Ez a szöges gumi nem mai darab, de attól még látványos!
https://formula.hu/parc-ferme/2054

Leclerc bemutatja: nem csak Hamilton tud zongorázni az F1-es mezőnyben
https://formula.hu/parc-ferme/25429
Ráadásul egy részben saját szerzeménnyel, ugyanis amikor kíváncsi követői megkérdezték, mi az általa játszott mű címe, így felelt: "az első felét Tokyo Myers inspirálta, a többi az én alkotásom."
Vajon zongorázás mellett meghallja, ha csöng a telefon?
. @Charles_Leclerc playing the piano today #F1 #Charles16 pic.twitter.com/rnS4qiUwmJ
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) May 15, 2020
Már tavaly elkezdődött a harc a Ferrari 2021-es kiemelt státuszáért?
https://formula.hu/parc-ferme/25428
Charles Leclerc már azt gondolta, hogy övé lesz az elsőszámú ülés, de Carlos Sainz nagy mélységből érkezve beelőzött. A fejlemények fényében már kicsit más értelmet kapott ez a videó a 2019-es Kínai Nagydíj előtti közős fotózásról.
Not the first game of musical chairs Carlos and Charles have been involved with in #F1... pic.twitter.com/opHX3rdjLC
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020
Kicsi kocsival a McLaren bokszában – F1-es reklám a 80-as évekből
https://formula.hu/parc-ferme/25427
Azóta már számtalan olyan reklám és vicces felvétel készült, amelyen személyautókkal vagy bármilyen más, kerekekkel rendelkező eszközzel is úgy bánik egy a szervízcsapat, mintha F1-es autó lenne bokszkiálláson, de talán ez az 1980-as évek közepéből származó brit Shell-reklám az első ilyen jellegű. Egy házaspár betévedt egy F1-es versenyre, ahol aztán váratlanul a McLaren szerelőinek gyűrűjében találták magukat.
— Freeman (@FreemanLowell01) May 13, 2020
Barátnője a játékban kérte meg Leclerc-t, hogy engedje már be a házba
https://formula.hu/parc-ferme/25426
Már megszokhattuk, hogy Charles Leclerc nappalijában nagyon sok furcsa dolog történik, amióta a monacói becsöppent az online játékok világába és közvetíteni kezdte az ottani ténykedését. De ez a mostani mindenen túltesz (igen, még a banánjelmezen is), Leclerc ugyanis nem hallotta meg barátnője, Charlotte hívását, aki nem tudott bemenni a lakásukba, mivel otthon felejtette a kulcsot, így kénytelen volt belépni a játékba és ott segítséget kérni, jól tudva, hogy Leclerc minden bizonnyal belefeledkezett a virtuális világba. A nézők mindezt élőben láthatták lezajlani az alábbi videóban, a monacói pilóta pedig aztán Twitteren is kifejtette, hogy pontosan mi is történt:
"A barátnőm kénytelen volt venni egy előfizetést a Twitch-csatornámra, hogy az ottani chaten meg tudjon kérni, hogy nyissam ki neki a bejárati ajtót. 25 percet várt odakint, én meg nem hallottam a telefont, mert rajtam volt a fejhallgató és nagyon koncentráltam a raliversenyemre."
A videó végén pedig ez is elhangzik: "Legalább lett egy új előfizetőm. Ennek nagyon örülök!"
. @Charles_Leclerc : "So my girlfriend had to subscribe to my twitch channel to tell me to open the door."
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) May 16, 2020
(Charlotte forgot her keys at home)https://t.co/Hja90wZ0Rn#F1 #Charles16 pic.twitter.com/dyXYZGNfd1
Ennyivel eredményesebb volt Schumacher minden más Ferrari-pilótánál
https://formula.hu/parc-ferme/25425
Egy fotón a Scuderia Ferrari F1-es történetének legjobb versenyzői, nagyságok minden korszakból: Fangiótól és Ascaritól Ickxen, Laudán át Raikkönenig és Vettelig. A grafikán három mutató szerepel minden versenyző mellett, a vb-címek, győzelmek és dobogók száma.
Különösen a futamgyőzelmek tükrén át nézve döbbenetes, mennyivel többet elért Michael Schumacher a csapat bármelyik más pilótájánál. A német összesen 72 futamgyőzelmet szerzett a Ferrarival, míg a második Niki Lauda csupán 15-öt. A dobogós helyek környékén szoros a verseny: Vettel 14-szer nyert – azaz idén megelőzheti Laudát –, míg Alberto Ascari 13-szor.
A dobogók tekintetében nem majdnem ötszörös, „csak” több mint kétszeres Schumacher előnye: 116-szor végzett az első három között, ebben az elszámolásban egykori csapattársa, Rubens Barrichello a második 55 pódiummal, de Vettel könnyedén ezen a listán is átveheti a második helyet, mivel 54 elsőségnél jár. A negyedik egyébként Kimi Raikkönen szintén közel, 52-vel: abban, hogy 2000-es évek versenyzői szerepelnek ennek a rangsornak az elején, közrejátszik, hogy az évek múlásával egyre több futamból állt a világbajnokság szezonja.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonPick your top three @scuderiaferrari drivers of all time . #F1 #Formula1 #Ferrari
Itt nézheted vissza az elképesztő 2012-es Európa Nagydíjat teljes hosszában
https://formula.hu/parc-ferme/25424
Újabb emlékezetes verseny került fel teljes hosszában a Formula-1 YouTube-csatornájára HD minőségben. Nem áll szándékunkban elrontani az örömét annak, aki esetleg ne tudná, hogyan végződött a kaotikus futam, ezért nem is mondunk semmit arról, mi történt Valenciában nyolc évvel ezelőtt, inkább nézzétek (a YouTube-ra átkattintva):
Coulthard szerint csak egy mód van, hogyan győzze meg Vettel a Mercedest
https://formula.hu/parc-ferme/25423
A német sajtóban keringő hírek szerint Sebastian Vettel mindent egy lapra tesz fel, és vagy a Mercedeshez szerződik 2021-re, vagy ha nem jár sikerrel, visszavonul. A korábbi versenyző, David Coulthard – akinek a helyét 2009-ben épp az akkor feltörekvő fiatal Vettel foglalta el a Red Bullnál – nem lát sok esélyt arra, hogy megvalósuljon a Vettel–Hamilton páros.
„Szerintem a Mercedes ezzel hibát követne el. Lewis személyében van egy nagydíjakat és bajnokságokat nyerő emberük. Az ilyen sorozatgyőzteseknek nem súrlódásokra van szükségük egy négyszeres világbajnokkal, hogy a legjobbat nyújtsák. Vettel bomlasztóan hatna a csapatra” – mondta a Daily Mailnek.
A 13-szoros futamgyőztes szerint egyetlen módon győzheti meg Vettel a Mercedest. A skót ötletét talán az ihlette, hogy Ayrton Senna a 90-es években fizetés nélkül is versenyzett volna a Williamsnél, annyira vágyott a korszak nyerő csapatába. „Ha felajánlaná a szolgálatait ingyen, akkor természetesen a Mercedes igazgatótanácsa komolyan átgondolná a dolgot: német versenyző a csapatban. Csakhogy éppen nem tudom elképzelni, hogy ez megtörténjen” – beszélt a valószínűtlen eshetőségről Coulthard.

Hétvégén AFM Motorsporthíradó: vasárnap 13 óra, FIX TV
https://formula.hu/parc-ferme/25422
A műsor tartalmában:
- A Magyar Nagydíj és a WTCR sorsáról beszélt Gyulay Zsolt.
- Már szabad a teszt: gyakorlás Máriapócson.
- E-sport körkép Báldi Gergővel.
- A Red Bull Racing holland útifilmje.
- Tóth Ottó küzdelmes útja a Lada Kupáig.
A Mercedesnek van pár kedves emléke a jubiláló Sauberről
https://formula.hu/parc-ferme/25421
A Sauber Motorsport – a mai Alfa Romeo Racing mögött álló versenycsapat – tegnap ünnepelte alapításának 50. évfordulóját. Ennek alkalmából a Mercedes is előbányászott néhány fotót az archívumból, a két márkának ugyanis közös története van. Mindenekelőtt a Sauber-Mercedes C csoportos prototípusai juthatnak az autósporttörténelmet jól ismerők eszébe, melyek 1989-ben Le Mans-i 24 órást, valamint abban és a következő évben világbajnoki címet nyertek.
Ezekből a sikerekből kifolyólag a Sauber 1993-ban Mercedes-motorokkal szállt be a királykategóriába, ami egyben a márka visszatérése is volt a Formula-1-be. A Mercedes a csapat első tesztjén készült képekre is bukkant: bár az erőforrás hivatalosan az Ilmor nevet viselte, a Mercedes-Benz felirat is szerepelt rajta.
Happy 50th Birthday Sauber Motorsports!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 15, 2020
Thanks for the memories! #Sauber50 pic.twitter.com/dMZyPytOrH
ICYMI: Sauber Motorsports turned 50 yesterday!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 16, 2020
Look what we found in the archives - these awesome shots from Sauber's first @F1 test in 1993! #Sauber50 @MB_Museum pic.twitter.com/uIAVxzWmzP
A világ egyik legismertebb jógijával interjúzott Nico Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/25420
A Formula-1-es világbajnokból YouTuberré vedlő Nico Rosberg Sadguruval, az egyik legbefolyásosabb jógijával beszélgetett egy videóinterjú formájában: a téma az F1-es autók és emberi elme közti meglepő kapcsolat volt.
A férfiak is sírnak: Amikor az F1-esek könnyre fakadtak
https://formula.hu/parc-ferme/25419
Schumacher utoléri Sennát, Massa visszavonul, Alonso és Senna hazai pályán nyer, Vettel először világbajnok: a Formula-1 YouTube-ja tíz esetet gyűjtött össze, amikor az F1-es pilóták sírva fakadtak.
Valtteri Bottas újra raliautót tesztelt
https://formula.hu/parc-ferme/25418
Ha már F1-es autóba nem ülhet, akkor raliautóba pattant Valtteri Bottas: a Mercedes finn pilótája egy Skoda Fabia R5-öt tesztelt otthon, a jellegzetes finn pályákon.
I believe I can fly #VB77 pic.twitter.com/EFYIxsPvPb
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 15, 2020
Az megvan, hogy Sainz ugyanazoknál a csapatoknál fordul meg, mint példaképe, Alonso?
https://formula.hu/parc-ferme/25414
Eddig elképesztően hasonló utat jár be a Formula-1-ben a csapataikat illetően Fernando Alonso és Carlos Sainz: előbbi a Minardinál, utóbbi pedig annak jogutódjánál, a Toro Rossónál debütált, majd mindketten átültek a Renault-ba, ahonnan a McLarenhez kerültek, majd a Ferrarinál is versenyeztek. Persze fontos különbség a két spanyol között, hogy Alonso két vb-cím után hagyta el a Renault-t, ahova még vissza is tért, mielőtt a Ferrarinál kötött volna ki, mindenesetre a párhuzamok így is döbbenetesek.
Following in his footsteps... #F1 @Carlossainz55 @alo_oficial pic.twitter.com/9JAvvHuMtc
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020
Alonso talán legnagyobb győzelmét ismétli ma az F1
https://formula.hu/parc-ferme/25417
Ezen a szombaton sem maradunk közelmúltbéli klasszikus futam nélkül: a Formula-1 YouTube-csatornája délután 16 órától az utcai valenciai pályától szokatlanul őrült versenyt hozó 2012-es Európai Nagydíjat tűzi műsorára. Fernando Alonso parádés előretörése a Ferrarival, Sebastian Vettel műszaki hibája, Lewis Hamilton és Pastor Maldonado ütközése, valamint Michael Schumacher egyetlen mercedeses dobogója – csak hogy néhány okot említsünk, miért érdemes átkattintani a videóra ma délután 16 órakor:
Vettel vagy Hamilton? Összevetették a két sokszoros világbajnok ponttermését
https://formula.hu/parc-ferme/25415
Újabb remek videós infografikával rukkolt elő a Racing Statistics YouTube-csatorna: korunk két legeredményesebb F1-es pilótájának, Sebastian Vettelnek és Lewis Hamiltonnak az első 241 versenyét (azért ennyit, mert a német eddig ennyi nagydíjon indul) vetette össze a pontszerzések alapján, végig a 2019-ben életben lévő pontrendszert használva.
Négy éve ezen a napon: ütköznek a Mercedesek, Verstappen rekordot dönt
https://formula.hu/parc-ferme/25416
Emlékezetesen alakult a május 15-én rendezett Spanyol Nagydíj 2016-ban: a domináló Mercedes párosa, Nico Rosberg és Lewis Hamilton már az első kanyarokban összeütközött és kiesett a versenyből. Amelyet aztán a verseny előtti pilótacsere révén első Red Bull-os futamát teljesítő, mindössze 18 és fél éves Max Verstappen nyert meg, valószínűleg megdönthetetlen fiatalsági rekordot felállítva a legfiatalabb futamgyőztesként. Íme, a négy évvel ezelőtti barcelonai viadal összefoglalója (a videó átkattintás után indul!):
Hét percbe sűrítve az egyik legőrültebb Brit Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/25413
A régi futamokat ismétlő Formula-1 YouTube-ján a minap a 2003-as Brit Nagydíjat láthatták a rajongók (ez a verseny nálunk elsősorban az „Ember a pályán!” felkiáltásról vált ismertté), azóta pedig egy rövid, hétperces összefoglaló is kikerült róla. A versenyt Jarno Trull, Cristiano da Matta és Kimi Raikkönen is vezette, a végén azonban nem közülük került ki a győztes.
Kiss Norbi tesztel – egyelőre még nem versenykamiont
https://formula.hu/parc-ferme/25411
A kétszeres Európa-bajnok a Powerboat Evinrude 300 lóerős E-TECH motorral szerelt csúcsmodelljét próbálta ki a vízen.
Kiszámolták: 30 milliárd forintot bukott a Formula-1 a Vettel–Sainz cserén
https://formula.hu/parc-ferme/25412
Az F1 üzleti oldalával foglalkozó Formula Money figyelte meg, hogyan változott a Formula One Group részvényének (FWONK) árfolyama a hét nagy híreinek hatására. Azt követően, hogy bejelentették Sebastian Vettel távozását a csapattól, a részvények 4,5 %-ot zuhantak. Miután két nappal később a Carlos Sainz csatlakozásáról szóló hír megjelent, +3,1 %-os változás történt.
A különbözet azonban így is -1,4 %, ami átszámolva azt jelenti, hogy a Formula-1 mint cég 90 millió dollárral, azaz 30 milliárd forinttal lett értéktelenebb. A Formula Money szerint a tanulság az, hogy az F1-et nem is lett volna szabad tőzsdére vinni, mert túl sok a külső befolyásoló tényező.
We Tweeted yesterday that #F1 should have never been floated because it is influenced by too many external factors. Here's more proof:
— Formula Money (@FormulaMoney) May 14, 2020
Vettel leaves Ferrari: $FWONK -4.5%
Sainz joins Ferrari: $FWONK +3.1%
Both prices from the same time. That's a net loss of 1.4% or $90 MILLION... pic.twitter.com/5M5trjZDbw
Hubert is szerepel az F1 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/25410
A júliusban megjelenő hivatalos Formula-1-es játék egyik választható szereplője Anthoine Hubert, a spái tragédiában elhunyt versenyző. A játék My Story módjában van lehetőség arra, hogy egy fiktív 11. istállót hozzuk létre, és kiválasszuk csapattársunkat: a húsz 2019-es F2-es versenyző közül van lehetőségünk kiemelni egyet, beleértve Hubert-t és az ugyanazon balesetben súlyos lábsérülést szenvedett Juan Manuel Correát. A játékmód 10 szezonon keresztül folytatható, amely során átigazolások is történnek.
„Nem volt könnyű döntés, hogy Anthoine Hubert és Juan Manuel Correa is szerepeljen a játékban” – mondta el a Racefans.net-nek a Codemasters F1-es igazgatója, Lee Mather. „Nem önhatalmúlag döntöttünk így, konzultáltunk a két versenyző hozzátartozóival, ily módon egyeztünk meg abban, hogy ez a helyes döntés.”
