályba?

Ayao Komatsu 18 évesen költözött az Egyesült Királyságba, ahol Coventryben kezdett egyetemre járni, mérnöki tanulmányai mellett pedig rögbizett. 1994 karácsonyán lekéste a Japánba tartó repülőt, bánatában egy pubban iszogatott, ahol beszélgetésbe kezdett egy ír sráccal. A fiú saját rögbiklubját ajánlotta neki: itt kezdett el játszani Komatsu, és azt tapasztalta, mindenki szenvedélyes támogatója a helyi futballcsapatnak. „Így 1995 januárjától fogva a Coventry City szurkolója vagyok” – mondta a CoventryLive-nak adott interjúban.

A csapatfőnök több sztorit is felelevenített, köztük egy tavalyit: „Mexikóban játszottunk egy alkalmi focimeccset, ahol a csapat mezét viseltem. Lefotóztak, és Messi képe mellé tettek, mert az égre néztem, kék-fehér csíkos szerelésben, mint Messi az emlékezetes fotóján. Nem vették észre, hogy Coventry City-mez van rajtam, azt hitték, hogy argentin mez.”

Csapatfőnöki kinevezése után ilyen malőr már nem fordulhat elő.

Hamilton és Vasseur korábban már ünnepeltek együtt bajnoki címet

Fred Vasseur és Lewis Hamilton számára nem lesz újdonság a közös munka, a francia csapatfőnök és a hétszeres világbajnok brit versenyző ugyanis hosszú ideje ismerik egymást, első ízben 2005-ben, az Európai Formula-3-as sorozatban dolgoztak együtt, amikor Hamilton bajnoki címet szerzett Vasseur csapatánál.

Hamilton 2006-ban is maradt Vasseur kezei alatt az ART-nél, a siker pedig ekkor ezúttal sem maradt el, Hamilton a GP2-es bajnokságot is behúzta. Lewis Hamilton ezt követően a McLaren F1-es csapatához szerződött, a többi pedig már történelem.

Vasseur és Hamilton tehát jól ismerik egymást, közös sikerekben is volt már részük – kérdés, hogy a Ferrarinál is képesek lesznek-e hasonlóan eredményes teljesítmény elérésére.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Hamilton kevesebbet akar a pályán kívüli dolgokra koncentrálni?

Természetesen a korábbi F1-es pilóta, de mostanra sokkal inkább a közvetítések arcaként ismert Martin Brundle is kifejtette a véleményét Lewis Hamilton szenzációs átigazolásáról – szerinte új kezdetet jelenthet a hétszeres világbajnok számára a Ferrari-szerződés. „Két éven át nem nyert futamot, és látjuk, hogy más változtatásokat is végrehajtott, például visszahozta Marc Hynest, aki régóta a mentora volt. Ő a szeme és füle a paddockban, maga is versenyző volt, és személyében egy igazán megbízható embert tudhat maga körül.”

brundle

„És azt hiszem, Lewis azt mondta, hogy rendben, többé nem fogok annyira a versenyzésen kívüli dolgokra koncentrálni, és egyszerűen vissza akarok térni Lewis Hamiltonhoz, a versenyzőhöz” – mondta Brundle, aki szerint Hamiltonban most is megvan minden, ami a győzelemhez kell. „Szerintem egy csodálatos lehetőség arra, hogy visszajöjjön a motivációja, hogy energiát kapjon karrierje ezen szakaszára.”

„Soha ne írjuk le Lewis Hamiltont” –folytatta. „Tudja, hogyan kell futamokat és bajnokságokat nyerni, és nagyon Schumacher-szerű lenne, ha odamegy, a csapat igazi vezére lesz, hogy több futamot nyerjenek, és bajnokesélyessé váljanak.”

hamilton-abu-1

Miért Mick Schumacher lehet Hamilton utóda?

Lewis Hamilton szenzációs átigazolásának bejelentése után Mick Schumacher rajongói új reményt kaptak arra, hogy kedvencüket ismét az F1-ben láthassák – ráadásul egy nagyon versenyképes csapatban. A Mercedesnél tesztelő és szimulátorozó németről az istálló prominens képviselői részéről számos elismerő szó hangzott el az elmúlt egy évben, így nagybátyja, a többszörös futamgyőztes Ralf Schumacher esélyes lehet a megüresedő helyre.

mick-schumi

„Nem lesz olyan sok jelölt, csak az a kérdés, hogy Toto Wolff mit akar tenni” – mondta Schumacher a Sky mikrofonja előtt. „Ha nem követ el hibákat, George Russell biztosan képes Lewis nyomdokaiba lépni, és vezetni a csapatot. Most az a kérdés, hogy a tapasztalatot választják, vagy új, fiatal embt hoznak? Mick egyértelműen az egyik legjobb opció lenne a fiatalok közül.”

„De persze ott van a piacon egy Carlos Sainz, bár szerintem ő inkább az Audinál köt ki” – folytatta Schumacher, aki szerint unokaöccsével a jövőt építhetné a Mercedes. „Szerintem Mick esélyei jók, és úgy gondolom, hogy megérdemli a lehetőséget. Ő lenne az az ember Russell mellett, akit fel lehet építeni a jövőre nézve. Eléggé biztos vagyok ebben, már csak az van hátra, hogy Toto Wolff is hasonlóan gondolkodjon erről. De eddig csak pozitív dolgokat hallottam tőle Mickről.”

ralf-schumacher

A Professzor nagyra tartja az őszinte Verstappent

A 2023-as F1-es szezonban elképesztő dominanciát mutató Max Verstappen számos, a sportág jelenlegi irányvonalát érintő kérdésben hallatta a hangját, így például a fókusz áttolódásáról a sportszakmáról a show-ra, vagy a sprintversenyekről. A négyszeres világbajnok Alain Prost, akit futamgyőzelmek terén már lehagyott, a bajnoki címeket illetően pedig idén utolérhet a holland, elmondása szerint e kiállását éppúgy nagyra tartja, mint azt, hogy amikor a pályára gördül, semmi nem töri meg a koncentrációját.

prost-2015

„Nagyon kedvelem őt, mert egy kicsit másképp gondolkodik, és máshogy beszél” – idézi a franciát a Motorsport Magazine. „Még Las Vegasban is a versenyzésre és a győzelemre koncentrált. Az emberek kedvelhetik őt vagy sem, de legalább azt el kell ismerniük, hogy nem kötelező mindenkinek mindenhez ugyanúgy hozzáállni.”

„Nagyon jó dolog egy olyan versenyzőt látni, mint ő” – folytatta a Professzor. „Roppantul örültem annak is, amit arról mondott, hogy nem szereti a sprintversenyeket. Legalább kimondja, amit gondol, és nem fél a politikai játszmáktól. Ez tetszik nekem.”

verstappen-face

Grosjean is meglepődött Hamilton Ferrarihoz való igazolásán

Romain Grosjean hivatalos Youtube csatornáján reagált a csütörtök esti hírekre, miszerint Lewis Hamilton a szezon végén távozik a Mercedestől, és 2025-től a Ferrari versenyzője lesz.

Legalább annyira megleptek a hírek, mint bárki mást, nem vártam, hogy Lewis a Ferrarihoz igazol 2025-től. Ne feledjük, hogy hasonló volt a helyzet 2012-ben is, amikor mindenki nagyon meglepődött azon, hogy Hamilton elhagyja a McLarent, és az akkoriban szenvedő Mercedeshez távozik” – mondta Grosjean.

A Ferrari a világ legikonikusabb márkája, Lewis pedig kihívásokra vágyik. A Hamilton-Leclerc páros izgalmas lesz, Lewis nem szokott megilletődni a kihívásoktól, emlékezzünk vissza, hogy az újonc évében rögtön Fernando Alonso volt a csapattársa. Úgy vélem, Leclerc egy nagyon jó mérce lesz számára” – tette hozzá.

Grosjean a Ferraritól távozni kényszerülő Sainz jövőjére is kitért: Nyilvánvaló, hogy idősebbik Carlos Saiznak erős kötődése van az Audihoz, a Carlos Sainz nevet pedig gyakran együtt emlegetjük az Audival, a német márka tehát egy lehetséges állomás lehet Carlos számára.”

Ami a Mercedes megüresedő ülését illeti, Grosjean szerint ott lehet az esélyesek között Andrea Kimi Antonelli, aki a Mercedes utánpótlásprogramjában nevelkedik, ám a francia szerint Antonelli még túl fiatal ahhoz, hogy a Mercedesnél versenyezzen 2025-ben, ezért elképzelhetőnek tart egy olyan forgatókönyvet, hogy 2025-ben Alexander Alboné lehet Hamilton ülése, míg Antonelli a Williamsnél gyűjthet Forma-1-es tapasztalatot.

Versenymérnöke is követheti Hamiltont a Ferrarihoz?

Lewis Hamilton sokkszerű átigazolásával kapcsolatban az is felmerült, hogy esetleg versenymérnöke, Peter Bonnington is követheti a hétszseres világbajnokot a Mercedestől a Ferrarihoz, hiszen vele nagyon szoros munkakapcsolatot ápol évek óta. Toto Wolff mai sajtótájékoztatóján ez a kérdés is elhangzott, a Mercedes vezére pedig nem zárta ki ennek lehetőségét.

„Szerintem ez egy olyan beszélgetés, amit mindenkinek meg kell ejteni a következő hónapokban. És amennyit beszéltem már Bonóval erről… amikor elmondtam neki Lewis döntését, azt válaszolta, hogy ez vajon április 1-je-e. Ezt át fogjuk beszélni a folytatásban” – reagált erre Wolff a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

A Hamilton-ügy részleteit a Formula Podcast legutóbbi adásában részleteztük: