Nektek feltűnt már, milyen fényesek a Pirelli idei abroncsai?
https://formula.hu/parc-ferme/21193
Ez amiatt van, mert az olasz cég - az F1 történetében először - króm öntőformákat használ, amivel fényesebb felületűek lesznek az abroncsok. Korábban már az F2-ben kipróbálta ezt a Pirelli. Teljesítménybeli hatásuk nincs, viszont jól néznek ki, igaz?
You might have noticed that our tyres have a more shiny look to them this year. This is because we are using chrome moulds for the first time in #F1 (we’ve tried them before in #F2). There’s no effect on performance, but they look nice, don’t they?! #Fit4F1 @F1 pic.twitter.com/IjSWN5b4ef
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 18, 2019
Barcelonában teszteli az F1-es fűgyulladások elleni megoldását az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39393
Azok után, hogy tavaly a Kínai, idén pedig a Japán Nagydíjak edzésein okozott problémát a pálya széli fű kigyulladása, az FIA úgy döntött, acél kopóblokkokkal igyekszik elejét venni a jelenségnek. A vizsgálatok során a Nemzetközi Automobil Szövetség arra jutott, hogy a tüzeket az F1-es autók alján lévő titán kopólemezekről érkező fehér szikrák okozták, és úgy gondolják, hogy annak anyagának megváltoztatásával orvosolható lenne a probléma, mivel az acél nem ér el olyan magas hőmérsékletet és gyorsabban is hűl.
A Formula-1-es csapatok eleinte nem rajongtak az ötletért, mivel az acél blokk gyorsabban is kopik, mint a titánból készült, ezért elméletben magasabbra kellene állítaniuk az autók hasát, amely teljesítményvesztést jelent – nem beszélve arról, hogy becslések szerint nagyjából 750 grammos súlytöbbletet is jelent az acél kopólemez.
Ennek ellenére az FIA a hétvégi Spanyol Nagydíjon kísérletezni fog a megoldással: a The Race és a RacingNews365.com úgy tudja, minden csapat egyik autóját az acél kopóblokkal szerelik fel a pénteki szabadedzések során, hogy adatot gyűjthessenek. Amennyiben az eredmények pozitívak lesznek, a terv az lehet, hogy az FIA az acél kopóblokkok kötelező használatát írhatja elő olyan helyszíneken, ahol fű övezi a pályát – például a Red Bull Ringen, Silverstone-ban vagy Interlagosban –, míg az aszfaltozott bukótérrel rendelkező vagy éppenséggel utcai pályákon maradnának a titánból készült verziónál.

Logó az autón, egyedi overallok: fennállása 70. évfordulóját ünnepli az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/39394
Egyedi dizájnnal készül a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjra az Alpine, amely a márka fennállásának 70. évfordulóját ünnepli a hétvégén. Ennek apropóján Pierre Gasly és Franco Colapinto különleges fehér alapú versenyzői overallt fog viselni Barcelonában, amelyen megjelenik az A70 logó – ez utóbbi pedig a két versenyautó egyébként nem igazán eltérő fényezésében is feltűnik:
Celebrating 70 years of Alpine Cars #F1 #SpanishGP @AlpineF1Team pic.twitter.com/1Zsfs3LVMk
— Formula 1 (@F1) May 29, 2025
A fresh look for this weekend’s #SpanishGP to celebrate @alpinecars' 70th anniversary pic.twitter.com/5iJoabwPKB
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) May 29, 2025
Több mint 30 FIA-tagszövetség állt ki Ben Sulayem mellett
https://formula.hu/parc-ferme/39392
Komoly támogatást kapott a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi és a decemberi választáson már biztosan újrainduló elnöke, Mohammed ben Sulayem: összesen 36 tagszövetség írta alá azt a levelet, amelyben köszönetet mondtak a szakember „szolgálataiért és jövőképéért”, valamint azért, hogy folyamatosan bátorítja és erősíti őket. A nyílt levélben többek között arról írnak, hogy tisztában vannak vele, milyen katasztrofális pénzügyi helyzetet vett át az FIA-nál Ben Sulayem, és azt is tudják, hogy „négy év nem elegendő idő a reformok megvalósításához”.
A 36 tagszövetség többsége közép- és dél-amerikai automobil szövetségek és vezetőik közül kerül ki, de ott van a listán Fabiana Ecclestone, Bernie Ecclestone feleségének neve is az FIA dél-amerikai sportért felelős alelnökeként. Emellett kiemelendő még Carmelo Sanz de Barros, aki az FIA Szenátus elnöke és a Spanyol Motorsport Szövetség vezetője: ez azért is érdekes részlet, mert ugyan egyelőre hivatalos elleninduló nincs, de a szintén spanyol idősebb Carlos Sainz néhány hete jelezte, hogy fontolgatja, hogy elindul jelöltként a meglehetősen balhés három és fél esztendőt maga mögött tudó Ben Sulayem ellen.
FRISSÍTÉS: Később a közel-keleti és az észak-amerikai régió képviselői is hasonló módon biztosították támogatásukról a regnáló FIA-elnököt.

fotó: DPPI
„A legdrágább ételt rendelte!” – Albon a Russell-lel közös vacsoráról
https://formula.hu/parc-ferme/39391
A Racing Bulls mellett a Williams volt a másik csapat, amely a feltartásos taktikához folyamodott a múlt vasárnapi F1-es Monacói Nagydíjon: mindkét pilótával eljátszották, hogy lassították a mezőnyt, míg a csapattárs kiautózta az „ingyen” két kerékcseréhez szükséges előnyt. A stratégia fő kárvallottja a Mercedes volt, George Russell frusztrációja pedig egy ponton odáig fajult, hogy a sikánt szándékosan átvágva került Alexander Albon elé, bevállalva ezzel a büntetést is.
A leintést követően Russell elhintette, hogy este Albonnal kell fizetnie a közösen tervezett vacsorájuknál, s a thai pilóta közösségi médiás posztjából kiderült, hogy ez így is történt. A Williams-pilóta a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében árult el néhány részletet a vacsoráról:
„Nagyszerű volt. A legdrágább dolgot rendelte az étlapról. Tényleg azt! Homáros tészta volt az, bár a desszertet meg kihagyta, szóval ez kiegyenlítette a helyzetet. Jó volt, szórakoztató este volt” – mesélte Albon, aki amellett, hogy megjegyezte, hogy a versenyzésről ilyen alkalmakkor nem igazán esik szó a pilóták között, megerősítette, hogy ő fizette az ételt, de ez járt is Russellnek a futam után: „Én fizettem, igen. Nekem is kellett fizetnem. Nyomorúságos egy futam volt, és játszadoztunk vele, szóval legalábbis úgy éreztük, hogy nekünk legalább jutott valami, a többieknek meg kicsit még rosszabb volt.”

Sainz: Szívesen láttam volna a fiam Verstappen mellett a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/39390
Carlos Sainz apja szerint érdekes lett volna, ha fia a Red Bullhoz igazol, a Ferrari döntése viszont váratlanul érte őket. Idősebbik Sainz a Kronen Zeitungnak adott interjúban arról beszélt, szívesen látta volna fiát Max Verstappen csapattársaként.
„Szerettem volna őt Max mellett látni a Red Bullban. Biztos vagyok benne, hogy imádta volna ezt a kihívást. Sajnos ez nem történt meg. Megkérdezhetnék erről magát, Carlost is. Lehet, hogy nemet mondana, de szerintem ő is szívesen vezetne a Red Bullnál.”
A Ferrari döntését nem látták előre: „Szomorúak voltunk, elég váratlanul ért minket. De ilyen az élet: néha szerződést kapsz, néha menned kell. Most boldog a Williamsnél, egy olyan csapatnál, amely bízik benne és tiszteli őt.”

A Toyota japánja váltja Ocont a Haasnál az első barcelonai edzésen
https://formula.hu/parc-ferme/39389
A Haas megerősítette, hogy Ryo Hirakawa ül be Esteban Ocon autójába a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén.
A Toyota japánja Bahreinben Oliver Bearman helyét vette át egy edzés erejéig, így már másodszor kap lehetőséget idén az Alpine-tól érkező pilóta – aki Suzukában még Jack Doohan autóját vezethette az enstone-iaknál.
Hirakawa a várakozások szerint Mexikóban és Abu Dhabiban is autóba ülhet majd, köszönhetően annak, hogy a Toyota a Haas technikai partnere tavaly óta.

fotó: Haas
Különleges festéssel készül a Stake Barcelonára
https://formula.hu/parc-ferme/39388
Egyedi festéssel készül a soron következő Spanyol Nagydíjra a Stake csapata – Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto egy „pixel-hatású” autóval hajtanak majd pályára Barcelonában. Az elsőre egy Lego-autóra hasonlító versenygép volánja mögött idei második pontszerzéséért hajt majd az istálló, amely Hülkenberg melbourne-i hetedik helye óta nem tudott egyetlen egységet sem bezsebelni. A legutóbbi, monacói futamon a 14. és a 16. helyen végeztek a pilóták, az újonc Bortoleto pedig úgyis tapasztaltabb kollégája előtt zárt, hogy a futam elején Andrea Kimi Antonelli a falba terelte őt.
Íme, a Stake különleges festése:
Pixel perfect. Barcelona just got a digital upgrade. #SpanishGP pic.twitter.com/icXt12R8Na
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) May 28, 2025
Szavazás: Hogyan javítsanak az F1-es Monacói Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/39387
A kétkiállásos szabály befuccsolása után újfent témává vált, mi legyen az ikonikus Formula-1-es Monacói Nagydíj sorsa. Több megoldási javaslatot is felvetettek versenyzők és szakértők – ki komolyabbat, ki kevésbé komolyat –: George Russell szerint például csak időmérő(ke)t kellene rendezni a hercegség utcáin, míg a GPDA-elnök Alexander Wurz konkrét javaslatot prezentált arra, hogyan lehetne három kanyar átrajzolásával javítani az előzési lehetőségeken.
Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: az alábbi modulban az itt-ott felvetődött ötleteket és lehetőségeket gyűjtöttük össze – szavazzatok, szerintetek mi lenne a megoldás:
Először kap lehetőséget F1-es nagydíjhétvégén a Williams F3-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/39386
Victor Martins ülhet be Alexander Albon autójába a hétvégi Formula-1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a Williams. A grove-i alakulat ezzel idén másodszor ad lehetőséget egy fiatal újoncnak, amellyel a szabályban előírt kötelezettségének felét teljesíti: előzőleg Luke Browning vezethetett náluk a bahreini FP1-en.
Martins először szerepelhet F1-es versenyhétvége keretein belül: korábban az Alpine akadémistájaként nem kapott lehetőséget, idén viszont már a Williams növendékei közé tartozik, a csapattal pedig teljesített már korábbi autós (azaz TPC-)tesztet Monzában. A fiatal francia 2022-ben bajnok lett a Formula-3-ban, 2023 óta pedig a Formula-2-ben versenyez, ahol első évében a legjobb újoncként az ötödik, tavaly pedig a hetedik helyen zárt egy-egy győzelemmel, míg idén jelenleg a nyolcadik helyet foglalja el összetettben: a legutóbbi monacói hétvégén ő is érintett volt a tömegkarambolt kiváltó rajt utáni incidensben.

„Kínosan érezte magát” – Bortoleto Antonelli „optimista” manőveréről
https://formula.hu/parc-ferme/39384
Már az első körben véget ért Gabriel Bortoleto számára az F1-es Monacói Nagydíj érdemi része, amikor Andrea Kimi Antonelli bevetődött mellé az alagút előtti Portier-kanyarban, ami miatt a brazil a falnak ütközött. Bár a Sauber-pilóta tovább tudott menni, végül esélye sem volt pontszerzésre. Bortoleto úgy érzi, Antonelli azért vállalta be a szerinte túl optimista előzési kísérletet, mivel előtte a hajtűben ő külső íven elment mellette:
„Kár azért, ami az első körben történt. Próbáltam egy elég jó manővert végrehajtani a hajtűnél, nagyon jó volt külső íven nyerni pozíciót. Nyilván nem akart egyetlen autót sem maga előtt látni: Monacóban eléggé kínos pozíciót bukni, mivel történelmileg nem szokás pozíciót bukni normál esetben, de nyerni sem.”
It's rediculousKimi antonelli pushed bortoleto in the wall
— G.Bortoleto-China (@Halinyu) May 25, 2025
That corner never had a chance to overtakeThat's torpedo#GabrielBortoleto #GabrielBortoleto #sauber pic.twitter.com/gBKVm4vOCV
„Úgy vélem, egy roppant optimista megmozdulással próbálkozott ott. Rengeteg balesetet láthattunk ott korábban, nem ez az első alkalom. Végül nem ért hozzám, de egyenesen sodródott, és hogy elkerüljem az összeérést vele, a falnak ütköztem és megsérült az első szárnyam. Ki kellett tolatnom, visszamennem a bokszba, és sajnos így volt vége a futamunknak.”
„Bizonyosan nem akart a falba rakni vagy ilyesmi, csak így alakult. Biztosan beszélni fogok vele valamikor, de gondolkodnom kell rajta: nem akarok gondot okozni, nem harcolunk címért vagy dobogóért, sőt akkor éppen pontokért sem, szóval nem látok rá okot, miért kockáztatott meg ilyesmit. Ugyanakkor versenyzünk, és keményen kell versenyeznünk egymás ellen. De persze mindennek van határa.”

Megfosztották Indy 500-on szerzett második helyétől Ericssont
https://formula.hu/parc-ferme/39385
Egy nappal az Indy 500-at követően az IndyCar szervezői bejelentették, hogy három versenyzőt is utólag megbüntettek, amiért az autójuk megbukott a technikai ellenőrzésen. Az Andrettit erősítő Marcus Ericsson és Kyle Kirkwood esetén a Dallara által szállított energia-menedzselő rendszer borítása, a Prema színeiben szereplő Callum Ilott autóján pedig az első szárny bal oldali véglapjának magassága nem felelt meg az előírásoknak.
Mindhárom versenyzőt az eredménylista végére sorolták (plusz csapatonként 100 ezer dolláros bírságot szabtak ki, a csapatmenedzsereket pedig egy futamra felfüggesztették): ez Ericsson számára a legfájóbb, hiszen ő másodikként végzett Alex Palou mögött, de Kirkwood és Ilott is értékes 6., illetve 12. helyet bukott a büntetés révén. A második pozíciót David Malukas, a dobogó alsó fokát Pato O’Ward örökölte meg, míg a top 10-be Takuma Sato lépett még előre.

Kiss Norbert ismét bekezdett: két hétvége, hét futam, hat győzelem
https://formula.hu/parc-ferme/39383
Az elmúlt két hétvégén elrajtolt a Kamion-Eb 2025-ös idénye, Kiss Norbert pedig ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: a mezőny élén. A misanói szezonnyitón konkrétan tarolt a Révész Racing hatszoros Európa-bajnoka, mind a négy futamot megnyerte.
A Lausitzringen aztán már „csak” két győzelem jött össze neki a két normál rajtrácsos versenyen, míg szombaton a fordított rajtrácsos második futamon hatodik lett, vasárnap meg törölték az utolsó viadalt eső miatt. Két versenyhétvége után így Kiss 24 pont előnnyel vezet Jochen Hahn előtt – akivel jelenleg közösen rekorderek az Eb-címek számát tekintve, és akit év végén akár le is hagyhat a magyar pilóta.

Videón az F1-es Monacói Nagydíj egyetlen igazi előzése – bemutatja: Lance Stroll!
https://formula.hu/parc-ferme/39382
A kétkiállásos szabály sem váltotta meg a világot Monacóban, inkább csak bosszúságot eredményezett a Racing Bulls és a Williams feltartós stratégiája révén. Viszont ami végképp nem változott, hogy előzni most is szinte képtelenség volt a futamon. De csak szinte: a rajt utáni első kört nem számítva egyetlen igazi – azaz nem Russell-féle sikánátvágós – előzést mutattak be a versenyen. Lance Strollról van szó, aki az alagútból kijövet, a sikánnál külső ívről ráfordulva ment el Nico Hülkenberg mellett a legutolsó körben – íme, videón is a 15. helyért bemutatott, a közvetítésből kimaradt manőver:
— @v4tteI (@LSEIGHTEEN) May 25, 2025
Ben Sulayem hivatalossá tette: újraindul az FIA-elnökségéért
https://formula.hu/parc-ferme/39381
Eddig is biztosra lehetett venni, de most először mondta ki egyértelműen Mohammed ben Sulayem, hogy újraindul a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki székéért az év végén. „Úgy érzem, hogy három év egy olyan komplex szövetségnél, mint az FIA, nem elég” – nyilatkozta a Reutersnek a 2021 végén megválasztott elnök.
„Több időre van-e szükségem? Igen. Könnyű volt? Soha. Élvezetes volt? Néha. Szóval indulni fogok. Egyeztettem a legtöbb taggal, beszéltem velük. Szeretném tovább fejleszteni az autósport, erősebbé tenni az FIA-t. Ez a célom, és ezt is fogom tenni” – fogalmazott Ben Sulayem Monacóban arra is kitért, hogy anyagilag is megerősíteni a szövetséget: „Számomra érthetetlen, hogy egy F1-es pilóta vagy csapatfőnök több pénzt keres, mint a teljes FIA, miközben az FIA tulajdonolja a bajnokságot. Igazságos ez?”
Ben Sulayem regnálása nem volt botrányoktól mentes, az elmúlt hónapokban is több vezető tisztviselő távozott az FIA-tól, miközben kritizálták a vezetési módszereit. „Kitakarítottam az FIA házát. Most már őszinte emberek vannak, nincs már kés a hátamban. Én vagyok az utolsó, akit érdekelnek a kritikák, számomra ez csakis az FIA-tagokról szól” – mondta erről az elnök.
Egyelőre hivatalosan senki sem jelentette be, hogy szeretne elindulni Ben Sulayem ellen a választáson, de idősebb Carlos Sainz jelezte, hogy fontolgatja a dolgot. Az FIA-elnök ennek kapcsán elmondta: örülne bárki indulásának, erről szól a demokrácia.

fotó: Ollé Iván
Wolff új Monaco-szabályt javasol a lassú tempó ellen
https://formula.hu/parc-ferme/39380
A Monacói Nagydíjra bevezetett kötelező két kerékcsere nem érte el a kívánt hatást – így vélekedett Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports F1-nek adott interjújában. „Nem. De próbálkoznunk kellett valamivel” – válaszolta határozottan arra a kérdésre, hogy működött-e az új szabály. Ugyanakkor kiemelte: „Más szemszögből nézem. Ez egy nagyszerű szórakoztató esemény. Tele voltak a lelátók, a teraszok, a hajók, látvány, étkezés, borozgatás mindenhol.”
Wolff szerint szombaton „életre kel” a sport, a vasárnapi próbálkozás viszont nem hozta meg a várt eredményt. Úgy véli, a jövőre nézve érdemes lehet olyan szabályokon gondolkodni, amelyek például maximált köridőt írnak elő, hogy elkerüljék a feltartásos taktikákat: „Ez egy különleges eset. Itt lehet lassan vezetni, nem kell kockáztatni, és ha az élen vagy, azt a tempót mész, amit akarsz. Lando 30 körös gumikon futotta meg a leggyorsabb kört.”
A Mercedes-vezér szerint a sport, különösen a vasárnapi versenynap tekintetében tudna jobban is teljesíteni, de az esemény értékéből ez nem von le: „Összességében nem akarjuk elveszíteni ezt a versenyt.”

Szándékos szabályszegés miatt járt az áthajtás Russellnek
https://formula.hu/parc-ferme/39379
Az F1-es Monacói Nagydíj során George Russell áthajtásos büntetést kapott, miután a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy szándékosan hagyta el a pályát az alagút utáni 10-es kanyarban, hogy így előzze meg Alexander Albont. A stewardok hivatalos indoklása szerint Russell a 63-as autóval elhagyta a pályát a 10-es kanyarnál, és megelőzte a 23-as autót, Alexander Albont.
A pozíciót ezt követően Russell nem adta vissza, hanem megtartotta, és a rádión keresztül egyértelművé tette szándékát, amikor kijelentette: „vállalom a büntetést”. A felügyelők szerint ez világosan megmutatta, hogy Russell tudatosan döntött a szabály megsértése mellett, mivel úgy érezte, Albon „kiszámíthatatlanul” vezet, és feltartja őt.
A verseny előtt a versenyigazgató – a sportfelügyelők kérésére – minden csapatot tájékoztatott arról, hogy amennyiben valaki szándékosan levágja a 10-es kanyart, és ezzel előnyt szerez, a szokásos 10 másodperces büntetésnél súlyosabb szankció is kiszabható. Mivel Russell cselekedete egyértelműen tudatos szabályszegés volt, a felügyelők áthajtásos büntetés mellett döntöttek, melyet szerintük az eset súlya indokolt.

„Ez annyira igazságtalan” – miért mérgelődött Tsunoda a Q2-es kiesése után?
https://formula.hu/parc-ferme/39378
Yuki Tsunoda már az időmérő második szakaszában búcsúzott az F1-es Monacói Nagydíj szombatján, a kiesése után pedig némileg frusztráltnak tűnt a csapatrádióban: „Ez annyira igazságtalan. Tudtam, hogy így fog történni. Tudtam, de…” – üzente mérnökének a japán. A leintést követően a Red Bull versenyzője nem árult el túl sok részletet arról, mi bosszantotta: „Nemcsak az utolsó gyorskör, hanem a Q2 eleje is. De rendben van. Tudom, mi történt, és nem kell itt beszélnem róla” – mondta el Tsunoda, aki arra a kérdésre, hogy fog-e beszélni a csapatával, így reflektált: „Meglátjuk.”
A RaceFans.net szakoldal kiderítette, hogy Tsunoda valószínűleg arra utalt a rádiózása során, hogy a Q2 elején arra kérték, hogy engedje el Max Verstappent, amit meg is tett a pilóta. Mérnöke „eltérő futástervvel” indokolta a kérést, amit vélhetőleg az válthatott ki, hogy nem a tervezett sorrendben sikerült kiengednie a versenyzőit a Red Bullnak a bokszutcában. Verstappen valóban rögtön az első körét megnyomta, Tsunoda azonban egy extra bemelegítő kör után veselkedett neki csak a gyorskörének – ez viszont George Russell leálló Mercedese és a piros zászló miatt azt eredményezte, hogy a címvédőnek a megszakításkor már volt mért ideje, csapattársának viszont nem.
Tsunoda ezek után azért futott egy tizedik időt, de a legvégén nem tudott gyorsulni, így csak a 12. helyről startolhat, ahonnan nem sok esélyt lát az előretörésre: „Ezen a pályán a 12. helyen csak utas vagy a bolyban” – magyarázta, hozzátéve, hogy pedig ezen a hétvégén tempóból közel volt Verstappenhez, amikor épp nem keveredett forgalomba.

Így látja a NASCAR-sztár az F1-et – szívesen kipróbálná!
https://formula.hu/parc-ferme/39374
A NASCAR egyik legismertebb alakja, Kyle Larson egy nyilatkozatban kifejtette, mit gondol a Formula–1 világáról. A 2021-es bajnok, aki ma este karrierje egyik legkeményebb kihívására készül, hiszen vasárnap mind az Indy 500-on, mind a Coca-Cola 600-on rajthoz áll, a Pat McAfee Show vendégeként beszélt arról, milyen benyomásokat szerzett a Formula–1-ről, miután 2021-ben a helyszínen nézte végig a híres-hírhedt idényzárót Abu Dhabiban.
„Az esemény szenzációs volt, hihetetlenül jó. De a versenyzés nem olyan, amit mi megszoktunk Amerikában. Elképesztő, milyen nagy dolog ez az egész, pedig nem túl izgalmas. De a körítés, a hírességek, a mérnöki munka, a pénz, a márkák… ez teszi különlegessé” – fogalmazott Larson, akit saját bevallása szerint soha nem hívták még Formula–1-es ülésbe, nem zárná ki a lehetőséget: „Soha nem kértek fel, hogy F1-es autót vezessek, de benne lennék, persze tudom, hogy az én ovál- és dirt pályás hátteremmel nehéz lenne bekerülni.”
„Úgy érzem, hogy nem lehet izgalmasabbat találni, mint a NASCAR és az IndyCar, így szerencsésnek érzem magam, hogy mindkettőben versenyezhetek, de ha egyszer lehetőség adódna, nem mondanék nemet” – mondta Larson, aki tavaly egy kollektív teszten való részvétel gondolatáról is nyíltan beszélt: „Szívesen szembeszállnék 19 másik autóval, hogy kiderüljön, hogy hol állok az eredménylistán. Nyilván nem hiszem, hogy én lennék a legjobb, de remélem, hogy nem lennék utolsó.”

További három pozíciós rajtbüntetést kapott Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/39377
A kanadai pilóta az időmérő edzés első szakaszában tartotta fel a mért körön érkező Pierre Gaslyt, amely incidenst követően a versenybírák azonnal jelezték, hogy vizsgálni fogják az esetet. A stewardok indoklása szerint az Aston Martin versenyzőjét tájékoztatták arról, hogy érkezik mögötte az Alpine-pilóta, azonban ezt követően nem a francia, hanem a nem gyorskört teljesítő Lewis Hamilton haladt el mellette a Ferrarival, akit ugyanezen a körön előzőtt meg korábban Stroll.
Ezután a kanadai visszatért a versenyívre, éppen Gasly elé, ezzel feltartva őt. Stroll védekezésében elmondta, hogy a nap elhelyezkedése miatt nem tudta megállapítani a mellette elhaladó autó színét, így jutott arra a rossz következtetésre, hogy már nem volt több versenyzőtárs, akit el kellett volna engednie. A stewardok ugyan elfogadták ezt a magyarázatot, de az általános, három rajthelyes büntetést rótták ki az Aston Martin pilótájára.
Gasly aborts a flying lap as he encounters Stroll at the Nouvelle Chicane
— Formula 1 (@F1) May 24, 2025
Stewards will look at this after the session #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/ladXcRTVGe
A kanadai pilótát elsőízben pénteken, Charles Leclerc-rel történő koccanása miatt sorolták hátrébb egy pozícióval a Monacói Nagydíj rajtrácsán.
Luxus a kikötőben – hosszabbított az MSC és az F1
https://formula.hu/parc-ferme/39376
A Formula–1 és az MSC Group Cruise Division – amely az MSC Cruisest és az Explora Journeyst foglalja magába – bejelentette, hogy 2030-ig meghosszabbítják globális partnerségüket. A megállapodás korai meghosszabbítása a felek közötti sikeres és növekvő együttműködés újabb bizonyítéka, amely még 2022-ben indult. A partnerség révén tovább folytatódik a versenyek névadó szponzorációja, a pályaszéli megjelenés és a különböző aktivációk, valamint az Explora Journeys márkanév is egyre hangsúlyosabb lesz a versenyhétvégéken.
Az idei Monacói Nagydíj hétvégéjén különleges elemként az Explora Journeys legújabb luxushajója, az EXPLORA II a verseny szívében, a Port Hercule kikötőben horgonyoz, és úszó boutique hotelként szolgál a vendégek számára, az exkluzív fedélzeti események mellett páratlan kilátást kínálva a világ egyik legikonikusabb futamára.
„A partnerségünk korai meghosszabbítása annak az erős kapcsolatnak a jelképe, amely közös szenvedélyünkre épül, az innovációra, az élményre, az utazásra és a szórakozásra” – mondta Stefano Domenicali, a Formula–1 elnök-vezérigazgatója. „Az EXPLORA II jelenléte Monacóban új szintre emeli az együttműködésünket.” Pierfrancesco Vago, az MSC Cruise Division ügyvezető elnöke hozzátette: „Ez a partnerség az elmúlt három évben csak erősödött. Idén három futam névadói vagyunk, és most Monacóban az EXPLORA II fedélzetén talán a világ egyik legjobb helyéről nézhetik a rajongók a versenyt.”
