DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap

Hülkenberg nyomatékosította: nem szereti a dán golyókat

Mindezt persze még mindig arra reagálva, hogy Kevin Magnussen a sajátjainak megízlelésére kérte őt a Magyar Nagydíjon látott csörtéjük után. Bár a páros komolyan dühös volt egymásra vasárnap, Hülkenberg most már próbálja elviccelni az esetet, és még egy valószerűtlen cinkostársat is talált ehhez magának Magnussen főnöke személyében. A Renault pilótája és Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a reptéren találkoztak, ahol közösen üzentek Magnussennek: nem szeretik a golyókat, különösen akkor nem, ha azok dánok!

20476627_1553029508088662_3723250687125739842_n

Esős kvalifikáció várhat a mezőnyre a Hungaroringen

Noha Magyarországon jelenleg igazi nyári hőség uralkodik, a Magyar Nagydíj hétvégéjén még zivatarok sem elképzelhetetlenek. A tavalyi drámai esős futam után ezúttal az időmérő edzés napján érkezhet meg az égi áldás, amire elég jó esély mutatkozik az időjárás előrejelzések alapján. A meteorológusok szerint pénteken csak néhány felhő zavarhatja meg a napsütést, és 34 fok körüli hőmérséklet várható, ám már a szabadedzések utáni éjszaka is lehet némi csapadék, másnap pedig a 29 fokos meleg ellenére 80%, hogy komolyabb eső nehezítheti meg a pilóták dolgát a Weather.com szerint. Vasárnap már inkább a péntekihez hasonló körülmények várhatók, mindössze a délelőtti órákban lehet számolni némi csapadékkal, amire mindössze 40%-ot adnak.

Megkérdezték Leclerc-től, hogy felelősnek érzi-e magát Vettel visszavonulásáért

A mezőny többi tagjához hasonlóan Charles Leclerc-t is megkérdezték csütörtökön a Hungaroringen arról, hogy mit szól Sebastian Vettel visszavonulásához, a monacói viszont némileg váratlanul kapott egy olyan kérdést is, hogy felelősnek érzi-e magát korábbi csapattársa távozásában.

„Nem, ne már” – felelte a poén értő Leclerc nevetve a Formula.hu tudósítója előtt. „Csak most érkeztem meg, ettől még letörtebbnek érzem magam... Nem, nem, nem érzem magam felelősnek ezért, én csak a legjobb tudásom szerint akartam végezni a munkámat, ennyi.” A monacói szerint hiányozni fog neki a bokszutcából Vettel, számára ez szomorú, de biztos benne, hogy Vettelnek jobb lesz majd és talál olyan dolgokat, amelyek boldoggá teszik.

lecl_2

fotó: dppi

A Red Bull egy kedves üzenettel búcsúzik Sebastian Vetteltől

A Magyar Nagydíjat megelőző csütörtökön bombaként robbant a hír, miszerint a németek négyszeres világbajnoka visszavonul. Sebastian Vettel egykoron a Red Bull neveltje volt, kezdeti sikereit pedig az energiaitalosok csapataival aratta.  Első futamgyőzelmét a Toro Rosso színeiben, 2009-től kezdve pedig az osztrák istállót erősítve rengeteg értékes trófeát szerzett. 38 alkalommal intette le így elsőként a kockás zászló, 2010 és 2013 között pedig zsinórban négyszer lett világbajnok. A szép emlékeket felidézve a Red Bull Twitter oldalán egy korábbi fotóval búcsúztatja Vettelt, valamint az alábbi üzenettel: „Köszönjük Seb! Köszönet a nagyszerű időkért, és a négy világbajnoki címért” – állt a posztban.

Középről válogatott a Pirelli a Magyar Nagydíjra

Hasonlóan a Francia Nagydíjhoz, a Pirelli ismét szélsőségektől mentesen választott az elérhető gumiabroncsok közül. A C2, C3 és C4 keverékeket hozza fehér, sárga és piros jelöléssel. A gyártó idén is forró hétvégére számít, de figyelmeztet arra, hogy többször is előfordult a közelmúltban felhőszakadás a hétvégéken, amik jelentősen megkavarták az erőviszonyokat és a stratégiákat. Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója nyilatkozott a gyártó hivatalos oldalán:

„Sokáig csak úgy gondoltunk a Hungaroringre, hogy az egy szűk pálya, ahol nehéz előzni, amiért gyakran vonatozás alakult ki. Arra számítunk, hogy az új generációs autókkal és versenygumikkal a versenyzők sokkal közelebb tudnak kerülni egymáshoz. Hasonlóan az idei már lefutott versenyekhez itt is nagyszerű futamot várunk sok előzéssel. Forró futamra szoktunk számítani Magyarországon, de az utóbbi két évben mindig volt eső, tehát nem szabad elhamarkodottan kijelenteni semmit. Láttunk már meglepetéseket itt, az időjárási előrejelzések alapján idén is bekövetkezhet valami.”

 

Az Indy Lights lehet a következő állomás Jamie Chadwick számára

Könnyen lehet, hogy a jövőben az IndyCar utánpótlás sorozatában kell majd keresnünk a W Series kétszeres bajnokát. Jamie Chadwick egyelőre verhetetlennek bizonyul a hölgyeknek kiírt sorozatban, és továbbra is a Williams versenyzői akadémiáját erősíti, de a 24 éves tehetség természetesen szeretne továbblépni, lehetőségei között pedig potenciálisan az Egyesült Államokban található széria is ott van. „A célom mindig az, hogy tovább fejlődjek. Tényleg feljebb akarok lépni, és tudom, hogy ehhez idén még teljesítenem kell, de fél szemmel a jövőmre is figyelek. Bármelyik nevelőkategória szóba jöhet, tehát az F3, vagy az F2, de tulajdonképpen az amerikai lehetőségek is érdekelnek. Esetleg az Indy Lightsban is lehetőségek nyílhatnak. Minden opciót megvizsgálok. Budapest után egy szép nagy szünet következik, szóval szerintem lesz egy kis időnk, hogy megértsük, mik a lehetőségeim valójában” – mondta Chadwick a Formula Scoutnak.

Rendhagyó csoportkép: 235 versenyző a fotón

Az ikonikus Spa-Francorchamps-i pálya egyik legfontosabb versenye következik hétvégén, a 24 órás futam, melyet megelőzően csoportkép készült a La Source kanyarban: nem kevesebb, mint 235 indulót állítottak egymás mellé, a képet pedig a magasból lőtték, hogy a hatodik sorban levők is látszódjanak. Az egynapos futam szombaton 16:45-kor rajtol.

Bezárult a kör: Sebastian Vettel regisztrált az Instagramra

Mostantól már minden Formula-1-es pilóta jelen van a közösségi médiában. A reggeli órákban az autósport rajongói sorra osztották meg a hírt: megjelent az Instagramon a sebastianvettel elnevezésű fiók, amely bár egyelőre egyetlen fotót sem posztolt, a név melletti kék pipa jelzi, hogy hitelesített felhasználóról, azaz magáról Sebastian Vettelről van szó.

Annak ellenére, hogy Vettel egyetlen bejegyzést sem tett még közzé, már közel 300 ezer követővel rendelkezik (ő maga senkit sem követ). Profilképe a rajtszámra utaló V5 logó, bemutatkozása pedig a következő: „Négyszeres F1-es világbajnok. MINDIG VAN VERSENY, MELYET MEG LEHET NYERNI.” A fiók itt érhető el, alább egy fotó a pillanatnyi állapotáról.

Vettel korábbi csapattársa, Kimi Raikkönen is sokáig elhatárolódott a közösségi médiától, a finn végül 2017 utolsó napjaiban csatlakozott az Instagramhoz, az akkori mezőny utolsó előtti tagjaként. Vettel kollégájához képest csaknem öt évvel tovább tartotta magát. Minden más versenyző számára magától értetődő, hogy PR-arculatuk részeként rendelkeznek fiókkal a különböző közösségi oldalakon.

Elektromos motorcsónakcsapatot indít Sergio Perez

A Motorsport.com beszámolója szerint a Formula-1 mexikóija lesz a tulajdonosa annak a csapatnak, amely a versenyző hazáját képviselve Team Mexico néven szerepel majd a 2023-ban induló UIM E1 világbajnokságon.

Az elektromos motorcsónakok szériája az egységes RaceBird szárnyashajókkal zajlik majd, a tervek szerint 12 csapat és versenyző részvételével. A szériát ugyanaz az Alejandro Agag alapította, aki a Formula-E-t és Extreme-E-t is, egy korábbi Formula-1-es mérnökkel, Rodi Bassóval együtt. Utóbbi a Ferrarinál dolgozott Rubens Barrichello versenymérnökeként, majd a Red Bull és McLaren alkalmazott technológiai részlegén ténykedett. További összefonódás, hogy Perez 2010-ben a GP2-ben Agag csapata, a Barwa Addax tagjaként lett második.

Videó: Alonso és Ocon megautóztatták egymást

A múlt hétvégi Francia Nagydíjon Fernando Alonso és Esteban Ocon egy Alpine sportautóval hozták a szívbajt egymásra, de legalább láthatóan jó volt a hangulat. Eközben kérdéseket tettek fel egymásnak. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Újabb toplista élén Verstappen

Senki sem teljesített eddig ugyanis több versenyt a Formula-1-ben a Red Bull színeiben, mint a holland, aki Mark Webbert előzte a vonatkozó ranglistán a Francia Nagydíjon.

A Ganassi beperli Palout a McLaren-szerződés miatt

Az év egyik autósportos botránya van kibontakozóban a tengerentúlon: az IndyCar 2021-es bajnokát, Alex Palout július 12-én egy napon belül jelentette be jövő évi versenyzőjeként jelenlegi munkaadója, a Ganassi, valamint a McLaren is. A Ganassi elmondása szerint a kétéves normál időtartamú szerződésben szereplő egyéves opciót érvényesítette 2023-ra, Palou azonban állította, ő a formációval közölte, távozni fog tőlük, azaz a McLaren versenyzője lesz jövőre.

A Ganassi saját versenyzőjének tekinti a spanyolt, ezért jogi útra lépnek. „Alex Palou szerződés alatt áll a Chip Ganassi Racinggel a 2023-as szezon végéig. Csapatunk megbecsült tagja, akit továbbra is támogatni fogunk győzelmek, pódiumok és IndyCar bajnoki címek elérésében. Annak eredményeként, hogy egy rivális versenycsapat helytelenül megpróbálta szerződtetni, meglevő szerződésünk egyértelmű feltételei ellenére, jogi folyamatot indítunk meg a szerződésben foglaltak értelmében” – áll a csapat által kiadott közleményben.

A Ganassi tehát nem a McLaren ellen lépett jogi útra, hanem Palout perelte szerződésszegését. A bajnokság jelenlegi harmadik helyezettjének Marion megye bírósága idézést küldött, 20 napon belül kötelezték vallomástételre.

Videó: Ez történt tavaly a Hungaroringen

A tavalyi Magyar Nagydíj meglehetősen emlékezetesre sikerült. A rajtnál két olyan ütközés is történt, amelyből tömegbaleset lett, Hamilton egyedül állt fel a rajtrácsra, Esteban Ocon megnyerte a futamot, az Aston Martinnal a győzelemre pályázó Sebastian Vettelt pedig később kizárták. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ferrari-katasztrófa a MiniDrivers értelmezésében

Megérkezett a Francia Nagydíj összefoglalója a MiniDriverstől.

 

Norris nem iszik vezetés közben, mert visszahányná a vizet

Különösen a forróságban rendezett Formula-1-es futamokon bír komoly jelentőséggel, hogy a pilóták rengeteg folyadékot veszítenek a futamok közben. Ezért fontos, hogy igyanak az autóban is – ennek ellenére Lewis Hamilton szerint például a Francia Nagydíjon sem volt vészes számára, hogy nem működött az itatórendszere. Guanyu Zhou nemrég pedig elmondta, hogy ő például csak a melegebb helyszíneken iszik futam közben, Lando Norris most viszont elárulta, hogy egyáltalán nem él ezzel a lehetőséggel – mégpedig azért, mert rosszul van tőle:

„Még mindig nem használok vizet az autóban, rosszul vagyok tőle. Ezért nem is tudom használni. Egyszerűen nem tudok túl sok folyadékot bevinni, amikor vezetek, mert visszahányom. Ezért kerülöm el inkább” – idézi a McLaren versenyzőjét a PlanetF1.com szakoldal.

norris-dppi-francia-1

fotó: DPPI

Leclerc balesete, Magnussen rajtja, Perez vs. Russell – a legjobb francia onboard felvételek

A Formula-1 YouTube-csatornája ezúttal is készített egy válogatást az előző versenyhétvége legjobb fedélzeti kamerás felvételeiből, amelyben a fentieken kívül láthatjuk többek között az Aston Martin házi csatáját a befutónál, Guanyu Zhou és Mick Schumacher ütközését vagy épp Carlos Sainz Sergio Perez elleni előzését. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-francia-video-1

Bottas az út széléről segíti párját a női Touron – videó

Már írtunk róla, hogy Valtteri Bottas kerékpáros barátnője, Tiffany Cromwell az első alkalommal kiírt női Tour de France-on szerepel a napokban. A finn F1-es pilóta Instagramjára feltöltött videó tanúsága szerint az Alfa Romeo versenyzője a Francia Nagydíj után is az országban maradt, s nem is csak a tv-képernyők elöl szorít párjának, hanem az út szélén állva ő adott neki frissítőt a verseny közben:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Ismét itt a Ferrari animációs összefoglalója

Az idei év kezdete óta mókás, és színes videókban is megmutatják a maranellóiak, hogy mi történt versenyzőikkel a legutóbbi futamon. Ez a Francia Nagydíj után sem maradt el, ahol volt miről beszámolniuk, miután Charles Leclerc az élről dobta el az autót, Carlos Sainz pedig fantasztikus tempóval jött fel a mezőny végéről.

A BMW visszatér a Le Mans-i 24 órásra

A német márka hivatalosan is megerősítette, hogy visszatérnek a legendás viadalra, és a WEC Hypercar kategóriájában is jelen lesznek 2024-től kezdve. A BMW már megkezdte az autó tesztprogramját, kezdésnek pedig a következő évben az IMSA WeatherTech SportsCar Championship csúcskategóriájában fog rajthoz állni. „Az LMDh projekt nagyon szoros ütemterve miatt a terv mindig is az volt, hogy az első, 2023-as szezonban egy alkalmazási területre koncentrálunk, az IMSA sorozat pedig tökéletesen alkalmas erre. Középtávú célunk nyilvánvalóan az volt, hogy a BMW M Hybrid V8-assal két fronton is versenyezzünk, így a WEC és a Le Mans-i 24 órás versenyek által biztosított fő platformot is kihasználjuk. Most elszántan dolgozunk ennek érdekében, az észak-amerikai programunkkal egy időben” – mondta el a közleményben Andreas Roos, a BMW motorsportfőnöke.

Danyiil Kvjat a hétvégén debütálhat a NASCAR Cup Seriesben

A Team Hezeberg színeiben versenyezhet a NASCAR királykategóriájában a korábbi F1-es pilóta. Danyiil Kvjat három épített pályás versenyen indulhat az idén, először a hétvégén Indianapolisban, majd augusztus 21-én a Watkins Glen International, valamint október 9-én a Charlotte Roval pályán. Az orosz versenyző már alig várja a bemutatkozást, melyet a 26-os rajszámmal tehet meg. „Nagyon boldog vagyok, hogy Indianapolisban debütálhatok a NASCAR Cup Series-ben. Mindig is szenvedélyesen szerettem volna az Egyesült Államok motorsportjának csúcsán versenyezni. Alig várom, hogy sikeres legyek a motorsportnak ebben a formájában, és remélem, hogy a jövőben győzelmekért küzdhetek. Nem tudom eléggé megköszönni a NASCAR-nak, Josh Reaume-nak, Toine Hezemansnak, Ernst Bergnek és mindenkinek a Team Hezebergnél ezt a lehetőséget” – nyilatkozta Kvjat.

Ezzel a körrel gyűjtötte be a bónuszpontot Sainz a Paul Ricard-on – videó

Idén másodszor lett Carlos Sainzé a futamon futott leggyorsabb kör és az ezzel járó extra pont (korábban még Montrealban mondhatta ezt el magáról): a Ferrari spanyolja a Francia Nagydíj 51. körében, a sokak által megkérdőjelezett, de a pilóta és a csapat által is megvédett stratégiai döntés értelmében nem sokkal előtte felszerelt lágy abroncsokon érte el az 1:35,781-es eredményt – amellyel amúgy nem kevesebb, mint 1,7 másodpercet adott a második legjobb köridőt jegyző Max Verstappennek. Íme, onboard felvételen Sainz ominózus köre: