DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Az IndyCar sem akart kimaradni a sokadik naptárváltoztatós hullámból

A hét elején a WTCR, néhány napja a WRX, ma pedig az F1 és a MotoGP is módosítást jelentett be a 2021-es szezonjuk menetrendjét illetően – természetesen egytől egyig a koronavírus-járvány és az azzal járó különböző, főként utazási korlátozások miatt. Nos, az IndyCar sem akart kimaradni a „jóból”: az amerikai sorozat a július közepére tervezett torontói állomást volt kénytelen lefújni, miután a kanadai városban szeptemberig meghosszabbították a tömegrendezvények tilalmát – így a futam, akárcsak az F1-es Kanadai Nagydíj, zsinórban második évben marad el a pandémia miatt.

Az IndyCar a közleménye szerint több opciót is mérlegel, hogyan pótolják a kieső torontói futamot: a The-Race.com szaklap szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy az egyik már meglévő helyszínén egy helyett két versenyt fognak rendezni.

indycar-toronto-1

Fotó: Chris Owens/IndyCar Media

Amikor Raikkönen úgy volt a monacói futammal, hogy hagyjuk azt a fenébe

Az F1 előszedett egy videót Kimi Raikkönen híres jachtozásáról:

LMP2-es Porschét próbált ki a 84 éves Roger Penske

Az IndyCar nagyfőnöke, aki 1964-ben versenyzett utoljára, a nyolcvanon túl újra versenyautóba ült: a 2008-as LMP2-es Porsche RS Spydert hajtotta meg, azt a versenygépet, amely a maga idejében a Team Penske kezei között nagy sikereket ért el.

Penske ezzel a gyakorlással a Goodwoodi Sebességfesztiválra készült, amelyen több autót pályára visz majd, köztük az RS Spydert. Nem véletlen az sem, hogy épp egy Porschét próbált ki: a német gyártó az LMDh kategóriában éleszti újjá kapcsolatát a Penske csapattal. 

MotoGP: Idén sem lesz futam a Kymi Ringen, Spielberg ismét duplázik

Amikor már azt hittük, hogy legalább az európai szezon biztonságban van a MotoGP-ben, a FIM és a Dorna pénteken bejelentette, hogy a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos utazási korlátozások miatt törlik a július 11-re tervezett Finn Nagydíjat. Az ország hosszú idő után tért volna vissza a gyorsaságimotoros-vb versenynaptárába, ráadásul egy vadonatúj, még homologizáció előtt álló pályán, a Kymi Ringen. Viszont szerződést hosszabbítottak a helyszínnel, így 2022-től 2026-ig a menetrend része lesz.

A szezon állomásainak száma azonban nem csökken, ugyanis – ahogy az az F1 délutáni bejelentésében is várható – a Red Bull Ring 2020-hoz hasonlóan duplázni fog: az augusztus 15-i Osztrák Nagydíj előtt egy héttel, augusztus 8-án Spielberg a Stájer Nagydíjnak fog otthont adni. A tervek szerint a két osztrák fordulón limitált számban ugyan, de nézők is lehetnek majd.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-spielberg-dppi-1

Rapszám született a hétvégi Ózd-Eger Raliról

Felvezetésnek nem rossz - kezdődik a hazai ralibajnokság élvonalának második versenye!

Négyszer is győzött a Red Bull Monacóban, de Vettellel csak egyszer

Monte-Carlói sikereit elevenítette fel Instagramon a Red Bull. Négy alkalommal ünnepelt győzelmet az istálló pilótája: 2010-ben és 2012-ben Mark Webber, 2011-ben Sebastian Vettel, 2018-ban pedig Daniel Ricciardo. Vajon idén Max Verstappen is felkerül erre a listára?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

9:00-kor kezdődik a pénteki program, MotoGP és Indycar a tv-ben

Mutatjuk a pénteki programot, amelynek minden szegmensét élőben közvetíti az Aréna4!

Péntek (május 14.)

09:00-09:40 Moto3, 1. szabadedzés

09:55-10:40 MotoGP, 1. szabadedzés

10:55-11:35 Moto2, 1. szabadedzés

13:15-13:55 Moto3, 2. szabadedzés

14:10-14:55 MotoGP, 2. szabadedzés

15:10-15:50 Moto2, 2. szabadedzés

22:30-23:45 IndyCar, időmérő (Aréna4)

mot

fotó: dppi

Magyar dobogó Svédországban: A világbajnokot is megszorongatta Szabó Krisztián

A zsúfolt hétvége miatt a RallyX Nordic bajnokság egy komplett fordulóját lezavarták a csütörtöki napon. A kétszeres ralikrossz Európa-bajnok Szabó Krisztián harmadik lett a döntőben, de akár egy ennél jobb eredmény is a pakliban volt számára.

A három kvalifikációs futamon ugyanis a Svédországba vendégszereplőként érkező Szabó volt a mindhárom menetet megnyerő Johan Kristoffersson legközelebbi üldözője, a GRX magyar versenyzője két második és egy negyedik helyezéssel második lett a köztes eredménylistán, csapattársát, a vb-menő Niclas Grönholmot is megelőzve.

A pole-pozícióból megkezdett második elődöntő azonban nem alakult tökéletesen Szabó számára, hiába vezette a futam többségét a Hyundaijal, késői jokerével helyezést veszített Sondre Evjennel szemben, Enzo Ide-del pedig összekoccantak. Az első helyett így a második helyen jutott tovább a döntőbe, ami a harmadik rajtkockát jelentette számára. Közben az első elődöntőben is zajlottak az események, a háromszoros világbajnok Kristoffersson defektet kapott, így nem jutott tovább, Anton Marklund nyert Grönholm előtt.

A döntő első sorából Evjen és Marklund kezdett, első körben teljesített jokerével azonban Grönholm aratta le a babérokat. A pályán a második helyezett Evjen vezette célba Marklund, Szabó és a Dániában döntőt nyerő Fraser McConnell vonatát, de a norvégot három másodperccel megbüntették, visszaesett az ötödik helyre, és mindenki nyert így pozíciót. A negyedikként befutó Szabó Krisztiánt így harmadikként értékelték, dobogóra állhatott bemutatkozásán a kategóriában!

Kő-papír-ollóban is összecsapott Hamilton és Bottas – sejthető, hogy ki nyert

Igazán nem akarunk mi gonoszkodni Valtteri Bottasszal, megteszik helyettünk a Twitter-videó alatti kommentelők:

Kilenc éve ezen a napon: Maldonado futamot nyer Barcelonában

A 2010-es évek alighanem legmeglepőbb futamgyőztese volt Pastor Maldonado, aki 2012-ben éppen ezen a napon, május 13-án nyerte meg a Spanyol Nagydíjat. A venezuelai Lewis Hamilton időmérőről való kizárása révén indulhatott a pole-ból, s bár a start után elveszítette a vezetést Fernando Alonsóval szemben, a bokszkiállások során visszaszerezte azt, s végül a Williams máig utolsó diadalát jegyezte – amely után tűz ütött ki a patinás istálló garázsában. Az alábbiakban rövid visszatekintő az emlékezetes barcelonai futamra (a YouTube-ra átkattintva indul a videó!):

Élete legrosszabb napja: összetörte BMW-jét Bereznay Dániel, a kár többmillió forint

Egy hungaroringi pályanapon esett be a fékpedál, amelynek baleset lett a vége - Bereznay Dániel maga számolt be az esetről.

Tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? - videó

Az utóbbi napok fő ügyét egy videón is "ellenőrizhetjük" - tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? A Mercedesszel is összehasonlíthatjuk:

Teniszezéssel hajt első WTCR-es futamgyőzelmére Tassi Attila

Tassi Attila idén is a Münnich Motorsport egyik Hondáját fogja vezetni a Túraautó-világkupában. Tavaly két dobogós helyezést szerezve az összetettben a legjobb magyarként végzett, idén pedig tenne még egy lépést előre – a céljairól a WTCR hivatalos honlapja által készített interjúban beszélt a fiatal versenyző:

„Még mindig a tanuló fázisban vagyok, de nyilván ez már a harmadik teljes szezonom lesz a WTCR-ben. Az első év teljes mértékben tanuló idény volt, tavaly már szereztem két dobogót egy igen rövid évad során. Idén egyértelműen a futamgyőzelem a célom, hiszen az a következő lépcsőfok. Ezen kívül konstansnak kell lennem minden hétvégén, és még mindig sokat tanulok. Idén a célom, hogy versenyt nyerjek.”

Tassi azt is elárulta, hogy egy új elemet is beépített az edzésprogramjába a télen: „December óta a hét minden napján két órát teniszezem, aztán lemegyek az edzőterembe, hogy formában tartsam magam és izmokat építsek” – magyarázta, a tenisz előnyei kapcsán hozzátéve: „Ki tudod kapcsolni az agyad és csak játszani: ez nagyon jó, és kedves embereket lehet megismerni közben.”

tassi-1

Újra kieséses lesz az Indy 500 időmérője - 35 autó a nevezési listán

Az IndyCar közzétette a május 30-án zajló 105. Indianapolis 500 nevezési listáját: a mezőny állandó tagjain túl annyian érkeznek még a versenyre, hogy az összlétszám túllépi a maximálisan engedélyezett 33 indulót. Mivel 35-en kísérlik meg a kvalifikációt jövő hétvégén, így ez azt jelenti, hogy a két leglassabb versenyző lemarad a legendás futamról. A nevezők között ismét van női pilóta Simona de Silvestro személyében, visszatér Juan Pablo Montoya is, nem lesz azonban ott Romain Grosjean, aki mellőzi az oválpályás versenyeket - helyét tavalyi F1-es helyettese, Pietro Fittipaldi veszi át.

A mezőny megoszlása az IndyCar oldala által választott szempontok szerint: 

Korábbi Indy 500-győztesek (9): Helio Castroneves, Scott Dixon, Ryan Hunter-Reay, Tony Kanaan, Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud, Will Power, Alexander Rossi, Takuma Sato

Újoncok (3): RC Enerson, Pietro Fittipaldi, Scott McLaughlin

Amerikai versenyzők (13): Marco Andretti, Ed Carpenter, Conor Daly, RC Enerson, Santino Ferrucci, Colton Herta, Ryan Hunter-Reay, Sage Karam, Charlie Kimball, JR Hildebrand, Josef Newgarden, Graham Rahal, Alexander Rossi

Külföldi versenyzők (22): Sebastien Bourdais, Helio Castroneves, Max Chilton, Simona De Silvestro, Scott Dixon, Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Jack Harvey, James Hinchcliffe, Ed Jones, Tony Kanaan, Dalton Kellett, Scott McLaughlin, Juan Pablo Montoya, Pato O’Ward, Simon Pagenaud, Alex Palou, Will Power, Felix Rosenqvist, Takuma Sato, Rinus VeeKay, Stefan Wilson

Motorok (35): Chevrolet 18, Honda 17

E1NnZKGXEAEt5PX

 

„Carlos, gyere a bokszba” - mondja mérnöke Ricciardónak

Amikor egy versenyző csapatot vált, mindkét oldalnak időbe telik, amíg levetkőzi a megszokásokat. A versenyzőt például eleinte érdemes emlékeztetni, hogy bokszkiálláskor ne korábbi csapata garázsa elé parkoljon be, ugyanakkor a nagy hajtásba a mérnök is hajlamos az előző években berögzült néven szólítani új munkatársát. Ezt hallhattuk a rádióban a Spanyol Nagydíj hétvégéjén Tom Stallardtól, aki Carlos Sainz után most Daniel Ricciardóval dolgozik.

Nem csak Hamilton és Verstappen van idén csúcsformában

A Formula Podcast Spanyol Nagydíjat követő adásában a stáb arról is beszélt, hogy ugyan minden a Hamilton-Verstappen párosról szól, de nem csak ők vannak csúcsformában 2021-ben, hanem bizony egy monacói Ferrari-pilóta is. A vonatkozó részt 28:33-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Verstappen vb-pontjai nem tükrözik az élen töltött köreinek számát

Érdekes statisztikával állt elő a Racefans négy versennyel az F1-es szezonkezdetet követően. A szaklap azt számolta ki, az eddig teljesített futamokon melyik pilóta hány kört töltött az élen, és ezek százalékosan hogyan viszonyulnak egymáshoz. Ebben a mutatóban Max Verstappen messze a többiek fölött áll 57%-kal, miközben a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton alulról súrolja a 30%-ot. A toplistára a két pilóta csapattársa, Valtteri Bottas és Sergio Perez fért még fel. A pontversenyben épp fordított a két legjobb versenyző sorrendje, ugyanis Hamilton 14 ponttal vezet a 80 egységgel rendelkező Verstappen előtt.

ver-ham-20211

A futamgyőztestől a japán méregzsákig

A Formula Podcast Spanyol Nagydíjat követő adásában a stáb szokás szerint értékelte a pilóták hétvégi teljesítményét: ezúttal 10 és 3,5 pontig terjedt a skála. A vonatkozó részt 1:08:40-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A foci-Eb miatt nem tud időpontot cserélni Isztambullal Baku

Mi is beszámoltunk róla, hogy bár még csak néhány hete jelentette be a Formula-1, hogy a Török Nagydíj ugrik be a kéthetes karantén miatt ellehetetlenülő montreali forduló helyére, máris veszélybe került az isztambuli verseny is, mivel az Egyesült Királyság vörös zónába sorolta Törökországot, azaz az onnan érkezők tíznapos hotelkaranténra vannak kötelezve. Márpedig az F1-es csapatok közül hétnek is brit székhelye van, ez pedig gyakorlatilag lehetetlenné tenné számukra a hazautazást, azt pedig többek között Günther Steiner Haas-csapatfőnök is sérelmezte, ha a francia-osztrák duplát követő időszakig nem térhetnének haza a csapattagok.

Állítólag számos forgatókönyv merült fel megoldásként, ezek közül az egyik volt, hogy a Török GP és az előtte lévő hétvégére tervezett Azerbajdzsáni Nagydíj időpontot cserélne, így a csapattagok elegendő időt töltenének Törökországon kívül az isztambuli futam után, hogy ne kelljen karanténba vonulniuk. Az azeri szervezők azonban ma megerősítették, hogy ez a lehetőség nem játszik, mivel június 12-én már labdarúgó-Európa-bajnoki mérkőzést játszanak Bakuban.

„Voltak egyeztetések, de eléggé fix a mi időpontunk” – nyilatkozta Arif Rahimov, a bakui pálya főnöke a Motorsport.com hasábjain. „Voltaképpen a többi esemény közé volt beszorítva, hiszen a foci-Eb-t megrendezik. Az első mérkőzést június 12-én rendezik, ami a verseny utáni szombat. Szóval nem sok mindent tudtunk tenni, nem voltunk túl rugalmasak idén. Ha más évben lennénk, ahol ez az egyetlen nagy nemzetközi esemény Bakuban, akkor ez is opció lehetett volna, de így nem.”

Viszont Baku szempontjából jó hír, hogy a RaceFans.net beszámolója szerint egy szerződéshosszabbításnak köszönhetően 2024-ig az F1-es versenynaptár része marad az Azerbajdzsáni Nagydíj.

baku-f1-start-1

Már a harmadik versenynaptárát adta ki a WRX: Még később kezdődik a szezon

Szerdán módosított szezonmenetrendet adott ki a Rallycross Promoter: ez már a harmadik naptárverzió a 2021-es évre. Abban bízva, hogy a javuló európai járványhelyzetben a lehető legtöbb helyszínre nézők látogathassanak ki, további hat héttel elhalasztották a szezonkezdetet, július 23-24-re.

Három ponton módosult a versenynaptár: az eredetileg harmadik fordulóval, Barcelonával kezdődik a szezon július 23-24-én. A spanyolt hétvége előtt kapott volna helyet Hell és Höljes. A norvég hétvége a helyi járványhelyzetre hivatkozva elmarad, a svéd versenyt viszont megtartják, új időpontban, augusztus 20-22-én, a Nürburgring és Lohéac közé beékelve.

A harmadik változás a Norvégia helyére beugró Portugália: a versenynaptár így továbbra is hét állomásból áll (nyolc fordulóval), Montalegre a szezonzáró helyre, október 23-24-re került be. Változatlan maradt a duplafordulós német, a francia, a továbbra is szerződés véglegesítésére váró lett, valamint a belga hétvége a naptárban.