Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

Lemaradtál valamelyik makaói WTCR-futamról? Pótold be percek alatt!
https://formula.hu/parc-ferme/23741
Háromból kétszer a tizenkettedik pozícióból rajtolt Michelisz Norbert, mégis megőrizte összetettbeli előnyét. Így zajlott a hétvégi WTCR-forduló Makaóban:
Videó: A Brazil Nagydíj összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/23738
Ezt látni kell még egyszer és még egyszer és még egyszer... Értitek, ugye?
Vagy mi maradtunk le valamiről, vagy Gaslyék tényleg úgy örültek, mintha vb-t nyertek volna
https://formula.hu/parc-ferme/23736
Pierre Gasly megtartotta második pozícióját Lewis Hamiltonnal szemben az utolsó gyorsulási versenyen a célegyenesben, az idén pedig óriási érzelmi hullámvasúton ülő Pierre Gasly pedig úgy örült a dobogós helyezésnek, mintha megnyerte volna a világbajnoki címet.
Relive the moment! That was an outstanding drive @PierreGASLY
— Toro Rosso (@ToroRosso) November 17, 2019
Soak it up! #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/NBCwVgZ0JH
Kínos baki a Moto-E futamgyőztesének ünneplése közben
https://formula.hu/parc-ferme/23735
Eric Granado az év utolsó pillanatában mutatta be a Moto-E szezonjának legcikibb pillanatát. Sokkal többet ehhez nem is fűznénk hozzá, helyettünk beszéljenek inkább a képsorok:
Well @ericgranado may have won the race but he's made a mistake on the cool down lap!
— MotoGP™ (@MotoGP) November 17, 2019
Despite that, Granado doubles up to round out the season in fantastic style! #MotoE | #ValenciaGP pic.twitter.com/8ZNlnAGczb
Így ünnepelte a McLaren "Szuper Carlost"
https://formula.hu/parc-ferme/23740
2072 nap telt el azóta, hogy valamelyik McLaren-versenyző a pódiumra állhatott. Akkor Kevin Magnussen ácsorgott a dobogó harmadik fokán, azonban a sors furcsa játéka, hogy akkor is megbüntettek egy pilótát, aki az első három között végzett, s így akkor is lemaradt egy mclarenes a dobogón való ünneplésről, hiszen Jenson Button végzett akkor a negyedik helyen, de a büntetés következtében a harmadik helyen rangsorolták. Így ünnepelte a McLaren ennek a csúfos, hosszú időszaknak a lezárását:
Super Carlos, Super Carlos! pic.twitter.com/cE5bAmZtsK
— McLaren (@McLarenF1) November 17, 2019
Beidézte az FIA Vettelt és Leclerc-t, de nincs büntetés
https://formula.hu/parc-ferme/23739
Sebastian Vettelt és Charles Leclerc-t is beidézte a versenyfelügyelőség a Brazil Nagydíj leintését követően a kettejük között történt ütközés miatt, melynek következtében mindkét ferraris kiállni kényszerült a versenyből. A hivatalos álláspont szerint mindkettejüknek egyformán meg lett volna a lehetősége, hogy elkerülje az ütközést, így nem jelenthető ki egyértelműen valamelyikük felelőssége.

Videón Hamilton és Albon ütközése
https://formula.hu/parc-ferme/23737
Emiatt az incidens miatt Lewis Hamilton a verseny leintését követően ötmásodperces időbüntetésben részesült, így csak a hetedik hely lett az övé végül, persze ez nem vigasztalja Alexander Albont, aki először állhatott volna dobogóra.
A first podium was in sight for Alex Albon, until this
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019
Lewis Hamilton received a post-race penalty, dropping him from third to seventh#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/s3tkcHVL7C
Leclerc a szezon pole-királya
https://formula.hu/parc-ferme/23734
Mivel már csak egyetlen kvalifikáció maradt hátra a 2019-es szezonból, eldőlt, hogy Charles Leclerc-é a legtöbb pole-pozíció megszerzéséért járó díj, miután a monacói pilóta hétszer indulhatott a pole-ból az idei évben. Mögötte öttel Bottas következik a listán, majd a világbajnok Hamilton néggyel, míg Verstappen és Vettel két-két alkalommal indulhattak az első rajtkockából.
Seven poles so far for @Charles_Leclerc in 2019, in his first season with @ScuderiaFerrari
— Formula 1 (@F1) November 16, 2019
And with one qualifying session left this year, nobody can catch him at the top of the standings #F1 pic.twitter.com/xRFu9lAuJ7
Ricciardo idei kedvenc poénforrása: a francia kiejtésen élcelődni
https://formula.hu/parc-ferme/23732
Ebben pedig csapattársa, Nico Hülkenberg is partner, hiszen a Renault-nál vezetve mindketten több francia beszéddel vagy legalábbis akcentussal találkoznak, mint amennyi az egészségügyi határérték lenne. Most épp azt prezentálják, hogyan mondaná ki a nevüket egy francia.
Daniel: "Remember when we said our names, that was quite good! How would you say my name in French?"
— Ky (@FiftyBucksss) November 16, 2019
Nico: "dAnIeL rIcCiArDo!"
Daniel: "nIcO hUlKeNbErG!" pic.twitter.com/sq6aEbeDRY
Videó: Így szerezte meg második pole-ját Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/23733
Max Verstappen a Brazil Nagydíj időmérő edzésén megszerezte második pole-pozícióját, noha az ő világában ez a harmadik, a statisztikák kedvelői tudják, hogy a szombati időmérős győzelem nem egyenlő a pole-pozíció megszerzésével. Így zajlott tehát az interlagosi kvalifikáció tegnap.
Valamiben már Verstappen nevét is oda lehet írni Senna mögé
https://formula.hu/parc-ferme/23731
A Honda ugyanis legutóbb 28 évvel ezelőtt, 1991-ben szerzett pole-pozíciót Interlagosban, akkor a McLarent vezető Ayrton Senna révén. Most Verstappen folytatta ezt a sort a japánok számára, méghozzá az alábbi körrel:
28 years after our last pole in Brazil with Ayrton, watch Max put together his P1 lap, accompanied by the Honda orchestra #PoweredByHonda
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) November 16, 2019
pic.twitter.com/r1yp3w23Mf
Verstappen: Már bocsánat, de ez a harmadik rajtelsőségem
https://formula.hu/parc-ferme/23730
"Lewis Hamilton indul a harmadik rajthelyről, Sebastian Vettel a másodikról, Max Verstappen pedig Formula-1-es karrierjének második pole-pozícióját szerezte" - hangzott az időmérő első három helyezettjének felkonferálása a sajtótájékoztatón, amire a hollandnak rögtön volt is egy közbevetése, helyesbítésként felmutatta ugyanis három ujját.
"Kettőt mondott, de ez a harmadik volt. Én a harmadiknak számolom" - adott is rögtön magyarázatot Verstappen a mellette ülő Vettel kérdésére. Emlékezetes, hogy a Red Bull pilótája első F1-es pole-ját az idei Magyar Nagydíjon szerezte, majd Mexikóvárosban is az élről indulhatott volna, ám utólag három rajthelyes büntetést kapott, amiért nem lassított sárga zászlós jelzés alatt. A holland már akkor sem értett egyet az ítélettel, most pedig ismét nyomatékosította, hogy nála másképpen vezetik a vonatkozó statisztikát. Világbajnok riválisai csak mosolyogtak ezen megállapításán.
Vajon karrierje hátralévő részében is minden rajtelsősége után közbevágja majd ezt a helyesbítést?
oh Max #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/Otkhqm5J6e
— Mattzel89 (@Mattzel89) November 16, 2019
A bokszból kijövet esett hatalmasat a Ducati motorosa
https://formula.hu/parc-ferme/23728
Egy már-már hihetetlen balesetet szenvedett el a MotoGP valenciai hétvégéjén Francesco Bagnaia. A Pramac Ducati versenyzője a harmadik szabadedzésen a bokszból kihajtva, nyílegyenesen haladva esett nagyot, miután vélhetően beragadt az első fékje. A motoros agyrázkódást és bal csuklótörést szenvedett el, így számára ezzel ért véget az idei szezon.
Hamilton nem volt ilyen rossz passzban 2013 óta
https://formula.hu/parc-ferme/23729
Azzal, hogy Lewis Hamilton a harmadik helyen végzett a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, mercedeses pályafutása leghosszabb pole-pozíció nélküli sorozatát döntötte meg, hiszen utoljára a Német Nagydíjon tudta megszerezni az első rajtkockát a 2019-es világbajnok. Ezzel már kilencre duzzadt a brit pole-mentes szériája. Még 2013-ban volt utoljára ehhez hasonlóan rossz mutatója Hamiltonnak, amikor is mindössze egyetlen versenyt tudott megnyerni, de szombatonként ötször is ő bizonyult a leggyorsabbnak, zsinórban négyszer is. A 2013-as Belga Nagydíj után viszont legközelebb már csak a 2014-es szezonnyitón tudta megszerezni a pole-pozíciót, de még akkor is csak nyolc verseny telt el két szombati elsősége között.

Akkorát pezsgőztek a dobogósok, hogy a Mercedesnek el kellett halasztania a kerékcsere gyakorlását
https://formula.hu/parc-ferme/23727
Interlagosban, a Brazil Nagydíj helyszínén a Mercedes garázsa pontosan a dobogó alatt helyezkedik el, ami egy szokatlan és komikus helyzetet szült a harmadik szabadedzés előtt: az F1-esek épp kerékcserét gyakoroltak volna, amikor a Porsche-szuperkupa dobogósai pár méterrel felettük ünnepelni kezdtek, és nem elhanyagolható mennyiségű pezsgővel áztatták el a gárdát.
The Mercedes garage is right underneath the podium. After the Porsche Supercup drivers got their trophies it suddenly started raining champagne. Pitstop practice had to be delayed.#AMuS #F1 #BrazilianGP pic.twitter.com/i19HJZs6kG
— Tobi Grüner (@tgruener) November 16, 2019
Hajnali WTCR-rel kezdődik, esti F1-gyel zárul a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/23721
A vasárnapi program nagyon korán kezdődi a WTCR második és harmadik futamával, délután "kényelmes" időpontban megnézhetjük a MotoGP-t, majd este jön a Formula-1-es Brazil Nagydíj.
Vasárnap
01:45-02:10 WTCR, második futam (Eurosport 1 és M4 Sport)
04:25-04:55 WTCR, harmadik futam (Eurosport 1 és M4 Sport)
14:00-14:45 MotoGP, futam (Spíler1 TV)
18:10-20:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

fotó: dppi
Nyugi, mindenki teljesen jól van a Ferrarinál
https://formula.hu/parc-ferme/23722
Interlagosban tovább folytatódott a Ferrari idei játéksorozata, amelyben Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett ezúttal mérnökeiket is bevonták. A kombinált kihívásban a háromfős csapatoknak különféle ügyességi feladatokat kellett teljesítniük, közben kérdésekre válaszolniuk, mialatt az egész esemény egy bizonyos csengő körül forgott, amit olykor szó szerint kézzel-lábbal próbáltak elérni a pilóták.
Alább egy részlet látható, míg a teljes, 5 perces videó a Ferrari Instagram TV-jén nézhető meg.
When the going gets tough, the tough get going
Welcome to the challenge world final
Enjoy the full version on IGtv: https://t.co/6xgUxVZafJ#Seb5 #Charles16 @marc_gene #essereFerrari #BrazilGP
Szuper pálya a makaói, de mégis F1-es autó V10-es motorhangjával az igazi
https://formula.hu/parc-ferme/23725
A híres makaói Guia pályán sohasem rendeztek Formula-1-es versenyt, arra azonban volt már példa, hogy királykategóriás autók végigszáguldjanak a 6,2 kilométeres szakaszon. Legutóbb ezt 2003-ban Ralph Firman, a Jordan akkori pilótája tehette meg egy bemutató keretében, amire a Makaói Nagydíj 50. kiírása alkalmából kerítettek sort. Az ír versenyző több kört is megtett az EJ13-as modellel, és 1:55,714-es legjobb köridőt ért el, ami azóta is a nemhivatalos pályacsúcs. A hivatalos egészen az idei évig 2:10-es idő volt, az új generációs F3-as autók azonban idén jócskán lefaragtak ebből, Jüri Vips ugyanis 2:06,317-et ért el a kvalifikáción. Összehasonlításként a WTCR e hétvégi leggyorsabb köre 2:27,9, a GT-mezőnyé pedig 2:15,6.
Fordulat: akár jövőre csapattársak lehetnek a Marquez testvérek a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/23726
Jorge Lorenzo héten bejelentett visszavonulása megindította a lavinát a MotoGP addig nagyon lagymatag versenyzői piacán. Bár a Moto2 friss bajnoka, Alex Marquez már korábban szerződést hosszabbította a Marc VDS-sel, hogy egy további évre a középső kategóriában maradjon, az események friss folyása nyomán egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a kis Marquez 2020-at mégis már a MotoGP-ben kezdi, ráadásul az egyik legerősebb technikával.
Lorenzo hirtelen megüresedett helyére a Repsol Hondánál először Honda-kötődésű versenyzők érkezése tűnt valószínűnek, mint az LCR-rel idén három dobogót szerző Cal Crutchlow vagy a csapattársaként az év végén beugró, Takaaki Nakagamit helyettesítő Johann Zarco. Újabban azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapatnál a Marquez-Marquez álompáros összeállításán dolgoznak. A 2019-es szezont uraló Marc Marqueznek aligha lenne ellenére, ha öccse csatlakozna hozzá csapattársként, akivel felhőtlen a viszonyuk, és ezzel a lépéssel a Repsol Honda is tenne egy szívességet világbajnoka felé. A jelenleg zajló Valenciai Nagydíj paddockjából érkező sajtóértesülések szerint a döntés akár már vasárnap hivatalossá is válhat - ez kézenfekvő lenne, bárkit is választanak, hiszen a jövő héten a pályán zajló teszten már a 2020-as versenyző vezethetné a motort.
A Marquez testvérek egy csapatba rendezése vitathatatlan hír- és marketingértékkel bírna, az viszont még rejtély, hogy milyen hatással lenne a testvérénél három évvel fiatalabb Alex karrierjére ez a nagy ugrás a hosszú idő alatt megszerzett Moto2-es címtől a MotoGP élmezőnyébe. A Honda a legnehezebben kezelhető motorok közé tartozik, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint Dani Pedrosa és Lorenzo szenvedése az elmúlt években, akiket egyaránt Marquez szárnyalása "küldött nyugdíjba" - így egy gyenge szezon akár az ő megítélését is megpecsételheti. Marc Marquez megközelítése mindenki számára óriási kihívás - még akkor is, ha történetesen a kihívót is Marqueznek hívják!

Volt egy „kis” fönnakadás a makaói F3-as kvalifutamon
https://formula.hu/parc-ferme/23724
A főfutam rajtsorrendjéről döntő szombati verseny a pole-ból kényelmes győzelmet arató Jüri Vips számára gondtalanul alakult, hátrébb azonban a Lisboa kanyar komoly áldozatokat szedett az első körben. A Logan Sargeant és Arjun Maini ütközése által kiváltott torlódásnak áldozatául esett a "nagyok" közül Jake Hughes, Enaam Ahmed és az előző két évben győztes Dan Ticktum is, akiknek így a mezőny végéről kell majd rajtolniuk vasárnap. Az élről Vips mögül Robert Svarcman, Christian Lundgaard, Richard Verschoor és Callum Ilott indul majd.
This is what happened at the start of the #MacauGP Qualifying Race eliminating @JakeHughesRace among others.
— F1 Feeder Series (@F1FeederSeries1) November 16, 2019
Credits: u/overspeed pic.twitter.com/OAopDXQTM6