Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

„Úton van feléd a világbajnoki trófea... a gyerekünk nélkül”
https://formula.hu/parc-ferme/23554
Sorozatban hat világbajnoki cím után idén legyőzőre talált a WRC-ben Sebastien Ogier: korábbi csapattársa, Ott Tanak végig a legjobb volt a szezon során és a hétvégén Spanyolországban bebiztosította 2019-es év végi elsőségét. Ogier abszolút sportszerűen gratulált neki már a célban, majd a közösségi oldalán is a következő szöveggel:
"Senki sem érdemelte meg nálad jobban a világbajnoki címet idén! Nagyon szép munka Ott Tanak és üdv a klubban!"
Ogier felesége, Andrea Kaiser (aki a hétvége korábbi részében kiosztotta férje csapatát, a Citroent a kezelhetetlen és megbízhatatlan autó miatt) szintén gratulált Tanaknak Twitteren és azt írta az alábbi képhez, hogy "a trófea úton van hozzád (a gyerekünk nélkül)":

Valószínűleg ő volt a legnagyobb Verstappen-drukker Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/23553
A fiatal F1-es rajongó úgy megőrült a hollandnak, hogy még az ásítást is megszakította.
We think we've found your biggest fan, @Max33Verstappen!
— Formula 1 (@F1) October 28, 2019
@ALEJANDROZARATE #MexicoGP #F1 @redbullracing pic.twitter.com/zUMBuZlFdj
Motoros Honda-rekordok: Marquez, Marquez, Marquez, Pedrosa(!), Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/23548
A MotoGP Ausztrál Nagydíján aratott győzelmével Marc Marquez egy újabb mutatóban vált a legjobbá: túlszárnyalta Mick Doohant, így 55-tel immár az ő nevéhez fűződik a Honda-motoron szerzett legtöbb futamgyőzelem, az összes kategóriát figyelembe véve.
A Honda ennek nyomán elkészített egy összeállítást, amelyből látszik, hogy világbajnoki címek, pole-pozíciók és leggyorsabb körök tekintetében is Marquez már a történelem legjobb hondása. Kivéve egy mutatót, dobogós helyek tekintetében ugyanis korábbi csapattársa, Dani Perosa 112-vel még magasan tartja a lécet. A versenyzéstől tavaly visszavonult Pedrosa elsőségére magyarázatul szolgál, hogy 18 éven át, egészen a 2001-es 125 köbcentisek közötti debütálása óta folyamatosan Honda-motorokon ült.

Hamiltonnak három futam alatt már csak négy pontot kell szereznie
https://formula.hu/parc-ferme/23552
Bár győzött a Mexikói Nagydíjon, Valtteri Bottas dobogója miatt első "meccslabdáját" még nem tudta kihasználni Lewis Hamilton ahhoz, hogy bezsebelje hatodik világbajnoki címét. A vb-cím sorsa azonban még egyértelműbbé vált mostantól.
A helyzet a következő: az egyetlen állva maradt kihívó, Bottas hátránya 74 pontra nőtt Hamiltonnal szemben, a hátralévő három futamon pedig összesen még 78 egység szerezhető. Hamiltonnak tehát elég csupán annyit tennie a továbbiakban, hogy betömi ezt a kis rést, azaz Austinban, Interlagosban és Abu Dhabiban összesen elegendő négy pontot szereznie ahhoz, hogy bajnokká váljon. De erre is csak abban az esetben lesz szüksége, ha csapattársa mindhárom versenyt megnyerné. Ha tehát Bottas nem győz VAGY Hamilton legalább a 8. helyen célba ér az e hétvégi USA Nagydíjon, akkor eldől minden kérdés, tét nélkülivé válik a szezon utolsó két versenye, Hamilton pedig lélekben is készülhet, hogy 2020-ban célba vegye azt a bizonyos hetediket.

Igencsak nagyot dobott Mexikó a pódiumceremóniával
https://formula.hu/parc-ferme/23550
Egy szó jut elsőre eszünkbe: menő. Ha bővebben akarjuk kifejteni: nagyon menő.
"Still I Rise"
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
How about THAT for a podium entrance!#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/9u7QaeOveP
Vettel: Ha Hamilton masszírozni is úgy tud, ahogy a gumikkal bánik...
https://formula.hu/parc-ferme/23551
A Mexikói Nagydíj után Sebastian Vettel elismerte, hogy Lewis Hamilton kiváló gumikezelésének köszönhetően tudta megszerezni a győzelmet, hiszen közel 50 körön át életbe tartotta a kemény keverékeket, a Ferrarinál pedig azért taktikáztak másképp, mert nem hitték, hogy ez lehetséges. Volt azonban a németnek még egy elejtett mondata, miközben Hamilton mellett állva adott interjút, ez pedig nagyon szakmai értékelésekből kimarad...
"Nagy szerencséje volt, hogy ilyen korán felrakatta a gumikat, és nem szembesült a hirtelen teljesítményvesztéssel a végén. Ha ez az ember ugyanolyan jól masszíroz, mint ahogy a gumikkal tud bánni, az minden nő számára felér egy varázslattal!"
Seb: "If you're a woman on this planet and you have this guy giving you a massage like he's treating the tyres, just pure magic!" #MexicoGP #F1 #Vettel #LewisHamilton
— Mr Lawrence (@Mr_Lawrence4) October 27, 2019
pic.twitter.com/yxinz50yjn
Vandoorne se megy többet nyaralni a barátnőjével, ha ez így folytatódik
https://formula.hu/parc-ferme/23547
"Azt mondták, menjek el a barátnőmmel nyaralni, mert szórakoztató lesz..." - mélázik el Stoffel Vandoorne az alábbi videó megosztása közben, amelyen az látszik, hogy a hölgy fekvőtámaszozásra utasítja a belgát a szörfdeszkán. Aligha ilyen pihenőre számított, noha hagy némi misztikumot a történetben, hogy az utolsó kérdésre, miszerint "mihez értesz még?", már nem hallhattuk a választ...
Ahogy az F1-es mezőny, úgy Vandoorne is Mexikóban tartózkodik ezekben a napokban, ő Cancunban tölti pihenőjét a Formula-E szezonjának november 22-i kezdése előtt, amhol a Mercedes versenyzőjeként láthatjuk majd a rajtrácson.
You should go on holiday with your girlfriend they said...
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) October 27, 2019
It’ll be fun they said... pic.twitter.com/ThW0QSdzsf
Bajnoki matekozó: hogyan állíthatja meg Bottas Hamilton címszerzését?
https://formula.hu/parc-ferme/23549
Korábban ecseteltük már a permutációkat, de itt van most vizuálisabban is. Suzuka után már csak csapattársa maradt Lewis Hamilton egyetlen bajnoki kihívója, de ő is jelentős, 64 pontos hátrányban van. Hamiltonnak 14 ponttal kell többet szereznie Bottasnál a Mexikói Nagydíjon, hogy itt húzza be hatodik világbajnoki címét is, ekkora különbség azonban idén csak egy futamon, a Hungaroringen volt kettőjük között.
A leggyorsabb körért járó pont miatt idéntől már nem is annyira egyértelmű a matek, mint korábban, de az alábbi táblázat jól bemutatja, hogy milyen helyezések kellenek a britnek. De még egyszerűbben fogalmazva: ha Hamilton nem végez dobogón, biztosan nem lesz világbajnok Mexikóban, ha pedig Bottas a dobogón végez, akkor is egészen biztos, hogy elodázódik a bajnokavatás.

Az megvan, hogy 2020-tól már nem Mexikóról lesz elnevezve a mexikói F1-es nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/23546
Félrevezető ugyan, de attól még teljes mértékben igaz, hogy 2019-ben egy időre biztosan utoljára rendezik meg az F1-es Mexikói Nagydíjat. A pálya sorsa valóban veszélyben is volt még az idei szezon kezdetén, ám augusztusban a Liberty Media végül megerősítette a hosszas tárgyalások során elért szerződéshosszabbítást, amelynek értelmében további három évig, vagyis 2022-ig még biztosan ellátogat majd a Formula-1 az Autodromo Hermanos Rodriguezre.
Na de akkor hogyan tűnik el mégis a Mexikói Nagydíj a naptárból? Hát úgy, hogy az új megállapodás értelmében megváltoztatják a nagydíjat vendégül látó entitás megnevezését, ami 2020-tól már nem az ország, hanem a főváros lesz, így hát Mexikói Nagydíj helyett már Mexikóvárosi Nagydíjat fognak rendezni. Bár a helyszín és minden más marad a régiben, ezáltal mégis egy új nagydíj jön létre, ami ha másoknak nem is, de a statisztikusoknak komoly bosszúságot okoz majd. A Liberty azzal magyarázza a változást, hogy a felek így szeretnék kihangsúlyozni, mekkora támogatást nyújt Mexikóváros a pályának, amely valóban a város közigazgatási határain belül helyezkedik el.
A Formula-1 hagyományaitól alaposan elüt, hogy egy nagydíjat ne egy országról, hanem egy városról nevezzenek el. A városok nagydíjainak listája igen csekély 1950-től kezdve napjainkig: 1957-ben rendeztek egy Pescarai Nagydíjat, 1981-ben és 1982-ben két Las Vegas-i Nagydíjat, valamint 2009 óta volt már tíz Abu Dhabi Nagydíjunk, de ennyi az összes. Minden más forduló országról, illetve néhány kivételes esetben egy-egy nagyobb földrajzi régióról lett elnevezve (itt az Európa Nagydíjat, a Csendes-óceáni Nagydíjat, valamint a Kelet-USA és a Nyugat-USA Nagydíjakat említhetjük).
Akárhogy is, idén a 20. F1-es Mexikói Nagydíjjal lezárul egy korszak, jövőre pedig már az 1. Mexikóvárosi Nagydíjat köszönthetjük.

Így nézett ki belülről a második leggyorsabb, mégis pole-t érő idő Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/23544
Ezzel a körrel örökölte meg Charles Leclerc az első rajtkockát, sorozatban hatodszor.
Onboard with @Charles_Leclerc for the lap that puts him on pole in Mexico
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019
He's promoted from P2 to P1, following Max Verstappen's grid penalty #MexicoGP #Pirelli @pirellisport pic.twitter.com/gdu3S7qnvH
Ennek a sárga zászlónak a figyelmen kívül hagyásáért fosztották meg Verstappent a pole-tól
https://formula.hu/parc-ferme/23545
Leng az, jó helyen és jól láthatóan.
Onboard with Max Verstappen as he passes the yellow flag waved at the end of Q3
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019
The race stewards handed him a three-place grid penalty for Sunday's race for failing to slow down - dropping him from P1 to P4#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/3m9seD5e8V
Tavaly Armin, idén egy másik trance-legenda lesz a bulifelelős a Mexikói Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/23540
Az más kérdés, hogy a mai fiatalság már aligha az ezredforduló környéki munkásságából ismeri Tijs Michiel Verwestet, azaz Tiestót, aki a trance-től azóta erősen elmozdult az EDM felé, de az Autodromo Hermanos Rodriguez stadionszekciójának közönsége minden bizonnyal ezt a bulit is ugyanúgy fogja élvezni, mint a tavalyit Armin van Buurennel. A kérdés már csak az, hogy futamgyőztesként idén is Max Verstappen nyomhatja-e majd meg a partibeindító gombot.
Mexico! I’m so excited to perform at the 2019 @F1 @mexicogp race this weekend!! #F1 #HeinekenF1 #MexicoGP pic.twitter.com/53O98PlfQb
— Tiësto (@tiesto) October 25, 2019
Verstappent megfosztották a mexikóvárosi pole-tól
https://formula.hu/parc-ferme/23543
Az időmérő megnyerése utáni kommentárjával magát eláruló Max Verstappennek már nem sok esélye volt megvédeni magát a versenybírók előtt, amikor arról kellett számot adnia, miért nem lassított a dupla sárga zászló alatt Valtteri Bottas balesetének idején. Végül három rajthelyes büntetést róttak ki rá, így elveszítette az első rajthelyet, amit Charles Leclerc örökölt meg tőle. A monacóit Sebastian Vettel és Lewis Hamilton követi majd a rajtrácson, a Red Bull hollandja pedig a 4. pozíciót lesz kénytelen elfoglalni.
Mindezek ellenére Verstappen jókedvűen távozott a Hermanos Rodriguez versenypályáról. Bár ugrott a pole, a holland mosolygósan indult el a helyszínről, sőt, nem utasította el a szelfi- és autogramkérőket sem - jelentette Mexikóvárosból a formula.hu tudósítója, Mészáros Sándor.


Mégis vizsgálják Verstappent az utolsó kanyar miatt
https://formula.hu/parc-ferme/23542
Bár közvetlenül a Mexikói Nagydíj időmérőjét követően még nem jelezte aggályait az FIA, háromnegyed órával később ezt megtette, és magához hívatta Max Verstappent a dupla sárga zászló alatti túl gyors haladás gyanúja miatt. Bár a telemetria azt mutatja, hogy az utolsó kanyart magában foglaló miniszektorban a holland lassabb volt, mint az azt megelőző körben, ő maga mégis úgy nyilatkozott a sajtótájékoztatón, hogy nem vette el a gázt, és ez is arra sarkallhatta a versenybírókat, hogy alaposabban nézzenek utána az ügynek. Dupla sárga zászló alatt jelentős lassítást várnak el a versenyzőktől, amihez Valtteri Bottas balesetét látva a többiek alkalmazkodtak is, bár igaz, hogy Verstappen már nagyon közel járt a veszélyzónához, amikor először kigyulladtak a sárga lámpák.
Az ügyet Verstappen azért bánhatja, mert - mivel senki más nem tudott javítani a köridején - a szükséges lassítással is nála maradt volna a pole. Most viszont egy esetleges büntetést várhatóan nem úszna meg a leggyorsabb körének elvételével, hiszen ilyenkor hátrasorolásokat szoktak osztogatni, mint arra felhívta a figyelmet a saját példájával előhozakodó Marcus Ericsson is.

A furcsa becsapódás, ami után Bottas első útja a pályakórházba vezetett
https://formula.hu/parc-ferme/23541
A Mexikói Nagydíj időmérőjének végén Valtteri Bottas a pálya legutolsó kanyarja előtt hibázott: túl szélesre sodródott, és már nem tudta elkerülni a fallal való találkozást, ráadásul a Mercedes orrával csúszott bele a még csak ott kezdődő, és "rendeltetésszerű ütközés" esetén nagyobb védelmet nyújtó TecPro korlát végébe. A Formula.hu helyszíni tudósítója, Mészáros Sándor közvetlenül a Mercedestől tudta meg, hogy a becsapódás 17G erejű volt, ami elég magas érték ahhoz, hogy az autóból önállóan kiszálló Bottast a pályakórházba vigyék. A vizsgálatok azonban gyorsan kimutatták, hogy a finnek haja szála sem görbült, így rögtön vissza is térhetett a paddockba, miközben a Mercedes garázsában már megkezdődött a sérülések nagyságának felmésére.
FRISSÍTÉS: A Mercedes tájékoztatása szerint "az autó széles körűen sérült". Az később derül ki, hogy ez pontosan milyen elemek cseréjét is jelenti, és hogy az esetleg befolyásolja-e az egyébként a 6. helyre kvalifikáló Bottas vasárnapi rajthelyét.
Helyszíni jelentés kollégánktól: "Bottas egy golfautón ücsörögve tért vissza a paddockba. Lesújtott ábrázata volt, Wolff is ott volt vele a kis kocsin. A szakvezető nevetgélt."
A nightmare end to qualifying for Valtteri Bottas!
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019
But thankfully he is okay #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/TakzoATo2i
Több mint 100 F1-es személy kaphatott gyomorrontást Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/23539
Nem tudni, mi volt a levegőben - vagy sokkal inkább az ételben és az italban - az Autodromo Hermanos Rodriguez környékén péntek este, de szombat reggelre vírusos megbetegedés söpört végig az F1-es paddock személyzetén. Egy helyszínen tartózkodó spanyol újságíró, Albert Fabrega orvosoktól származó információi szerint akár az F1-es személyzet 150 tagját is érinthetik a gyomorpanaszok, a csapatok tagjai közül is többen kidőltek.
Mindenesetre egyetlen konkrét személy betegségéről lehet eddig tudni, ő pedig Pierre Gasly, a Toro Rosso versenyzője, akivel kapcsolatban a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko tett is egy megjegyzést az Auto Motor und Sport számára a harmadik szabadedzés előtt: "Meg kell néznünk, mi a helyzet vele. Ha nagyon rosszul van, pelenkát kell viselnie" - tett csípős megjegyzést az osztrák.
A harmadik szabadedzés kezdetére kiderült, hogy a helyzet nem ennyire vicces, hiszen eleinte Gasly nem is ült autóba a gyakorláson, bár az előzetes hírekkel szemben az utolsó percekre azért kihajtott a pályára. A Toro Rossónak nincs tartalékpilótája, így gondban lesznek, ha a francia nem tudna munkába állni az időmérőn.
Valamivel később a SkySports nagyjából 90 megbetegedésről számolt be, míg helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor 105-ös számot hallott.

Michelisznek mutatott be Catsburg helyett a kilökött Priaulx
https://formula.hu/parc-ferme/23537
A háromszoros WTCC-bajnok Andy Priaulx a hajrában esett ki a WTCR első suzukai futamáról, miután az 1-es kanyar féktávján Nicky Catsburg hátulról belerohant és kilökte őt. A Lynk & Co versenyzője érthetően nem volt boldog, és az autóból kiszállva rögtön a pálya mellé sétált, hogy a biztonsági autó mögött vonatozó mezőnyben átadja szívélyes üdvözletét Catsburgnak. A britnek azonban nehezére esett megtalálni az ominózus Hyundait a négy közül: először még Gabriele Tarquini érkezésekor is emelte a kezét, majd végül Michelisz Norbert kapta meg a nem túl szép bemutatást, aki az eltelt idő alatt már helyet cserélt Catsburggal, így még jobban összezavarva Priaulx-t.
A versenybírók abban igazat adtak Priaulx-nak, hogy Catsburg volt a vétkes a balesetben, és ki is szabtak a hollandra egy utólagos 30 másodperces időbüntetést, amivel elveszítette a 14. helyért járó két pontját. Az üzenetátadás módját azonban nem díjazták, a sportszerűtlen magatartásért ugyanis a brit 1000 eurós pénzbírságot lesz kénytelen befizetni. Sőt, mivel egy ettől független incidensért, a bokszutcai fehér vonal rajt előtti átlépéséért figyelmeztetést kapott, és ebből összegyűjtötte a harmadikat, a hétvége második futamán 10 rajthelyes hátrasorolással kell majd számolnia.
Andy Priaulx demonstrates proper post-crash anger etiquette at the end of #WTCR Suzuka Race 1
— Motorsport.com (@Motorsport) October 26, 2019
More videos from WTCR here: https://t.co/2UaFnVAKB2 pic.twitter.com/afyPGJB9pe
Óraállítás után: íme a vasárnapi menetrend F1-gyel, MotoGP-vel, WTCR-rel
https://formula.hu/parc-ferme/23533
Vasárnapi motorsport-program (03:00-kor 02:00-re állítjuk vissza az órát, ezek alapján:)
01:20-02:00 (még az eredeti időszámítás szerint) MotoGP, időmérőÖ
02:00-02:25 WTCR, második futam (Eurosport 1 és M4 Sport)
03:30-04:00 WTCR, harmadik futam (Eurosport 1 és M4 Sport)
05:00- MotoGP, futam (Spíler 1)
20:10-22:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

fotó: dppi
Ezen a hegyi szakaszon még akkor is veszélyes lenne végigmenni, ha az ember nem feltétlenül akar világrekord időt repeszteni
https://formula.hu/parc-ferme/23535
Romain Dumas ráadásul akart, és ez sikerült is azáltal, hogy 7 perc, 38 másodperc, 585 ezred alatt teljesítette Kína egyik leghírhedtebb hegyi menetét. Mindezt persze az elektromos Volkswagen I.D. R volánjánál, amely világkörüli rekorddöntő hadjáratot tart: a Pikes Peak, Goodwood és a Nordschleife után vették most célba a Tianmen hegyet.
Balesetek, megforgások: ez történt a két pénteki F1-es szabadedzésen
https://formula.hu/parc-ferme/23536
Az élmezőny szorosságából a második edzés végére azért kicsit talán kiemelkedett a Ferrari - az első és a második gyakorlás összefoglalója ezen, illetve ezen a linken, valamint a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!