Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

Jules Buemi kiakasztotta a cukiságmérőt egész júniusra
https://formula.hu/parc-ferme/22387
A Bern ePrix-re, hazai futamára családja is elkísérte Sebastien Buemit, aki miután harmadik helyről rajtolva ugyanezen pozícióban is ért célba a bolond módon induló futam végén, emlékezetessé tette az ünneplést is. A dobogóra ugyanis felvitte magával idősebbik, három és fél éves kisfiát, aki el is lopta a show-t a többiek elől, hiszen gyermeki izgatottsággal nézte végig - nem csoda, hiszen az! - a körülötte zajló sürgés-forgást.




Köpésre szólították fel az F3-as győztest a díjátadó előtt
https://formula.hu/parc-ferme/22386
Nem lehet minden versenyhétvégén olyan jelenetet látni, mint ami a Formula-3 szombati futamát követően történt a Paul Ricardon. Az első három helyen végző pilóta már megérkezett a dobogó mögötti pihenőszobába, ahol a versenyt megnyerő Jehan Daruvala meglátott egy vizespalackot, és szomját oltani próbálva rögtön meg is húzta azt. Csapatának képviselője azonban tökéletesen tisztában volt a szabályokkal, és azonnal rászólt az indiaira: "Köpd ki! Köpd ki!" A mérlegelés ugyanis még ebben a szobában zajlott, és a versenyzőknek semmilyen súlyt nem szabad leadniuk vagy magukhoz venniük, amíg ez le nem bonyolódik, ezzel ugyanis befolyásolni lehetne a szabályok által szigorúan előírt kötelező minimális versenysúlyt.
A megilletődött Daruvala hirtelen nem is tudta, mihez kezdjen a szájában lévő vízzel, végül egy törölközőbe ürítette bele a folyadékot. A második helyen végző orosz Robert Svarcman viszont elmondhatja, hogy a szó legszorosabb értelmében egy köpésre került a futam megnyerésétől.
A Prema indiai pilótájának mindenesetre szerencsére volt, hogy ilyen könnyen és egy kis derülés kíséretében megúszta a szabálytalan vízivást. A közelmúlt leghíresebb esete, amikor extra súly felvételezése miatt valaki elveszítette a győzelmet, 2013-ban történt a DTM norisringi futamán, és szintén a vízzel volt kapcsolatos. Az elsőként célba érő Mattias Ekströmnek ünneplés közben apja egy palack vizet öntött a overallja zsebébe. A svédet kizárták, ám egy furcsa döntéssel Robert Wickenst nem léptették fel a második helyről az elsőre, így győztes nélkül került be a futam a nagykönyvekbe.
"Spit! Spit!"
— Formula 3 (@FIAFormula3) June 22, 2019
Winning is thirsty work... but @DaruvalaJehan had to wait to re-hydrate after Race 1 in France #FrenchGP #F2 pic.twitter.com/AXojJHXCBG
Ez történt az időmérőn: A hivatalos összefoglaló
https://formula.hu/parc-ferme/22385
A Mercedes sorra megdöntött körrekordjai, a McLaren remeklése és Vettel szenvedése: az egyórás kvalifikáció 6 percbe sűrítve.
Óriáslépés: 3,5 másodpercet javult tavalyhoz képest a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/22384
2018-ban Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne a Q1-ben kiesett, 2019-ben Lando Norris és Carlos Sainz megszerezték a harmadik rajtsort a Francia GP időmérőjén. Az újraaszfaltozott Paul Ricard pályán a RaceFans adatai szerint a McLaren legjobb körideje 3,558 másodpercet javult előző évhez képest!
Ehhez képest a második legeredményesebb csapat, a Renault „csak” 2,098 másodpercet gyorsult, míg a Toro Rosso 1,986, a Mercedes 1,710 másodpercet talált. Még a hétvégén nem túl meggyőző Ferrari is fejlődött 1,435 szekundumot. Minden csapat gyorsult 2018-hoz képest, bár a Haas csak 0,306 másodpercet, kevesebbet, mint a Williams (0,847 s).

Vergne-i csoda a berni időmérőn, nagy csapás di Grassi reményeinek
https://formula.hu/parc-ferme/22383
1955 óta másodszor rendeznek olyan autóversenyt Svájcban, ami nem hegyi menet. Ezúttal is a Formula-E keze van a dologban, a helyszín azonban máris változott: míg tavaly Zürich, úgy most már Bern fogadja a mezőnyt egy festői környezetben kialakított pályán.
Az időmérő immár kiszámíthatóan hozta a kiszámíthatatlanságot: az elsőként pályára hajtani kénytelen bajnoki élmezőny szerencséje ezúttal is változó volt, bár azért most a többségnek sikerült tisztességes, a rajtrács első feléhez elegendő köridőt futni. Ezúttal Antonio Felix da Costa és Lucas di Grassi nem voltak képesek erre, gyenge idővel a rajtrács végére kerültek, ami főleg utóbbi számára jelent nagy csapást, hiszen a brazil a bajnoki tabella második helyén áll Jean-Eric Vergne legfőbb kihívójaként.
Ráadásul az élmezőny tagjai közül éppen a DS Techeetah franciája vette a legjobban az időmérőt, bekerülve a superpole-ba jutó hat pilóta közé a leggyorsabb Mitch Evans, valamint Pascal Wehrlein, Sebastien Buemi, Maximilian Günther és Sam Bird társaságában – utóbbi hosszú idő után először tudott erős időmérőt abszolválni, most, amikor a bajnoki tabellán már esélytelen mélységbe zuhant vissza.
Vergne aztán a mindent eldöntő szakaszban a maga javára fordította az állást: olyan erős kört futott, amivel senki nem tudta tartani a lépést, így megszerezte a pole-t a Bern ePrix-n. Evans bejött másodiknak, hazai közönsége előtt Buemi lett a harmadik, akit négy ezredes lemaradásban követ Wehrlein.
Vergne a pole-ért járó három ponttal kilenc egységre növelte előnyét a bajnoki tabella élén azzal a di Grassival szemben, aki most csak a 19. helyre kvalifikált, vagyis a 18 órakor kezdődő futamon akár jóval nagyobbra is nyithatja az ollót a francia. A bajnoki címet azonban Bernben még nem nyerheti meg, mivel a szezonzáró New York-i hétvégén két futamot rendeznek majd.
Az időmérő végeredménye:
| SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
| 1 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:18.813 | |
| 2 | Mitch Evans | Jaguar | 1:19.120 | 0.307 |
| 3 | Sébastien Buemi | Nissan | 1:19.164 | 0.351 |
| 4 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 1:19.168 | 0.355 |
| 5 | Maximilian Günther | Penske | 1:19.371 | 0.558 |
| 6 | Sam Bird | Audi | 1:19.536 | 0.723 |
| Q | ||||
| 7 | Daniel Abt | Audi | 1:19.554 | 0.657 |
| 8 | André Lotterer | DS | 1:19.585 | 0.688 |
| 9 | Robin Frijns | Audi | 1:19.591 | 0.694 |
| 10 | Alex Lynn | Jaguar | 1:19.608 | 0.711 |
| 11 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 1:19.613 | 0.716 |
| 12 | Felipe Massa | Venturi | 1:19.638 | 0.741 |
| 13 | Oliver Rowland | Nissan | 1:19.670 | 0.773 |
| 14 | José María López | Penske | 1:19.714 | 0.817 |
| 15 | Stoffel Vandoorne | HWA | 1:19.719 | 0.822 |
| 16 | Gary Paffett | HWA | 1:19.804 | 0.907 |
| 17 | Alexander Sims | BMW | 1:19.908 | 1.011 |
| 18 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:20.023 | 1.126 |
| 19 | Lucas di Grassi | Audi | 1:20.034 | 1.137 |
| 20 | Felix da Costa | BMW | 1:20.081 | 1.184 |
| 21 | Tom Dillmann | NIO | 1:20.506 | 1.609 |
| 22 | Oliver Turvey | NIO | 1:20.551 | 1.654 |

Valtteri Bottas egyszerre kávézik és rágózik
https://formula.hu/parc-ferme/22382
Az alábbi felvételek az azt megelőző pillanatokban készültek, hogy Valtteri Bottas autójába ült, majd kihajtott a szabadedzésen. Megfigyelhető rajta a finn egy érdekes szokása: egyszerre iszik kávét és csócsál rágógumit.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Gigászi csata zajlott a győztes Michelisz mögött
https://formula.hu/parc-ferme/22381
A Nürburgring-Nordschleifén harmadik helyért vívott harcban előbb Frederic Vervisch és Nestor Girolami ért össze többször a Döttinger Höhében, végsebességhez közeli tempónál. A páros csatáját és a kettős szélárnyékot kihasználva a lesipuskás Rob Huff átvette a pozíciót: a következő körben ő csörtézett az argentinnal.
A stewardoktól mind a három érintett megrovást kapott a kontaktokért.
A jövő versenyautója két hét alatt 10 másodpercet gyorsult
https://formula.hu/parc-ferme/22380
Két héttel ezelőtt a Roborace önvezető versenyautója már nekiveselkedett a híres brit hegyimenetnek, most pedig visszatértek, hogy megjavítsák korábbi eredményüket a Shelsley Walshon. Rögtön 10,83 másodpercet sikerült gyorsulniuk a 914 méteres szakaszon, amely különbség az alábbi összehasonlító-videóban szemlélhető meg. Most 40 másodpeces időnél tartanak, de tegyük hozzá, hogy az ember által vezetett versenyautóval elért rekord 22,58 másodperc.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Vettel visszavonulással „fenyeget” az ítélet után
https://formula.hu/parc-ferme/22379
Miután az FIA elutasította a Ferrari felülvizsgálati kérelmét a montreali büntetéssel kapcsolatban, a Paul Ricard-i paddockban megkapta a kérdést, hogy tud-e még valamit tenni igazának érvényre juttatása érdekében.
"Visszavonulok. Akkor legalább többé már nem fogok bajba kerülni" - mondta, majd gyorsan hozzátette: "Ez egy vicc volt."

Az F1 mellett jön a Formula-E napja, lesznek WTCR-futamok, Superbike, IndyCar - mutatjuk a szombati programot
https://formula.hu/parc-ferme/22373
Reggeltől estig tele leszünk autósporttal szombaton, mutatjuk, hogy mikor mire kell figyelni:
8:55-9:40 Formula-E, első szabadedzés
9:00-9:20 Superbike, harmadik szabadedzés
10:30-11:15 Formula-3, első futam (01:20-tól M4 Sport)
11:00-11:25 Superbike, Super Pole (Eurosport 2)
11:00-11:35 WTCR, második futam (M4 Sport és Eurosport 1)
11:20-11:50 Formula-E, második szabadedzés
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
12:20-12:55 WTCR, harmadik futam (Eurosport 1 élőben, M4 Sport 13:15-től)
13:30-14:35 Formula-E, időmérő és Super Pole (Eurosport 2)
14:00-14:40 Superbike, első futam (14:45-től Eurosport 2)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
16:45-17:50 Formula-2, első futam (00:15-től M4 Sport)
18:00-19:00 Formula-E, futam (Eurosport 1)
22:00-23:10 IndyCar, időmérő

fotó: dppi
Chandhok benyújtaná a számlát a Ferrarinak, amiért őt is bizonyítékként használták
https://formula.hu/parc-ferme/22378
Ő maga sem tudott róla, de Karun Chandhok most jót élcelődik azon, hogy a Ferrari az ő tévés elemzését is bizonyítékként mutatta be a versenybírók felé, Sebastian Vettel montreali 5 másodperces büntetésének felülvizsgálatát kérve. A 2010-ben és 2011-ben a HRT-nél és a Lotusnál összesen 11 F1-es nagydíjon rajthoz álló indiai pár éve már felhagyott a versenyzéssel és szakértőnek állt, idén a Sky Sports Formula-1-es közvetítéseiben tűnik fel elemzőként. A Kanadai Nagydíjat követően is a közvetítésben, videón analizálta Sebastian Vettel és Lewis Hamilton incidensét, és a többséghez hasonlóan ő is arra az álláspontra jutott, hogy a német nem érdemelt volna büntetést. Végül az indiai tudta nélkül a Ferrari ezt a videós elemzést is mellékelte az FIA-nak átnyújtott hét, általuk új bizonyítéknak gondolt elem egyikeként - noha a versenybírók megállapították, hogy ebből öt nem is új, a másik kettő pedig nem releváns.
Chandhok az alábbi Twitter-üzenettel szúrt oda egy kicsit a célját el nem érő csapatnak:
"Szóval Ferrari, küldhetem nektek a számlát? Az ügyvédek is mindig számláznak, függetlenül attól, hogy nyert vagy vesztett-e az ügy....!"
Err.... So, can I send you an invoice Ferrari? I mean, lawyers send bills whether you win or lose a case so....!!
— Karun Chandhok (@karunchandhok) June 21, 2019
Előbb egy traktor, aztán Ogier vitte Gaslyt a Paul Ricardra
https://formula.hu/parc-ferme/22377
A Red Bull Francia Nagydíj előtti kisfilmjében Pierre Gasly játssza a főszerepet: a szolgálati Aston Martint feltartotta egy kecskenyáj, ezért traktorra pattant, hogy eljusson a hazai versenyre. A jármű azonban finoman szólva nem volt elég gyors: szerencsére épp a közelben volt a hatszoros ralivilágbajnok Sebastien Ogier.
Egy fogadást, vagy a telefonját vesztette el Carlos Sainz?
https://formula.hu/parc-ferme/22372
"Csak szeretném tudatni veletek, hogy Lando a Főnök a FIFÁ-ban és mióta ismerem őt, bálványozom. És szeretem az FC Barcelonát" - írta közösségi oldalán Carlos Sainz Jr. A spanyol (az édesapjához hasonlóan) óriási Real Madrid-szurkoló és egyébként is furcsának tartanánk egy ilyen üzenetet "csak úgy" - főleg, hogy Lando Norris nem sokkal később meg is osztotta ezt a posztot a saját közösségi oldalán. Vajon fogadást vesztett Sainz, vagy Norris kezébe került a telefonja?
— Lando Norris (@LandoNorris) 2019. június 20.
Valószínűleg ő itt Lando Norris legfanatikusabb drukkere
https://formula.hu/parc-ferme/22374
Legalábbis a LANDO és NORRIS felirattal ellátott, rajzolt kormányt is "tartalmazó" dobozban F1-es játszó fiatalúrról ez jut eszünkbe. Norris pedig megosztotta a videót azzal, hogy "nekem is kell egy!"...
Damn! I want one https://t.co/eObBNYNKmn
— Lando Norris (@LandoNorris) 2019. június 20.
Jót derült a sajtószoba Nico Hülkenberg poénján
https://formula.hu/parc-ferme/22371
Mivel még mindig mindenki a Vettel-Hamilton afférral és a német büntetésével van elfoglalva, a Renault versenyzője, Nico Hülkenberg úgy gondolta, kicsit oldja az amúgy kifejezetten kényes témával kapcsolatban a hangulatot. Amikor arról kérdezték, mit gondol honfitársa büntetéséről, Hülkenberg a legártatlanabb arckifejezéssel tudta megkérdezni: volt valamilyen büntetés? Neki fel sem tűnt...
Are you sure, @HulkHulkenberg? #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/2sw8Jt7jHo
— Formula 1 (@F1) 2019. június 20.
A McLaren rendelkezésére bocsátotta tartalékpilótáját a Renault
https://formula.hu/parc-ferme/22376
Ilyen hírt sem sűrűn hallunk a Formula-1 háza tájáról: Szergej Szirotkin, a Renault tartalékpilótája mostantól a motorpartner McLaren számára is elérhető lesz tartalékosként arra az esetre, ha Carlos Sainz vagy Lando Norris valamilyen okból kifolyólag nem lenne képes versenyezni. Szirotkin minden nagydíjon jelen lesz, beugrásra készen a két csapat valamelyikénél.
„Ez egy célszerű megoldás a McLaren számára 2019-ben” – kommentálta a hírt Andreas Seidl csapatfőnök, dicsérve a Formula-1-ben 2018-ban, Williams színeiben versenyző oroszt. „Szergej kvalitásai ismertek, rendelkezik a szükséges szuperlicenszpontokkal, és hivatalosan is motorszállítónk, a Renault kötelékébe tartozik, így ő a nyilvánvaló jelölt a posztra.”
A McLaren oldalán megjelent hír nem tér ki a csapat eddigi tartalékpilótája, Sergio Sette Camara sorsára, de Seidl megszólalásából a „rendelkezik a szükséges szuperlicenszpontokkal” rész beszédes: az elmúlt három évben elért eredményei alapján a brazilnak nincs meg a szükséges 40 pontja, így hiába a hivatalos tartalékos státusz, nem versenyezhetne szükség esetén. Éppen ezért korábban még az is felmerült pletykaszinten, hogy ha beugróra lenne igény, Fernando Alonsót hívhatná a csapat.

Mégsem adja az M4 a második F1-es szabadedzést
https://formula.hu/parc-ferme/22375
"A Belgrádban zajló vízilabda világliga nyolcas döntőjében a magyar válogatott ma legyőzte Japánt, így holnap délután háromkor Ausztráliával játszik. Az a döntés született, hogy az M4 Sport ezt a mérkőzést közvetíti élőben, így a második szabadedzés nem kerül képernyőre. A változásért elnézést kérünk, és így majd az első szabadedzés alatt várjuk kérdéseiteket!" - posztolta csütörtök este a Boxutca Facebook-oldala.
Érdemes követni a Formula.hu élő szöveges tudósítását az edzésről!

fotó: dppi
Jókorát csattant Michelisz versenytársa a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/22369
A Zöld Pokol még szárazon sem egy leányálom, hát még csuromvizesen... Ezt a WTCR német hétvégéjén Fred Vervisch is megtapasztalta az első időmérőn, akinek az autója egyszer csak lecsúszott az ideális ívről, majd menthetetlenül megindult a szalagkorlát felé, és óriási erővel bele is vágódott.
Green Hell almost claims another victim. Frédéric Vervisch can thank his guardian angel for that one... pic.twitter.com/NVk0Hn4qZ0
— FIA WTCR / Oscaro (@FIA_WTCR) 2019. június 20.
Valami egészen újszerű Romain Grosjean sisakdizájnja
https://formula.hu/parc-ferme/22368
Grosjean számára közeledik a hazai verseny, így a Haas versenyzője beújított egy új sisakfestéssel. Ahogy a francia a csütörtöki sajtótájékoztatóján fogalmazott, csak annyit kért barátjától, Richard Orlinskitől, hogy tervezzen neki valami igazán egyedit, ez pedig annyira jól sikerült, hogy ő azonnal beleszeretett.
Very happy to present my special helmet for the #frenchgp designed by my friend @RichardOrlinski
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 2019. június 20.
#r8g #helmet #socool pic.twitter.com/r2D5T5jKn8
Uralta Michelisz a Nordschleife változó körülményeit az időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/22370
Hozta a formáját az Eiffel-hegység, és igencsak szórakozott a WTCR Nordschleiféra látogató mezőnyével a csütörtöki időmérőn, ahol kétszer negyven perc döntött az első és a harmadik futam rajtsorrendjéről. Az elsőn eleinte méretes zivatar zúdult a pályára, majd miután a mezőny azt hitte, hogy felszárította már a pályát, még egyszer elázott a komplett aszfaltcsík - ezek között a változó (és a pálya tulajdonságait tekintve még a szokásosnál is veszélyesebb) körülmények között a mezőny magyar élmenője, Michelisz a kiváló második rajthelyet szerezte meg az első futamra az összetettben vezető Esteban Guerrieri mögött, viszont összes többi bajnoki riválisa előtt.
Az első időmérő végeredménye:

Az időmérő második szakaszára, amely a harmadik futam rajtrácsát volt hivatott eldönteni (a másodikon fordított rajtrács szerint indul majd a mezőny), már valamivel barátságosabbá váltak a körülmények, ennek megfelelően javultak is jócskán a köridők. Itt a messze legjobb helyismerettel rendelkező hazai versenyző, Benjamin Leuchter szerezte meg az első helyet és így a pole-t, és bár a különbségek jóval kisebbé váltak, még így is másfél másodpercet adott a másodikként záró Rob Huffnak. A további sorrend az élmezőnyben: Esteban Guerrieri, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini. A mezőny másik magyarja, Tassi Attila egy 21. és egy kiváló 8. helyet szerzett a két időmérőn. A második időmérő végeredménye:
