DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat

Megvan Tassi Attila idei csapata

"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

tassi

Több helyen is átalakulhat az ORB versenynaptára jövőre - lehet egy visszatérő futam is

Napvilágot látott egy új versenynaptár-tervezet a 2020-as ORB-szezonra, amelyben több érdekességet is találunk: júniusban lenne a Mecsek Rali, októberben a Veszprém Rali és egyeztetés alatt áll a Zalaegerszeg Rali.

A tervezet:

orb1

Meglepő számok: Ki hány F1-es futamot teljesített, mielőtt dobogóra állt?

Érdekes összevetni a pilóták aktuális teljesítményét és az első "komoly" eredményét. Az alábbi statisztikát tekintve Kevin Magnussen és Lewis Hamilton pariban van egymással, mindketten életük első F1-es futamán pódiumra állhattak. A sor másik végén a csoport legújabb tagja, Carlos Sainz ötévnyi versenyzéssel áll - az ő helyzete azért különleges, mert utólag, egy hátrasorolásnak köszönhetően került az illusztris társaságba. Ennyi versenyt teljesítettek a most is aktív F1-es pilóták, mielőtt az első háromban végeztek:

58C7cAOXipolgHPDXEVSKNqEDAeH_0hYs-ZJGC2C06U

Pontosan hány szerelő is dolgozik egy F1-es bokszkiállás során?

A Ferrari elárulta: 24 személy tökéletesen összehangolt munkája szükséges ahhoz, hogy 3 másodperc alatti kiállásokat lássunk a futamokon. Persze kevesebb fővel is megoldható lenne a folyamat, ebben benne vannak az autót két oldalról stabilizáló és a tartalék kerekekért felelős szerelők is is.

A Volkswagen lefújta teljes TCR-programját

Habár a Volkswagen Golf GTI TCR következő generációját már tesztelték a versenypályán, a gyártó fordulatot vett, és úgy döntött, nem dobja piacra a modell utódját, a jelenlegi Golf gyártása pedig befejeződik 2019-ben. A WTCR-ben Sebastien Loeb Racing által érdekelt Volkswagen Motorsport ezzel lefújja teljes TCR-projektjét: márka ügyfélprogramját elektromos modellekkel tervezni folytatni.

Hetedik éve az F1 előszobájában Markelov

Jövőre sorozatban a hetedik évét fogja teljesíteni Artyom Markelov a Formula-1 nevelőszériájának tartott Formula-2-ben. Azzal a HWA-val írt alá, amely a napokban vásárolta fel az Ardent - ennél a csapatnál volt beugró az orosz, miután ősszel Anthoine Hubert tragikus balesetben elhunyt. 

Markelov 2014-ben debütált a sorozatban, amit akkor még GP2-nek neveztek. Első győzelmét 2016-ban szerezte Monacóban, majd 2017-ben Charles Leclerc mögött második lett a bajnokságban. A lejtmenet innen jött számára, a következő, 2018-as szezonban az ötödik lett, 2019-re pedig ülés nélkül maradt. Hubert balesete révén tudott ebben a szezonban is rajthoz állni.

Összesen 114 futamot teljesített az F1 előszobájában, így ő a GP2/F2 valaha volt egyik legtapasztaltabbja. 

Fotó:DPPI

markelov-portre-2017

Ken Block kipróbálta az elektromos Mustangot

A világhírű versenyautós showman elvitte egy körre az elektromos Ford Mustang Mach-E-t és tetszett neki!

Ti felismeritek ezt az F1-es pályát egy hatéves rajzáról? Mert Sergio Perez igen!

Egy hatéves rajzolt le egy Formula-1-es pályát, a Racing Point versenyzőinek pedig fel kellett ismerni, hogy melyik - Sergio Perez vagy ráhibázott, vagy nagyon ért ehhez, mert szinte azonnal rávágta, hogy mi az. Mondjuk tegyük hozzá, hogy középen elég árulkodó az a zászló... A Grill The Grid legújabb epizódja:

Ogier válaszolt a Citroennek: a kommunikáció nem az erősségük

A Citroen úgy kommunikálta a WRC-ből való kiszállását, hogy az Sebastien Ogier hibája – a közlemény szerint a pilóta eldöntötte, hogy távozik, számukra így nem maradt elérhető topversenyző, így inkább a kiszállás mellett döntöttek. A nyilvánvalóan “érdekes” indoklással kapcsolatban az Autosport meg is szólaltatta a hatszoros világbajnokot.

“A kommunikáció talán sosem volt a Citroen legerősebb pontja… Amikor azt mondják, hogy nincs másik pilóta, akkor azt elég tiszteletlennek érzem a kollégáimmal szemben” – mondta Ogier, aki azt viszont nem fedte fel, hogy hova igazol. Ettől függetlenül nyílt titok, hogy hétfőn a Toyota fogja bejelenteni őt, Elfyn Evanst és Kalle Rovanperát, mint a csapat három új versenyzőjét.

Azt ugyanakkor nem tagadta, hogy ő valóban távozni akart. “Az egyik fő dolog, ami efelé a döntés felé terelt, az a fejlesztési ütem volt és az, ahogy gyorsult az autó. Abban egyetérthetünk, hogy nem fejlesztették elég gyorsan az autót, le voltunk maradva a teljesítményt illetően és ezt nemcsak én mondom, hanem mindenki, aki vezette ezt az autót” – tette hozzá.

“Tisztában voltam a kihívás nagyságával, amikor tavaly ide igazoltam, sosem féltem tőle, ezért tudom még ma is azt mondani, hogy nem bántam meg azt, hogy megpróbáltam akkor sem, ha ez a projekt nem sikerült.”

ogger

fotó: dppi

Kétszer olyan meredek lesz Zandvoort döntött kanyarja, mint Indianapolis

A Holland Nagydíj helyszíneként jövőre visszatérő pálya alapos ráncfelvarráson esik át: a vonalvezetés nem változik, de több kanyarhoz hozzányúlnak. A fő attrakció az Arie Luyendykről elnevezett utolsó forduló átalakítása lesz, amely döntötté válik. Méghozzá egészen meredek, a pálya illetékeseinek megfogalmazása szerint „amerikai jellegű” kanyarrá: 18 fokos (32 %) dőlésszöget kap, alja és teteje között a szintkülönbség négy és fél méter lesz. Ehhez képest Indianapolis legendás kanyarjai mindössze 9 fokos meredekséggel rendelkeznek.

Nem csupán az utolsó kanyar, hanem a 3-as Hugenholtz is dőlést kap, amely 4,5 és 10 fok között váltakozik majd. A parabolikus kialakítás lehetővé teszi, hogy két autó egymás mellett, azonos sebességgel teljesítse a kanyart.

Hamilton annyira örül ennek a képnek, hogy be is fogja kereteztetni

Elton Johnnal találkozott a Formula-1 világbajnoka, derül ki Lewis Hamilton Instagram-posztjából, és bár csak pár pillanatot töltött a társaságában, nagy hatással volt rá: „Be fogom kereteztetni otthon ezt a fotót, mert hatalmas rajongó vagyok. Inspiráció és ikon. Köszönön, Elton John, hogy időt szakítottál rám” – lelkendezett Hamilton.

A Brazil Nagydíj utolsó körös csatája egyes szám első személyben

Miután ütközött Alexander Albonnal, így Pierre Gasly Toro Rossója mögé került, Lewis Hamilton mindent megtett, hogy visszavegye a franciától a második helyet. Nem sikerült neki: az utolsó körös hajsza az egymás mellé tett onboard felvételeken keresztül élhető újra. (Mivel a videót a Formula-1 hivatalos csatornája tette közzé, a YouTube-ra átkattintás után indítható.)

Új szenzorral tartja szemmel a motorokat az FIA jövőre

A riválisok arra gyanakodnak, hogy a Ferrari olajat juttat motorja égésterébe, hogy így játssza ki az üzemanyaghasználatra vonatkozó szabályokat. Amióta az elmélet napvilágot látott, az FIA három technikai direktívát adott ki, Brazíliában pedig három csapat üzemanyagrendszerének alkatrészeit kérte be bevizsgálás céljából: sajtóértesülések szerint ezek az istállók a Ferrari, az olaszok egyik partnere, valamint egy nem Ferrari-erőforrást használó alakulat voltak.

A harmadik, szerdán közzétett direktíva arról szól, hogy a 2020-as szezonban egy második FIA-szenzort is be kell építeni az üzemanyagrendszerbe. Jelenleg egyetlen, a szövetség által felügyelt szenzor található az autók tankjában, amely a 100 kg/h átfolyás betartását méri.

Kezdődik a Formula-E szezonja, elkészült a csoportkép

Pénteken és szombaton tartják a duplafutamos idénynyitót Szaúd-Arábiában. A Formula-E 2019/20-as mezőnye – melynek csapataival és versenyzőivel ebben a cikkben foglalkoztunk részletesebben – egy hagyományos, valamint egy autós csoportképre is összeállt a rijádi pályán.

Néhány nappal a dobogó után vadonatúj McLarent kapott Carlos Sainz

A csapathoz idén igazoló spanyolnak már oda volt ígérve a céges autó – korábban ki is próbálhatta azt –, de stílusosan a Brazil Nagydíjon elért első Formula-1-es dobogós helyezés után kapta meg a McLaren 600LT kulcsait Wokingban.

Őrült dolgok, amiket a Red Bull megcsinált már egy F1-es autóval

Megszokhattuk már, hogy az energiaitalosok nemcsak a pályán szeretik extrém módon használni a versenyautóikat, hanem azon kívül is - az utóbbi évek során rengeteg érdekes videót tettek közzé, most pedig ezekből készítettek egy válogatást. Melyik a kedvenc?

A Red Bull csapata már súlytalanságban is tud kereket cserélni

Egy egészen különleges kihívásra vállalkozott a Formula-1-es csapat szerelőgárdája, mégpedig arra, hogy egy repülőgép gyomrában, szabadesés közben cseréli le egy versenyautó négy kerekét. A nem mindennapi feladatra egy tízfős filmes csapat is elkísérte őket, helyszűke miatt pedig egy korábbi modellt, az RB1-et használták a kísérlethez. Íme a végeredmény:

A Dakaron debütál az Extreme-E autója

A megszokott versenytechnikák között egy különleges típus is jelen lesz a 2020-as Dakar Ralin, ugyanis itt mutatják be az Extreme-E széria terepjáróját. A teljesen elektromos Odyssey 21 a viadal utolsó szakaszán, január 17-én csatlakozik a mezőnyhöz, így éles körülmények között készül az Extreme-E 2021-es első, sivatagi helyszínt is magába foglaló idényére.

A Dakar szervezői maguk is bátorítják a hibridek és a teljesen elektromos járművek elindulását azzal a céllal, hogy idővel saját géposztályt alakítanak ki számukra.

A Dél-Amerikából Szaúd-Arábiába költöztetett megmérettetés január ötödikén rajtol el, részletes útvonala itt tekinthető meg.

odyssey21

Feszültség, aggodalom, kitörő öröm - a Brazil Nagydíj befutója a Toro Rosso garázsából

Két nagyszerű felvételt vágott össze a Brazil Nagydíj utolsó kanyarjairól a Toro Rosso, így belülről élhetjük át a csapaton eluralkodó érzelmeket, miközben Pierre Gasly Lewis Hamiltonnal küzd meg a második helyért.

 

A McLaren-dobogó nyomában: ilyen volt a csapat hétvégéje belülről

Kijött a McLaren Unboxed videósorozat legújabb epizódja, benne a McLaren F1-es csapatának Brazil Nagydíjával.

Pénteken kezdődik a Formula-E szezonja, mutatjuk a programot

Szaúd-Arábiában kezdődik meg a Formula-E hatodik, 2019/2020-as szezonja, ráadásul nem is hétvégén, hanem pénteken rendezik az első forduló minden eseményét - magyar idő szerint hajnali első szabadedzéssel kezdődik és koradélutáni futammal zárul a program. Szombaton aztán lezavarják a szezon második fordulóját is.

November 22-e, péntek

5:00-5:45 Első szabadedzés
7:00-7:30 Második szabadedzés
9:00-10:05 Időmérő és Super Pole (Eurosport 1)
13:05-13:50 Futam (Eurosport 1)

November 23-a, szombat

6:40-7:20 Harmadik szabadedzés
8:55-10:05 Időmérő és Super Pole (Eurosport 1)
13:00-14:00 Futam (Eurosport 1)

Hangolódjunk az alábbi videóval: