DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne

 

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.

Ez akkora ugratás volt, hogy ejtőernyő kellett a landoláshoz

Fogalmunk sincs, pontosan mekkorát ugratott ez az őrült motokrosszos, ám ahhoz elég magasra jutott, hogy az ejtőernyője időben kinyíljon. Ne próbáld ki otthon.

 

Nem ez lesz a dupla bokszkiállások iskolapéldája

A vasárnapi Spanyol Nagydíjon egy biztonsági autós fázist meglovagolva igyekezett a Toro Rosso egy kettős kerékcserét lebonyolítani, kevés sikerrel. Egyik autóhoz sem értek oda időben a kerekek, és a procedúra körülbelül kétszer annyi időbe telt, mint a Mercedes Kínában bemutatott kiállása.

Toro Rosso:

Mercedes:

A Daimler távozó igazgatója miatt ragadtak bajuszt a Mercedes pilótái

A Spanyol Nagydíj volt az utolsó alkalom, hogy Dr. Dieter Zetsche aktív tagként megfordult a Mercedes garázsában, a szakember ugyanis 43 év után maga mögött hagyja pozícióját a német óriásvállalatnál. Ebből az alkalomból Lewis Hamilton és Valtteri Bottas úgy döntött, egy közös kép erejéig megviccelik a nagyfőnököt. Még az FW10-es is saját arcszőrzetet kapott.

zetsche-bajusz-mercedes

mercedes-bajusz-fw10

Forradalmi F1-es újítás a McLarennél: sörcsapot fejlesztettek a paddockba

A rajongók régóta várják, hogy az F1 történetének második legsikeresebb csapata, a McLaren végre ismét úttörő legyen egy-egy döntő fontosságú technikai megoldásban - ez most a Spanyol Nagydíj hétvégéjén végül is megtörtént, de nem egészen úgy, ahogy azt a jóhiszemű nézők elképzelték. Zak Brown és Carlos Sainz szombaton a McLaren motorhome-jában nagy médiaérdeklődés mellett mutatta be azt a sörcsapot, amiből a csapat szponzorának aranyszínű nedűje csorog. Mondjuk legalább alkoholmentes, és ha az autót közvetlen módon nem is gyorsítja, a csapat bankszámlája biztosan jelentősen dagad tőle, ami szintén nem hátrány.

Miből tudjuk, hogy Hamilton riválisként tekint Bottasra?

Például abból az összehasonlításból, amely megmutatja, hogyan gratulált a brit a finn pilótának a tavalyi oroszországi és az idei barcelonai időmérőt követően.

Wickens az ebédlőasztal körül gyakorol az oválokra

Attól még messze van, hogy újra versenyautóba ülhessen, de a tavaly augusztusban Poconóban súlyos balesetet szenvedett Robert Wickens életkedve és humorérzéke továbbra is az egekben: most, amikor kilenc hónap után először láthatta újra otthonát, rögtön megtalálta a lakásban is az oválpályát, így ő is megkezdhette a "gyakorlást" a közelgő Indy 500-ra. És ahogy az a versenypályán lenni szokott, itt is tapad rá egy üldöző szélárnyékból...

Perez bemutatná csapata új motorhome-ját, de még ő se tudja a járást

Az eddig használt, elég szűkös motorhome-on nem nagyon volt mit mutogatnia a silverstone-i csapatnak, a Racing Point azonban olyan büszke új vendéglátó-egységére, hogy be is fogták Sergio Perezt, hogy vezesse körbe az F1 kameráját az impozáns épületben. Hogy mennyire új is a közeg, azt jól jelzi, hogy a konyha ajtaját még a mexikói se tudta kinyitni.

Ne maradj le az AFM Ralihíradójáról a FIX TV-n!

Havi rendszerességgel jelentkező műsorunk legújabb adását május 12-én, vasárnap 13 órától láthatjátok a FIX TV műsorán.

Ezzel a körrel szerezte meg a Spanyol Nagydíj első rajthelyét Valtteri Bottas

A videó a Megtekintés YouTube-on opcióra kattintva nézhető meg.

Lemaradtál az F1-es időmérőről? Nézd vissza az összefoglalót!

Kattints ide szöveges összefoglalónkért és a kvalifikáció végeredményéért, alább pedig a videós összeállítás, amely a Megtekintés YouTube-on opcióra kattintva érhető el.

Videó: Pankrátor segíti a Toro Rossót Barcelonában

A svájci, profi pankrátorként tevékenykedő Claudio Castaglioni, művésznevén Cesaro a barcelonai hétvégén tanul bele abba, miként is kell lecserélni egy F1-es autó kerekét.

Cesaro nem csak a Toro Rosso szerelését öltötte magára: az időmérő után ő adta át a Pirelli pole-pozícióért járó trófeáját Valtteri Bottasnak:

Hatalmasat bukott a WRC listavezetője (videó)

Thierry Neuville, a Hyundai belga pilótája futotta a legjobb időt a Chile Rali első szombati szakaszán, majd hetedik szakaszon, 1,4 másodperces lemaradása tudatában próbált meg közelebb kerülni Sebastien Ogier-hez. A listavezető azonban a táv felénél lefutott az útról, és autója nagy sebességnél felborult: az i20-as hatszor pördült meg hosszanti tengelye körül, és az oldalán landolt. 

A Hyundai egyelőre annyi információt közölt, hogy Neuville-nek orvosi segítségre volt szüksége a baleset után, majd kórházba szállították őt további vizsgálatok miatt.

FRISSÍTÉS A Hyundai Twitteren tudatta a világgal, hogy Neuville-nek nincs csonttörése, illetve nem sérült meg a balesetben.

A teljes F1-es mezőny kampányol a biztonságos utakért

Vagy inkább csak az FIA kampányol, a hatás kedvéért meg bevágták a videóba az összes F1-es pilótát? Akárhogy is, egy fontos, Jean Todt által szívügyként kezelt témához készült hatásos videó, amelynek végén az FIA-elnök olyan határozottan mondja bele a kamerába a konklúziót, hogy már önmagában az elveszi az ember kedvét a közúti szabálysértésektől.

"Az életed a saját kezedben van. Tartsd tiszteletben a szabályokat."

A hétvége katarzisa: ünnepelt, miközben kicserélték a tábláját 1-esről 2-esre

Drámai végjátékot hozott az új FIA Formula-3-as bajnokság történetének első futama (a sorozat a korábbi GP3 és az F3-as Európa-bajnokság összeolvadásával jött létre). A rajtnál Christian Lundgard megelőzte a pole-ból rajtoló Robert Svarcmant, és elsőként is érte el a kockás zászlót, ám a levezető körben a versenyirányítás öt másodperces büntetést rótt ki rá, amiért vétett az előírások ellen a virtuális biztonsági autós szakaszban. Ezzel a második helyre csúszott, de ő és a rá már a bokszutcában váró csapattagjai erről nem értesültek időben, így Lundgard az autójából kiszállva ünnepelni kezdett. Eközben viszont egy hivatalos személy megfogta a dán autója előtt álló 1-es számú táblát, és felcserélte azt a 2-essel, ezzel jelezve, hogy az orosz Svarcman a valódi győztes - aki ekkor még szintén nem tudta ezt, ezért is kezdett el kérdezősködni, hogy most akkor kinek kell végül ünnepelnie...

Szujó Zoltán elbúcsúzott az F1-es nézőktől

Az M4 kommentátorstábja ezen a hétvégén a helyszínről közvetíti a Spanyol Nagydíjat a magyar nézőknek, a barcelonai pörgésben pedig elég váratlanul érkezett az alábbi, Instagramon közölt bejelentés Szujó Zoltántól:

"Minden verseny, minden utazás és minden történet véget ér egyszer. Úgy tűnik, az én F1-es utazásom is a végéhez közeledik - legalábbis egyelőre. Sokat tanultam a világról, az emberekről és saját magamról az elmúlt 18 évben. Köszönöm, hogy figyeltetek, és ne feledjétek: #oveketbekapcsolni !"

Pénteken még Szujó ült a kommentátorfülkében, a szombati szabadedzés alatt azonban már a bokszutcai riporter, Ujvári Máté köszöntötte a nézőket Wéber Gábor mellől. Annyit lehet tudni, hogy a hétvége során volt némi fennakadás az M4 Sport helyszíni közvetítésében: pénteken hangproblémák adódtak az edzés alatt, amit követően a stáb váratlanul távozott a helyszínről.

 

Nyitókép: Instagram

Őrület: A biztonsági autó küldte egymásba az élen álló kettőst

Kínában még a biztonsági autó is veszélyes: a Kínai Túraautó-bajnokság guangdongi hétvégéjén, még a felvezető körben történt az alábbi bizarr eset. Nem egészen világos, hogy egy ilyen ártalmatlan pillanatban miért akart a pálya biztonságáért felelő autók egyike kihajtani a mezőny elé, viszont ezzel alaposan meglepte az élen haladó David Zhut, aki az ütközést elkerülve balra rántotta a kormányt, így viszont összeakadt testvérével és csapattársával, Juan Carlos Zhuval. Egyikük sem tudott odaállni a rajthoz ezt követően... 

50 másodperc alatt körbeér a Formula-E Monacóban

Bár a versenyzők jobban szerették volna, ha a hosszú, az F1 által is használt vonalvezetést veszi idénybe a Formula-E, ami idén, az autócserék nélküli világban már különösebb aggodalom nélkül megvalósítható lett volna, a vezetőség mégsem így döntött, így maradt a rövid változat, amelyben a célegyenes végén élesebb jobbkanyart véve egy olyan útra fordulnak rá, amely azonnal az alagút utáni sikánhoz viszi őket. Ez így az egész versenynaptár legrövidebb pályája, az edzéseken 0:49,8-as köridővel Oliver Rowland volt a leggyorsabb. Az időmérő 11:45-kor, a futam 16:30-kor kezdődik, mindkettőt közvetíti az Eurosport. 

Összehasonlítás a 2015-ös és a 2019-es autó tempója között - Sam Bird alábbi példáján több mint 7 másodperc a gyorsulás:

Összefoglaló a második edzésről:

 

Az első szabadedzés végeredménye:

1_1

A második szabadedzés végeredménye:

2_1

Di Grassiék még az Audijukat is elveszítették a monacói kaszinóban

Az Audi Sport ABT FE-csapat pilótái a monacói versenyhétvége előtt betértek a híres kaszinóba, ám Black Jackben egyáltalán nem jöttek nekik a lapok, és végül a ház - egy jól ismert osztóval - mindenüket elnyerte. Avagy egy élvezetes reklámfilm Lucas di Grassival, Daniel Abttal és egy meglepetésvendéggel.

Az a legnagyobb király, aki két hétvége alatt két Spanyol Nagydíjon is részt vesz

Múlt vasárnap még a MotoGP Spanyol Nagydíját teljesítették Jerezben, ezen a hétvégén pedig már az F1 Spanyol Nagydíján tűntek fel Barcelonában. Marc Marquez elhozta magával testvérét, a Moto2-ben versenyző Alexet is, akikkel a paddockban már pénteken körbelátogattak mindenkit, akihez nemzetiségben vagy szponzoráció révén kötődnek. 

D6O7nRSX4AE0azn

D6OzIWCWAAU9T-g 

D6OzIWEWsAAlRMu

Megvan Rosenqvist első pole-ja az IndyCarban

És nem is szerezhette volna illőbb helyen ezt a svéd, mint Indianapolisban, ahol ezen a hétvégén még a belső vonalvezetésen az Indy GP-t futja a mezőny, hogy hétfőtől áthelyeződjön a hangsúly az oválpályás száguldásra.

A Chip Ganassi Racing kettős sikert könyvelt el az időmérőn, hiszen a "szupersvéd" saját csapattársát, Scott Dixont múlta felül a hajrában mindössze 19 ezreddel. Dixon az egyetlen sokat látott IndyCar-pilóta az első négyben, hiszen mögötte a sorozatban szintén nem hosszú múlttal rendelkező Jack Harvey és Colton Herta végeztek. A bajnokság első két helyén álló Josef Newgarden és Alexander Rossi viszont csak a 13. és a 17. helyet szerezték meg. 

 

Az időmérő végeredménye:

# Versenyző Csapat Autó Idő
1 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 1:08.2785
2 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 1:08.2979
3 Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 1:08.3238
4 Colton Herta Harding Racing Honda 1:08.3743
5 Ed Jones Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:08.4609
6 Will Power Team Penske Chevrolet 1:08.7901
7 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 1:08.2153
8 Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:08.2445
9 Marcus Ericsson Schmidt Peterson Honda 1:08.2497
10 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Honda 1:08.2998
11 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Honda 1:08.3300
12 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:08.4697
13 Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:08.6240
14 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 1:08.4499
15 Helio Castroneves Team Penske Chevrolet 1:08.6497
16 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 1:08.6235
17 Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:08.6994
18 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Honda 1:08.7710
19 Patricio O'Ward Carlin Chevrolet 1:08.7487
20 Zach Veach Andretti Autosport Honda 1:08.8170
21 Matheus Leist AJ Foyt Enterprises Chevrolet 1:08.7751
22 Max Chilton Carlin Chevrolet 1:08.9572
23 Marco Andretti Andretti Herta Honda 1:08.8995
24 Tony Kanaan AJ Foyt Enterprises Chevrolet 1:09.1230