Különleges borítóval is megrendelheted a Száguldás és cirkuszt
https://formula.hu/parc-ferme/17273
A 2017-es F1-es szezon évkönyvének normál, bolti borítója (jobb felső) mellett három spéci védőborítós verzió is készült a Ferrari, Renault és Toro Rosso rajongóinak. A limitált verziókat webshopunkban, ide kattintva találjátok meg!
Schumacher: Még nem láttátok az igazi Micket
https://formula.hu/parc-ferme/36492
Továbbra is szeretne visszakerülni az F1-es mezőnybe Mick Schumacher és ahogy arra korábban is tett már utalást, most is kiemelte: szerinte megérdemli az esélyt, tudja, hogy milyen csapatoknál kaphat ilyet, és szeretné megmutatni, hogy mire képes.
„Pilótaként csak is nyerni akarok, de közben reálisan is kell látnom a helyzetet. Viszont még senki nem láthatta az igazi Micket. Igen, jelenleg nincs ülésem, de az utóbbi két-három évben láthattuk, hogy bármi megváltozhat, még akkor is, ha valakinek van szerződése. Szóval nem lehet feladni a reményt” – mondta a Sky Germany kérdésére.
Fotók: újít a festésén a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/36491
Az alábbi, feketébb színezést használja majd a McLaren az F1-es Szingapúri és Japán Nagydíjon. Hogy tetszik?
Albon a Williams McLaren-szerű felemelkedésében bízik
https://formula.hu/parc-ferme/36490
A Williams a McLarenhez hasonlóan világbajnok istállóból vált a sereghajtók egyikévé az elmúlt évtizedben, azonban mostanában mindkét istálló egyre előrébb tör az erősorrendben és a pályán is. Alexander Albon a RacingNews 365-nek adott interjújában a másik két brit csapat, a McLaren és az Aston Martin felemelkedését hozta fel követendő példaként a Williams számára.
"Ha ránk és a McLarenre nézünk, akkor egyértelmű, hogy mi is azt az ugrást szeretnénk végrehajtani, mint ők. De mennyi időbe is telt ez számukra? A McLaren Silverstone-ig úgy egy éven keresztül nem hozott semmilyen újítást. szóval egy évig készültek erre. Az Aston Martin az előző szezon szinte egészét az idei ugrás előkészítésére szánta. Szóval ezek hosszabb időt igénybe vevő megoldások, de nekünk is erre lenne szükségünk."
Albon azt is hozzátette, hogy a Williams ugyanazzal a gumikezeléssel küzd már azóta, hogy ő megérkezett az istállóhoz, de sokat javult azóta a helyzet, azonban az autó alapvető tervezési problémái miatt továbbra is limitáltak a lehetőségeik.
A Haas Red Bull-szerű B autóval készül
https://formula.hu/parc-ferme/36489
Az Auto Motor und Sport újságírója, Michael Schmidt tudta meg, hogy a Haas az austuni versenyhétvégére komoly újításokat tervez végrehajtani a VF-23-as kódjelű idei autón. A Ferrari-motorokat használó istálló - az olaszokhoz hasonlóan - sokszor teljesít kiemelkedően az időmérő edzéseken, azonban a versenytempójuk csapnivaló, az utóbbi hétvégéken már-már a leggyengébb teljesítményt nyújtották vasárnaponként, s jelenleg csak (vagy inkább még) nyolcadikok a konstruktőri pontversenyben.
Az AMuS újságírója szerint az amerikai istálló változtatni fog az autó padlólemezén, oldaldobozán és a motortakaró elemen is, amik mind a mezőny leggyorsabb autójára, vagyis a Red Bullra fognak hajazni. Az újításokat minden bizonnyal az október 22-i USA Nagydíjon veti be a Haas, tehát hazai versenyükön.
Nagy fejlesztési csomaggal készül az F1-es Szingapúri Nagydíjra az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/36488
A szezon nagyjából kétharmadánál mindössze három szerzett ponttal az utolsó pozíciót foglalja el a Formula-1-es konstruktőri világbajnoki tabellán az AlphaTauri. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója ugyanakkor bízik benne, hogy a hétvégi Szingapúri Nagydíjra szánt fejlesztési csomaggal előreléphetnek – minderről annak kapcsán beszélt, hogy a mezőny egyre inkább a Red Bull filozófiáját másolja, s emiatt szorosabbá válhat a mezőny:
„Nincsenek gyors előrelépések. Idén láthattunk néhány bámulatos változást az erősorrendben, amikor hirtelen feltűnt az Aston Martin vagy épp a McLaren. Úgy vélem, ez tényleg annak volt betudható, hogy megértették, hogy amit a Red Bull csinált a tervezési filozófia terén, az volt a helyes a jelenlegi leszorítóerős szabályok mellett, és mindenki ezt követi. Nekünk is érkezett egy nagy fejlesztés Szingapúrba, ami ugyanazt a filozófiát követi, szóval mindenki közelít ehhez, és ezért szerintem a következő év elképesztően szoros lesz” – idézi Bayer szavait az F1i.com portál.
„Nem gondolom, hogy ne érdemelném meg, hogy maradjak” – Zhou
https://formula.hu/parc-ferme/36487
Az utóbbi hetekben többször felröppent a pletyka, miszerint inoghat Guanyu Zhou alatt az Alfa Romeo Sauber ülése 2024-re. A másodéves kínai pilóta nem szerepel ugyan rosszul, főleg a csapattárshoz Valtteri Bottashoz képest, mégis állítólag olyanok is esélyesek az ülésre, mint a Sauber-akadémista F2-es éllovas, Theo Pourchaire, valamint az Aston Martinnál tesztpilótáskodó Felipe Drugovich, sőt nemrég Mick Schumacher nevét is bedobták a kalapba. Maga Zhou azonban állítja, hogy közel járnak a hosszabbításhoz:
„Kicsit jobban késik, mint amire számítottam” – ismerte el a Motorsport.com hasábjain. „De úgy gondolom, csak rajtam múlik az Alfa Romeóval együtt, hogy kitaláljuk az utolsó részleteket. Ha az a kérdés, hogy miért nem írunk alá, még nincs válaszom rá. De egyértelműen, beszélünk erről és egyre közelebb kerülünk. Örömmel töltök el több évet együtt a csapattal. Fényes jövő felé tart az istálló.”
Amikor arról kérdezték, hogy tényleg az anyagi háttere hiányozhat-e és ez lehet a késlekedés oka, így reagált Zhou: „Személyes szponzoraim vannak, és ugyan nem vagyok képben a pletykákkal, de nem érzem úgy, hogy hiányoznának ilyen téren az alapok. Nem olyan ez, mint az első F1-es szerződésed, ahol minden a csapaton múlik. A másodiknál kicsit jobban belemegyünk a részletekbe. Alapvetően nincs miért aggódni. Nem gondolom, hogy amit a pályán mutatok, azért ne érdemelném meg, hogy maradjak a paddockban” – vélekedett a pilóta, hozzátéve: nincs sok üres hely ezen kívül más csapatnál, de egyébként is az Alfa a prioritás számára.
fotó: DPPI
Hamilton és Russell elment játszadozni a Mercedes autóival
https://formula.hu/parc-ferme/36486
A leírás szerint játszótérre hívta Lewis Hamiltont és George Russellt a Mercedes, erről pedig közzétett egy videót is...
NASCAR: Tyler Reddick győzelmével jubilált a 23XI Racing
https://formula.hu/parc-ferme/36485
A Kansas Speedwayen folytatódott a NASCAR Cup Series rájátszása, ahol a pole-pozícióból Christopher Bell indulhatott Kyle Larson mellől. Utóbbi pilóta egy héttel korábban már kvalifikálta magát a playoff következő körébe, de ezen a versenyen is komoly esélyekkel rendelkezett a győzelemre. Larson a 268 körből 99-et az élen töltött, ám a második szakaszban sokat veszített, amikor túl sokáig maradt kint a használt abroncsokon. Az első szakaszt azonban még így is behúzta, a középső etapot viszont a 12. helyről induló Brad Keselowski nyerte, de nem ez volt az egyetlen meglepetés a futam során.
Az utolsó szakaszban a 14. helyről induló Denny Hamlin elképesztő tempót diktált, a leintéshez közeledve pedig úgy tűnt, simán megnyerheti a Hollywood Casino 400 elnevezésű viadalt, ekkor azonban jött egy sárga zászló Chris Buescher incidense miatt. Ennek köszönhetően következett a hosszabbítás, viszont még ezt megelőzően szinte mindenki kijött friss gumikért. A kivételt a 21. helyen haladó Daniel Suarez jelentette, míg Erik Jones, Kyle Busch és Joey Logano autóján csak két abroncsot cseréltek le, ami okozott némi kavarodást, ebből viszont Tyler Reddick jött ki győztesen. A 45-ös autó pilótája az utolsó kör kezdetén egy látványos manőverrel ment el Jones és Logano mellett, onnantól pedig már nem lehetett megfogni, noha Hamlin fantasztikusan hajrázott az utolsó métereken.
Sikerével Reddick éppen a 23XI Racing fennállásának századik futamán tudott diadalmaskodni, egyúttal automatikusan bejutott a legjobb 12 közé a rájátszásban. A folytatás magyar idő szerint már szeptember 17-én hajnalban következik a Bristol Motor Speedwayen.
Alonsót nem frusztrálja, inkább motiválja Verstappen F1-es dominanciája
https://formula.hu/parc-ferme/36484
Max Verstappen zsinórban tíz győzelemnél jár a Formula-1-ben, amellyel új rekordot is állított fel az Olasz Nagydíjon. A holland és a Red Bull egyeduralmának köszönhető többek között az is, hogy hiába javult fel az idei szezonra az Aston Martin, Fernando Alonsónak még mindig nem jött össze a hőn áhított 33. siker. Ám amikor arról kérdezték a spanyolt, frusztrálja-e Verstappenék diadalmenete, így felelt a RacingNews365.com hasábjain:
„Nem, motivációt jelent, hogy eljussunk arra a szintre. Néhány hétvégén vagyunk is azon a szinten, de amikor olyan teljesítményablakba kerülünk, mint Zandvoortban, Monacóban vagy Kanadában, akkor szerintem a csapat küszködik azzal, hogy kihozza a száz százalékot az autóból a tökéletes stratégiával, bokszkiállásokkal, startokkal. Én is úgy érzem, hogy összekapcsolódom az autóval, úgyhogy kihozom belőle az extra százalékokat. De úgy vélem, Max ezt gyakrabban megteszi: ezt csinálja minden hétvégén, úgyhogy nekünk is ezt kell elérnünk a jövőben.”
Milyen három fő témáról beszélgetnek az F1-esek a GPDA ülésein?
https://formula.hu/parc-ferme/36482
Jelenleg George Russell vezeti a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, a GPDA-t a Formula-1-ben. A Mercedes brit versenyzője árult el most részleteket arról, miről szóltak a legtöbbször beszélgetni, amikor a pilóták összeülnek megvitatni az F1 ügyeit:
„Először is ott van a biztonság, ami bizonyos mértékig magától értetődő: a lehető legbiztonságosabbnak akarjuk tudni a pályákat, hogy ne legyenek felesleges kockázatok. Mindig lesz valamennyi veszély: szeretnék a lehető legbiztonságosabb tenni az autókat, de sosem tudjuk kizárni az összes kockázatot.”
„Aztán ott van a pályán való szórakoztatás és az, hogy mennyire izgalmasak a versenyek: itt tényezők a gumik a kopásukkal, a formátum, a DRS pozícionálása, és így tovább. A harmadik pedig talán másoknak a legkevésbé fontos, de nekünk, versenyzőknek igenis az, és ez arról szól, milyen érzés vezetni az autókat. A leggyorsabb, a legjobb, a legújabb autókat akarjuk, a lehető legtöbb erővel, és szerintünk ez a látvány is hozzáad. De gyakran nem lehet elérni az összes témát.”
Fordulat: Marquez mégis marad a Hondánál, szándékosan hagyta elszabadulni a pletykákat?
https://formula.hu/parc-ferme/36483
A San Marinó-i Nagydíj csütörtökjén kapott lendületet az a híresztelés, miszerint Marc Marquez a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére elhagyhatja a Repsol Hondát és átigazolhat a Gresini Ducatihoz testvére, Alex Marquez mellé. Maga a nyolcszoros világbajnok sem igyekezett cáfolni a pletykákat, rendre csak azt hangsúlyozta, hogy „szerződése van 2024-re a Hondával”, ami nyilván nem feltétlenül jelenti azt a MotoGP-ben, hogy ott is fog versenyezni, ráadásul a hétvége során egyre több jel mutatott abba az irányba, hogy a spanyol tényleg válthat – annak ellenére is, hogy egyéves technikát kapna a Gresininél.
Vasárnap azonban a Marquezhez közeli forrásokkal rendelkező El Periodico lap arról számolt be, hogy értesüléseik szerint a 30 éves motoros mégis úgy döntött, hogy kitölti a szerződését és marad jövőre is a Repsolnál. A lap szerint Marquez már napokkal ezelőtt elhatározásra jutott, és tulajdonképpen szándékosan hagyta, hogy elharapódzanak a pletykák, ezzel is arra sarkallva a Hondát, hogy szintet lépjenek, hogy minden területen válasszák ki és szedjék össze a legjobb mérnököket, és hozzáállásban is váltsanak az európai gyártók mentalitására. Ezt amúgy Alberto Puig, a Repsol Honda menedzsere is jelezte Misanóban, hogy radikális változtatást fognak eszközölni minden téren.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
WRC: Rovanpera győzött az Akropolisz Ralin, növelte az előnyét
https://formula.hu/parc-ferme/36481
A korábbi esőzések miatt a megszokottnál is nehezebb körülmények között rendezték a Rali-világbajnokság görögországi fordulóját, amelyen több ijesztő jelenet is történt: egy ízben a nézők közé csapódott egy autó, máskor pedig az árokban kamerázó néző miatt kellett törölni egy szakaszt.
Az Akropolisz Rali végül a címvédő Kalle Rovanpera győzelmét hozta – idén harmadszor nyert a finn –, miután pénteken ugyan még hátrányban volt amiatt, mert elsőként kellett kezdenie a szakaszokat, de miután szombaton az addig az elsőségért csatázó Thierry Neuville-t és Sebastien Ogier-t is problémák sújtották (előbbi Hyundaijának a felfüggesztése sérült a kilencedik szakaszon, utóbbi dupla defektet szenvedett el), a Toyota klasszisa visszakerült az élre és nyert.
A csapattárs Elfyn Evans lett a második, akinek 33 pontosra hízott a hátránya az összetett tabellán Rovanperával szemben, miután utóbbi a Power Stage-t is behúzta. A dobogóra Dani Sordo állhatott még fel, míg a WRC2-ben Andreas Mikkelsen három pénteki defekt után a 12. helyről visszazárkózva húzta be a kategóriagyőzelmet.
„Lewis bocsánatkérése megmutatja, milyen ellenfél és ember”
https://formula.hu/parc-ferme/36480
Lewis Hamilton és Oscar Piastri a hetedik helyért csatázott a múlt vasárnapi F1-es Olasz Nagydíjon, amikor a futam utolsó fázisához közeledve összeütköztek: a Mercedes hétszeres világbajnoka mozdult túlságosan befelé a féktávon mclarenes ellenfele előzése közben. Andrea Stella, a wokingiak csapatfőnöke szerint szükségtelen volt a manőver, amely miatt Piastri nem szerzett pontot, s amelyért a 38 éves rivális büntetést is kapott:
„Úgy vélem, Lewis kezdett kissé frusztrálttá válni, mert szerintem valójában Lewis megelőzte volna Oscart. Ha nem ott, akkor a következő lehetőségnél. Ezért úgy gondolom, nem volt szüksége arra, hogy kockázatot vállaljon, mert nagyobb különbséggel is előzni tudott volna” – idézi Stellát a RaceFans.net portál.
Hamilton a leintés után egyből bocsánatot kért Piastriról, aminek kapcsán Toto Wolff kiemelte, hogy csak a brit képes beismerni a hibáit a Formula-1-ben. Stella is Hamilton tisztességéről beszélt: „Lewis egy fair ellenfél. A bocsánatkérése megmutatja a tulajdonságait versenyzőként és emberként egyaránt. Egyértelműen tiszteljük őt.”
„Mintha újra a rajtrácson lettem volna” – Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/36479
Mint arról mi is írtunk, Sebastian Vettel a minap csaknem egy évtized után ült ismét F1-es Red Bullba: a Nordschleifén hajtotta meg a 2011-es világbajnok RB7-esét. A négyszeres vb-első német ugyan nem tervez visszatérést, de nagyon jól érezte magát:
„Olyan érzés volt, mintha újra a rajtrácson lennék egy futam startjánál, szóval ez nagyon kellemes volt. Nyilvánvalóan nagyon más ezeknek az autóknak a hangja. A szerelők egy része ott volt akkor is, amikor azt a mega évet futottuk. Az ülés még mindig passzol hozzám, a pedálok rendben vannak, s ez így együtt rengeteg emléket hozott vissza.”
Rosberg: Dühös voltam és fájt, hogy kikaptam Lewistól
https://formula.hu/parc-ferme/36477
A 2014-es bahreini futammal példálózott az F1-es pilóták igazmondása kapcsán Nico Rosberg, aki a Lewis Hamiltonnal megvívott mercedeses csatáját hozta fel illusztrációként.
„Emlékszem magamra, hogy akkor Bahreinben, az autóból kiszállva azt mondtam, hogy húha, ez volt a legélvezetesebb idő, amit versenyautóban töltöttem, de igazából nem is lehettem volna ennél távolabb az igazságtól. Az ugyanis az volt, hogy rendkívül dühös voltam, és nagyon fájt, hogy második lettem Lewis mögött. Viszont pilótaként sokszor színészkednünk kell, nem mondhatjuk el, amit igazából gondolunk, mert az visszaütne” – jelentette ki 2016 világbajnoka.
fotó: dppi
F3 helyett rögtön az F2-be dobja fiatal tehetségét a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/36476
Joe Saward szerint kihagyja az F3-as bajnokságot és rögtön az F2-be lép fel a Mercedes 17 éves tehetsége, Andrea Kimi Antonelli. A fiatal pilóta jelenleg vezeti a Formula Regional European Championshipet, tavaly pedig a német és az olasz F4-et nyerte meg. A tervek szerint a Premánál kaphat lehetőséget 2024-ben a Formula-2-ben, a Mercedes pedig szeretné őt felépíteni Lewis Hamilton esetleges pótlásaként.
fotó: dppi
WEC-futam, MotoGP, IndyCar, WRC: a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/36475
Bőven lesz mit nézni vasárnap, már hajnaltól autó-motorsporttal foglalkozhatunk, és egészen éjjelig ez lehet a programunk: íme a menetrend!
Vasárnap (szeptember 10.)
04:00-10:00 WEC, Fuji 6 órás verseny (tv: Eurosport 1, élő)
07:52-12:15 WRC, 13-15. szakasz (RallyTV, előfizetés után élő)
09:40-09:50 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
11:00 Superbike, Superpole-futam
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:30 Supersport, 2. futam (tv: Match4 és Eurosport 2, élő)
13:45 Supersport 300, 2. futam (tv: Match4, élő)
13:50 Kamion-Eb, 3. futam
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:15 Superbike, 2. futam (tv: Match4, élő)
16:15 Kamion-Eb, 4. futam
18:00-18:30 IndyCar, Warm up
20:30 IndyCar, Futam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
21:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)
Vettel visszatér az F1-es paddockba
https://formula.hu/parc-ferme/36474
A Bild számolt be róla, hogy Sebastian Vettel a szeptember végi Japán Nagydíjon újra ott lesz a Formula-1-es paddockban. A négyszeres világbajnok először vehet részt F1-es nagydíjon a 2022 végi visszavonulása óta. Arról nincs hír, hogy bármilyen szerepet is vállalna a német, aki korábban többször is a kedvenc futamának nevezte a japánt.
Vettel jelenleg a Red Bull eseményén van Németországban, ahogy arról beszámoltunk, autóba is ült már a Nordschleifén.
Massáék azt remélik, hogy Hamilton is támogatni fogja őket a 2008-as vb-cím kapcsán
https://formula.hu/parc-ferme/36473
Ha eddig nem lett volna elég hajmeresztő Felipe Massa jogi fenyegetőzése a 2008-as vb-címmel kapcsolatban, és azt hittük, hogy jogi csapata a legutóbbi megszólalásban elérte a csúcspontot, akkor tévedtünk: Bernardo Viana, az ügyvédi csapat tagja tett még egy megmosolyogtató megjegyzést.
„Lewis Hamilton a sport egyik fontos nagykövete és mindig megvédte a sport integritását. Ő tiszteletbeli brazil állampolgár és nagyon kedvelik is a brazilok, szóval azt remélem, hogy ő is támogatni fog minket. Abszolút semmi gondunk Hamiltonnal” – mondta.
Csak hogy tisztázzuk: ha Felipe Massa ügy minden realitással szemben valahogy célt érne, azzal Hamilton vb-címét venné el – ezzel együtt várják azt a brazil képviselői, hogy a brit majd őket fogja támogatni az ügyben.
Pole-pozícióval és győzelemmel kezdte TCR-karrierjét Bucsi Attila
https://formula.hu/parc-ferme/36472
Ezen a hétvégén először állt rajthoz TCR-autóval a M1RA 16 éves versenyzője, Bucsi Attila. A fiatal tehetség pedig azonnal le is tette a névjegyét Brnóban, a TCR Eastern Europe-ban: tegnap rögtön megnyerte az első időmérő edzését és ezzel megszerezte a pole-pozíciót, ma pedig egy fordulatos futam végén az első versenyét is megnyerte.
A futam során a negyedik helyig is visszacsúszott, onnan kapaszkodott fel, majd a szlovák Mat'O Homolát megelőzve visszaállt az élre, és futamgyőzelmet ünnepelhetett a regionális TCR-bajnokságban.