DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne

 

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.

F1-es erősorrend: Csökkent Verstappen előnye

Az idei szezonban folyamatos erősorrendet vezet a Formula-1 hivatalos weboldala, amelynek lényege, hogy a pilóták egyéni teljesítményét pontozzák minden futamon. Öt szakértő értékel mindenkit egy 1-10-ig terjedő skálán, vagyis egy hétvége folyamán a maximálisan megszerezhető pont 50 és az egyes hétvégéken begyűjtött pontszámok átlaga alapján frissül a lista - Monacóban Lewis Hamiltont látták a legjobbnak, ő 49 egységet kapott, de az összetettben továbbra hs a Bahrein óta vezető Max Verstappen áll az élen.

A lista első tíz helyezettje:

1. Max Verstappen 45,3 átlagpont
2. Lewis Hamilton 44,7
3. Valtteri Bottas 43
4. Alex Albon 40,5
5. Carlos Sainz 40
6. Sergio Perez 38,7
7. George Russell 38,5
8. Danyiil Kvjat 38,2
9-10. Lando Norris és Charles Leclerc 38-38

mver

fotó: dppi

Így mozgott Leclerc a jótékonysági futballmérkőzésen

Hétfőn rendeztek jótékonysági (a meccs célja a rákbetegeknek való gyűjtés volt) futballmérkőzést Olaszországban, ahol klasszis labdarúgók mellett Sebastian Vettel és Charles Leclerc is pályára lépett - íme a monacói néhány megmozdulása:

Közmunkára ítélték az ERC-címvédőt

Súlyos vétséget követett el a hétvégi Liepaja Ralin az Európa-bajnoki címvédő Alexej Lukjanuk, hiszen az orosz pilóta előbb 125 km/h-s sebességgel haladt közúton 50 km/h-s sebességhatár mellett, majd 168,5 km/h-t mértek nála ott, ahol 90 km/h lett volna a maximum - a gyorsaságikat összekötő etapokon a versenyzőknek is be kell tartani a közúti szabályokat, a GPS-rendszer viszont természetesen rögzítette a kihágásokat.

Lukjanukot a futamról nem zárták ki, viszont ötezer eurós bírságot kellett befizetnie két napon belül, valamint tíz nap közmunkára ítélték, amit a közúti biztonság jegyében kell elvégeznie és amit majd az FIA fog meghatározni. Emellett ráadásul felfüggesztetten elveszik a Liepaja Ralin elért második helyen megszerzett pontjait, ha a szezon során még egyszer hasonló probléma fordul vele elő.

A pilóta úgy magyarázta a gyorshajtást, hogy gondjaik voltak a fékekkel, tizenöt percet szereltek két szakasz között, majd sietniük kellett, hogy odaérjenek a következő rajtjába, nem nagyon volt forgalom, nem veszélyeztettek senkit.

luk

Raikkönen és Giovinazzi a vízen is összemérte tudását

Az Alfa Romeo pilótái élvezték a mókát:

Simon Pagenaud a szó legszorosabb értelmében bevette Indianapolist

Övé volt ugyanis a belső pályán rendezett Indy GP is, majd megnyerte a szezon legfőbb megmérettetését, az Indy 500-at is. Ráadásul mindkettőt egy igencsak bevállalós előzéssel, mindkettőt a legvégén.

 

Óriásit mentettek az IndyCar nevelőszériájában

Ami a nagyoknak az Indy 500, az IndyCar nevelőszériájában, az Indy Lightsban a Freedom 100 nevű verseny. Az ifik fő attrakcióján egy óriási (és iszonyatosan szerencsés) mentést is láthattunk Robert Megennistől.

 

Jean Todt, az FIA elnöke látogatást tesz a zalaegerszegi tesztpályán

Az esemény kapcsán Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel közösen sajtótájékoztatót tartanak.

Időpont: 2019. május 30. (csütörtök) 14.45 óra

 

Cristiano Ronaldo mellett egy másik ismert vendége is volt Lewis Hamiltonnak

Méghozzá az amerikaifutball-sztár, Odell Beckam Jr.

 

Vettel hibája, Sainz rajtja és minden, ami lényeges: a monacói F1-es hétvége legjobb belső felvételei

A videó megtekinthető a Youtube-on erre a linkre, vagy alább átkattintva!

Ezzel az autóval fog versenyezni Hakkinen

Mika Hakkinen nem tud és nem is akar elbúcsúzni az autóversenyzéstől: hétvégén ő is ott volt Monacóban, de ezúttal nemcsak azért, hogy megnézze, hogyan boldogulnak a pályán az utódai. A finnek örök kedvence, Häkä egy partin vett részt, ahol bemutatták azt a versenyautót is, amellyel augusztusban fog száguldozni a suzukai tízórás versenyen.

Hakkinen soha sem titkolta, hogy magánemberként is imádja a szép autókat: nemrég (idén márciusban) egy új szuperautó, a McLaren Senna tulajdonosa lett (bár volt már szuperjárgánya korábban is). A kék gép nagyon gyakori szereplője Hakkinen közösségi oldalainak, a finn gyakran és örömmel mutogatja feltűnő szuperautóját.

A Monacóban megmutatott McLaren 720S GT3 stílszerűen papaja színben pompázik, ahogy a Hakkinen által megosztott fotókon is látszik:

mclaren_5

mclaren2_1

Ennyi: jövőre már nem lesz Red Bull Air Race

A Red Bull úgy döntött, hogy a 2019-es szezon lesz az utolsó a Red Bull Air Race sorozatban, a következő évtől nem folytatódik a széria - minderről egy közleményben számolt be a cég.

A Red Bull Air Race 2003-as kezdete óta több, mint 90 futamot rendeztek világszerte. A cég közleménye szerint hiába kínált kimagasló színvonalú sportélményt, nem vonzott akkora érdeklődést, mint a cég egyéb rendezvényei. A cég a pilótáknak, a csapataiknak, a partnereiknek, a fogadó városoknak, illetve Red Bull alkalmazottainak is megköszönte az eddigi bő másfél évtizedet.

Magyarországon eddig 12 versenyt rendeztek, melynek mindig Budapest volt a házigazdája. Tarlós István főpolgármester 2019-re nem engedte a verseny rendezését, ezért kellett új helyszín után nézni. A lehetséges opciók közül gyorsan esélyessé lépett elő a Balaton és a Velencei-tó környéke, végül március elején Zamárdi nyert - július 13-14-én látogat ide a sorozat, előtte még Oroszország ad otthont egy fordulónak, majd szeptemberben, Kínában zárul le a bajnokság története.

Tehát: bár elterjedtek olyan hírek, melyek szerint már az idei versenyek is elmaradnak, ez nem igaz, kérdésünkre hivatalos forrásból is megerősítést kaptunk - a hátralévő három verseny, köztük a magyarországi forduló a tervek szerint megrendezésre kerül.

rbar

fotó: Red Bull Air Race

Élőben nézhető Niki Lauda temetése

Az M1 élő streamje:

(frissítés: a család kérésére zártkörű lesz a temetés, így a közvetítés véget ért)

Hamilton kombiban autóztatta meg a 72 éves showmant

David Letterman netflixes műsorában – amely pénteken jön ki – Lewis Hamilton lesz az egyik sztárvendég. Az ötszörös világbajnok nemcsak beszélgetett a showmannel, de meg is autóztatták egymást: előbb Letterman vezetett, aztán méhecskés pulóverében Hamilton ült a kombi volánja mögé, megmutatva, igazából hol kell fékezni.

A létező legrosszabb helyen pöckölte meg Antonio Giovinazzi Robert Kubicát

Az elmúlt évek, vagy akár a betétszériák példáiból tudjuk, ha itt koccanás van, akkor gyakorlatilag teljesen elzáródik a pálya: nem volt ez másként Antonio Giovinazzi és Robert Kubica koccanásánál sem.

 

Az Indy 500 győztese New Yorkban sétáltatta meg a győzelmi babérkoszorút

Simon Pagenaud mindezt ráadásul talpig overallban tette a New York-i Times Square-en.

 

Így zajlott volna a Monacói Nagydíj?

Mémben mesélik el az interneten Hamilton és Verstappen küzdelmét.

 

Van, ami nem változott tavalyhoz képest az Indy 500-on

Mégpedig a győztes csapat. Tavaly Will Power diadalmaskodott, idén a szintén a Team Penskénél versenyző Simon Pagenaud locsolhatta a pezsgőt.

 

A futballvilág szupersztárjaival focizott Sebastian Vettel

Az F1 négyszeres német világbajnoka a Partita Del Cuore nevű olasz jótékonysági meccsen szerepelt olyan csapattársakkal, mint például Andrea Pirlo, Pavel Nedved vagy éppen a jelenkor egyik, ha nem a legnagyobb sztárja, Cristiano Ronaldo. A meccs célja a rákbetegeknek való gyűjtés volt.

 

Kubica az első helyen – a kiállások versenyében

2,07 másodperc alatt cserélt kereket a Williams Robert Kubica autóján, ezzel ők voltak a leggyorsabbak Monacóban a Renault és a Ferrari előtt.

A leggyorsabb bokszkiállásokat pontozó értékelést a Red Bull vezeti a Ferrari és a McLaren előtt. Érdekes, hogy a Racing Point és Alfa Romeo milyen lassú a bokszban: hat versenyen egy-egy 10. helyezést szereztek.

Ha ezt a Hyundait látjátok az utakon, biztosra vehetitek, ki ül benne!

A TCR Europe pilótája, Nagy Dániel egy Hyundai i30 N Fastbackre tette rá a kezét – az autót a Hyundai hatvani szalonjától kapta.

Versenyautójához nemcsak külsőleg, hanem belsőleg is megszólalásig hasonló Hyundait használ mostantól a közutakon Nagy Dániel. A Hyundai Hatvan jóvoltából egy Hyundai i30 N Fastbackkel közlekedhet a TCR Európa-kupában versenyző magyar pilóta.

Az utcai autó motorblokkja megegyezik a Hyundai i30 N TCR motorblokkjával, a 2.0 literes, T-Gdi motor mindössze teljesítményben tér el hangyányit versenyautó testvérétől: Dani 275 lóerős Fastbacket vezet mostantól, míg a pályán használt változat 350 lóerővel száguld.

A most átadott utcai autó 353 nm maximum nyomatékkal és 6.1 másodperces gyorsulásal adja meg a versenyélményt, amit mostantól bárki átélhet, aki részt vesz a Dani és a Hyundai Hatvan által közösen elindított "Ngedd meg magadnak az élményt!" programban. Ennek részleteit Dani közösségi oldalain találhatják meg hamarosan az érdeklődők.