DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

Amikor két világbajnok azon verseng, kié a szerényebb csapat

Vannak gyári csapatok a legfiatalabb vb-szériában, vagy nincsenek? Erről kérdeztük a ralikrossz eddigi két világbajnokát, Mattias Ekströmöt (2016) és Petter Solberget (2014, 2015) a barcelonai évadnyitón – nem lettünk okosabbak, de azt megfigyelhettük, hogyan szúr oda finoman egymásnak a szakág két mestere.

Ekström így válaszolt: „A miénk nem igazán nevezhető gyárinak, sőt egyáltalán nem az. Még mindig az EKS a csapat, ahogy eddig is, az Auditól még öt emberünk sincsen. Ez változatlanul a mi csapatunk, ők csak segítő kezet nyújtanak. Azt hiszem, a Peugeot valódi gyári csapat, és a Ford is komoly támogatást ad. A VW szintén gyári csapat, mindent ők készítenek elő, Petter csak a sátrat állítja fel.”

Solberg azonban máshogyan látja, ki mekkora támogatásban részesül: „A csapat pontosan ugyanaz, mint a tavalyi évben, minden egyes embere. Plusz néhányan érkeztek a Volkswagentől, de a struktúra változatlan. Itt nincsenek gyári csapatok, csak támogatottak. A Peugeot-nak és Audinak is három autós az istállója, amiből az derül ki, hogy övék a legnagyobb büdzsé. Mi sosem engedhetnénk meg magunknak három versenyzős csapatot. Azt hiszem, Ekströmék támogatása a legnagyobb.”

 

Argentína újra bejelentkezhet az F1-es nagydíjrendezésért

Franco Colapinto williamses szezonközi debütálása révén bő két évtized után ismét van Formula-1-es versenyzőjük az argentinoknak, s a hírek szerint ennek köszönhetően hirtelen nagyon megugrott a száguldó cirkusz népszerűsége a dél-amerikai országban – olyannyira, hogy még az is felmerült, hogy újra vendégül lássák a sportot! A legutóbbi Argentin Nagydíjat 1998-ban rendezték az F1-ben a Buenos Aires-i Autódromo Oscar y Juan Gálvez versenypályán. Bár a 2010-es évek elején felmerült, hogy az ország újra bekerülne az F1-es naptárba, szerződéskötésig nem jutottak Bernie Ecclestone-bal.

Most azonban Daniel Scioli, Argentína turisztikai, környezetvédelmi és sportminisztere a La Agencia de Viajes ügynökségnek nyilatkozva arról beszélt, hogy egyeztetett Javier Milei elnökkel és Karina Milei elnökségi főtitkárral, hogy mindent megtegyenek azért, hogy visszavigyék a dél-amerikai államba az F1-et. Scioli a hírek szerint ellátogat majd november elején a szomszédos Brazíliában sorra kerülő Sao Pauló-i Nagydíjra, hogy ott kezdjék meg minderről a tárgyalásokat.

f1-colapinto-argentina

A RacingNews365.com megjegyzi: az említett Buenos Aires-i pálya eléggé leromlott állapotban van, és ahhoz is nagyságrendileg 20 millió dolláros beruházás kellene, hogy az FIA Grade 2-es besorolást adjon neki – miközben az F1-es futamrendezéshez Grade 1-es szint kell. Argentína másik pályája, a MotoGP-ből ismert Termas de Rio Hondo ugyancsak Grade 2-es besorolású jelenleg. S ha már szóba került a MotoGP: érdekesség, hogy épp a Milei-kormány megszorításai miatt fújták le az idei argentin viadalt (amely azonban a jövő évi naptárba újra bekerült).

Az ügy kapcsán egyébként utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is jelezte a Formula Podcast szingapúri futamértékelő adásában (amelyet lentebb lehet meghallgatni), hogy a versenyen találkozott az Argentin Nagydíj korábbi promóterével, aki nem csinált titkot abból, hogy valóban szeretnék feltámasztani a futamot Colapinto szereplése kapcsán:

„Ha Whiting lett volna Masi helyén, Lewis nyolcszoros világbajnok lenne” – Steiner

Nemrég készült el Günther Steiner második könyve, amely az Unfiltered (szabad fordításban: „Szűrő nélkül”) címet viseli. A Haas volt F1-es csapatvezetője ebben többek között az FIA-val kapcsolatban is megfogalmaz kritikát: mint írja, Charlie Whiting versenyigazgató 2019 eleji halála után a Nemzetközi Automobil Szövetség már nem hibáztatható a melléfogásaikért és elvesztette az alázatosságát.

Steiner konkrétan felemlegeti a botrányos végjátékot hozó 2021-es Abu Dhabi Nagydíjat is, ahol Whiting utóda, Michael Masi nem a szabálykönyvben előírtaknak megfelelően indította újra a futamot az utolsó körre, így a frissebb lágy gumikon lévő Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, és ezzel megnyerte a világbajnokságot.

„Bárhova is húz ebben az ügyben a szívünk – és igen, egyetértek, fantasztikus szórakozás volt –, szabályozási szempontból biblikus méretű szarság volt az egész, és függetlenül attól, milyen döntést hozott volna Charlie Whiting Michael Masi helyében, sokkal kevésbé lett volna vitatott és kínos” – írja Steiner, majd hozzáteszi: „Ó, b*ssza meg, hát mind tudjuk, mit csinált volna Charlie. Ha ő lett volna a kormánynál, Lewis nyolcszoros világbajnok lenne.”

f1-verstappen-hamilton-2021

Perez reagált a visszavonulásáról szóló pletykákra

Egyes sajtóértesülések szerint Sergio Perez a Mexikóvárosi Nagydíjon a visszavonulását jelentheti be, nemrég dr. Helmut Markónak is felvetették mindezt, aki úgy reagált rá, hogy érdekes, de most hallja ezt először. Hasonló pletykákat már tavaly is hallhattunk a mexikói pocsék produkciója kapcsán, de akkor nem történt meg, és a Red Bull pilótája most is cáfolta a híresztelést: közösségi oldalán egy jelenetet posztolt, ami a Wall Street farkasa című filmből származik, és amelyben Leonardo di Caprio azt jelenti ki, hogy nem távozik,

„Nem hiszem, hogy az FIA jó munkát végez”

Központi téma jelenleg a világ autósportjában az FIA káromkodásokat visszaszorító, és főleg az ezt büntető hozzáállása – az F1-ben Max Verstappent ítélték közösségi munkára egy olyanért, ami még csak nem is káromkodás, míg a WRC-ben Sebastien Ogier kritikájára reagált úgy a felügyelő testület még az Akropolisz Ralin, hogy pénzbüntetéssel sújtotta.

Ogier a hétvégi Chile Ralin aztán hasonlóan reagált erre, mint ahogy Verstappen Szingapúrban, jelezte, hogy az FIA miatt nem hajlandó részletes nyilatkozatokat adni, legalábbis a közvetítésben – és nyilvánvalóvá tette, hogy az FIA vezetése adta a tudtára, hogy fogja be a száját. Több  WRC-pilóta is tett utalást erre a viselkedésre, Ott Tanak, Adrien Fourmaux, vagy éppen Yohan Rossel is, de az F1-ben sem múlik ez a téma: most éppen Jos Verstappent kérdezte erről az Autosport, aki így válaszolt:

„Szerintem ez a legnevetségesebb dolog, de az F1 mellett már a raliban is ezt látjuk. Nem hiszem, hogy az FIA jó munkát végez, de nem fogok erről sokat mondani!” – fogalmazott Max Verstappen édesapja a hétvégi belgiumi raliversenyen, ahol rajthoz állt.

f1-verstappen-jos

fotó: Red Bull Content Pool

Bemutatózás közben gyulladt ki Tsunoda alatt a Red Bull

Kellemetlen incidens szakította meg a Red Bull Tajvanon, Tajcsungban tartott bemutatóját: Yuki Tsunoda éppen gumit füstölt, amikor a 2012-es RB8 megállt alatta, az autó hátuljából pedig lángok törtek elő. A Red Bull bemutatócsapatának szerelői gyorsan kapcsoltak és pillanatok alatt poroltókkal jelentek meg az autónál.

Megnyerte első gokartos bajnoki címét Robin Raikkönen

Bár a 2007-es világbajnok Kimi Raikkönen Monzában tett látogatásakor azt mondta, a legfontosabb, hogy fia jól érezze magát a gokartversenyeken, Robin Raikkönen nem hazudtolta meg a családi tradíciót, és elkezdte a trófeákat is halmozni. Kilencévesen megszerezte első bajnoki címét négy keréken: a svájci Rotax Max Challenge bajnokságot nyerte meg a Micro Max kategóriában, miután a wohleni pályán az esőben győzelmet aratott a 7-10 éves korosztályban.

Robin a nagyoktól ellesett módszerrel ünnepelt, egy üveg gyerekpezsgőt locsolt szét a csapattagok között – erről édesanya, Minttu posztolt videót. A svájci bajnoki címmel Robin Raikkönen meghívót kap a Rotax Világdöntőre is, amelyet idén október 19-26-án Olaszországban, Sarnóban rendeznek.

Russell helyett a Red Bull-juniorokra koncentrálna Marko doktor

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, talán egyfajta bosszúként azért, hogy Toto Wolff lassan egy éve udvarol Max Verstappennek, a csapat lehetséges célpontjai között említette a minap a Mercedes versenyzőjét, George Russellt. A csapat tanácsadója, Helmut Marko a héten a Motorsport-Totalnak adott interjújában reagált Horner nyilatkozatára, s kiemelte, milyen jól teljesít a brit hétszeres világbajnok csapattársához képest:

russell-spa-5

„George Russell az időmérőkön ugyanolyan gyors, ha nem gyorsabb, mint Hamilton. Csakhogy ő a Mercedeshez tartozik” – mondta a veterán szakember, aki leszögezte, hogy a Red Bull saját növendékei közül szeretné megtalálni következő versenyzőjét. De a Williams várakozáson felül teljesítő újonca mellett azért nem ment el szó nélkül: „Azt hiszem, egyelőre a saját juniorjainkra fogunk koncentrálni.”

„Nézzük csak meg Colapintót. Egy viszonylag tapasztalatlan srác, aki nem volt túl sikeres a juniorszériákban, de azt is meg kell mondanom, hogy sosem voltak a legjobb csapatai. Hihetetlen munkát végzett. Most meglátjuk, mire képesek a mi juniorjaink!”

marko-2024

Marko: Verstappen nem blöfföl a visszavonulással

A világbajnoki címvédő Max Verstappen korábban már többször kilátásba helyezte, hogy nem marad túl sokáig az F1-ben, mivel nem kedvére való, amilyen irányba alakul a sportág. Eddig ez elsősorban a versenyek száma és a sprintek elszaporodása kapcsán jött szóba, most viszont a hétvégi „káromkodásügy” kapcsán is elhangzott, hogy a szituáció elveszi Verstappen kedvét a folytatástól.

marko-horner-verstappen

A Red Bull motorsport-tanácsadója és Verstappen közeli bizalmasa, Helmut Marko szerint ezt a fenyegetést komolyan kell venni: „Max sok mindent elért, de fontos, hogy jól érezze magát és élvezze az egész sportot” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak. „Ha egyre inkább tönkreteszik számára ezt az egészet, akkor elmúlik a szerelem, és amikor erről beszél, akkor tényleg komolyan gondolja. De remélem, hogy a jelenlegi helyzet miatt nem fog egyhamar visszavonulni.”

Marko magára az esetre is kitért, melyet követően Verstappent egynapi közhasznú munkára ítélték: „Ez kettős mérce. Ráadásul nem is egy személyre utalt, hanem az autóra, egy tárgyra, méghozzá komolytalanul. Oké, ez egy délutáni sajtótájékoztatón történt, de akkor is egyértelmű túlzás. Nagyon alaposan elolvastam az ítéletet, és egy kicsit elmosolyodtam az indoklás azon részén, mely szerint Max a meghallgatáson azzal érvelt, hogy ez egyszerűen az a nyelvhasználat, amit megtanult.”

marko-verstappen

Rosberg szerint kár lett volna idő előtt háttérbe szorítani Piastrit

A 2016-os világbajnok Nico Rosberg a Sky mikrofonja előtt a McLaren felemelkedéséről és jelenlegi  helyzetéről beszélve varázslatosnak nevezte, ahogy egy bő év alatt sereghajtóból etalonná váltak az F1-ben: „Ez egy pozitív spirál, hiszen az, hogy mindenki boldog, még jobban motivál mindenkit, hogy még keményebben és jobban dolgozzanak, szóval szerintem a McLaren egyre erősebb és erősebb lesz. Elképesztő felfelé ívelő pályán vannak, mindenkinél gyorsabbak, és ezt igazán varázslatos nézni.”

norris-piastri-monza

„Csodálatos, de az egész csapatutasítás ügy, és a pilóták egymás közötti menedzselése nem valami szép, és nem is lehet valami szórakoztató a számukra sem, mert az egész az érzelmekről szól, és remélem, hogy felül tudnak kerekedni ezen” – mondta Rosberg, aki egyetért azzal, hogy Magyarországon és Olaszországban nem részesítették előnyben Norrist Piastrival szemben:

„Túl korai lett volna ennyire hátrányos helyzetbe hozni Oscart. Láttuk, hogy megérdemli, hogy futamokat nyerhessen, mert fantasztikus munkát végez, és még mindig esélye van a bajnoki címre. Matematikailag még ez is benne van a pakliban, ha a dolgok igazán az ő szája íze szerint alakulnak” – mondta, de azt is aláhúzta, hogy nincs kétsége afelől, hogy Piastri be fog állni Norris mögé, ha erre kérik, hiszen korábban már jelezte, hogy meg fogja tenni.

piastri-norris-win-hungary

Hamilton alkoholmentes tequilája is feltűnhet a Ferrarin

Az természetesen várható volt, hogy a szezon végén a Ferrarihoz szerződő Lewis Hamilton szponzorokat is hoz magával a maranellóiakhoz, az viszont nem feltétlenül volt benne a pakliban, hogy maga Lewis Hamilton is feltűnik a szponzorok között – legalábbis áttételesen. A világ egyik vezető italforgalmazója, a Pernod Ricard ugyanis augusztusban kisebbségi tulajdonrészt szerzett a hétszeres világbajnok Almave nevű alkoholmentes tequilamárkájában.

Az üzlet célja az volt, hogy a Pernod Ricard kezelje a márka globális terjesztését, és sajtóértesülések szerint ez ahhoz vezethet, hogy az Almave jövőre feltűnik szponzorként a Ferrarin, a francia cég ugyanis tárgyalásokat folytat az olasz istállóval.

almave

Meglepő váltás: Már nem Andretti áll az Andretti élén

Vezetőváltás történt az FIA által az F1-es szereplésre kiválasztott, de rajtengedélyt egyelőre nem kapó Andretti Global élén: Daniel Towriss, a cég egyik legfontosabb befektetője vette át a csapat vezetését azonnali hatállyal, sőt Michael Andretti tulajdonrészétől is megvált. A döntés pontos okát nem közölték, egyelőre csak találgatások vannak ezzel kapcsolatban. Idézzük az Andretti közleményét:

„Michael célja az volt, hogy stratégiai szerepre váltson az Andretti Globalnál, és kevesebbet foglalkozzon a versenycsapat operatív részével. Michael és Dan Towriss szorosan együttműködtek ennek az új struktúrának a kialakításán, és Michael izgatottan várta, hogy ez formát öltsön Dan irányítása alatt. Michael továbbra is részt vesz a csapat életében, stratégiai tanácsadóként és kiemelt nagykövetként fog tevékenykedni. Az elkövetkező hetekben többet tudunk majd megosztani, miután Michaelnek és Dannek lehetősége adódott beszélni a csapattagokkal.”

michael-andretti

„Jobban vezetek, mint a Mercedesnél” – Bottas

A szerződéshosszabbítás kapujában álló Valtteri Bottas rendkívül elégedett idei formájával, elmondása szerint jobban vezet most, mint a Mercedesnél töltött éveiben.

„Nem érzem azt, hogy bármilyen rossz jelet mutattam volna idén, különösképpen az időmérő edzéseket tekintve. A tapasztalatok révén csak egyre jobbá válik az ember. Konzisztensebb teljesítmény és több magabiztosság – ezek mind a tapasztalattal jönnek” – mondta Bottas.

„Minél több időt tölt valaki a sportban, a problémákat annál több különböző módon lesz képes megoldani, illetve jobban tud alkalmazkodni az autóhoz. Úgy érzem, hogy jobban vezetek, mint a Mercedesnél. Nyilvánvaló módon ez kívülről nem látszik...” – tette hozzá a finn.

Bottas a bajnoki pontverseny 22. helyén áll, csapattársával egyetemben még nem sikerült pontot szereznie az idei kiírásban. A két Stake-versenyzőn kívül egyébként még Logan Sargeant neve mellett áll 0 egység, ismert okok miatt az amerikainak már nem is lesz lehetősége pontot gyűjteni 2024-ben.

Feladta az F1-es álmot a Sauber-junior?

A barbadosi Zane Maloney, aki 2023-ban a Red Bull tartalékosa volt, idén pedig a Sauber akadémistájaként töltött be hasonló szerepet a Stake-nél, nagyon úgy tűnik, hogy lemondott arról, hogy bekerüljön az F1-be, hiszen teljes szezonra szóló szerződést írt alá a Formula–E megújuló csapatával, az ABT Yamaha Lolával, s ennek következtében az F2-es szezonzárót is ki fogja hagyni – pedig a harmadik helyen áll a bajnokságban, s a végső győzelemre is van esélye.

maloney-f2-2024

A napokon belül 21. születésnapját ünneplő Maloney remekül kezdte a szezont, s egyes pillanatokban az is felmerülhetett, hogy akár a Sauber egyik jövő évi üléséért is versenybe szállhat, azonban mostanra világos lett, hogy az istálló nem számol vele – hiszen abban az esetben is, ha egy újoncot ültettek volna autóba, inkább választották volna a McLaren brazil tehetségét, Gabriel Bortoletót, mintsem a barbadosit.

A svájci csapat közlése szerint nem történt változás a Maloney-val való kapcsolatukban.

Ricciardo számára az IndyCar még mindig ijesztő

Egyelőre semmilyen információt nem kaptunk azt illetően, hol és hogyan folytatná pályafutását a VCARB csapatától távozó Daniel Ricciardo, akinek ezzel jó eséllyel F1-es karrierje is véget ért. Az ausztrál versenyző a minap, még a hivatalos bejelentés előtt arról beszélt, hogy korábban foglalkozott azzal a gondolattal, hogy más szériában folytassa pályafutását, egyelőre semmilyen döntést nem hozott ezzel kapcsolatban:

ricciardo-singapore-4

„Az IndyCar még mindig megijeszt engem! Elgondolkodtam rajta, mert már két éve is eszembe jutott, amikor tudtam, hogy nem indulok a 2023-as szezonban” – mondta az ausztrál. „Tudom, hogy még mindig versenyző vagyok, hogy még mindig sok tűz van bennem, de lehet, hogy ez a vágy már mással is csillapítható, nem tudom. Majd meglátjuk.”

„Nem akarok tiszteletlen lenni más sorozatokkal szemben, hiszen rajongok a NASCAR-ért és a motorsport számos más formájáért, de mivel már megtapasztaltam a legmagasabb csúcsokat, vajon másban is igazi beteljesülést fogok-e találni? Arra sincs garancia, hogy valami másban is fantasztikus leszek. Vajon az tényleg kielégítő lesz, és megadja nekem azt, amire vágyom? Nem tudom, de valószínűleg inkább nemet mondanék, mint igent” – mondta Ricciardo, aki azt is leszögezte, hogy nem fél a versenyzés nélküli élettől sem.

ricciardo-montreal-2

„Az FIA vezetése azt mondta, fogjuk be a pofánkat” – Ogier is tiltakozik a káromkodásügy miatt

Nagy vihart kavart a múlt heti F1-es Szingapúri Nagydíjon, amikor Max Verstappent közhasznú munkára ítélték, amiért a hivatalos sajtótájékoztatón az „elb*szódott” kifejezést használta – alig pár órával azok után, hogy Mohammed ben Sulayem FIA-elnök egy interjúban kevesebb káromkodást kért a pilótáktól és a tv-közvetítés rendezőitől. Verstappen a szankció elleni tiltakozásul botrányt csinált az időmérő utáni sajtótájékoztatón azzal, hogy egy-két szavas válaszokat adott csak.

Úgy tűnik, hogy mindez nem csak az F1-es versenyzőket bőszítette fel. A WRC hétvégi versenyén, a Chile Ralin ugyanis pénteken Sebastien Ogier is csak rövid válaszokat adott a szakaszok végi interjúi során. A sokszoros világbajnokot egyébként nemrég szintén büntették és bírságolták, amiért az Akropolisz Ralin a versenyirányítást kritizálta. Ogier a nap közbeni szerviz során megindokolta, hogy miért teszi azt, amit:

„Észrevehettétek, hogy ma nem igazán akarok beszélni, azt mondták, hogy jelenleg nem kellene. Nem a legjobb reakció ez, amit csinálok, és nincs ebben semmi személyes a média vagy a rajongók felé, de nagyon kevés eszköz van a kezünkben. Ma nem éreztem úgy, hogy beszélni akarok, és sajnálom azokat, akik jobbat érdemelnének ennél, de az FIA vezetése azt mondta nekünk, hogy fogjuk be a pofánkat. Ez nem csak a raliban van így, de meglátjuk, mit hoz a jövő” – utalt egyértelműen a Verstappen-esetre a Toyota sztárja.

wrc-ogier

Verstappen: Hosszú az út Las Vegasból Katarba…

Az F1 idei versenynaptárának elosztása meglehetősen aránytalanra sikeredett, különösen ami az előttünk álló időszakot illeti, hiszen miközben az előttünk álló „őszi szünetben” sorozatban három hétvégén nem rendeznek versenyt, az utána következő nyolc hétvégéből csak kettő lesz üres, az is egymás után, azaz két „triple header” zárja a szezont, ráadásul mindkettő az USA-ban kezdődik. Max Verstappen pedig egyáltalán nincs kibékülve ezzel, ahogy annak hangot is adott:

verstappen-swearing-3

„Mindig is azt mondtam, hogy nagyon sok verseny van a naptárban, de a problémát számomra az utazással az időeltolódás jelenti, főleg Vegas és Katar között” – utalt Verstappen a két egymás utáni hétvégén rendezett nagydíj helyszínei közti 10 órás eltolódásra. „Szinte a világ másik felére repülünk, és szerintem jobban tennénk, ha úgy rendeznénk tripla hétvégéket, hogy azok egy kicsit közelebb vannak egymáshoz. Számomra ennek több értelme lenne, szóval ezt szerintem meg kellene vizsgálnunk.”

„Ha már ennyi futamot rendezünk, akkor legalább biztosítsuk, hogy közelebb legyenek!” – folytatta Verstappen. „De ez persze a jegyeladásoktól függ, végül is egyfajta középutat kell találnunk, nem igaz? Hosszú az út Vegasból Katarba… Aztán persze ha már Katarban vagy, átrepülsz Abu Dhabiba, ez rendben is van, számomra ez nem jelent problémát. Ráadásul a szezon végén, amikor már egy kicsit kimerülsz, könnyebb megbetegedni is, és ezen a hosszú ideig tartó repülés sem segít.”

verstappen-swearing-6

Larson szívesen tesztelne együtt a többi F1-es pilótával

A McLaren első embere, Zak Brown nemrég beszélt annak lehetőségéről, hogy a magát Max Verstappennél is jobb versenyzőnek tartó Kyle Larsonnak szívesen adnának tesztlehetőséget. Az amerikai versenyző Kevin Harvick podcastjében elmondta, hogy érdekelné a lehetőség, sőt már volt is egy opciója erre, de egyéb teendői miatt nem valósult meg: „Örömmel csinálnám, és úgy hangzik, hogy remélhetőleg lesz is lehetőségem rá. Erre idén is volt lehetőség, csak épp sok minden történt egyszerre.”

brown-mclaren

„Valószínűleg ezt egy évre vagy még hosszabb időre előre meg kell terveznem” – mondta Larson, de leszögezte, hogy elsősorban nem a Brown által felvetett „autócserés” megoldásban gondolkodik: „Hogy őszinte legyek, inkább egy olyan nyílt teszten tenném, mint például az Abu Dhabi utáni, amikor más versenyzők is a pályán vannak. Szerintem az autócsere is nagyon jó dolog, de nincs mérce, nem tudod felmérni, hogy hol állsz a többiekhez képest.”

„Jó móka lenne ezt megcsinálni Oscarral vagy Landóval vagy bárki mással, de szívesebben szállnék szembe 19 másik autóval, hogy kiderüljön, hogy hol állok az eredménylistán. Nyilván nem hiszem, hogy én lennék a legjobb, de remélem, hogy nem lennék utolsó. Szerintem ez megmutatná, hogy az amerikai oválversenyzők mennyire jók és egyediek, vagy persze ha nagyon rossz lennék, akkor az derülne ki, hogy mennyire rosszak vagyunk.”

larson-indy-2024

Perez három másodperc alatt döntött a folytatásról

Nemrég szárnyra kapott a szóbeszéd, miszerint a „Perez megy vagy marad” kérdésnek maga a mexikói tesz pontot a végére azzal, hogy befejezi a pályafutását, azonban a Red Bull versenyzője a spanyol DAZN-nek elárulta, hogy bár valóban felmerült benne ez a gondolat, pillanatok alatt döntött a folytatásról: „Az elmúlt hat hónapban eszembe jutott, de három másodpercbe telt meghozni a döntést.”

perez-barcelona-3

„Végül is feladni lenne a legkönnyebb, csakhogy soha nem bocsátottam volna meg magamnak.  Akkor akarom befejezni a karrieremet, amikor én akarom, és nem akkor, amikor valaki azt mondja. Ez a legfontosabb számomra, hogy én dönthessek a jövőmről” – mondta Perez, aki egyúttal azt is aláhúzta, hogy nem vágyik alonsói hosszúságú karrierre: „Egyelőre nagyon motivált vagyok, nagyon szeretném folytatni az F1-ben. Élvezem az egészet, persze leginkább a jó pillanatokat, de megtanulod élvezni a rosszakat is.”

„Egyelőre kétéves szerződésem van, ami hosszú idő, de tudom, hogy a vége egyre közelebb van” – folytatta a mexikói. „Nem látom magam Fernando korában is itt versenyezni, csodálom őt mindazért, amit tesz. Szó nincs arról, hogy ne élvezném, hanem inkább arról van szó, hogy kisgyermekeim vannak, és sokkal több időt szeretnék velük tölteni. Az évi 24 futammal hosszú a naptár, de még legalább két évig itt leszek, viszont nem hiszem, hogy annál sokkal tovább maradnék az F1-ben.”

perez-baku-3

Marko: A jövőre tekintettel küldtük el Ricciardót

Ahogy arról a Formula Podcast Daniel Ricciardót búcsúztató adásában is szót ejtettünk, Helmut Marko a csapaton, illetve cégen belül azon felek közé tartozott, akik elérkezettnek látták az időt arra, hogy elbúcsúzzanak az ausztráltól. Mindamellett, hogy ennek politikai okai is voltak, Marko doktor a német Motorsport-Totalnak adott interjújában szakmai érveket is felhozott Ricciardo kiakolbólítása mellett:

marko-ricciardo

„Ricciardót úgy hoztuk vissza, hogy esélye volt a Red Bull Racinghez kerülni, ha a Racing Bullsnál megfelelő teljesítményt nyújt. De látnunk kell a nagyobb képet is. Számos jó versenyzőnk van, anélkül, hogy sorba rendezném őket, ott van Hadjar, Lawson és Iwasa is. Tekintettel kell lennünk a jövőre, össze kell tudnunk hasonlítani őket. Hol tart Lawson Yukival szemben? A jövőben hogy nézhet ki a két csapatunk felállása?” – fejtette ki Marko, aki arra is kitért, hogy Ricciardo valamilyen minőségben a Red Bull kötelékében marad-e, a közleményből ugyanis ez nem derült ki:

„Beszéltünk erről, és részünkről egyértelmű az érdeklődés” – mondta Marko doktor. „Ő viszont időt szeretne, hogy átgondolja az egész jövőjét. Nem hiszem, hogy más szériában szeretne versenyezni, ellenben az is kérdéses, hogy ha nem versenyez aktívan, szeretne-e továbbra is eleget tenni a PR-kötelezettségeknek. Ráadásul Ricciardónak rengeteg pénz van a bankszámláján, úgy foglamaznék, hogy az egész életét illetően fontos döntés, hogy hogyan akarja formálni a jövőjét.”

Bastianini körrekorddal nyitott Indonéziában, a vb-aspiránsok a sarkában

A hétvégén az Indonéz Nagydíjjal folytatódik a MotoGP-szezon, pénteken pedig szokás szerint két edzés volt a program a mezőny számára. Amely már a délelőtti gyakorlás során – amelyen Franco Morbidelli volt a leggyorsabb – megfogyatkozott, Miguel Oliveira ugyanis a csuklóját törte egy hatalmas highside bukás következtében, így ő nem tudja folytatni a mandalikai hétvégét.

A már tétre menő délutáni tréningen Enea Bastianini 1:29,630-as körrekorddal végzett az élen, de ezzel is csak századokkal múlta felül a vb-éllovas Jorge Martint, a pramacos csapattársát, Morbidellit, valamint a címvédő Francesco Bagnaiát. Marco Bezzecchi révén kisajátította az első öt helyet a Ducati, amelyek dominanciáját Fabio Quartararo törte meg a Yamahával. Marc Marquez hetedik lett, a top 10-be pedig az egyaránt eleső Pedro Acosta és Fabio di Giannantonio, valamint az apriliás Maverick Vinales fért még be, így ők jutottak be automatikusan a Q2-be. Némi meglepetésre nem voltak messze ettől a Hondák sem, hiszen Johann Zarco és Luca Marini a 11-12. helyen zárt, a két gyári KTM-et és a kétszer is bukó Aleix Espargarót is megelőzve. Folytatás magyar idő szerint szombaton hajnalban az időmérővel, majd reggel 9-től a sprintfutammal.

A pénteki második edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Enea Bastianini Ducati 1'29.630  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'29.670 0.040
3. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'29.709 0.079
4. Francesco Bagnaia Ducati 1'29.712 0.082
5. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'29.770 0.140
6. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.844 0.214
7. Marc Márquez Gresini Ducati 1'29.885 0.255
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'29.961 0.331
9. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'29.986 0.356
10. Maverick Viñales Aprilia 1'30.000 0.370
11. Johann Zarco LCR Honda 1'30.086 0.456
12. Luca Marini Repsol Honda 1'30.096 0.466
13. Alex Rins Yamaha 1'30.189 0.559
14. Brad Binder KTM 1'30.203 0.573
15. Aleix Espargaró Aprilia 1'30.305 0.675
16. Jack Miller KTM 1'30.411 0.781
17. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'30.443 0.813
18. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'30.607 0.977
19. Joan Mir Repsol Honda 1'30.792 1.162
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'30.895 1.265
21. Álex Márquez Gresini Ducati 1'30.998 1.368

motogp-bastianini-mandalika-day1-michelin

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!