Itt van a legfeleslegesebb büntetés díj egyértelmű esélyese
https://formula.hu/parc-ferme/18181
Marcus Ericsson a „szenvedő” alany: a svéd éppen gyorskörön volt, amikor Charles Leclerc megforgatta az utolsó kanyarból kijövet a másik Saubert, a versenyfelügyelők pedig úgy ítélték meg, hogy a pilóta nem lassított vissza eléggé, ezért öthelyes rajtbüntetést osztottak ki neki. És hogy miért felesleges a szankció? Nos, azért, mert Ericsson eleve az utolsó pozícióba kvalifikált…
Michelisz Norbi mérnöke: Beállításokkal meg lehetett oldani a WTCR gumigondjait
https://formula.hu/parc-ferme/34410
Az év végén megszűnt Túraautó-világkupa utolsó idényének legemlékezetesebb botránya a Goodyear abroncsaihoz kötődtek: előbb a Nordschleifén törölték a gyártó szerint nem biztonságos gumik miatt a futamokat, majd Vallelungában a Lynk & Co bojkottálta a versenyeket és később a bajnokság hátralévő fordulóit is. Feltűnő volt azonban, hogy nem minden márkát sújtott egyformán a defektekkel és futófelület-leválásokkal tarkított jelenség: a Lynk & Co szenvedett a legtöbbet, valamint a Hondának is többször meggyűlt a baja a gumikkal, de például a Hyundainak kevesebb gondja akadt.
Michelisz Norbert versenymérnöke, Boriszov Dániel az Eurosport Magyarország stúdiójában beszélt arról, hogy igenis meg lehetett oldani beállításokkal a problémákat: „Itt nem szerénykednék, mert tényleg arról volt szó, hogy találtunk egy olyan ablakot a gumikkal és az autóval, amivel megbízhatóan tudtunk versenytávot teljesíteni. A nürburgringi események különösen azért voltak bosszantók, mert úgy éreztük, hogy mi Norbival az időmérős teljesítményünket is feláldozva csak azon dolgoztunk az edzéseken, hogy a versenytávot problémák nélkül teljesíteni tudjuk – és ez sikerült is” – fogalmazott a mérnök.
„Az a helyzet, hogy nem az autó konstrukciójában keresendő a megoldás – ezt az is bizonyítja, hogy egy évvel korábban Norbinak is volt ilyen problémája futamon” – mutatott rá Boriszov, hozzátéve: a szezon végéig maradt benne tüske, hogy nem mindig tudták kihasználni a jó munkájuk előnyét „mások politikai ereje és az egész közeg furcsa reakciója” miatt. A Michelisz mérnökével készült teljes beszélgetés, amelyben természetesen szó esik a Norbival közös munkáról és a 2022-es szezonról is, IDE KATTINTVA hallgatható meg.
A sportautózás csúcsát is célba venné a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/34409
Az utóbbi években egyre szélesebb portfólióval rendelkezik a McLaren: a Formula-1 mellett már jelen vannak az IndyCarban, az Extreme-E-ben, 2023-tól pedig immár a Formula-E-ben. Itt azonban nem állna meg a wokingi gárda: Zak Brown elnök-vezérigazgató álma, hogy a hosszútávú sportautózás világába is belekóstoljanak. Méghozzá a cél a Hypercar és az LMDh átjárhatóságával létrejövő csúcskategória, amely révén a géposztály szereplői az Endurance-vb-n és az amerikai IMSA-ban is rajthoz állnak. Brown szerint csak idő kérdése, hogy a McLaren is beszálljon a számos márkát – így a többek között a Peugeot-t, a Porschét, a Ferrarit, a BMW-t és a Lamborghinit is – bevonzó szakágba:
„Nagyon szeretném a McLarent a sportautózás csúcsszintjén látni. Úgy gondolom, ott kell lennünk, passzol a márkánkhoz. Biztosra kell mennem, hogy amikor – és direkt ezt a kifejezést használom a „ha” helyett – csatlakozunk, azt megfelelően tudjuk megtenni, és minden mással jól álljunk, amit csinálunk. Úgy vélem, ez még néhány év. Hamarosan döntést kell hoznunk, mert már tudjuk, mi kell ahhoz, hogy elhatározásra jussunk. Minden attól függ, mi zajlik a McLaren világában, hogy a legjobb időben szálljunk be” – mondta el a McLaren-vezér a Marshall Pruett podcastban.
Őrületes VIP-csomagot kínálnak a Las Vegas-i F1-re – ötmillió dollár az ára
https://formula.hu/parc-ferme/34408
Már a verseny bejelentésekor sejteni lehetett, hogy elképesztően drága jegyeket fognak árulni a 2023-as Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra, a Caesars Entertainment által kínált VIP-csomag ára és tartalma azonban egy teljesen más szintet jelent. A nem kevesebb mint ötmillió dollárba kerülő jegy tartalmazza az öt éjszakára szóló szállást a Nobu Hotel Caesars Palace-ban található Nobu Sky Villában, amely egy 40 méter magasságban lévő óriási teraszt is magában foglal, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a majdani F1-es pályára. Az árban benne van 12 ember belépője a Paddock Clubba és a bokszutcai sétára, de a jegy tulajdonosa egy saját sofőrrel „felszerelt” Rolls-Royce-t is kap a teljes ott-tartózkodása idejére. Ez pedig még mindig nem minden, a jegy ugyanis egy 12 fős magánvacsorára, valamint a hétvége során esedékes Adele-koncertre is belépést kínál.
Több mint 3 millió dollárért árverezhetik el Alesi F1-es Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/34407
Ismét árverésre bocsátanak rövidesen egy Formula-1-es Ferrarit: ezúttal az 1991-es versenygép, a 643-as egyik példányát, a Jean Alesi által a Francia és a Brit Nagydíjakon használt autó kerül kalapács elé. Az árverés az RM Sotheby’s vállalat szervezi, s a tervek szerint február 1-jén indul az aukció. Alesi a szóban forgó autóval egy negyedik helyet gyűjtött hazai nagydíján. Ez a bő 30 éves masina most a becslések szerint 3,1-3,6 millió dollárt ér és ennyiért kelhet el. A leírás szerint egyébként a versenygép továbbra is működőképes a benne dobogó 3,5 literes V12-es erőforrással.
Szenteste napján jegyezte el kedvesét a MotoGP világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/34406
Élete alighanem legboldogabb karácsonyát tölti épp Francesco Bagnaia, és nem csak azért, mert először ünnepelhet MotoGP-világbajnokként. Mint az az Instagramra feltöltött posztjából kiderült, a Ducati versenyzője december 24-én megkérte párja, Domizia Castagnini kezét, aki igent mondott:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ezek voltak Hamilton legjobb momentumai 2022-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34405
Az F1 YouTube-csatornája gyűjtötte össze a hétszeres világbajnok legemlékezetesebb pillanatait a mögöttünk hagyott szezonból. Ugyan ez volt az első év, mikor Lewis Hamilton nem tudott versenyt nyerni, mióta megérkezett a száguldó cirkuszba, azért mégis volt miből válogatni!
Itt az F1 karácsonyi üdvözlőkártyája
https://formula.hu/parc-ferme/34404
A pilóták karácsonyi képei és a Red Bull üdvözlőkártyája után megérkezett a közösségi felületekre az F1 képeslapja is, melyen megannyi részletet lehet felfedezni. A bajszos-deszkás Bottas az egyik legjobb!
Így randalírozott Gasly és Tsunoda karácsony alkalmából
https://formula.hu/parc-ferme/34402
Az AlphaTauri továbbra sem áll le a Pierre Gaslyt és Yuki Tsunodát mutató tartalmakkal, noha a francia jövőre már az Alpine színeiben fog versenyezni. Akár a Mikulás krampuszai is lehetnének.
Durván odaszúrt a Ferrarinak a Red Bull a karácsonyi lapján
https://formula.hu/parc-ferme/34401
Ahogyan az ilyenkor szokás, a legtöbb Formula-1-es csapat saját üdvözlőkártyát készít, így cselekedett a Red Bull is. Az osztrák csapat karácsonyi lapján azonban olyan részleteket fedezhetünk fel, mely részrehajlástól függően felháborító, vagy akár vicces is lehet, tekintsük ezt inkább jó fajta humornak az év ezen szakaszában. A kéretlen játékok feliratú dobozban ugyanis egy F1-es Mercedes és Ferrari is található - utóbbi három felszerelt kerékkel, utalva Sainz elrontott zandvoorti bokszkiállására -, de ennél is nagyobb "beszólást" engedtek meg maguknak Christian Hornerék. A dobozban ugyanis található még egy könyv is, az olaszok logójával, amelynek címe: Stratégia. Persze azért némi önirónia is került a képre, hiszen a Mikulás szerint a pulyka már talán nem fért bele a büdzsébe...
Videó: ettől az ugratótól még Daniel Ricciardo is megijedt
https://formula.hu/parc-ferme/34400
Nem tipikus karácsonyi videót posztolt Daniel Ricciardo: az ausztrál krosszmotorozik, de az egyik ugratónak elsőre csak nekifutott, ám végül nem mert átmenni rajta. Később azért összeszedte magát...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így játszik karácsonyi dalt a Mercedes F1-es motorja
https://formula.hu/parc-ferme/34399
A Mercedes szerint ez a videó túl jó ahhoz, hogy ne ossza meg újra: a W03-as (amit 2012-ben használtak) motorjával játszottak el egy ismert karácsonyi dallamot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sainz: Az Audi előbb-utóbb mindig nyer
https://formula.hu/parc-ferme/34398
Idősebb Carlos Sainz versenyzett már a Dakaron a Volkswagennel, és pontosan tudja, hogy milyen komoly márkáról van szó: ennek kapcsán Andreas Seidl átigazolásáról mondta el a véleményét, aki a McLarent hagyta ott, méghozzá idő előtt a Sauber és az F1-be 2026-tól megérkező Audi kedvéért.
„Andreas Seidl átigazolása mutatja nekem, hogy az Audi mennyire komolyan veszi a Formula-1-es szerepvállalást. Seidl garanciát jelent a komoly munkára és a sikerre is: győzött a Porschével Le Mans-ban, és felpörgette a McLarent is. Jó kapcsolatban van a Volkswagen csoporttal, rengeteg tapasztalattal rendelkezik, beszél németül, minden összáll. Nem lepett meg a váltása, logikus. Minden alkalommal, amikor az Audi beszáll valamilyen sportágba, előbb-utóbb nyerni tud. Mindent meg fognak tenni a sikerért, bár kezdetben nem lesz könnyű egy ilyen erős mezőnyben” – mondta Sainz a Spoeedweeknek.
fotó: dppi
Marko: El kell fogadniuk, hogy nem győzhetik le Maxot
https://formula.hu/parc-ferme/34397
Kemény véleményt fogalmazott meg Dr. Helmut Marko, amikor arról kérdezte a Road and Track, hogy mit gondol a második számú pilóták helyzetéről a Red Bull esetében:
„A csapattársak összehasonlítják az autójukat Max Verstappenével, kérdezgetik, hogy egyforma-e az autó, hogyan lehet őt legyőzni? Egyenlő feltételek mellett egyszerűen nem lehet. Szóval elkezdik változtatgatni az autó beállításait vagy a vezetési stílust. Nyilván nem fogadhatod el, hogy nem tudod legyőzni a másik srácot. De egy bizonyos ponton tudnod kell, hogy az a másik srác különleges, és nem győzheted le. Az az én dolgom, hogy ezt világossá tegyem a versenyző számára. Ez kegyetlen dolog? Nem hiszem.”
fotó: dppi
Hamilton Eddie Murphyt, Russell Gordon Ramsay-t hívná meg vacsorára
https://formula.hu/parc-ferme/34395
Arra kellett válaszolnia a Mercedes két pilótájának, illetve Toto Wolffnak, hogy mely három hírességet hívná meg vacsorára. Wolff kicsit kikerülte a választ, mert azt mondta, hogy a családját, a két versenyző viszont megnevezett három-három celebritást:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A sok-sok díj között Schumacher trófeáját is kiállította a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/34396
A hétszeres világbajnok legenda visszatérésének évfordulóján, december 23-án posztolt egy videót a Mercedes arról, hogy még mindig különleges helyen tartja Michael Schumacher F1-es karrierjének utolsó trófeáját. A német klasszis azt az egy kupát nyerte a Mercedesszel, a 2012-es valenciai Európa Nagydíjon ért oda a dobogóra, a csapat pedig azóta is büszke erre az elnyert rengeteg vb-cím ellenére is.
Trophy No. 155 of Michael @schumacher's
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 23, 2022
LEGENDARY career. pic.twitter.com/BRYrzZmS8m
Csapatfőnök-keringő, Mick Schumacher távozása, sprintek – F1-es témákban faggatták kollégánkat
https://formula.hu/parc-ferme/34394
A Tribün friss adásának vendége volt kollégánk, a Formula.hu újságírója és a Formula Podcast szakértője, Gellérfi Gergő (akinek frissen indult újságírói Facebook-oldala ide kattintva érhető el), akivel arról beszélgettek, hogy Mattia Binotto menesztése milyen hatással lehet a Ferrari jövőjére és Andreas Seidl távozása mekkora érvágást jelent a McLaren számára? A nagy csapatfőnök-keringőt követően pedig szóba került még többek között Fernando Alonso pályafutása, Mick Schumacher távozása, a sprintversenyek és nem utolsósorban Gergő munkássága is:
Megejtette üléspróbáját az F1 amerikai újonca
https://formula.hu/parc-ferme/34392
Logan Sargeant jövőre debütál a Formula-1-ben a Williams színeiben, a felkészülés egyik fontos lépcsőfokaként pedig megejtette az üléspróbát a csapatánál. Mint az amerikai versenyző elmondta: az első változat nem is felelt meg neki tökéletesen, így némi időbe telt, mire tökéletesítették a második változatot. IDE vagy a képre kattintva videó is megtekinthető arról, hogyan is zajlott Sargeant üléspróbája:
Először lesz menedzsere De Vriesnek – Gaslyval osztozik rajta
https://formula.hu/parc-ferme/34393
Autósportos pályafutása során először fogad fel menedzsert az ügyei egy részének intézésére Nyck de Vries: a lépést egyértelműen az F1-es szerepléssel járó megnövekedett terhelés váltotta ki. A holland kiválasztottja Guillaume Le Goff lett, aki számára nem ismeretlen a Formula-1, hiszen jelenleg Pierre Gasly menedzselését is ő végzi – azaz épp De Vries elődjéét az AlphaTaurinál. A szakember a korábbi F2-es és Formula-E-bajnokkal is dolgozott már együtt a Formula Renault-ban töltött évek során, amikor Le Goff az ART AOTech szimulátoráért felelt, de azóta is tartották a kapcsolatot.
„Olyasvalakit kerestem, akiben megbízom és akit jól ismerek. Emellett nem akartam olyan menedzsmentet, aki szókimondó és sokszor látható. Számomra rendkívül fontos a kapcsolatom a csapattal, éppen ezért Guillaume nem is fog közénk kerülni, de segít mentesíteni mindazoktól, amik a háttérben zajlanak” – mondta el De Vries a Motorsport.com holland kiadásának.
Rossit másolta sosem látott monzai sisakjával Albon
https://formula.hu/parc-ferme/34391
Alexander Albon kénytelen volt kihagyni a szeptemberi F1-es Olasz Nagydíjat, miután szombat délelőtt vakbélgyulladással kórházba került és meg kellett őt műteni. Ez nemcsak azt jelentette, hogy kihagyta alighanem a Williams egyik legnagyobb esélyét – amit a beugró Nyck de Vries parádés szereplése is igazolt –, hanem azt is, hogy a nagyközönség nem láthatta, milyen speciális sisakfestéssel készült a futamra.
Egészen mostanáig: a grove-i istálló ugyanis közzétett néhány fotót a tervezett dizájnról. A bukósisakon Albon feje és arca üvöltő arca látszik, ezzel pedig egyértelműen Valentino Rossit idézte meg a pilóta, aki 2008-ban a MotoGP Olasz Nagydíján rakta a fejvédőjére a saját arcát, azt érzékeltetve, milyen képet vág, amikor végigszáguld a mugellói egyenesben. A párhuzam adott, hiszen míg a GP-ben Mugello számít az egyik leggyorsabb pályának, addig az F1-ben Monza jelenti e terén az etalon. Albonról egyébként köztudott, hogy rajong Rossiért: a 23-as rajtszámot is azért választotta, mert az a Doktor ikonikus 46-osának a fele (a 46-os szintén feltűnik a monzai sisak hátulján).
Az eddig nem látott festésről IDE vagy a képre kattintva egy galériányi további fotót is mutatunk, lentebb pedig Rossi említett 2008-as dizájnja: