DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 17. csütörtök

Raikkönen felesége balettozni küldte Hamiltont

Ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton meglehetősen feldúlt volt a Brit Nagydíj után, hiszen a rajtnál elvesztette az első helyét, majd nem sokkal később Kimi Raikkönennel ütközött, az eset nyomán pedig a 18. helyről kellett felzárkóznia. Hamilton a futamot követően arról beszélt, hogy ez talán már "taktika" a Ferrari részéről, amit természetesen a Scuderia pilótái elutasítottak, majd jött a meglepő kiosztás...

"„Ha úgy sírsz, mint egy lány, amikor veszítesz, akkor menj balettozni!” – írta közösségi oldalán Minttu Raikkönen, Kimi Raikkönen felesége.

 

Újra szezonnyitókat rendezhet Melbourne az F1-ben

Csütörtökre virradóra jelentették be, hogy egészen 2035-ig meghosszabbították az Ausztrál Nagydíj és az Albert Park szerződését a Formula-1-ben. Arról nem szólt a fáma, hogy Melbourne visszakapja-e az idénynyitó rendezésének jogát, amelyet részben a koronavírus-járvány miatt veszített el, Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj promóterének vezérigazgatója ugyanakkor elárulta: részben ez lesz a helyzet. Westacott a Motorsport.com hasábjain elmondta: a most megkötött megállapodás értelmében a következő 13 évben legalább öt alkalommal az ő versenyük lesz az első az évadban.

Konkrét éveket is említett: 2024-ben és 2025-ben biztosan Melbourne-ben fog indulni a szezon, a következő tíz esztendő során pedig további legalább harmadik alkalommal. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy 2023-ban biztosan nem az Albert Parkban csap össze először a mezőny, de Westacott hozzátette: mindenképp az első három forduló egyikének fognak otthont adni minden szezonban. A promóter rámutatott: az idei viadal 400 ezer fölötti létszáma is azt bizonyítja, hogy az Ausztrál GP népszerűsége és sikeressége nem függ attól, hogy a nyitányként szerepel-e a naptárban vagy sem.

melbourne-f1-start-2022-dppi

fotó: DPPI

Brendon Hartley: A harmadik győzelem ugyanolyan jó, mint az első

Pályafutása során már harmadszor volt a győztes egység tagja Le Mans-ban Brendon Hartley, aki az első sikerét még a Porsche színeiben aratta 2017-ben, majd 2020-ban, valamint idén már a Toyotával tudott az első helyen zárni a legendás 24 órás viadalon. Az új-zélandi pilóta bevallotta, hogy legalább annyira meghatódott, mint az első győzelme során. „Ez legalább olyan jó érzés, mint az első. Teljesen elöntöttek az érzelmek, amikor áthaladtam a célvonalon, ezek mind kijöttek belőlem. Elképesztő verseny volt, folyamatosan hajtottuk egymást, így semmi sem maradt az aszfalton, annyira kiegyenlített küzdelem volt. A második győzelem fura volt a tömeg nélkül, de most itt volt a feleségem, és a hat hónapos kislányom. A mérnököm a rádión szólt, hogy látta őket, így pedig még jobban elvesztettem a fejem, és csak még többet könnyeztem” – idézte Hartley szavait a Motorsport.

Két Mercedes-védenc is pályafutásában fontos győzelmet szerzett hétvégén

Nagy öröm volt a hétvégén a Mercedes versenyzői akadémiájánál. A pilótaprogram legmagasabb szinten levő tagja, Frederik Vesti első Formula-2-es futamgyőzelmét szerezte meg Bakuban, a fordított rajtrácsos sprinten.

Eközben Nagy-Britanniában, az Oulton Parkban rendezett brit Formula-4 bajnokság második futamán a csillagosok másik protezsáltja, Daniel Guinchard menetelt az első helyezésig, szintén első győzelmet szerezve kategóriájában, sőt formulaautókkal is. Az ifjú brit negyedik versenyhétvégéjén ízlelte meg a győzelmet, miután az előző fordulón egy második helyezéssel először állt a dobogóra – a növendék tavaly még gokartozott, így első sikerét érte el formulaautóval.

A szóban forgó második futamon Ugo Ugochukwu végzett harmadikként, aki a McLaren akadémiájához tartozik – a fiatal amerikai ugyancsak idén szerezte első autós futamgyőzelmét, a pódiumon pedig már ötödször végzett.

Verstappen Lauda és Clark szintjén: már a top 10-ben a győzelmi örökranglistán

Max Verstappen a hétvégén Bakuban Formula-1-es karrierje 25. nagydíjgyőzelmét aratta, ezzel pedig utolérte a vonatkozó örökranglistán a háromszoros világbajnok Niki Laudát és a kétszeres vb-győztes Jim Clarkot: immár velük együtt áll a megosztott kilencedik helyen. A Red Bull versenyzője számára a következő mérföldkövet a 27 győzelmet számláló Jackie Stewart jelentheti. Rajta kívül már csak Lewis Hamilton (103), Michael Schumacher (91), Sebastian Vettel (53), Alain Prost (51), Ayrton Senna (41), Fernando Alonso (32) és Nigel Mansell (31) előzi a hollandot.

Verstappen egyébként a legfiatalabb azon versenyzők közül, akik elérték a 25 diadalt pályafutásuk során: a korábbi rekorder Vettel 25 évesen és 103 naposan aratta a negyedszázadik F1-es sikerét, míg a regnáló világbajnoknak ez 24 évesen és 255 naposan jött össze.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Gasly szerint másképp kell vezetni idén Kanadában

Pierre Gasly szerint a delfinezés és az idei kemény F1-es autók azt hozzák magukkal, hogy kicsit másképp kell vezetniük majd a pilótáknak a montreali pályán.

"Ezek az autók sokkal feszesebbek, mint az elődjeik, így a magas kerékvetők és a nagy sebesség igazi kihívást jelentenek majd - ahogy persze a bajnokok fala is. Sokkal inkább el kell most kerülnünk ezeket a kerékvetőket, pedig eddig pont hogy minél jobban át kellett mennünk rajtuk ahhoz, hogy jó kört rakjunk össze. Ez is utcai pálya lesz, de más az előző kettőhöz képest, itt gyors kanyarokat kell megoldani" - mondta a francia.

at_1

fotó: dppi

Vettel az egyik főszereplője a bakui onboard videós válogatásnak

A négyszeres világbajnok az időmérős falazásával, a futamon az Oconnal zajlott csata közben elkövetett hibájával és a rajtjával is szerepel az Azerbajdzsáni Nagydíjról készült belső kamerás válogatásban, de Yuki Tsunoda is az átlagnál többször bukkan fel a videóban, ami IDE vagy a képre kattintva indul:

vettel-baku-onboard

Három éve a Ferrarié lett a montreali pole – ezzel a körrel

2019-ben rendeztek utoljára Kanadai Nagydíjat, azóta a koronavírus miatt nem, így egy szünet után tér vissza a mezőny Montrealba. Három évvel ezelőtt Sebastian Vettel szerezte meg itt a máig utolsó pole-pozíciót, méghozzá ezzel a körrel:

maxresdefault_3

Marko megdicsérte Russellt és a Mercedest

A tavalyi háborúskodás után idén többször is pozitívan szólt már a Mercedesről a Red Bull tanácsadója, dr. Helmut Marko, aki a felek közötti közvetlen harc megszűnésével már más hangot üt meg. Az Azerbajdzsáni Nagydíj után is megdicsérte a a csillagosokat:

"Látható, hogy mit lehet elérni, ha valaki olyan kiegyensúlyozott, mint George Russell és a Mercedes. A sebességük nincs meg, de a kiegyensúlyozottság azt eredményei, hogy a megszerzett pontok terén nincsenek leszakadva" - emelte ki Marko azt, hogy Russell csak 17 ponttal van lemaradva Charles Leclerc-től. Ha pedig már Ferrari, természetesen a maranellóiak technikai gondjait is gyorsan elintézte:

"Nekünk volt két kiesésünk technikai hiba miatt, most már Leclerc-nek is megvoltak ezek, így jelenleg döntetlen az állás."

-00122021_332

fotó: dppi

Így áll a bakui hibák kivizsgálása és orvoslása a Ferrarinál

Kettős műszaki hibás kieséssel zárult a Ferrari számára a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj: előbb Carlos Sainz autóján lépett fel váratlanul hidraulikai probléma, majd az élen álló Charles Leclerc erőforrása mondta fel látványos elfüstölés kíséretében a szolgálatot. A Scuderia két nappal a bakui események után rövid közleményben tájékoztatott arról, hogyan áll jelenleg a történtek kivizsgálása:

„Charles motorja szerdán érkezik meg a gyárba, az előzetes vizsgálatnak estig véget kell érnie. Carlos autójának hidraulikus elemeit már megvizsgáltuk: Kanadára kész a rövid távú megoldás, miközben dolgozunk a közép- és hosszú távú megoldásokon” – írta a Ferrari. Leclerc esetén a fentiek miatt kijelenthető, hogy a monacói a hétvégi montreali versenyen vagy a szezon elején használt első motorjával fog rajthoz állni, vagy máris be kell vetni a harmadik hajtásláncot, ami az utolsó a szabályok adta kereteken belül.

sainz-baku-hiba-dppi

Brundle szerint is a Mercedesnek kell megoldania a pattogást, nem az F1-nek

Bakuban ismét központi témává vált a delfinezésnek nevezett, már ránézésre is kellemetlen jelenség, amely az új filozófia mentén tervezett 2022-es autók velejárója. Az azeri pálya hosszú egyenesében a szokottnál több csapatot érintett a pattogás, emiatt többek között Daniel Ricciardo és Pierre Gasly is felszólalt az egészségi kockázatok kapcsán. Nem beszélve a Mercedes-pilótákról, akiket eddig is a leginkább szenvedtek ettől: Lewis Hamilton konkrétan alig tudott kiszállni az autójából a futam végén a hátfájdalmai miatt.

Több versenyző szerint is szabálymódosításra lenne szükség, hogy megszüntessék a pattogást, Christian Horner, a delfinezéstől alig szenvedő Red Bull csapatvezetője szerint azonban az érintett alakulatoknak kellene megoldaniuk a dolgot, még ha ez teljesítményvesztéssel is járna számukra. Hasonló álláspontra helyezkedett a Sky Sports szakértőjeként tevékenykedő korábbi F1-es pilóta, Martin Brundle is:

„A csapatok, amelyek megoldották a jelenséget, azt mondják, ez a Mercedes problémája, nem az egész Formula-1-é. Természetesen az istállók meg tudják oldani a hasmagasság megemelésével, de akkor komoly teljesítményt veszítenek. Fel kell áldozniuk a kényelmet a teljesítményért, de ami igazán meglepő, hogy a Mercedes szemlátomást nem tudja kezelni az egyébként remeknek tűnő, de kiaknázatlan autóját. Szerintem Christian többé-kevésbé azt mondja, amit én is: ezt a problémát a csapatoknak kell megoldaniuk. Ha arra kérsz más alakulatokat, hogy segítsék a Mercedest, az olyan, mintha a pulykát kérnéd arra, hogy támogassa a karácsonyt. De persze nem akarom elbagatelizálni azt, amin George és Lewis keresztülmegy, mert tényleg különösen fájdalmasnak tűnik a jelenség.”

mercedes-baku-f1-dppi

Piastri harmadszor is tesztelt, újabb fiatal debütál az Alpine-nal

Az Alpine hivatalos tartalékja, Oscar Piastri harmadik privát tesztjén vett részt a csapat tavalyi versenygépével, Austin és Katar után Silverstone-ban vezethette az A521-et kedden, újabb értékes Formula-1-es tapasztalatokat szerezve.

Szerdán az ausztrál helyett az Alpine akadémiájának másik növendéke pattanhat a volán mögé: a Formula-2-es pontversenyben 22. helyen álló Olli Caldwell tesztbemutatkozását teljesíti a gárdával hazai pályán. „Pályafutásom legnagyobb pillanata” – fogalmazott a ma pályára gördülő Caldwell, akinek a teszt születésnapi ajándék is lesz, szombaton töltötte be 20. évét.

Tíz percbe sűrítették a Le Mans-i 24 órás legérdekesebb pillanatait – videó

Olykor egy másfél órás F1-es futam eseményeit is képtelenség pár percbe sűríteni, most viszont a legendás egynapossal tették meg ugyanazt – íme, a verseny 90. kiírásának legfontosabb momentumai:

Luis Hamilton, Jorge Russel és Pedro Gaseoso nagydíja Azerbajdzsánban

A közösségi médiában kering az alábbi kivágás egy spanyol lapból: hihetetlen, de nyomtatásban jelent meg az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredményét és a bajnokság állását részletező táblázat, ahol a fenti nevek tűnnek fel, köztük a totálisan átkeresztelt Pierre Gaslyval. De Carlos Leclerc, valamint az Alpino és Alfa (azaz AlphaTauri) csapatok is megérnek egy említést.

Leclerc drámája, a Red Bull utasítása, Hamilton fájdalmai – így szólt a rádió Bakuban

Megérkezett a szokásos csapatrádiós összeállítás az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéjéről, benne az időmérő után még örülő, a futamon viszont kieső Leclerc-rel, a hátfájdalmakra panaszkodó Hamiltonnal és még sok mással – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

radio-baku-video

Még négy hely kiadó a NASCAR Cup Series rájátszásában

Már csak négy hely kiadó a NASCAR legmagasabb kategóriájának rájátszásában idén. A szabályok szerint az alapszakasz végén 16 versenyzőnek marad esélye a bajnoki címre, a következő körbe pedig egy futamgyőzelemmel automatikusan kvalifikálni lehet, míg a sorrendet, vagy a fennmaradó helyeket, amennyiben nincs 16 győztes, a megszerzett pontok döntik el. Általában erre nem szokott példa lenni, idén viszont lehet ez is másképp alakul, hiszen 2022-ben eddig 12 pilóta tudott futamot nyerni, 10 verseny pedig még hátra van az alapszakaszból.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on NBC (@nascaronnbc) által megosztott bejegyzés

11 világbajnoki cím szerepel a Mercedes fotóján

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is szerepel azon a fotón, melyet a Mercedes készített a Bakui rajtrácson. A német márka ezt közösségi oldalain is megosztotta, melyhez az alábbit fűzték: „11 világbajnoki cím ezen a képen” – írták a bejegyzésben, hiszen az Aston Martin német versenyzője eddig négy, míg a brit pilóta hét bajnokságot nyert meg pályafutása során.

Josef Newgarden szerint izgalmasabbá vált az IndyCar

Másképp kell hozzáállni egy adott szezonhoz, ha valaki bajnok akar lenni az amerikai szériában a Team Penske pilótája szerint. Josef Newgarden kifejezetten jó formában van, legutóbb pedig ismét győzni tudott a Road Americán rendezett versenyen, amivel idei harmadik győzelmét aratta, ám a kétszeres bajnok úgy véli, ez egyelőre kevés lesz a bajnoki címhez, mivel szinte mindenki a maximumot nyújtja a jelenlegi mezőnyben.

„Nehéz pole-t szerezni, és futamot nyerni. A dolgok már megváltoztak, azt hiszem, 10 évvel ezelőtt még voltak állandó trendek. Ha egy csapat talált némi előnyt a teljesítményben, akkor azt általában egész évben megtartotta. Most úgy gondolom, hogy az emberek minden hétvégén megtalálják ezeket a kis előnyöket, és folyamatosan fel-le mozognak. Látod, hogy a McLaren erős az egyik pályán, az Andretti a másikon, felbukkan a Ganassi, a Meyer Shank, az ECR, mi is benne vagyunk a játékban, és ez nem ér véget. Minden évben azt mondjuk, hogy ez a legszorosabb verseny, ami valaha is volt, és valahogy mégis egyre szorosabb lesz! Biztos, hogy az autó fejlesztése tényleg elérte a csúcspontot. Folyamatosan apróságokat, milliméteres változtatásokat hangolunk. A vezetési stílus egyre feszesebb, a szimulátorokkal, és mindennel, amit elemezni lehet. Lehetetlen valamit elrejteni a verseny előtt” – idézte Newgardent a Motorsport.

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Russell: Most nem ez a lényeg, de jó autóval Hamilton szörnyeteg lesz

Népszerű téma, hogy George Russell folyamatosan legyőzi Lewis Hamiltont a Mercedesen belül, de Russell továbbra is támogatja hétszeres világbajnok csapattársát - a bakui futam után ismét elmagyarázta, hogy mi is történik náluk.

"Maximálisan azon dolgozunk, hogy megoldjuk az autó problémáit. Emiatt egyáltalán nem az van szem előtt, hogy a maximumot hozzuk ki az adott versenyhétvégékből vagy a vezetésünkből, mert rengeteg problémán gondolkodunk. Abban viszont biztos vagyok, hogy amint ezeket megoldjuk, Lewis újra szörnyeteg lesz, mert tudom, hogy mire képes. Ha jó autó lesz alattunk, az igazi Lewis Hamilton ott lesz az élen" - mondta.

merci

fotó: dppi

Baku újraaszfaltozását sürgeti Verstappen

A Red Bull hollandja pályafutása 25. győzelmeként először nyerte meg az Azerbajdzsáni Nagydíjat. A címvédő szereti a bakui pályát, de úgy gondolja, a hosszú egyenest, ahol 350 km/h végsebesség is elérhető, fel kellene újítani a 2023-as futamra.

„Élvezetes ezen a pályán vezetni. Viszont egyes helyeken egyre rázósabbá válik, különösen most, mivel az új autók nagyon merevek és közel vannak a talajhoz. A célegyenes túlontúl hepehupás, nekünk kell próbálnunk rendes ívet találni. Jó lenne, ha azt a részt újraaszfaltoznák jövőre” – idézi Verstappent a RaceFans.net. „De összességében különleges pálya, a második szektor a vár körül egészen egyedülálló.”