DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 21. hétfő

Négy fiatal tehetség is autóba ül az első szabadedzésen

Az Orosz Nagydíj első napján a megszokottnál is több csapat él a lehetőséggel, hogy egyik versenygépét 90 percre átadja egy tesztpilótának. A McLaren jövő évi versenyzőjét, Lando Norrist ülteti az MCL33-ba, hogy a 18 éves brit további értékes kilométereket gyűjthessen bemutatkozása előtt. Norris korábban Spában és Monzában kapott szabadedzés-lehetőséget, és akárcsak azokon a helyszíneken, a tréninget követően Szocsiban is Formula-2-es teendőire kell koncentrálnia.

Az Alfa Romeo Sauber Antonio Giovinazzit dobja be Marcus Ericsson helyén, az olasz Ferrari-pilóta szintén harmadik FP1-es bevetésére készül. Számára a szabadedzés meghallgatás is lesz, mivel az istálló a napokban határoz Kimi Raikkönen csapattársáról.

Nicholas Latifi Sergio Perez Force Indiáját foglalja el, a kanadai harmadik idei edzését teljesíti. Végül hazai versenyén a szintén F2-es Artyom Markelov is megmutathatja magát a Renault autójában. Az orosz először a Hungaroringen tesztelte az R.S.18-at, versenyhétvége keretein belül ez lesz bemutatkozása.

Extra F1-es tesztet kap Tsunoda a Red Bulltól

A héten Silverstone-ban vezetheti a Red Bull Racing 2023-as Formula-1-es autóját Yuki Tsunoda. A privát gyakorlás az úgynevezett korábbi autós teszt (az angol megfelelő rövidítése alapján: TCP-teszt) kategóriájába esik, amelyet az idei szabályok már erősen korlátoznak a szerződtetett pilóták számára – ahogy azt Lewis Hamilton szezon előtti ferraris körözései alapján többször is említettük.

A sajtóbeszámolók szerint a tesztet már akkor is tervezte a Red Bull, amikor Tsunodát mindössze két nagydíj után Liam Lawson helyére ültették az anyacsapatnál. Önmagában a japán teljesítménye nem is indokolna vészreakciót, hiszen jobban szerepel eddig elődjénél: már két Q3-as részvétel és egy pontszerzés áll a neve mellett a Red Bullnál. Tsunoda szerdán vezetheti az RB19-est, miután kedden egy napot pedig a szimulátorban tölt: ez a 2023-as versenygép a Red Bull talán legjobban sikerült konstrukciója, amely annak idején 22-ből 21 futamot megnyert a szóban forgó idényben, így azt várja ettől az alkalomtól a csapat, hogy a versenyző jobban megértheti az egykori domináns és a jelenlegi trükkösebb kezelhetőségű autó közötti különbségeket.

f1-tsunoda-redbull-1_1

„Oscar kanyarja volt” – a McLaren egyetért Verstappen büntetésével

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója szerint jó döntés született azzal, hogy Max Verstappent megbüntették, amiért a start után csak az első kanyarkombináció átvágásával maradt Oscar Piastri előtt a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. A felügyelők azzal érveltek, hogy az ausztrál autója már ott volt a Red Bull mellett, így a McLaren-pilótáé volt a kanyar joga, a címvédő pedig nem adta vissza az átvágással megszerzett előnyét. Noha Christian Horner egy kinyomtatott fotót lobogtatva nem értett egyet azzal, hogy Piastri volt előrébb a kanyarcsúcspontnál, a McLaren első embere szerint jó döntés született:

„Határozottan úgy gondoltam, hogy megérdemelt volt a büntetés. Oscar egyértelműen előrébb volt belül, és jobban rajtolt. A versenypályát kell használnod. Akár öt másodperces büntetés, akár az, hogy visszaadja a pozíciót, mindkettő előfordulhat. Egyértelműen helyénvaló volt. Oscar kanyarja volt. Egy ponton engedned kell” – nyilatkozta Brown a Sky Sports F1 kamerái előtt.

A McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella dicsérte idei harmadik győzelmével a vb-vezetést is magához ragadó pilótáját az első kanyar menedzseléséért: „Oscar azzal nyerte a futamot, hogy remekül jött el a rajtrácsról. Tökéletesen kezelte az 1-es kanyart. Trükkös volt Verstappen mellett, de sikerült kicsit előrébb lennie. A kanyarcsúcspontnál a pályán tartotta az autót. Megérdemelte, hogy övé legyen a vezetés.”

f1-brown-stella-mclaren-dzsidda-1

Döntöttek a felügyelők Tsunoda és Gasly ütközése ügyében

Yuki Tsunoda és Pierre Gasly a top 10-ben csatázva ütközött össze a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj első körében az 5-ös kanyarban, aminek köszönhetően mindketten a falnak ütköztek: az Alpine azonnal kiesett, de a japán is kénytelen volt feladni a futamot, miután visszaevickélt a bokszba. A felügyelők a versenyt követően beidézték a két versenyzőt, valamint megvizsgálták a telemetriai adatokat és videós bizonyítékokat, hogy eldöntsék, szükséges-e valamelyiküket szankcionálni a baleset miatt.

Nos, végül arra jutottak a stewardok, hogy nem szankcionálják egyik felet sem. Az FIA honlapján közzétett indoklás szerint Tsunoda és Gasly egyaránt egyetértett abban, hogy első körös incidensről szó, amelyért senki sem tehető „teljesen vagy túlnyomórészt” felelőssé. Bár a felügyelők eleinte vitatták, hogy ténylegesen első körös balesetként kell-e ezt kezelni úgy, hogy már az 5-ös kanyarban jártak az ütközéskor, de végül a szűk pályára és arra tekintettel, hogy Carlos Sainz éppen Tsunoda előtt haladt – azaz a mezőny még össze volt torlódva a start után –, egyetértettek abban, hogy ezt első körös incidensként kell kezelni, ahol egyikük sem érdemel büntetést.

crash

Kulcscsonttörés, bukások és műszaki gondok után ért célba Le Mans-ban a magyar motoros csapat

A hétvégén rendezték a motoros Endurance-vb idénynyitóját, a Le Mans-i 24 órást, ahol rajthoz állt az EWC-ben a tavalyi Bol d’Oron debütáló Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle istálló is. Az edzések és a kvalifikáció parádésan sikerült a Kovács Bálint, Görbe Soma, Számadó Máté, Juhász Dávid összeállítású magyar istálló számára, hiszen megszerezték a Superstock kategória pole-pozícióját, ami összesítésben is az előkelő 10. rajthelyet jelentette.

A versenyen azonban egyből beütött a krach: a váltókar cseréje miatt már az első kör végén a bokszba kényszerült a HERT. Az első óra végén jött az igazi dráma, a vizes pályán ugyanis Kovács Bálint sokakhoz hasonlóan nagyot esett az utolsó kanyarban. A fiatal motoros kulcscsontját törte, így három társa nélküle folytatta az egynapos viadalt. Amelyen viszont többször is lecsapott rájuk a technikai ördöge – a 3-as fokozatot például már szinte rögtön a startnál elveszítették –, a folyamatosan változó esős-száraz körülmények között pedig újabb eséseket is begyűjtöttek.

A végső csapás aztán vasárnap reggel 9 körül érte a HERT-et, amikor Juhász Dávid füstölő motorral állt félre: a kuplung ment tönkre, ennek szerelése miatt pedig a magyar alakulat nem tudta teljesíteni a szabályokban előírt 75 százalékos távot – viszont legalább a legvégén vissza tudták küldeni a pályára a motort, így bár a kiesettek között értékelték őket, a kockás zászlót azért meglátta a 713-as BMW.

A futamot amúgy drámai fordulatok után a 7-es YART Yamaha (Marvin Fritz, Karel Hanika, Jason O'Halloran) nyerte meg, miután a 11-es Kawasaki az utolsó órára fordulva dobta el egy bukással a vezetést.

hert

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vezető tanácsadót igazolt a Sauber új csapatfőnöke

Jonathan Wheatley nem tétlenkedik új szerepkörében a Saubernél: a svájci központú istálló bejelentette Simon Sproule érkezését a csapathoz, aki vezető tanácsadóként segíti majd a gárda munkáját.

Sproule egy rendkívül tapasztalt és jártas személy az autóiparban és motorsportos berkekben, korábban olyan helyeken dolgozott leginkább kommunikációt érintő pozíciókban, mint a Ford, a Jaguar Land Rover, a Nissan, a Tesla, az Aston Martin  és a Fiat Chrysler.

Wheatley nemrégiben elmondta, hogy milyen elképzelései vannak a 2026-ban teljesen gyári istállóként, Audi néven ringbe szálló alakulatról: „Ez egy kis csapat, amely átmeneti fázisban van, hogy teljes értékű F1-es csapat legyen.”

„Rengeteg projekt van, amit jól kell csinálnunk – az egyik ilyen feladat az emberek közötti összhang kialakítása. Csapatként meg kell barátkoznunk azzal, hogy esetenként kényelmetlenül fogjuk magunkat érezni, mert változások jönnek. Az élen kell járnunk ebben, és világos tervre van szükségünk azt illetően, hogy merre tartunk. Úgy gondolom, hogy jelenleg jó úton haladunk.”

Versenymérnöki húzás volt a kulcs Verstappen pole-jában

Idei második rajtelsőségét aratta Dzsiddában Max Verstappen, amire egyáltalán nem számított a szabadedzések után: míg Norris hibázott és a falnak ütközött, Verstappen hibátlan teljesítményt nyújtott az időmérőn.

Norris Q3-as balesetének következtében piros zászlóval megszakították az időmérőt – Max Verstappen ekkor még mért kör nélkül állt, majd a versenymérnöke, Gianpiero Lambiase, azaz GP meggyőzte őt arról, hogy az újraindításra két gyorskörre való üzemanyagot tankoljanak a Red Bullba, így egy gyors kerékcserével a megszakítással együtt is képesek voltak két mért kört autózni.

„Norris balesete azt jelentette, hogy meg kellett változtatnunk a taktikánkat. Ami engem illet, nem voltam teljesen biztos benne, hogy mit kell tennem, aztán GP azt mondta, hogy tankoljuk meg az autót két körre. Tehát az első kört a használt gumikon teljesítjük, majd kiállunk az új gumikért” – magyarázta Verstappen.

„Ez azt jelenti, hogy több üzemanyagot cipeltem magammal, így az első nekifutásra ez egy kis hátrányt jelentett. Már látom, hogy egyértelműen ez volt a helyes döntés ahhoz, hogy mindent kihozzunk az autóból” – tette hozzá a holland.

„Milyen fejlesztésről beszéltek?” – Hamilton

Lewis Hamilton érthető módon nem volt túlságosan jókedvű a dzsiddai időmérőt követően – a brit mindössze a hetedik rajtkockába kvalifikálta magát, és csapattársától is fél másodpercet kapott.

A hétszeres világbajnoknak feltették a kérdést a sajtó munkatársai, hogy milyennek érzi a Ferrari ezen hétvégére hozott fejlesztéseit, melyre így reagált: „Milyen fejlesztésről beszéltek? Erre a hétvégére nem hoztunk fejlesztést. A szárnyon módosítottunk valamit, de az nem nevezhető fejlesztésnek.”

Hamilton ezt követően arra is válaszolt, hogy véleménye szerint szükség lenne-e az F1-ben két Szaúd-arábiai versenyre, tudván, hogy épül a Qiddiya komplexum, ám Dzsidda sem tenne le a versenyrendezésről: „Határozottan ki tudom jelenteni, hogy ne legyen itt két verseny. Egyrészt túl meleg az idő, másrészt sok olyan ország van, ahol nincs F1-es verseny, és másoknak is lehetőséget kell adni. Túl zsúfolt a versenynaptár.”

Marko: Blöffölt a McLaren

Az időmérő edzést megelőző utolsó gyakorláson szándékosan kevés üzemanyaggal futottak a McLarenek Dzsiddában – állítja Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

Verstappen idei második rajtelsőségét szerezte a tegnapi időmérőn Dzsiddában, Marko szerint az utolsó kanyarban dőlt el a pole sorsa, ám a McLaren alacsony üzemanyagszint mellett teljesített harmadik edzése továbbra is zavarja.

„A McLaren blöffölt a harmadik szabadedzésen, és nagyon kevés üzemanyaggal futottak” – mondta Marko. 

„A kvalifikációra újrakalibráltuk az autót, Max pedig páratlan kört rakott össze. A második szektorban vesztett némi időt, de az utolsó kanyar hihetetlen volt. Minél hűvösebb van, annál jobb az autó – a beállítások megfelelőek voltak. A McLaren blöffje mindannyiunkat bosszantott, ám miután Lando Norris a falnak ütközött, realizáltuk, hogy lehetséges a pole.”

Csúszik a pénz, Doohan nyert egy kis időt?

Ahogy arról a Formula Podcast legutóbbi, az F1-es Bahreini Nagydíjat értékelő adásában Mészáros Sándor paddockbéli és argentin forrásaira alapozva kifejtettük: a Franco Colapinto mögötti támogatókat egyfajta óvatosságra késztethette a világgazdasági folyamatokat jelenleg alapvetően meghatározó vámháború, s ebből fakadhat az, hogy Jack Doohan a korábbiaknál kicsit magabiztosabb lehet azt illetően, hogy megtarthatja-e az ülését az európai szezonkezdetig.

Emlékeztetőül: a korábbi hírek arról szóltak, hogy a fiatal argentin mögötti érdekkör egy rendkívül magas, akár az ötvenmilliós nagyságrendű ajánlattal igyekszik meggyőzni Flavio Briatorét arról, hogy minél hamarabb, akár már a Miami Nagydíjtól kezdve átadja Colapintónak a jelenleg Doohan által elfoglalt ülést, ám ha valóban késlekednek a kifizetések, az magyarázatot is jelenthet arra, hogy miért csendesedett el ez a történet – legalábbis átmenetileg.

A fiatal ausztrál Dzsiddában arról beszélt, hogyan tudta átvészelni azt az időszakot, amikor a fél világ a küszöbön álló menesztéséről beszélt: „Próbáltam nem gondolni rá. Mi, akik körön belül vagyunk, ismerjük a szerződéses helyzetemet, és mindig is tudtam, hogy ezek a dolgok változni fognak. Egyedül arra tudok koncentrálni, amit én és a csapat el szeretnénk érni, és arra, hogy a lehető leggyorsabban felvegyem a tempót” – mondta, majd hozzátette:

„Az elmúlt négy fordulóban akadt néhány igazán biztató pillanatunk, és a nyers tempónk is megvan. Sok olyan dolog van, amit magunkkal vihetünk a folytatásra, most már csak az a kérdés, hogy össze tudjuk-e rakni ezeket, mert ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyszerű eredményeket érhetünk el.”

doohan-saudi

Brown: Lesz ütközés, de legalább gyorsan essünk túl rajta!

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown az elmúlt hetekben többször elmondta, hogy óriási, sőt „epikus” párharcra van kilátás két versenyzője, Lando Norris és Oscar Piastri között. Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérője előtt ismét megszólalt ebben a témában, de ezúttal egy másik már-már elkerülhetetlennek látszó aspektusra is kitért: előbb-utóbb ennek baleset lesz a vége. Brown legalábbis így látja ezt:

„Szerintem ez inkább csak idő kérdése, nem pedig azé, hogy megtörténik-e. Két olyan versenyző esetében, akár ugyanabban a csapatban vannak, akár külön, akik 24 versenyen keresztül ott vannak egymás mellett… Előbb-utóbb valaki el fogja fékezni magát” – mondta, majd úgy folytatta, hogy nem igazán fél attól, mi történik ezt követően:

„Szóval valahol már várom is, hogy túlessünk rajta, mert szerintem messze nem lesz olyan nagy szám, mint ahogy azt sokan gondolják. Ha eljön az a pillanat, versenybaleset lesz, ennyi. Elkerülhetetlen. Két nagyszerű karakterről van szó, egyikük sem hirtelen haragú, szóval nem aggódunk miatta, sőt, egy bizonyos szintig már azt várjuk, hogy essünk túl rajta.”

piastri-norris-bahrein

Wolff: Russell Verstappen szintjén van

Már szinte nem telik el úgy hét, hogy ne látnának napvilágot újabb információk Max Verstappen Red Bulltól való távozásáról, a hollandot az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén ismét az Aston Martinnal boronálták össze, ennek kapcsán kérdezte meg a Sky a négyszeres bajnok tavalyi „fő kérőjét” Toto Wolffot. Az osztráknak nekiszegezték a felvetést, hogy biztosan nem szeretne megint lemaradni Verstappen megszerzéséről, ahogy az történt 11 évvel ezelőtt, ám Wolff így felelt:

„Nem, ezt nem mondanám. Mindig azt mondom, ha boldog vagyok egy szakmai kapcsolatban, akkor nem flörtölök másokkal. Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi felállásunkkal, nem is kívánhatnék jobbat. Max a Red Bullnál van, nem beszélgettünk vele, mi a saját utunkat járjuk tovább” – mondta Wolff, aki méltatta saját versenyzőjét, a szerinte Verstappen szintjét képviselő George Russellt:

„Nagyszerű munkát végez. Mindig is egy kicsit… Ha azt nem is mondanám, hogy alulértékelt volt, de az emberek inkább Lewist vagy Maxot emlegették. Most viszont látható, hogy ő is szállítja az eredményeket. Maximálisan kihasználja az autóban rejlő lehetőségeket, és remekül teljesít” – mondta, végül így sommázott: „George Max szintjén van.”

russell-bahrein-2

Zavarodott és szomorú – így tért vissza az RB-hez Lawson

A Red Bulltól való elbocsátása óta nem találja a ritmust a Racing Bullsnál Liam Lawson. Bár az új-zélandi versenyző azt nyilatkozta nemrégiben, hogy nem befolyásolta önbizalmát lefokozása, Peter Bayer, az olasz istálló vezérigazgatója most arról beszélt, hogy láthatóan megviselte a fiatal pilótát csapatváltása.

„Őszintén szólva, szerintem kellett neki egy kis idő ahhoz, hogy megeméssze a történteket. Amikor visszatért Olaszországba és először láttam, elég szomorúnak tűnt. Én ilyennek láttam. Kissé zavarodott volt, minden olyan gyorsan történt.”

„Viszont ismerte az embereket, az eszközöket, a beállításokat. Hamar visszatért a régi Liam. Remek versenyző, jó humorral, és ismét ilyennek látjuk” – idézi Bayert a RacingNews365.

Vowles: Verstappen nem való a Mercedesbe – de nem én vagyok Toto

Szaúd-Arábiában újfent téma Max Verstappen jövője, amely kapcsán a holland arról beszélt, ő a vezetésre fókuszál, Christian Horner csapatfőnök pedig „külső zajnak” minősítette a szóbeszédet, és megerősítette, Verstappen a Red Bull versenyzője lesz a következő szezonban. A pletykák az egyik lehetséges célállomásnak a Mercedest tartják, az istállónál sokáig dolgozó, jelenleg Williamst vezető James Vowles szerint azonban rossz párosítás lenne a négyszeres világbajnok és Toto Wolff istállója.

„Én is úgy gondolom, Max plusz teljesítményt jelent, szerintem ebben a teremben senki nem vitatja, hogy kivételes dolgokra képes, Japántól leesett az állam. De fel kell ismerni, hogy sok hátulütő jár vele, a Mercedesnél pedig annak van kiváló kultúrája, ha két versenyző képes kihozni az autó közel csúcsteljesítményét, akik közül egyik feltörekvő. Ezért nem hiszem, hogy a neki való hely” – nyilatkozta a sajtónak pénteken Dzsiddában Vowles. A Williams-csapatfőnök sajnálná, ha Verstappen kedvéért partvonalra állítanák Andrea Kimi Antonellit.

„Nem gondolom, hogy összeillenének, két nagyon eltérő karakter” – mondta el Verstappenről és George Russellről. „Nem én vagyok Toto (Wolff), de úgy gondolom, a jövőt szem előtt tartva nagyon jó versenyzői felállása van. Kimi iránt elfogult vagyok, mert sokáig dolgoztam vele, de ha megnézzük, remek úton jár afelé, hogy nagyon versenyképessé váljon, George pedig szállítja az eredményeket.”

A rali világába vágyódik Norris

A Formula-1-en kívül az autósport egy másik ága, a raliversenyzés is érdekli a McLaren F1-es pilótáját, Lando Norrist. A brit bajnoki éllovas tagadta, hogy tesztelt volna valaha WRC-autót, de elárulta, hogy mindenképp kipróbálná magát a szakágban. 

„Bárcsak azt mondhatnám, hogy igaz, de sajnos nem az” – reagált Norris a híresztelésekre. „Zak (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.) nem engedi, hogy raliautókat vezessek, valószínűleg jó oka van rá. De többször mondtam már, hogy imádnám.”

„Nagyon tisztelem a raliversenyzőket. Egyértelműen kicsit őrültek, de biztosan szeretném, mert teljesen más, mint amit most csinálok. Az is vezetés, az is autó, de talán egy kicsit veszélyesebb, szóval az nem tudom, mennyire tetszene.”

„De mindenképpen ki szeretném ezt pipálni egyszer az életemben, kipróbálni, tapasztalatot szerezni, szóval egy nap remélhetőleg igazzá válhatnak a hírek” – mondta a brit. 

A Mercedes F1-es csapatától igazolhat mérnököt a Manchester United

Sajtóhírek szerint a Mercedes F1-es csapatának mérnökével erősíthet a Manchester United focicsapata. Sir Jim Ratcliffe, az angol klub társtulajdonosa nemrégiben arról beszélt egy interjúban, hogy csapata „még mindig a múlt évszázadban jár az adatelemzés területén”, amely lényegében „nem is létezik” náluk. 

A helyzet javítására a Mercedes csapatának egyik vezető adatelemző mérnökét, Michael Sansonit szeretnék alkalmazni a Premier League-ben szereplő alakulatnál. A szakember „csapatváltását” elősegítheti az, hogy az INEOS cég – amelynek Ratcliffe az elnöke és vezérigazgatója – a Mercedes F1-es csapatának egyharmadát birtokolja. 

Sansoni szerződése 2025 végén jár le a német istállónál, a BBC írása szerint pedig az INEOS számára pozitív lenne, ha a szakembert a cég családján belül tudnák tartani.

Marko: Fel sem merül Verstappen távozása, ha...

A Red Bull tanácsadójának véleménye szerint nem bonyolult a képlet, ami Max Verstappen megtartását illeti: olyan autót kell biztosítaniuk a holland számára, amivel világbajnoki címet tud nyerni.

„Már sokszor elmondtam, Max elsődleges célja a világbajnokság, és ha megadjuk neki az ehhez szükséges autót, akkor fel sem merül a távozás kérdése” – mondta Helmut Marko a Kleine Zeitungnak.

„Bahrein fájt, a suzukai győzelem után visszaesni a középmezőnybe nyilvánvalóan nem volt tervezett dolog. Az autóból hiányzik az egyensúly, ami miatt a gumik túlmelegednek, és az egyik probléma követi a másikat.”

„A dzsiddai és a miami futam nagyon nehéz lesz számunkra. Ha a címvédésért akarunk menni, akkor a következő három versenyen dobogós helyezést kell elérnünk.”

Levegő mellett vér is került Martin mellüregébe, csak lassan javul az állapota

Jorge Martin a múlt hétvégi Katari GP-n tért vissza korábbi sérüléseiből, a vasárnapi MotoGP-futamon azonban újra bukott, és mivel a mögötte érkező Fabio di Giannantonio már nem tudta elkerülni és eltalálta a hátát, újra kórházba került. Az Aprilia korábbi közlése szerint összesen 11 bordája tört a regnáló világbajnoknak, akinél légmell is kialakult, emiatt pedig mesterséges leszívásra is szüksége van a spanyolnak, amelyet egy az oldalába vezetett csővel oldanak meg, ahogy az a motoros Instagramjára feltöltött fotókon is látszik.

Az Aprilia csütörtök este aztán újabb helyzetjelentést adott Martin állapotáról. Ez alapján a hivatalos diagnózis „sima” légmellről hemopneumothoraxra módosult, ami azt jelenti, hogy levegő mellett vér is került a versenyző mellüregébe a tüdősérülés következtében. Martint továbbra is a katari kórházban felügyelik, ahol „lassan, de folyamatosan” javul az állapota, és továbbra is mesterséges leszívásra van szükség: a csövet csak akkor távolítják el, ha a tüdeje újra stabilan kitágul. Amint ezek a feltételek adottak lesznek, csak utána szervezik meg az Európába való hazaszállítását. Jelenleg egyébként még a bordatörések miatt is komoly fájdalmai vannak a címvédőnek, ami szintén korlátozza a mozgásban – bár a közösségi médiás posztjai alapján az első lépéseket már megtette.

Az Aprilia amúgy már konzultált a kórház orvosaival és a MotoGP vezető doktorával, Angel Chartéval is, és arra jutottak, hogy az invazívabb kezelések végén felügyelt rehabilitációra lesz szükség, amelyet az orvosi csapat vezet, és amely magában foglalja a fájdalomcsillapító-terápiát, a légúti fizioterápiát, valamint a folyamatos szív- és érrendszeri monitorozást. Az egyértelmű ennyiből is, hogy Martinra hosszú kihagyás vár, a közlemény viszont egyelőre csak a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjról való hiányzását erősítette meg azzal, hogy ismét a tesztpilóta Lorenzo Savadori fogja őt helyettesíteni Jerezben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bemutatta festését a WEC-be jövőre beszálló Genesis – fotók!

A New York International Auto Show keretein belül leleplezte majdani autódizájnját az endurance-versenyzés csúcskategóriájába 2026-ban beszálló Genesis. A Hyundai luxusmárkája, amely jövőre a világbajnokságon és az IMSA-ban is debütálni fog, narancs-vörös színsémát választott, amely elmondásuk szerint „Korea vibráló energiáját” szimbolizálja.

genesis-wec-1

A GMR-001 kódjelű (ez a Genesis Magma Racing rövidítésére utal) LMDh-autó jövőre debütál a WEC-ben, amelynek keretein belül természetesen a Le Mans-i 24 óráson is feltűnik majd – többek között Andre Lottererrel a volánnál. A csúcskategóriában így jövőre már összesen kilenc gyártó lesz jelen mostani állás szerint, a Genesis a Toyotához, a Ferrarihoz, a Porschéhez, a Peugeot-hoz, a Cadillachez, az Aston Martinhoz, a BMW-hez és az Alpine-hoz csatlakozik 2026-ban – hogy aztán 2027-ben még megérkezzen melléjük a Ford és a nemrég bejelentett McLaren.

genesis-wec-2

genesis-wec-3

Extrém hőség fogadhatja a mezőnyt az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon

Bahrein után egy újabb forró hétvége várhat a Formula-1-re, amely a hétvégén egy másik arab helyszínen, Dzsiddában vendégeskedik. A RacingNews365.com szaklap által közölt időjárás-előrejelzések szerint ugyanis főként a még nappali fényben zajló pénteki első és szombati harmadik szabadedzésen lehet hőség: a becslések szerint az FP1-et 35 fok körüli hőmérsékletben rendezhetik. Ráadásul mivel nagy lesz a páratartalom, ez még melegebbnek érződhet.

Bár az időmérő és a futam már esti körülmények között zajlik, az előrejelzés akkorra sem ígér sokkal kellemesebb időt: az időjósok szerint 30 fok felett lehet pár fokkal a levegő hőmérséklete. Mindez persze a pályahőmérsékleten is meg fog mutatkozni, az aszfalté ugyanis olykor akár a 60 fokot is elérheti, ami komoly kihívás elé állíthatja a csapatokat és főleg a gumikat. Igaz, Bahreinnel ellentétben a dzsiddai utcai pálya aszfaltja korántsem annyira durva és gumigyilkos, emiatt is viszi a Pirelli a lágyabb C3-as, C4-es és C5-ös keverékeket a szaúdi hétvégére.

f1-dzsidda-1

Marko elégedetlen a Red Bull szimulátorának hatékonyságával

Helmut Marko soha nem rejti véka alá a véleményét – ezúttal a Red Bull szimulátoráról nyilatkozott a 81 éves osztrák szakember, mely berendezéssel cseppet sem elégedett.

„Amikor a szimulátor nagyszerű köridőket ígér nekünk, akkor visszafelé megyünk a pályán” – mondta Marko az AMuS-nak. 

„Ez volt a helyzet két évvel ezelőtt Monacóban és idén Japánban is. Mondtam Maxnak, hogy inkább bízzon a tapasztalatában, és ne abban, amit a szimulátor mutat.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, hogy szerinte a legjobb szenzor az autóban a versenyző, így mindig sikerül a megfelelő működési tartományba helyezniük az autót.