Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben
https://formula.hu/parc-ferme/22659
Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.
Hugs and celebrations all round for Megan Gilkes. #WSeries pic.twitter.com/T2T56Su4pr
— W Series (@WSeriesRacing) 2019. július 21.
Meghekkelték a hivatalos F1-es applikációt, furcsa üzeneteket kaptak a felhasználók
https://formula.hu/parc-ferme/29415
Szombat este különös értesítést kaphattak a hivatalos Formula-1-es applikáció felhasználói: egy rövid „Foo” üzenetet küldött ki az app, majd utána nem sokkal egy „Hmm, ellenőriznem kellene a biztonsági beállításaimat… :)” üzenet is érkezett. Már ekkor egyértelmű volt, hogy meghekkelték az applikációt, ezt pedig vasárnap az F1 meg is erősítette. Közleményükben kiemelték, hogy átvizsgálják a biztonsági rendszereiket, emellett hangsúlyozták, hogy a hekkertámadás csak az értesítések kiküldését felügyelő szolgálgatásra korlátozódott, ezért nem gondolják, hogy kiszivárogtak volna a felhasználók adatai.


Közel áll Perez az új szerződéséhez
https://formula.hu/parc-ferme/29416
Sergio Perez szerződtetésével hosszú idő után először fordult elő, hogy a Red Bull nem a saját tehetségei közül választott pilótát, ám az eredményeket látva ez jó döntésnek bizonyult. A mexikói pilóta nagyszerű formában van, Bakuban pedig már futamot is nyert, így az energiaitalosok az egyéni mellett a konstruktőri világbajnoki címért is harcba szállhattak a Mercedes ellen.
A 200. versenyére készülő Perez még nem rendelkezik szerződéssel a következő évre, de úgy tűnik már nincs messze ettől. Az osztrák istálló csapatfőnöke, Christian Horner a Sky-nak nyilatkozva tett erre egyértelmű utalást.
„Nagyon elégedettek vagyunk azzal a munkával, amit Checo végez, szóval hamarosan leülünk vele. Van még néhány futam a nyári szünetig, de boldoggá tesz minket, ahogyan dolgozik, nem hinném, hogy ez egy hosszadalmas vita lesz. Elég egyértelmű a dolog, a megfelelő időben pedig beszélni fogunk erről.” – mondta Horner.

Ericsson most tényleg megkoccolta Grosjeant
https://formula.hu/parc-ferme/29413
Mémmé vált a 2018-as F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjról a pillanat, amikor Romain Grosjean biztonsági autó mögötti falba csapódása után a Haas-mérnök a rádión azt közölte a franciával, hogy „Ericsson eltalált minket”, miközben a svéd a közelében sem volt a pilótának. Nos, a két versenyző az IndyCarban most ismét egy mezőnyt erősít, s a hétvégi, mid-ohiói fordulójának egyik szabadedzésén Ericsson tényleg finoman megpöckölte Grosjeant, aki emiatt leszaladt a pályáról:
Play nice, @Ericsson_Marcus and @RGrosjean.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 3, 2021
There's slight contact between the two that pushes Grosjean off-track as Practice 3 is winding down.#INDYCAR // #Honda200 // @Mid_Ohio pic.twitter.com/ovSXI3OJ3O
2019 után újra F1-es nagydíjon a kétszeres világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/29412
„Jó ismét itt lenni. Az első F1-es versenyem a 2019-es Abu Nagydíj óta” – posztolta lényegretörően Mika Hakkinen, aki a koronavírus-világjárvány kitörése óta most, Ausztriába utazott el először egy nagydíjhétvégére. Belépőjén a VIP-vendégeket fogadó Paddock Club neve szerepel.
It’s good to be back. First F1 race since 2019 Abu Dhabi #AustrianGP #f1 pic.twitter.com/034gb5p7IY
— Mika Häkkinen (@F1MikaHakkinen) July 3, 2021
Alonso és Verstappen szívesen lennének egymás csapattársai – még ha nem is az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29401
A csütörtöki médianapokon idén rendre véletlenszerűen párosítják össze a versenyzőket, az Osztrák Nagydíjon pedig Max Verstappen és Fernando Alonso tartott közösen sajtótájékoztatót. Ennek apropóján pedig fel is merült a kérdés, hogy a lassan 40 éves spanyol és a jelenlegi vb-éllovas szeretne-e egymás csapattársaként versenyezni, amire mindkét pilóta pozitív választ adott – igaz, nem az F1-ben, hanem inkább például a Le Mans-i 24 óráson tartják ezt elképzelhetően (amelyet Alonso kétszer már meg is nyert):
„Még lehet rá lehetőségünk a jövőben. Talán nem az F1-ben, mert az szerintem nem lehetséges. De a jövőben ki tudja? Mindketten imádunk versenyezni, imádjuk az endurance-versenyeket, a Le Mans-t és még sok mást. Szóval jó lenne egyszer valamikor egy csapatban szerepelni” – fogalmazott Alonso a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón, míg Verstappen így reagált: „Természetesen, izgalmas lenne ugyanabban a csapatban versenyezni vele. De ahogy mondta, később számos lehetőségünk lehet erre a Formula-1-en kívül. Ki tudja? Klassz lenne szerintem.”

Ezredekkel, de meglett: ezzel a körrel vitte el a pole-t Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/29408
Alig tudta lebirkózni Lando Norrist, de végül ez a kör elég lett a pole-pozícióhoz Max Verstappennek az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén (a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva indul):
Versenyez az F1, az F3 és az IndyCar is – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/29405
Spielbergre (F1, F3), Mid-Ohióra (IndyCar) és Doningtonra (Superbike-vb) is érdemes lesz figyelnünk ma:
11:05-11:45 Formula-3, harmadik futam (11:00-től M4 Sport)
12:00-12:20 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
15:00-15:40 Superbike, második futam (Aréna4)
15:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
18:05 IndyCar, futam (Aréna4)

Nemcsak büntetést, tortát is kapott a születésnapos Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/29411
Nem feledkezett meg Sebastian Vettel 34. születésnapjáról az Aston Martin: az időmérő után büntetett németet – a minap ünneplő Daniel Ricciardóhoz hasonlóan – egy tortával lepte meg csapata.
Feliz Navidad, Seb. pic.twitter.com/ZT7n0hrtfU
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 3, 2021
Verstappen pole-ja, Norris és Russell bravúrja, Vettel feltartása - így zajlott a spielbergi időmérő
https://formula.hu/parc-ferme/29407
A Formula-1 által készített összefoglaló ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!
Első győzelmét aratta az F3-ban David Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/29410
Izgalmas napot zárt a Formula-3 mezőnye szombaton. A fordulatos első futamon a Dennis Hauger győzött, mögötte viszont többen bosszankodhattak, összesen 11 pilótát büntettek a délelőtti verseny után. Az érintettek nagy része pályaelhagyás miatt kapott időbüntetést, többek között a második helyezett Caldwell és a harmadik helyen végző Sargeant is, utóbbi viszont leszorult így a dobogóról. Rosszabbul járt viszont Iwasa, akit kizárták, miután figyelmen kívül hagyta a fekete-narancssárga zászlót.
A délutáni versenyen David Schumacher indulhatott az élről, aki korábban még pontot sem szerzett, ennek ellenére kiválóan tartotta a pozícióját, pedig kétszer is eltűnt az előnye. Nem sokkal a rajt után Sargeant járt ismét szerencsétlenül, miután Van der Helm autójával ütközött össze, a rajt után, Crawford autója pedig a 10-es kanyar bukóterében állt meg a 11.körben. Előbb egy biztonsági autós, majd egy VSC fázis következett az esetek miatt.
A mezőnyben ezúttal is hatalmas volt az adok-kapok, Schumachert viszont ez nem zavarta, így élete első futamgyőzelmét aratta az F3-ban. A német pilótát egyedül Victor Martins kaphatta volna el, ám két körrel a leintés előtt megállt az autója. A dobogóra Frederik Vesti és Hauger fértek még fel, a Campos magyar pilótája, Tóth László pedig a 21. helyen zárt.
THAT'S A WIN FOR DAVID SCHUMACHER!
— Formula 3 (@FIAFormula3) July 3, 2021
A clean start for Schumacher led to him keeping a cool head in a hectic race #AustrianGP #F3 pic.twitter.com/Rtqyp9Jw1S
W Series: Győzött a címvédő, 18 éves orosz újonc a dobogón
https://formula.hu/parc-ferme/29409
Nemcsak a Formula-1, hanem a második idényét teljesítő W Series is duplázott a Red Bull Ringen: az Osztrák Nagydíj szombatján idei második versenyüket futották a hölgypilóták. A pole-ból a 2019-es kiírás bajnoka, Jamie Chadwick indulhatott, s egy pillanatig nem is forgott veszélyben a győzelme a britnek.
A dobogó második fokára az az Irina Sidorkova állhatott fel, aki Beitske Visser rajtnál lefulladó autóját remek helyezkedéssel kikerülve jött fel ebbe a pozícióba: a 18. életévét néhány napja betöltő orosz mindössze második futamát teljesítette a W Seriesben. A pódiumot a finn Emma Kimilainen tette teljessé, aki próbált nyomást gyakorolni Sidorkovára, de támadó pozícióba nem tudott kerülni. A szezon két hét múlva Silverstone-ban folytatódik, aztán pedig a Hungaroringre utazik a mezőny.

ERC: Gryazin nyert, Herczig pontszerző
https://formula.hu/parc-ferme/29406
Péntek-szombaton rendezték az idei Rali Európa-bajnokság második futamát, a Liepaja Ralit. A speciálisan gyors murvás pályákon a magyar Herczig Norbert és Ferencz Ramón nagyon hamar jelentős hátrányt szedett össze, az elrontott kvalifikáció után ugyanis pocsék rajtpozíciót kapott a páros, így a pénteket még a 20. helyen zárták. Szombaton már jobb helyről rajtolhattak, mentek ötödik-hatodik időket is, így végül a 14. helyig jöttek fel, amellyel két pontot szereztek, igaz, a Lengyel Ralin elért ötödik helyük után ezzel is hátrébb csúsztak a bajnokságban.
A futamot az a Nikolay Gryazin nyerte, aki az év elején a magyar Boldogkő Ralit is behúzta, illetve a világbajnokságon is sorra nyeri a szakaszokat - a második helyet a világbajnoki dobogós Craig Breen, a harmadikat pedig a kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukjanuk szerezte meg.
Az ERC2 értékelésében a második helyre jött be ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán.
Az eredmények itt követhetőek!

fotó: Skoda Rally Team Hungaria
Még jövőre is a Honda létesítményéből érkeznek majd a Red Bull motorjai
https://formula.hu/parc-ferme/29404
Miután a Honda tavaly bejelentette, hogy a 2021-es idény végén kiszáll a Formula-1-ből, a Red Bull úgy döntött, a japánok projektjének továbbvitelével saját maguk fognak gondoskodni az erőforrásukról. Ennek érdekében a Red Bull Milton Keynes-i gyárát úgy kezdték el kibővíteni, hogy ott alakíthassák ki a külön motorrészleget is. Most azonban kiderült, hogy a 2022-es év még átmeneti lesz ilyen szempontból: Christian Horner Red Bull-csapatfőnök és Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója egyaránt megerősítette az Osztrák Nagydíj helyszínén, hogy jövőre még a Honda sakurai létesítménye látja majd el motorral az energiaitalosok mindkét alakulatát.
Horner hozzátette: a Red Bull 2023-ra viszont már teljesen a saját lábára szeretne állni, valamint azt is megemlítette, hogy jobban örülne neki, ha a 2025-re tervezett új hajtásláncokat – amelyről éppen ma fognak nagy tanácskozást tartani az illetékesek – egy évvel később vezetnék be.

Nem lesz rózsaszín az Aston Martin, de a zöld változhat
https://formula.hu/parc-ferme/29398
A közönség tetszését elnyerte az Aston Martin színe, amikor a Formula-1-be gyári csapatként visszatérő márka télen bemutatta autóját, az AMR21-et – az első versenyhétvégék során azonban bebizonyosodott, hogy tévéképernyőn keresztül a sötétzöld árnyalat már nem tűnik ki annyira, össze lehet téveszteni a Mercedes feketéjével vagy szemből az AlphaTauri sötétkékjével.
Az elődcsapat, a Racing Point főtámogatója, az istállót továbbra is szponzoráló BWT üzleti okokból rózsaszín Aston Martint preferálna. Ettől Otmar Szafnauer csapatfőnök elzárkózik, de azt nem zárja ki, hogy a zöld árnyalata változzon a jövőben.
„A nevünk Aston Martin, az Aston Martin pedig tradicionálisan zöld, ezért ez a szín szerintem maradni fog. A Ferrari vörös, az Aston Martin zöld” – mondta a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján a Red Bull Ringen Szafnauer. „Ez a szín lenyűgöző napfényben és élőben, de azt hiszem, kicsit feltűnőbbé kellene tenni a tévéképernyőn keresztül, anélkül, hogy a zöld alapvetően változna. Gondolkozunk ezen, hogy jobban megkülönböztethetőek legyünk más sötét színű autóktól.”

Figyelmeztetést kaptak a versenyzők a feltartások miatt
https://formula.hu/parc-ferme/29403
Az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzései során több esetben is óriási forgalom alakult ki a pálya utolsó szektorában. Ennek oka, hogy a versenyzők sokszor szándékosan lassítottak le az utolsó kanyar előtt, hogy egy tiszta kört kezdhessenek meg, ám a versenyigazgató Michael Masi figyelmeztette a pilótákat, hogy ezzel a sportszabályzat 27.4. cikkelyét sérthetik meg. A szombat reggeli útmutatás szerint aki előnyszerzés céljából lassít a 9-es és a 10-es kanyarok között, az szabályt szeg ezzel. Masi elmondása szerint az FIA már mérlegeli, hogy a pályahatárok betartása érdekében milyen módosításokat tudnának végrehajtani az utolsó két kanyaron a jövőben.

F3: Elképesztő adok-kapok és ütközés az élen, győzött az éllovas
https://formula.hu/parc-ferme/29402
Parádés versenyt hozott a Formula-3-asok első spielbergi futama. A fordított rajtrács értelmében Logan Sargeant indulhatott a pole-ból, de azonnal lerajtolta őt Matteo Nannini. Az amerikai persze nem hagyta magát, többször is oda-vissza előzgették egymást a korábbi F1-es pilóta, Alessandro Nannini unokaöccsével. Ebbe a csatába aztán Clement Novalak is beszállt, így már hárman váltogatták egymás között a pozíciókat: gyakorlatilag körről körre változott az éllovas trió között a sorrend.
Sargeant aztán elkezdett hátracsúszni, a szerepét pedig Dennis Hauger vette át, aki a 12. helyről indulva (!) a hajrában már épp Novalakot és Nanninit készült támadni, amikor az említett páros a 4-es kanyarban összeért és lesodródott a pályáról! Novalak ki is esett, Nannini még bejött nyolcadiknak, Hauger viszont megörökölte az első helyet és ezzel a győzelmet – idei második sikerével ráadásul tovább növelte előnyét az összetett tabellán a norvég. Olli Caldwell és Sargeant még a dobogón.
Ami pedig a mezőny koronavírus-fertőzésből visszatért magyar versenyzőjét illeti: Tóth László a 22. helyen látta meg a kockás zászlót az első futamon. Folytatás délután a második versennyel a Red Bull Ringről.
LEADERS COLLIDE
— Formula 3 (@FIAFormula3) July 3, 2021
Novalak and Nannini were both sent into the gravel following contact#AustrianGP #F3 pic.twitter.com/T7vJXlhXfm
Egy rossz szó nem érte az új Pirellit, a következő versenyen már élesben bevethetik
https://formula.hu/parc-ferme/29399
Prototípus abroncsokat láthattunk az F1-es autókon az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzésein: minden versenyző két szettet kapott a szokásos színjelöléssel nem rendelkező, fejlesztés alatt álló C4 (azaz az ötös skálán második legpuhább) hátsó abroncsból, hogy a gyártó Pirelli információt gyűjtsön. Az új, strapabíróbb abroncsot – az oldalfutófelületet erősítették meg – a bakui defektek után fejlesztették ki.
A gumicég sportigazgatója, Mario Isola elmondta: a versenyzőktől pozitív visszajelzéseket kaptak, egyesek az első körökben jobb kanyarból való kigyorsításról számoltak be. Semmiféle negatív vélemény nem érkezett, egyes csapatok a szombati utolsó szabadedzésen is ki szeretnék próbálni a prototípust. Isola szerint a kedvező fogadtatás miatt Silverstone-ban, ahol a P4 az egyik kijelölt abroncs, már élesben is használhatják.

Gyulay Zsolt, Salgó Rali, motokrossz – jön a legújabb tv-műsorunk!
https://formula.hu/parc-ferme/29400
Ha esetleg nem lenne elég szombatra a Formula-1-es Osztrák Nagydíj programja, akkor 12:30-kor kapcsolj a Spíler1 TV-re, hiszen akkor kerül adásba az Autósport és Formula Magazin legfrissebb műsora, amelyben a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója lesz a vendégünk, de szó esik a Salgó Raliról és a WRC-ről is, valamint egy csipetnyi Red Bullról is.

F1, IndyCar, F3, Superbike, W Series - íme a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/29393
Egészen éjfélig motorsportot nézhetünk szombaton, mutatjuk a menetrendet.
Szombat
10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)
10:35-11:20 Formula-3, első futam (11:00-tól M4 Sport)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
15:00-15:40 Superbike, első futam (Aréna4)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő edzés (M4 Sport)
16:30-17:05 W Series, futam (Sport2)
17:30-18:15 Formula-3, második futam (Duna World / M4 Sport+)
18:00-19:15 IndyCar, időmérő edzés (Aréna4)
21:30-00:00 IndyCar, utolsó edzés

fotó: dppi


