Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/21496
A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.
New whip @LewisHamilton got his first laps in with the all-new electric @MercedesBenz EQC in Oz!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. március 21.
Was he impressed? He’s already ordered one... #SwitchtoEQ #FutureMobility pic.twitter.com/WRBRIse1O8
Hamilton nem bánná, ha visszatérne az ezüst festés
https://formula.hu/parc-ferme/30280
A Mercedes 2020-ban a rasszizmus elleni küzdelmet támogatandó ezüstről feketére festette F1-es versenygépeit. Miután Lewis Hamilton a téli szünetben szerződést hosszabbított, amelynek része volt a sokszínűség és az integráció további elősegítése a csapat részéről, a festés is maradt egy újabb szezonra.
A címvédő alakulat azonban azt fontolgatja, 2022-ben visszatérnének az eredeti színekhez, amit Hamilton egyáltalán nem is bánna, hiszen ettől a Mercedes értékei és jó ügyek iránti elkötelezettsége még nem változik. „Eredetileg amúgy is Ezüst Nyíl. Amikor tavaly megkérdezték, hogy legyen-e fekete, a szimbolikája és a céljaink miatt, nem vártam, hogy túl sokáig így marad. Egy újabb szezonban is ilyen, ami lenyűgöző. De ha visszatérünk, az is szép váltás lesz. A belső változtatásoktól, a sokszínűség erősítésétől ez nem tántorít el bennünket” – mondta a hétszeres világbajnok, aki a Hamilton Bizottság keretében igyekszik a hátrányos helyzetű csoportokat segíteni.
Visszatér a versenyzéshez Jos Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/30279
A vb-aspiráns Max Verstappen édesapja, az egykori F1-es Jos bő egy évtizedes kihagyás után újra versenyautóba ül. A holland 2009-ben, a Le Mans-i 24 óráson versenyzett utoljára, most azonban bejelentette, 2022-ben rajthoz áll a Dubai 24 órás versenyen, egy Porsche volánja mögött. A 49 éves Verstappen csapattársa az a Thierry Vermeulen lesz, aki fia, Max menedzserének a gyermeke.
Hogy a visszatérés mennyire lesz tartós, elindul-e majd több versenyen is, azt Jos nem tudja, mindenesetre várja, hogy újra megmérettesse magát. „Nagyon jó, hogy újra versenyezhetek, és Thierry számára is értékes tapasztalat lesz. Ez a lehetőség mindannyiunknak hasznos. Még nem vagyok biztos benne, ez egy egyszeri alkalom lesz-e vagy vállalok majd többet is, meglátjuk, ez hogy fog menni” – nyilatkozta idősebb Verstappen.
Így jutottunk el Hamilton száz sikeréig a nagydíjgyőzelmek örökrangsorában
https://formula.hu/parc-ferme/30277
Látványos videós infografikát készített a Racing Statistics, amelyen a Formula-1-es futamgyőzelmek örökranglistájának alakulását követhetjük végig az 1950-es kezdetektől egészen Lewis Hamilton múlt hétvégi 100. sikeréig – látható többek között, hogy milyen sokáig 25, illetve 27 elsőséggel is az élen lehetett állni, ahogy Alain Prost 51-es csúcsa is évekig tartotta magát, mielőtt Michael Schumacher messze maga mögött hagyta őt.
Mi hír Abiteboul tetoválásáról?
https://formula.hu/parc-ferme/30275
Emlékszünk még arra, hogy Daniel Ricciardo milyen fogadást kötött tavaly akkori főnökével, Cyril Abiteboullal? Mivel az ausztrál dobogóra állt a Renault-val, az egyezség értelmében a csapatfőnök „büntetése” (vagy épp jutalma) egy Ricciardo által megálmodott tetoválás.
A Méhészborz nem sokkal a pódium után azt nyilatkozta, mihamarabb szeretné elkészíttetni a művet Abiteboul bőrére, de azóta feledésbe merült az ügy. Legalábbis a médiában, Ricciardo ugyanis nem felejtette el, de ahogy elmondta, még mindig csak elméleti fázisban tartanak – ami nem szerencsés, mert ha így húzzák az időt, nem lesz hírértéke, amikor tényleg elkészül. „Elképesztő mennyiségű emailt és WhatsApp-üzenetet kaptam, és mindezek között láttam egy levelet tőle is. A tetoválás volt a téma, szóval nagyon bizakodó vagyok, hogy még az év vége előtt elrendezzük ezt. Máskülönben elévül, és nem lesz hír. Eltökélt szándékom, hogy megcsináljuk” – mondta Ricciardo, aki már korábban elhintette, valamilyen német témájú minta lesz, mivel a Nürburgringen szerezte azt a bizonyos dobogót (amit még követett egy másik is Imolában).
Motorversenyek déltől estig, közte némi DTM és Kamion-Eb – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/30276
A hét utolsó napján is Austinra (MotoGP), Hockenheimre (DTM), Portimaóra (Superbike-vb) és Jaramára (Kamion-Eb) lesz érdemes figyelnünk – mutatjuk a programot a tv-közvetítésekkel együtt:
10:20-10:40 DTM, második időmérő (Digisport 1)
12:00-12:20 Superbike, Superpole-futam (Aréna4)
13:15-13:40 Kamion-Eb, harmadik futam
13:30-14:10 Supersport, második futam (Aréna4)
13:30-14:30 DTM, második futam (Digisport 3)
15:00-15:40 Superbike, második futam (17:00-tól Eurosport 2)
15:30-15:55 Kamion-Eb, negyedik futam
18:00 Moto3, futam (arena4plus.hu)
19:20 Moto2, futam (arena4plus.hu)
21:00 MotoGP, futam (arena4plus.hu)
Másfél évtized után távozik az Auditól és a DTM-ből a korábbi bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30278
Mike Rockenfeller 2007 óta szerepel a Német Túraautó-bajnokságban, ahol végig az Audi színeit képviselte. Legnagyobb sikere egyértelműen a 2013-as bajnoki cím, és összesen hat győzelemmel büszkélkedhet a DTM-ben. Viszont már csak három versenye marad arra, hogy ezt a számot bővítse, Rockenfeller ugyanis a szombati hockenheimi futamon elért harmadik helyezését követően bejelentette, hogy az évad végén elhagyja a DTM-et és egyúttal a négycsillagos márkát is – amellyel még egy Le Mans-t is nyert 2010-ben.
Bár a német nem árult el konkrétumokat arról, milyen irányban folytatja a pályafutását, de annyit elhintett, hogy szívesen állna rajthoz hosszú távú versenyeken, amiben van is rutinja, hiszen le Mans mellett versenyzett már többek között Daytonában is.
Idén nem fog jégpályára emlékeztetni az isztambuli aszfalt
https://formula.hu/parc-ferme/30274
Tavaly a koronavírus-járvány miatti naptárátalakítások révén kilenc év kihagyás után került vissza a Formula-1-es naptárba az Isztambul Park. A pálya akkor új aszfaltot kapott, ám mivel nem sokkal a verseny előtt végeztek a munkálatokkal, rendkívül csúszós felület fogadta a mezőnyt, mindezt pedig a nagydíjhétvége során még eső is nehezítette.
Michael Masi FIA-versenyigazgató szerint ugyanakkor idén nem kell hasonló csúszkálásra és korcsolyázásra számítani a jövő hétvégi Török Nagydíjon: mint elmondta, vízsugaras kezelésnek vetették alá az isztambuli aszfaltot, ami egy bevett gyakorlatnak számít a versenypályák esetén, különösen Szingapúrban szokták ezt alkalmazni.
Kész feláldozni a 2022-es szezont egy F1-es ülésért a Formula-2 éllovasa
https://formula.hu/parc-ferme/30273
Parádés eredménysorral büszkélkedik Oscar Piastri, aki 2019-ben a Formula Renault Eurocupban, tavaly pedig a Formula-3-ban lett bajnok, míg idén újoncként vezeti a Formula-2-es összetettet. Ennek ellenére jó esély van rá, hogy mégsem kap ülést jövőre a Formula-1-ben: az egyetlen kiadó hely az Alfa Romeónál van, és elképzelhető, hogy épp a fiatal ausztrál idei üldözője, Guanyu Zhou fogja azt kapni. Ha megnyeri az F2-t, jó eséllyel a következő idényt ki is kell hagynia az Alpine juniorjának, ám Piastri elfogadja ezt, ha cserébe egy évvel később már rajthoz állhat a Formula-1-ben:
„A legvalószínűbb, hogy egy évre a partvonalon kívülre kerülök, ami sosem ideális, de nem én leszek az első és nem is az utolsó, aki ilyen sorsra jut. Ehhez még meg kell nyernem ezt a bajnokságot, szóval még sok minden történhet, de ez a célunk. Nem ideális, ha nem versenyezhetek, de ez egy olyan áldozat, amit szívesen meghozok, ha ülést eredményez a következő szezonra” – idézi a pilótát az F1i.com szakoldal. Az még elképzelhető, hogy Piastri az Alpine-nál (vagy egy másik csapatnál) tartalékversenyzői szerephez jut, s akkor a várható új előírások révén kötelezően szerepeltetni fogják majd F1-es szabadedzéseken is.
DTM: Kényelmes Audi-győzelem, pontegyenlőség a bajnokság élén
https://formula.hu/parc-ferme/30272
A hétvégén a Hockenheimringen vendégeskedik a Német Túraautó-bajnokság mezőnye a szezon utolsó előtti állomásán. A szombati nap egyértelműen Kelvin van der Lindéről szólt: a korábban az összetettet is vezető audis nagy fölénnyel zsebelte be a pole-pozíciót, majd a versenyen is csupán a kerékcserék idejére engedte ki a kezéből az első helyet, így magabiztosan gyűjtötte be idei negyedik győzelmét. A második helyen a nagy versenyt produkáló Alexander Albon futott be, ezzel már negyedik dobogóját szerezte a DTM-ben, míg a pódiumra a hajrában nagyokat előző Mike Rockenfeller állhatott még fel.
Az összetettet a verseny előtt vezető Liam Lawson negyedik lett, ezzel az F2-ben is vitézkedő Red Bull-patronáltnak elolvadt az előnye: Van der Linde éppen utolérte őt a tabella élén, a több győzelme révén pedig a pontegyenlőség ellenére is visszavette a vezetést. Maximilian Götz lett az ötödik, így a mercedeses lemaradása 23 pontra nőtt az éllovas párossal szemben, de a nap vesztese így is Marco Wittmann, aki a pontverseny második helyén állva kezdte meg az első futamot, de egy rossz kvalifikáció után kiállni kényszerült, így visszacsúszott a negyedik pozícióba, hátránya pedig ugyancsak 23 egység.
Sereghajtó volt, kiszáll a WTCR-ből a testvérpár
https://formula.hu/parc-ferme/30271
Andreas és Jessica Backman idén csatlakozott a Túraautó-világkupa mezőnyéhez a Target Competition csapatával együtt, ám a két svéd mindössze egy-egy alkalommal tudott pontot szerezni a Hyundaijal: Jessica a Nordschleifén lett 14., míg testvére Portugáliában ért célba a 15. helyen az egyik futamon. A két, illetve egy bajnoki egységgel az összetett tabella utolsó két helyét foglalják el, most pedig bejelentették, hogy az idény második felében, a hátralévő négy fordulón nem is állnak rajthoz a WTCR-ben.
„Jó tapasztalat volt fellépni a WTCR-be, de úgy éreztük, az eredmények nem a reméltek szerint alakultak. Együtt dolgoztunk a csapattal, hogy találjunk egy jó beállítást, de nem találtuk a kulcsot ehhez, és eljutottunk egy pontra, amikor fejlődés nélkül körözgettünk csak” – fogalmazott Andreas Backman, míg a húga hozzátette: reméli, a világkupás tapasztalat hasznos lesz a jövőjükre nézve. A Target Competition amúgy a tervek szerint a csapat november eleji hazai versenyén, Olaszországban rajthoz fog állni egy másik versenyzői felállással.
2023 előtt biztosan nem érkezik a MotoGP-be a Superbike-vb török éllovasa
https://formula.hu/parc-ferme/30270
Toprak Razgatlioglu a Yamaha gyári versenyzőjeként reális eséllyel rendelkezik arra, hogy megszakítsa Jonathan Rea és a Kawasaki 2015 óta tartó egyeduralmát a Superbike-világbajnokságon: három fordulóval a szezon vége előtt húszpontos előnye van a címvédővel szemben. Nem meglepő, hogy a török tehetség neve időről időre felmerül a MotoGP kapcsán is: idén elsősorban annak kapcsán került szóba ő is, hogy a japán gyártó Maverick Vinales távozásával és Valentino Rossi visszavonulásával versenyzőszűkébe került, viszont jelenleg a Petronas SRT-ből átalakuló RNF Racingnél a legjobb esélye a hírek szerint a Moto3-ban szereplő Darryn Bindernek van arra, hogy Andrea Dovizioso társa legyen 2022-től.
Razgatlioglu ráadásul újabb két évre aláírt a Yamaha WSBK-csapatával, viszont a múlt hétvégén kiderült, hogy akár már idén kipróbálhatja a hangvillások MotoGP-gépét. A török motoros a Superbike-vb honlapjának leszögezte: egyelőre az idei vb-küzdelemre koncentrál, utána talán valóban felül egy GP-masinára. Razgatlioglu azt is elmondta, hogy szereti a Superbike-paddockot, s jövőre még biztosan ott fog versenyezni: „Itt folytatom, hiszen még kétéves szerződésem van. De talán jövőre bajnok leszek, és utána átmegyek a MotoGP-be 2023-ban, nem tudom. Idén és jövőre biztosan itt maradok” – fogalmazott a 25. életévét néhány hét múlva betöltő motoros.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bári Dávid, WRC és magyar rali: érkezik az Autósport és Formula Magazin friss adása!
https://formula.hu/parc-ferme/30269
A hónap első szombatja van, így ma kerül adásba a Spíler TV-n futó műsorunk legújabb epizódja, amelyben a M1RA csapatvezetője, Bári Dávid lesz a stúdióvendégünk, de szó lesz többek között az Akropolisz Raliról, a Swift Cup Europe küzdelmeiről és a Vértes Raliról is. Ha nem akartok lemaradni, ma délután 13:15-kor kapcsoljatok a Spíler1 TV-re!
Pole-mámor szombaton, drámai finis vasárnap – így élte meg a McLaren Szocsit
https://formula.hu/parc-ferme/30268
A wokingi alakulat minden versenyhétvége után jelentkezik a McLaren Unboxed sorozat újabb részével, amelyben a kulisszák mögé engednek bepillantást. Az Orosz Nagydíj igazi hullámvasút volt a csapat számára, így a legújabb epizódban láthatjuk, hogyan örültek a pole-pozíciónak, majd hogyan omlott össze a futam hajrájában az egymást követő második győzelmük – amely Lando Norris első sikere lehetett volna – reménye.
Mutatjuk a szombati motorsport-programot - tv-közvetítésekkel együtt
https://formula.hu/parc-ferme/30265
Ez a hétvége a MotoGP-Superbike-DTM hármas körül forog, ezt tükrözi a szombati program is.
Szombat
10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés
10:20-10:40 DTM, első időmérő (Digisport 3)
12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
13:30-14:30 DTM, első futam (Digisport 3)
15:00-15:40 Superbike, első futam (Eurosport 2)
16:55-17:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (arena4plus.hu)
20:30-21:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
21:10-21:55 MotoGP, időmérő edzés (Aréna4)
fotó: dppi
Hétvégi hangulatba került a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/30267
Az tagadhatatlan, hogy Daniel Ricciardo az F1-es mezőny egyik olyan tagja, aki szinte mindig mosolyog és nagyszerű kedve van, a McLaren pedig épp az ausztrál pilótáról töltött fel egy rövidke, de ugyanakkor igazán jó hangulatú videót és ezzel kívántak mindenkinek jó szórakozást a hétvégére.
It's FRIDAYYYYYYY!
— McLaren (@McLarenF1) October 1, 2021
Have a good one, team. #FridayFeeling pic.twitter.com/oN3U6STfKL
Már négy éve telt el azóta, hogy utoljára versenyzett az F1 Malajziában
https://formula.hu/parc-ferme/30266
Sepang 1999-től kezdve közel két évtizeden át a Formula-1 állandó versenyhelyszíne volt – többnyire az év egyik első futama –, de 2017 óta nem rendeztek Malajziai Nagydíjat. Abban az évben október 1-jén tartották a versenyt, melyet Lewis Hamilton kezdett a pole-pozícióból, de gyakorlatilag végig Max Verstappen vezetett: a Red Bull pilótája 12 másodperccel a Mercedes előtt megszerezte a győzelmet, pályafutása során csupán a másodikat. Emlékezetes volt még a negyedik Sebastian Vettel és nyolcadik Lance Stroll ütközése – a verseny leintése után, a levezető körön, melyet követően a németet Pascal Wehrlein vitte a bokszba. A 2017-es Malajziai Nagydíj összefoglalója itt érhető el.
Turning Malaysia #OnThisDay in 2017 pic.twitter.com/KdCdZhsNTl
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 1, 2021
A WEC-újonctesztjén vesz részt a WRC (legalább) hétszeres világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/30264
Az idény végén visszavonul a Rali-világbajnokság küzdelmeitől az a Sebastien Ogier, aki már hétszer is vb-címet nyert a sorozatban - sőt, idén is már csak matematikai esélyeket hagyott ellenfeleinek, jelenleg minden afelé mutat, hogy címvédőként, nyolcszoros bajnokként hagyja ott a WRC-t. Hogy a továbbiakban mit fog csinálni, azt még nem tudni, teljesen nem akar elszakadni a ralitól, néhány futamon alighanem jövőre is indul a Toyotával, de a francia klasszis nem akarja magát lekötni egész évre - ugyanakkor egyéb sorozatok érdeklik.
Ennek tanúbizonysága, hogy bejelentette: november hetedikén részt vesz a WEC újonctesztjén Bahreinben és ennek sikeressége határozza majd meg, hogy mit is csinál 2022-ben. Ogier már korábban is említette, hogy szívesen indulna Le Mans-ban, szívesen versenyezne a WEC-ben és a Toyota, mint fő bajnoki esélyes ideális opciót is nyújthatna számára. Maga a teszt egyébként még az idei WRC-szezon vége előtt zajlik le, bár jelenleg az a realitás, hogy addigra bebiztosítja újabb vb-címét.
fotó: dppi
Elektromos átállás: 14 villanyautóból áll a WRX 2022-es mezőnye
https://formula.hu/parc-ferme/30263
A következő szezonban új korszak kezdődik, teljesen elektromossá válik az FIA Ralikrossz-világbajnokság. 2022-ben különböző karosszériák felszíne alatt egységes versenygép, az RX1e fog dolgozni: a Kreisel Electric által fejlesztett konstrukció ikermotoros hajtása 500 kW teljesítmény (680 lóerő) és 880 Nm azonnali nyomaték leadására lesz képes, ez pedig 1,8 másodperces 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulást eredményez, ami a Formula-1-et is túlszárnyalja.
A WRX hivatalos oldalának jelentése szerint 14 RX1e csomagra érkezett foglalás, jelenlegi és új csapatoktól egyaránt. A nevezők személyét később fogják nyilvánosságra hozni. Ez a szám egyértelmű javulás 2021-hez képest, amikor a létszám a benzinmotoros éra végén jelentősen visszaesett: a teljes szezonra nevezett mag csupán hét SuperCarból áll, a hétvégék többségén 10-11 volt az összlétszám a királykategóriában.
Vettel minden rutinjára szükség volt Leclerc ellen - videó
https://formula.hu/parc-ferme/30262
A négyszeres világbajnok mindent előhúzott a tarsolyából, hogy kivédekezze a jóval gyorsabb Ferrari támadását_
View this post on Instagram
Így kívánt boldog születésnapot Verstappennek a barátnője
https://formula.hu/parc-ferme/30261
Kelly Piquet Instagram-sztoriba töltött fel fotókat a tortáról - a holland pilóta csütörtökön ünnepelte 24. születésnapját.