Nagy a baj a ralikrossz-vb-n: Kiszáll a bajnokcsapat is
https://formula.hu/parc-ferme/20542
Miután előbb az Audi vonta meg gyári támogatását Mattias Ekström alakulatától, az EKS-től (amelynek sorsa bizonytalan), majd a saját csapattal rendelkező Peugeot is közölte kiszállását, a kétszeres világbajnok Petter Solberg csapata, a PSRX Volkswagen Sweden bejelentette: nem vesz részt a WRX 2019-es szezonjában – éppen az ellenfelek, az Audi és Peugeot távozására hivatkozva.
A Volkswagen támogatását élvező istálló dominálta az elmúlt két szezont: Solberg és Johan Kristoffersson 19-ből 24 versenyt nyertek meg. Német sajtóhírek szerint a csapattulajdonos a WRC-ben indul R5-ös VW Polójával a PSRX legénységével, míg az elmúlt évek világbajnokának, Kristofferssonnak új munkaadó után kell néznie.
A hír lesújtó a világbajnokságra nézve: nem marad gyári formáció a mezőnyben és a nagy nevek is eltűnnek. Az egyszeres bajnok Ekström korábban bejelentette, hogy állandó versenyzőként befejezi, Sebastien Loeb pedig a Hyundaijal írt alá szerződést hat WRC-futamra. A kiszállási lavinát a WRX elektromos jövője körüli bizonytalanság indította el.
Pénzbüntetéssel sújtották a Ferrarit és Sainzot
https://formula.hu/parc-ferme/39351
5000 eurós pénzbüntetéssel sújtották a stewardok a Ferrari csapatát. Az olaszokat azért vizsgálták a stewardok, mert az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj első szabadedzése során a csapat állított a Charles Leclerc autóján lévő abroncsok nyomásán a garázsban, miután a monacói éppen visszatért a bokszba egy menete után. Mivel a maranellóiak nem követték a szabályokban előírt utasításokat a folyamat során, pénzbüntetésben részesültek.
Szintén szegényedett 1000 euróval a williamses Carlos Sainz, aki bokszutcai gyorshajtást követett el, nem is kevéssel. A spanyol az első szabadedzésen 13 kilométer per órával átlépte a megengedett sebességhatárt, amikor behajtott a bokszutcába, a „jutalma” pedig neki is pénzbírság lett.
Minden osztálytársát meghívta az imolai F1-es paddockba Antonelli
https://formula.hu/parc-ferme/39350
A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor fotóin jól látszik, hogy a Mercedes 18 esztendős F1-es pilótája, Andrea Kimi Antonelli az osztálytársaival szórakozott ma az imolai paddockban. Információink szerint mindegyiküket meghívta a hazai futamra, az ő vendégei.
Az FIA-nál kaphat pozíciót Lewis Hamilton édesapja
https://formula.hu/parc-ferme/39349
Hivatalos pozíciót kaphat az FIA-nál Lewis Hamilton édesapja, miután az utóbbi hónapokban együtt dolgozott Mohammed ben Sulayem elnökkel – számolt be róla a The Times.
A lap arról írt, hogy Anthony Hamilton tanácsadóként segített a fiatal pilóták fejlesztésével foglalkozó bizottságnál, és ennek hivatalos bejelentése a jövő hónapra várható.
Az idősebb Hamilton állítólag másfél éve dolgozik a projekten Ben Sulayemet támogatva, ami már csak azért is érdekes, mert fia sokszor volt kritikus a regnáló vezetéssel.
fotó: DPPI
Leclerc nincs jól, kihagyja a csütörtöki napot
https://formula.hu/parc-ferme/39348
A Ferrari hivatalos közleményben tudatta, hogy Charles Leclerc nem vesz részt a csütörtöki médianapon az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, Imolában. A monacói pilóta rosszullét miatt marad távol a pályától, így csütörtökön kizárólag Lewis Hamilton képviseli a maranellói csapatot a sajtóeseményeken.
„Charles rosszul érzi magát, ezért ma nem jön ki a pályára – olvasható a Ferrari közleményében. – Pihenni fog, és a mielőbbi felépülésre koncentrál. Várhatóan holnap autóba fog ülni.”
A Ferrari idén két hazai versenynek is örvendhet, ezek közül az imolai az első, így különösen nagy figyelem övezi a hétvégén a csapatot.
Verstappen GT-tesztje felelőtlenség volt Ralf Schumacher szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39347
Ralf Schumacher bírálta Max Verstappent, amiért a holland pilóta a Miami Nagydíjat követően egy Ferrari GT3-as volánja mögé ült, hogy teljesítsen néhány kört a legendás Nordschleifén. A négyszeres világbajnok álnéven, Franz Hermannként vett részt a teszten, nem sokkal első lánya, Lily születése után.
Míg egy másik egykori F1-es pilóta, Timo Glock elismeréssel beszélt Verstappen teljesítményéről, Ralf Schumacher kockázatosnak tartotta a döntést. „Ha én lettem volna a csapatfőnöke, megkérdeztem volna, hogy eszénél van-e” – nyilatkozta a német a Sky podcastjében. „Épp a Nordschleifén ilyet csinálni nem túl okos. Tudom, sokaknak nem fog tetszeni, amit mondok, de szerintem ez a pálya hihetetlenül veszélyes, különösen ezekkel a tempókkal és ezen a szinten.”
Verstappen állítólag 7 perc 53 másodperces köridőt futott, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg. Schumacher szerint a GT3-as autók is rendkívül gyorsak, így a pálya kiszámíthatatlan: „Emlékszem, amikor a DTM-t betiltották itt, mert azok az autók túl gyorsak voltak. A mai GT3-as autók is őrült tempóban mennek, és minden egy szempillantás alatt történik. Valahol máshol rendben lenne, de a Nordschleife sokak szerint ma is a legnagyobb kihívás.”
Verstappen már második körében csúcsidőt ment a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/39345
Max Verstappen néhány nappal a Miami Nagydíj után egy Ferrari GT3-assal körözött a legendás Nordschleifén, méghozzá álnéven, Franz Hermannként, de végül nem sikerült megőriznie az inkognitóját – ha egyáltalán szerette volna. A korábbi F1-es pilóta, Timo Glock szerint Verstappen teljesítménye egészen elképesztő volt:
„Még ki sem jött a bokszból, már kaptam mindenféle e-maileket, többek között attól a csapattól is, akikkel én magam intéztem az engedélyemet a Nordschleifére” – mondta Glock a német Sky F1-es podcastjének. „Az alapján, amit hallottam, a végén elképesztő dolgokat mutatott be, az információim szerint már az első vagy második mért köre abszolút top szintű volt.”
A hírek szerint Verstappen második körére 7 perc 53 másodperces időt autózott, amit Glock így kommentált: „Gondolj bele: beszáll egy GT3-as autóba, és korábban soha nem vezetett még a Nordschleifén. Persze sok időt töltött a szimulátorban, ami egyébként jól mutatja, mennyire fel lehet készülni ezekkel az eszközökkel. Verstappen tehetsége persze nem kérdéses, de most ismét aláhúzta. Az a 7:53, amit állítólag ment, tényleg csúcsidő, különösen, ha mindezt már a második körében teljesítette.”
Steiner tapasztalt pilótákkal indítaná be a Cadillacet
https://formula.hu/parc-ferme/39346
Günther Steiner szerint egy új F1-es csapatnak nem a kockázatos húzásokban, hanem a tapasztalatban kell keresnie a stabil alapokat – különösen igaz ez a Cadillac esetében. Az F1 hivatalos podcastjében, az F1 Explainsben a korábbi Haas-csapatfőnök elmondta, hogy kit tartana ideális párosnak az amerikai gyártó számára: Valtteri Bottast és Sergio Perezt.
„Ha a Cadillac helyében lennék, tapasztalt versenyzőket keresnék” – jelentette ki Steiner. „Egy fiatal csapat számára a legjobb, ha olyan emberek érkeznek, akik már végigcsinálták ezt. Akik segítenek beindítani a csapatot, és gyorsabban előre tudják mozdítani a fejlődést, mint az újoncok” – mondta az olasországiz származású szakember, aki a kezdtektől irányította a Haas F1-es projektjét, így bőven van tapasztalata abban, milyen hatása lehet a pilótaválasztásnak egy újonnan induló alakulat életében.
Steiner hozzátette: „Számomra az ideális csapat Valtteri Bottas és Sergio Perez lenne. Őket ültetném be” – mondta Steiner, aki szerint Pereznek különösen jó lehetőség lehetne egy ilyen projekt: „Talán érdemes lenne egyéves szerződést adni neki. Sokkal jobb megoldás, mint olyan újoncokat hozni, akik már nem is annyira fiatalok. Ez egy esély lenne Checo számára is.”
Eső zavarhatja meg az imolai F1-es futamot?
https://formula.hu/parc-ferme/39344
Az előrejelzések szerint nem lehet kizárni, hogy vasárnap vizes pálya fogadja a Formula-1-es mezőnyt az Emilia-romagnai Nagydíjon. A RacingNews365.com szaklap által közölt időjárás-előrejelzés szerint egyre nagyobb esélye van annak, hogy vasárnap esők és viharok alakuljanak ki az imolai pályának is otthont adó régióban – igaz, az így is kérdéses, hogy mindez érintené-e a délután 15 órakor startoló futamot.
Mindenesetre a péntek és a szombat egyelőre mindenképp száraznak ígérkezik a 2025-ös évad hetedik állomásán, ugyanakkor az elképzelhető eső ellenére is a vasárnap lehet a legmelegebb nap a hétvégén 20-24 fokkal.
Megnehezítené a kihívó elnökjelöltek indulását Ben Sulayem?
https://formula.hu/parc-ferme/39343
A BBC Sport beszámolója szerint az általuk látott dokumentumok alapján olyan javaslatokat terjeszthet elő az utóbbi időben is sokat kritizált Mohammed ben Sulayem, amelyek tovább erősíthetik a hatalmát és megnehezíthetik az esetleges kihívók dolgát a decemberi elnökválasztás előtt. A lap riportja szerint például az egyik záradék kimondja, hogy „az FIA elnöki listáján induló jelöltek előéletében nem lehet semmi, ami megkérdőjelezi a szakmai feddhetetlenségüket”.
Bár az indoklás szerint mindez csupán azt a célt szolgálná, hogy összhangba hozzák a gyakorlatot más FIA-nál betöltött pozíciókkal, egyesek szerint a javaslat alapján a jelölőbizottság vizsgálná az elnökjelöltek esetleges összeférhetetlenségét és azokat az etikai bizottsághoz továbbítanák. Egy ilyen szabály pedig lehetőséget adna arra, hogy idősebb Carlos Sainz múlt héten felmerült esetleges indulását meggátolják, hivatkozva arra, hogy a fia az F1-ben versenyez.
A választás időzítését illetően állítólag a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke 21-ről 49 napra hosszabbítaná meg a bejelentési időszakot: a szabályok értelmében a Szenátus lehetséges elnökét, a sportért és mobilitásért felelős alelnököt és a regionális alelnököket is meg kell nevezni, a kritikusok pedig attól tartanak, hogy ez a változtatás egyszerűen több időt adna a jelölőbizottságnak, hogy indokokat találjon a jelöltek vagy a 11 fős jelöltcsapatuk tagjainak elutasítására.
Monacóba és Montrealba a leglágyabb, Barcelonába a legkeményebb F1-es gumikat viszi a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/39342
Újabb három nagydíj gumikiosztását ismertette a Pirelli: ennek értelmében Monacóban és Kanadában a most hétvégi imolai fordulóhoz hasonlóan a három leglágyabb – közte a vadonatúj C6-os a C4-es és a C5-ös mellett – keverék, míg a két futam közötti Spanyol Nagydíjon a három legkeményebb abroncs (C1, C2, C3) lesz használatban. Az F1 hivatalos gumiszállítójának közleménye szerint nem meglepő a két utcai helyszínen a legpuhább gumik kiválasztása, és értelemszerűen Monte-Carlóban és Montrealban is lágyítást jelent ez 2024-hez képest az új C6-os abroncs miatt.
Azt a Pirelli is elismeri, hogy mivel Monaco utcáin szinte képtelenség előzni, aligha jelent bármi különbséget a keverékválasztás, mivel az alacsony tempó és az aszfalt révén alig van gumikopás – igaz, ezen igyekszik javítania az FIA azzal a szabállyal, hogy a hercegség futamán kötelező lesz idén a két kerékcsere –, Montreal azonban a nagyobb sebesség révén nagyobb terhelést jelenthet a C4–C5–C6-os triónak. Barcelona pedig eleve az egyik legkeményebb az abroncsokkal, így ott sem váratlan a legstrapabíróbb keverékek bevetése, amelyeket idén eddig Suzukában és Bahreinben láthattunk.
A Pirelli által eddig használt és ismertetett gumikiosztások 2025-ben:
Az F1-es törésteszteken átmenne, de egyelőre túlsúlyos a Cadillac karosszériája?
https://formula.hu/parc-ferme/39341
Bár a hivatalos megerősítést a csatlakozási engedélyről alig két hónapja kapták meg az FIA-tól és az F1-től, a háttérben már hosszú ideje zajlanak a munkálatok a 2026-ban tizenegyedik istállóként érkező Cadillacnél. Most ennek kapcsán osztott meg néhány értesülést a Motorsport.com, amely úgy tudja, hogy miközben folyamatosak a pletykák a Dallarával való esetleges együttműködésről a karosszéria kapcsán, a Cadillac már épített egyet, amelyet a számos törésteszthez használnak. Ezeken a teszteken át is menne az amerikaiak első karosszériája, amely azonban jócskán a 2026-os szabályokban meghatározott minimumsúly fölött van – ami persze aligha meglepő, pár hete Christian Hornerék is panaszkodtak arra, hogy nagy kihívás, hogy a közelébe kerüljenek.
Az idézett portál arról is ír, hogy nagyjából 600 alkalmazottat igazolt a csapat, akiknek körülbelül a fele már munkába is állt Nick Chester technikai igazgató irányítása alatt, a többiek a kertészkedési szabadságukat töltik. A 2029-ben érkező erőforrás munkálatai kapcsán is érkeztek pozitív fejlemények a napokban, erről itt írtunk nemrég, a versenyzőfelállást illetően azonban egyelőre még nincs hivatalos bejelentés, csupán egy újabb nyilatkozat az igazgatótanácsban helyet foglaló Mario Andretti részéről.
Videó: Színezett felvételeken a legelső F1-es nagydíj összefoglalója!
https://formula.hu/parc-ferme/39340
Napra pontosan 75 éve, 1950. május 13-án rendezték a legelső Formula-1-es világbajnoki futamot, az Európa és Brit Nagydíj néven is futó versenyt Silverstone-ban. Az évforduló apropóján pedig az F1 közzétett egy néhány perces videós összefoglalót a számos érdekességet felvonultató és Nino Farina győzelmét hozó – a versenyről korábbi Retro cikkünkben írtunk bővebben – futamról, méghozzá az eredeti fekete-fehér felvételek színezett verziójával. A videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:
Vettel: Mick Schumacher megérdemelne egy második esélyt az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39339
Sebastian Vettel szerint Mick Schumacher ma már jóval érettebb versenyző, és megérdemelné, hogy újra lehetőséget kapjon az F1-ben – akár a 2026-ban debütáló Cadillackel.
Vettel továbbra is figyelemmel kíséri Mick Schumacher pályafutását, és úgy véli, honfitársa készen állna a visszatérésre.
„Természetesen tartjuk a kapcsolatot. Mindannyian láttuk, hogyan ért véget számára az F1-es időszak – szorítok neki, hogy kapjon még egy esélyt. Meggyőződésem, hogy abszolút tudná tartani a lépést a többiekkel” – mondta a négyszeres világbajnok.
Vettel hozzátette, szerinte Schumacher a Haasnál töltött időszakhoz képest mára sokkal érettebb lett: „A Haasnál nem érezte jól magát, de azóta rengeteget fejlődött. Nagyon jó munkát végez az Alpine-nál a WEC-ben – mindezek alapján megérdemelne egy második lehetőséget, akár a Cadillacnél. Minden jót kívánok neki.”
Toto Wolff nem lesz ott az imolai F1-es hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/39338
Toto Wolff kihagyja az Emilia-romagnai Nagydíjat Imolában, a Mercedes csapatfőnöke már másodszor marad távol egy F1-es hétvégétől az idei szezonban.
Míg az elsőre, a Japán Nagydíjra az 53 éves csapatvezető rendszeresen nem utazik el, a második azt jelenti, hogy Wolff nem lesz ott a pálya mellett Kimi Antonelli első hazai F1-es versenyén - de jó okkal.
Az osztrák a fia diplomaosztóján vesz részt az Egyesült Államokban, ahelyett, hogy Olaszországba utazna, számolt be a Racingnews365.com.
A Mercedes kommunikációs főnöke, Bradley Lord ezért átveszi Wolff szokásos feladatainak egy részét az F1-es szezon hetedik fordulóján, ahogyan azt Suzukában is tette.
fotó: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Megérkezett az F1 című film végső előzetese – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39337
Közzétették az F1 című mozifilm utolsó, teljes trailerét, amely az alábbi videóban tekinthető meg. A tényleges nagydíjhétvégéken is forgatott alkotás főszereplője a Brad Pitt által játszott Sonny Hayes, aki visszavonult versenyzőként tér vissza a Formula-1-be a fiktív APX GP csapat színeiben. A film június 26-án debütál a mozikban.
„Nem jó látni, hogy nem élvezi” – Russell sajnálja Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/39336
Lewis Hamilton korábbi csapattársa a Mercedesnél, George Russell nem örül a brit gyengélkedésének új istállójánál, a Ferrarinál. Az ifjabbik brit – Toto Wolff mercedeses csapatfőnökkel egyetemben – hisz benne, hogy hamarosan magára talál a hétszeres világbajnok.
„Ő egy bajnok, egy győztes, és jelenleg egy olyan pozícióban van, ahol ezt nem tudja elérni. Nem könnyű ezt elfogadni. Nagyon tisztelem és személyesen is kedvelem őt. Nem jó látni, hogy nem élvezi.”
„Ha széles mosollyal vigyorogna, akkor megkérdőjeleznéd, hogy miért csinálja ezt. De miért is kéne élveznie? Neki ez nem a pénzről szól, hanem az eredményekről. Jelenleg nem jönnek neki össze a dolgok, de biztos vagyok benne, hogy idővel megoldja” – idézi Russellt a Motorsport Week.
Új rekord – Ez a valaha volt legdrágább F1-es sisak
https://formula.hu/parc-ferme/39335
Rekordáron, nem kevesebb mint 720 ezer fontért (nagyjából 344 millió forintért, 851 ezer euróért) kelt el nemrégiben egy árverésen Ayrton Senna egyik Shoei márkájú sisakja, amelyet az 1992-es Belga Nagydíjon viselt. A sisak az RM Sotheby nevű aukciós ház árverésén kelt el, ahol a sisakon kívül több más F1-es relikvia, főkent Nigel Mansell tulajdonában álló trófeák és egyéb versenyzői tárgyak voltak megvásárolhatóak.
Ez a spái futam több dologról is emlékezetes volt: ekkor aratta első F1-es futamgyőzelmét Michael Schumacher, valamint ezen a hétvégén történt Erik Comas emlékezetes balesete, miután Senna az eszméletét vesztő pilóta segítségére sietett.
Ezzel a hatalmas összeggel Senna ezen sisakja vált a valaha volt legértékesebb F1-es sisakká. A rekordot korábban Charles Leclerc speciális festésű bukója tartotta, amelyet 306 ezer euróért adtak el, és az abból befolyt összeget a 2023-as, az Emilia-Romagna régiót sújtó áradások károsultjainak szánták.
Ötből négy: Palou újabb győzelemmel hangolt az Indy 500-ra
https://formula.hu/parc-ferme/39334
Alex Palou (szinte) megállíthatatlan a 2025-ös IndyCar-szezonban: a legendás Indy 500-at hagyományosan megelőző utolsó futamon, az indianapolisi épített versenypályán sem talált legyőzőre. Pedig a pole-ból induló spanyol már a startnál elveszítette a vezetést Graham Rahallal szemben, akit végül csak a 85 körös viadal 58. körében előzött vissza. Onnan viszont már vissza sem nézett a Chip Ganassi versenyzője, aki ezzel idén öt verseny alatt negyedik győzelmét aratta – és mivel anno Long Beach utcáin is második lett, az elmúlt 60 év legerősebb idénykezdetét produkálta az IndyCarban, s így érkezhet majd meg az Indy 500-ra, amelyet a háromszoros bajnok eddig még nem tudott megnyerni.
Mellé a dobogóra amúgy két felzárkózó pilóta állhatott: az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward a nyolcadik, a Penske színeiben szereplő Will Power a hetedik rajthelyről indulva végzett második-harmadik pozícióban. Rahal végül csupán hatodik lett, Scott McLaughlin és Scott Dixon is beférkőzött elé. Az összetettben Palou előnye döbbenetesen nagyra, csaknem 100 pontosra hízott, miután Kyle Kirkwood és Christian Lundgaard csak 8. és 16. lett – így rájuk is esett O’Ward a tabellán.
A szezon az indianapolisi 500 mérföldessel folytatódik, amelynek edzései már a jövő héten megkezdődnek. Addig is a mostani verseny videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 5.4840 |
3. | Will Power | Team Penske | 8.4529 |
4. | Scott McLaughlin | Team Penske | 10.5391 |
5. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 11.2645 |
6. | Graham Rahal | RLL Racing | 19.0760 |
7. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 19.9644 |
8. | Kyle Kirkwood | Andretti | 21.9958 |
9. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 22.6144 |
10. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 23.2313 |
11. | Louis Foster | RLL Racing | 26.1276 |
12. | Josef Newgarden | Team Penske | 26.4758 |
13. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | 26.7236 |
14. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 27.7751 |
15. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 30.8434 |
16. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 31.0414 |
17. | Devlin Defrancesco | RLL Racing | 32.2808 |
18. | Robert Shwartzman | Prema | 33.1043 |
19. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 33.4520 |
20. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | 34.3925 |
21. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 34.7544 |
22. | Callum Ilott | Prema | 6 kör /35.5387 |
23. | David Malukas | A.J. Foyt Enterprises | Kiesett |
24. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | Kiesett |
25. | Colton Herta | Andretti | Kiesett |
26. | Marcus Ericsson | Andretti | Kiesett |
27. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi | Kiesett |
Ocon: Tudok azonosulni Hamilton helyzetével
https://formula.hu/parc-ferme/39332
Esteban Ocon megérti, miért küszködik Lewis Hamilton a Ferrari autójával – a francia pilóta saját tapasztalataiból tudja, mennyire nehéz egy teljesen eltérő koncepciójú autóhoz alkalmazkodni.
Esteban Ocon a sajtónak nyilatkozva fejtette ki, hogy pontosan érti Lewis Hamilton nehézségeit, hiszen korábban maga is Mercedes-motoros autót vezetett, most pedig egy Ferrari-erőforrással hajtott gépben ül.
„Ez nagyon nehéz, különösen, amikor az ember egy teljesen más filozófia alapján épített autóba ül át. A Haas és a Ferrari hasonló karakterisztikát mutat, így abszolút át tudom érezni, min megy most keresztül Lewis” – mondta Ocon.
„A múltban vezettem Mercedest, és azt az autót másképp kell megközelíteni, ha ki akarjuk hozni belőle a maximumot. A Ferrari karaktere teljesen más – nem könnyű ehhez alkalmazkodni, de biztos vagyok benne, hogy Lewis hamar bele fog rázódni.”
Top 10-es eredménnyel és dupla pontszerzéssel debütált a MotoE vb-n Varga Tibor
https://formula.hu/parc-ferme/39333
A hétvégén a MotoGP Francia Nagydíjának betétsorozataként elrajtolt a MotoE Világbajnokság 2025-ös idénye is, az elektromos széria mezőnyében pedig ott van Varga Tibor, akinek köszönhetően hosszú évek után van ismét magyar szereplője a gyorsaságimotoros-vb-nek. A Snipers Team színeiben induló motoros a pénteki időmérőn a 15. helyet szerezte meg a 17 fős mezőnyben, és saját bevallása szerint is rá kell még éreznie a MotoE-gépekre.
A szombat déli első futamon – amelyet egy baleset miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani – a 12. helyen futott be Varga Tibor. Ezt követően módosítottak és kockáztattak még a beállításokkal, és ez láthatóan bejött: bár néhány bukás is hozzájárult ehhez, de a délutáni második versenyen már a 10. pozícióban intette le őt a kockás zászló. Varga ezzel összesen tíz pontot gyűjtött karrierje első MotoE világbajnoki hétvégéjén. A két versenyt amúgy Oscar Gutierrez és a 2023-as bajnok Mattia Casadei nyerte Le Mans-ban.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!