Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne
https://formula.hu/parc-ferme/183

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.
Amikor egy magyar raliversenyző szerepelhet az Eb-n
https://formula.hu/parc-ferme/23077
Az AFM Ralihíradó stúdiójában Csomós Miklós járt, aki itthon a Peugeot Kupa megnyeréséért küzd, de augusztusban Csehországban is versenyzett, a Barum Ralin bemutatkozott az Európa-bajnokság mezőnyében. Eddigi legmagasabb szintű versenyén szerzett friss élményeit osztotta meg a műsor nézőivel.
A szóban forgó Barum Ralin ez történt:
Így néztek ki az F1-esek gyerekkorukban
https://formula.hu/parc-ferme/23083
Hat jelenleg is aktív Formula-1-es pilóta gyermekkori képe került erre a montázsra. Daniel Ricciardo mintha semmit sem változott volna az utóbbi 25 évben, míg a kamasz Nico Hülkenberg mellett mi könnyedén elsétálnánk az utcán. Max Verstappenről pedig körülbelül 5 éve készülhetett az alábbi fotó...

Videó: ez volt Vettel vigaszdíja hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/23080
A Belga Nagydíj hajrájában megkapta a friss szett lágy gumit Sebastian Vettel, a német ferraris a leggyorsabb körért járó bónuszponttal gazdagodhatott annak ellenére, hogy a versenytempója most elmaradt a riválisokétól. Max Verstappen három, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton és most már Sebastian Vettel pedig két-két alkalommal futott leggyorsabb kört idén.
Vettel köre:
Buckle up! @ScuderiaFerrari driver Sebastian #Vettel is taking us on-board for his #DHL Fastest Lap from the #BelgianGP! #DHLF1 #F1 #MomentsThatDeliver
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 2, 2019
More about the DHL Fastest Lap Award: https://t.co/4DNznxyqqF pic.twitter.com/dkZQ6Mn0lg
Az F3-as pilóta lemásolta Mika Hakkinen legendás előzését
https://formula.hu/parc-ferme/23081
Juri Vips éppen úgy előzött az Eau Rouge után, ahogy anno Mika Hakkinen: a lekörözött mellett elzúgott a jobb oldalon és beszúrt az előtte haladó rivális mellé. Az F1-ben is láttunk hasonlót, de ott az előzés végül nem jött össze.
Juri Vips was only 17 days old when Mika Hakkinen did *THAT* move
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 2, 2019
On Saturday, he decided to recreate it...#BelgianGP #F3 pic.twitter.com/jnlQUkQd3i
Az egykori Lando Norris nem hinné el, hogy a mai Lando Norris már egy éve McLaren-versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/23079
A McLaren pilótája egy évvel ezelőtti posztját osztotta meg újra: tavaly szeptember elején jelentette be a csapat, hogy az ifjú brit lesz egyik 2019-es versenyzője. Akkor Norris egy gyerekkori gokartos videót tett közzé a következő leírással: „Ha visszamennék és elmondanám ennek a srácnak, hogy 2019-ben a McLaren F1-es versenyzője lesz, nem hinne nekem. Csodálatos lehetőség. Valóra vált álom.”
A posztot ma egy hasonló szöveggel osztotta újra – érződik szavaiban, még mindig érzi, óriási lehetőséget kapott: „Ha visszamennék és elmondanám ennek a srácnak, hogy már egy év eltelt, mióta bejelentették, hogy a McLaren F1-es versenyzője lesz, nem hinne nekem. Ez még mindig valóra vált álom. Köszönök minden tweetet, mémet és támogatást.”
If I could go back and tell this guy it’s already been a year since he was announced as a @McLarenF1 driver, he wouldn’t believe me. Dream still coming true. Thanks for all the tweets, memes and support https://t.co/R2Fz2r4kEl
— Lando Norris (@LandoNorris) September 3, 2019
Visszanézhető a Ralihíradó szeptemberi adása
https://formula.hu/parc-ferme/23076
Tartalom:
- ERC: Beszámoló a több magyar párossal tűzdelt Barum Raliról
- Európa-bajnoki debütálásáról beszél stúdiónkban Csomós Miklós
- Tudósítás az Ózd-Salgó Rali eseményeiről
- Harc az utolsó méterekig: Izgalmasan alakult az idei HunGarian Baja
Így jött fel 17.-ről az 5. helyre első Red Bull-os versenyén Albon
https://formula.hu/parc-ferme/23075
Emlékezetesre sikerült a szezon közben csapatot váltó újonc bemutatkozása a Red Bullnál. Spában a 17. rajthelyről indult, az 1. kör végén 13., a 32. körben 10., a 37. körben 7. volt, és a legutolsó körre is tartogatott egy előzést, a leglátványosabbat Perez ellen.
A Formula-1 egy rövidebb és egy hosszabb videót is készített a felzárkózásról:
Ezeket a gumikeverékeket használja a mezőny a szezon végéig
https://formula.hu/parc-ferme/23072
A Pirelli a szabályok értelmében európai versenyek esetében 8 héttel, nem európai versenyeknél 14 héttel előre nyilvánosságra hozza, az öt különböző gumikeverékből (a legkeményebb C1-től a legpuhább C5-ig) melyik hármat használhatják az adott hétvégén. A határidő miatt már azt is ismert, hogy a három hónap múlva esedékes szezonzárón, Abu Dhabiban mely keverékek állnak majd a mezőny rendelkezésére – a táblázatban a szezon mind a 21 versenyének elérhető gumijai láthatók:

Ezek voltak a Belga Nagydíj legjobb rádióüzenetei
https://formula.hu/parc-ferme/23073
A Belga Nagydíj legjobb rádióbeszélgetései ezen a linken, vagy a Youtube-ra kattintva meghallgathatók!
Videó: egy életet megmentett a halo a hétvégi halálos F2-es balesetben
https://formula.hu/parc-ferme/23074
Anthoine Hubert tragikus balesetében többen is érintettek voltak a hétvégén Spában és ma előkerült egy videó, amelyen az látszik, hogy Sean Gelael a halo miatt nem sérült meg. A fiatal pilótát kis híján fejen találta egy repülő alkatrész, amelynek alighanem nagyon súlyos következményei lettek volna, a fejvédő eszköz azonban megvédte ettől.
Ainda não se sabe qual foi/e se houve papel para o Halo no acidente do Hubert x Correa, já que nenhum resultado de investigação oficial foi divulgado. Mas esse trechinho aqui mostra que a peça de segurança pode ter evitado um choque desse pedaço de carro com a cabeça do Gelael. pic.twitter.com/HMs2ormabD
— Estagiário da F1 (@EstagiariodaF1) September 2, 2019
Az egyértelműsítés kedvéért: itt látszik, hogy a fejvédőről pattant le az alkatrész.
O halo de Gelael depois de ser atingido com um pedaço de suspensão. pic.twitter.com/GDtJO7Mgfx
— Óscar Góis (@oscaroneleven) September 2, 2019
Őrült professzorként teremti meg Tarquini a Hyundai elektromos versenyautóját
https://formula.hu/parc-ferme/23071
Gabriele Tarquini játssza a főszerepet a Hyundai Motorsport legújabb beharangozó videójában.
„Mindig azt mondta, a Hyundai i30 N TCR olyan, mintha a gyermeke lenne. Most pedig egy szörnyet teremtett!” – olvasható a leírásban. A kisfilm humoros oldalról közelíti meg a Hyundai első elektromos versenygépének megteremtését, kulcsszerepet adva a 2018-as WTCR-bajnoknak. Az autó szeptember 10-én, a frankfurti motorshow-n mutatkozik be.
Komoly autós esemény lesz a kápolnai nyárbúcsúztatón
https://formula.hu/parc-ferme/23068
Veterán autós fesztivállal búcsúztatja a nyarat Kápolna települése. A Heves megyei község szeptember hetedikén többek között Kiss Norbival, Fehérvári Csaba futamgyőztes Toyotájával és közel száz veteránautóval zárja le a mögöttünk álló szezont.

Az első kanyarban versenyt nyerni nem lehet, de veszíteni igen
https://formula.hu/parc-ferme/23070
Bemutatja a ralikrossz-világbajnokság hétvégi, Lohéacban rendezett fordulójának döntőjében az első két helyről induló Andreas Bakkerud és Niclas Grönholm, akik kakaskodásuk miatt egészen kisodródtak, és mind a négy mögöttük startoló ellenfél elment mellettük. Ennek köszönhetően Timmy Hansen harmadik rajthelyről lett első, Anton Marklund ötödikről második, Kevin Hansen hatodikról harmadik – ő a rajton kívül a jokertaktikával is nyert egy pozíciót.
A két Hansen remeklése ellenére – az idősebb harmadik győzelmét szerezte 2019-ben, miközben senki más nem duplázott még – Bakkerud átvette a vezetést a pontversenyben, a peugeot-s testvérpár két tagja viszont mindössze két ponttal van lemaradva: eközben a szezonból már csak két forduló maradt.
Erős magyar eredmények születtek a francia hétvégén, 75 ezres közönség előtt az Európa-bajnokság mezőnyében: a Supercar kategóriában Kárai Tamás harmadik helyen végzett – korábban csak egyszer, még 2015-ben volt dobogós –, a Super 1600-ban Marton Gergely ötödik lett, miután defektes autóval is sokáig tartotta a második helyet. A vb mezőnyében Szabó Krisztián 11. pozíciót ért el Franciaországban, az elődöntőig jutott a hétvége során.
A WRX lohéaci döntője:
A Renault legszomorúbb fotós összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/23069
A csapat Twitter-csatornáján, ahogy minden versenyhétvégét követően, a Belga Nagydíj után is egy perces, fotókból álló összefoglalót tett közzé. A hétvége elején még mosolyogtak a pilóták, az események azonban tragikusra fordultak, és az utolsó képek a csapat fiatal pilótája, Anthoine Hubert megemlékezésen készültek…
Sharing our usual weekend recap with you all, though this one is truly the most bittersweet edition we’ve ever issued.#BelgianGP #RacingForAnthoine pic.twitter.com/Jtnm6irVAF
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 2, 2019
A Williams egy területen továbbra is kiemelkedő
https://formula.hu/parc-ferme/23067
Ha bokszkiállásokról van szó, a Williams F1-es csapatát az élmezőnyben kell keresni. Így volt ez a legutóbbi, belgiumi hétvégén is, amelyen az istálló ismét elnyerte a leggyorsabb szervizért járó dicsőséget.
For the second race in a row, @WilliamsRacing win the @DHL_Motorsports Fastest Pit Stop Award #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/rzhXNAQEy1
— Formula 1 (@F1) September 2, 2019
Albon Spában megmutatta, milyen fából faragták
https://formula.hu/parc-ferme/23066
Alig, hogy beültették az RB15-ösbe, Alex Albon már szárnyalt is. A Belga Nagydíj első felében még óvatos volt az élmezőnybe felhozott pilóta, de hamar ráérzett az autó finomságaira, és a futam második felében két emlékezeteset is előzött. Íme:
P17P5 @alex_albon picking off his targets and working his way through the pack! #PoweredByHonda
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) September 2, 2019
pic.twitter.com/34Zyr0N8K7
Hosszú rehabilitáció vár a spái baleset túlélőjére
https://formula.hu/parc-ferme/23065
Még egy napig tartják intenzív osztályon Juan Manuel Correát, a Formula-2-ben múlt hétvégén megsérült autóversenyzőt. Correa a sorozat belgiumi hétvégéjének szombati napján, a második körben került szörnyű balesetbe. Önhibáján kívül, szinte lassulás nélkül csapódott az előtte keresztbe álló Anthoine Hubert autójába, aki sajnos nem élte túl az óriási ütközést.

Correa állapotát stabilizálták, majd helikopterrel egy közeli kórházba szállították, ahol mindkét lábában törést, valamint enyhe gerincsérülést állapítottak meg nála. A pilótát azóta megműtötték, csapata ezt követően a közösségi médiában adott tájékoztatást az amerikai állapotáról. Eszerint a versenyző "egy hosszú műtét után megkezdte a gyógyulási folyamatot". Holnapig tartják intenzíven, aztán amint készen áll az utazásra, hazaszállítják az Egyesült Államokba, ahol várhatóan hosszú rehabilitációs folyamat elé néz.
Négy óra három percbe sűrítve: ez történt a WEC silverstone-i nyitányán
https://formula.hu/parc-ferme/23063
A hivatalos összefoglaló az esővel tarkított, a Toyota által megnyert silverstone-i 4 órás versenyről:
Honda-motoros autók voltak a leggyorsabbak
https://formula.hu/parc-ferme/23060
A három legmagasabb végsebességet elérő autót egyaránt a Honda erőforrása hajtotta ezen a hétvégén Spában, ami meglepő, ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a végsebesség nem minden. Ennek ellenére nem számítottunk rá, hogy a legjobb Ferrari-motoros autó csak a hatodik legnagyobb végsebességet éri majd el, Sebastian Vettel révén.

Ezt nem tudjuk hova tenni: az F1 szerint Jacky Ickx F1-es világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/23064
Az ország legsikeresebb Formula-1-es versenyzője, Jacky Ickx is megjelent a Belga Nagydíj hétvégéjén, s a rajtrácson is járt-kelt és fényképezkedett, miközben a csapatok az utolsó simitásokat végezték az autókon. Az egész teljesen megszokott jelenség egy F1-es hírességtől, és mi sem találtunk benne semmi szokatlant egészen addig, amíg rá nem nagyítottunk a nyakában lógó belépőkártyára. Azon ugyanis a következő szöveg áll: "F1 World Champion, Jacky Ickx".
Nos, Ickx szerteágazó autósportos karrierje során nyert Formula-2-es bajnokságot, Dakar Ralit és hat Le Mans-i 24 órást, valamint második helyen zárta az F1-es szezont 1969-ben és 1970-ben, de Formula-1-es világbajnok, amit a belépőkártya állít, történetesen sohasem volt.
Úgy tűnik, a kártyákat kiállító FIA és FOM embereinek is van még mit tanulniuk a saját bajnokságuk történetéről...

