Elkészült a szezon leghíresebb futamgyőztesének agyagportréja
https://formula.hu/parc-ferme/12060
Az Indy 500 győzteséről van szó, akit az év hátralévő részében mindig a tenyerén hordoz az USA autósportjának világa. A győztes arcképe hagyományosan mindig rákerül a Borg-Warner trófeára, vagyis a futamot megnyerő pilótának járó hatalmas serlegre. Idén tehát Alexander Rossinak kellett modellt ülnie, amíg az IndyCar agyagszobrásza, Will Behrends megalkotta arcképének szinte tökéletes mását. A már Rossi fejével kibővített új Borg-Warner trófeát december 7-én mutatják be.


Amikor Gasly célfotóval ért fel a dobogóra, és aztán mégse
https://formula.hu/parc-ferme/22691
Bár a napokban bemutatott, 2 és 3 ezredmásodperces különbségekhez képest ez a három százados különbség már-már óriásinak hat, és nem is a győzelemről, csak a pódium alsó fokáról döntött, azért érdemes megemlékezni Pierre Gasly alábbi, utolsó métereken véghez vitt előzéséről a GP2 2016-os hockenheimi első futamán, amit Raffaele Marciello ellen mutatott be. Már csak azon furcsaság miatt is, mert a végeredmény szempontjából semmit sem számított, hiszen a franciát utólag kizárták, amiért autójának tűzoltó-berendezése magától kiürült a futam alatt, így szabálytalanná téve a versenygépet.
Define: 'Photo finish'
— Formula 2 (@FIA_F2) July 24, 2019
No #GermanGP action for us this weekend, but it's got us thinking about our most recent visit to Hockenheim...
How about THAT finish for @PierreGASLY #F2 #RoadToF1 pic.twitter.com/5T6Uk9mbD1
Ha Piquet és Salazar bunyója régi videójáték lett volna
https://formula.hu/parc-ferme/22690
A Formula-1 közösségi médiás csapatának tagjai unatkoztak, és összedobták ezt az Instagram-videót, amely Nelson Piquet és Eliseo Salazar 1982-es hockenheimi ütközésének következményét értelmezte újra.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Címlapra került Wéber Gábor
https://formula.hu/parc-ferme/22689
A Szujó Zoltán távozása után vezető kommentátorrá előléptetett Wéber Gábor a TVR-Hét címoldalára került: a borítóról kiderül, hogy az első, 1986-os Magyar Nagydíjat még családjával nézte végig. Úgy tűnik, a magyar F1-es kommentátorok sorsa az, hogy előbb-utóbb tévéújság elejére kerüljenek…

Fiával együtt áll rajthoz WRC-futamon Petter Solberg
https://formula.hu/parc-ferme/22688
Ugyan bejelentette már visszavonulását a korábban a WRC-ben és a WRX-ben is világbajnoki címet szerző Petter Solberg, a norvég közönségkedvenc idén még egyszer rajthoz áll egy rali-vilábajnoki futamon, méghozzá a Wales Ralin. A dolog pikantériáját az adja, hogy szárnyait bontogató fia, a 17 éves Oliver Solberg is rajthoz áll ezen a versenyen, számára ez lesz a debütálás a WRC-ben - az ERC-ben már megmutatta oroszlánkörmeit és futamot tudott nyerni, úgyhogy kiléphet az igazán nagy porondra. További érdekesség, hogy apa és fia ugyanolyan autóval, egy Volkswagen Polo GTI R5-tel fog versenyezni - egymás ellen...

Ilyen Verstappen erőnléti felkészülése tizenöt másodpercbe sűrítve
https://formula.hu/parc-ferme/22687
A Red Bull holland F1-es pilótája tett közzé egy felgyorsított felvételt arról, hogy hogyan készült a Német Nagydíj előtt:
Final prep before heading off Germany #GermanGP pic.twitter.com/88U6RBWaj7
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) July 23, 2019
Videó: így gokartozik Carlos Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/22686
A McLaren spanyol F1-es pilótája osztott meg egy videót arról, ahogy egy gokartot nyüstöl.
Different track, same Sunday driver!
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) July 23, 2019
Tag your karting mates! //
Otro circuito, mismo dominguero!
Etiqueta a tus compis de karting!#carlo55ainz @McLarenF1 @EG00 @F1 pic.twitter.com/t9zrNivmKl
Ez a Vettel-kör ért tavaly pole-t Németországban
https://formula.hu/parc-ferme/22685
A 2018-as Német Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel két tizedmásodpercet osztott ki Valtteri Bottasnak, hármat Kimi Raikkönennek, ezzel övé lett a pole-pozíció - az első rajtkockát érő kör ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Fennállása 100. évét ünnepli a Citroen
https://formula.hu/parc-ferme/22684
Idén mérföldkőhöz érkezett a nagy francia autógyár, André-Gustave Citroen ugyanis 1919 márciusában alapította meg és nevezte el saját magáról a márkát. Az év eleje óta zajlanak az ezzel kapcsolatos megemlékezések, elsősorban Franciaországban és környékén, amelyek során főként a veteránautók kerülnek előtérbe.
A Citroen az autóversenyzés történetében is megírta a maga fejezeteit. A '90-es években négyszer nyert a Dakar Ralin, ebben az évezredben pedig legnagyobb sikerei a WRC-ben főként Sebastien Loebhöz, a WTCC-ben pedig Jose Maria Lopezhez köthetők. Társvállalata, a DS révén az elektromos versenyzésben is jelen van, ahol éppen idén ért fel a csúcsra, hiszen az egyéni és a csapatbajnoki címet is megnyerte Jean-Eric Vergne-nyel és a Techeetah-val.


A magyar nézők 55%-a a Ferrarinak drukkol egy felmérés szerint
https://formula.hu/parc-ferme/22683
Baranyi Balázs pár hónapja az egyetemi szakdolgozatához kapcsolódóan készített egy online Formula-1-es közvélemény-kutatást, aminek terjesztésében mi is segédkeztünk. Végül 2587 kitöltött, értékelhető kérdőív futott be hozzá, amit a készítő Magyarország eddigi legnagyobb mintán végzett F1-es felmérésének tart. A számos szempontra kiterjedő kérdések a világbajnokság követésének módjáról, a szabályokkal kapcsolatos véleményekről és a pilótapreferenciákról is kifaggaták a kitöltőket.
Alább közlünk néhány érdekesebb eredményt. Az adatfelvétel idén március 3. és 7. között zajlott, azaz még a 2019-es szezon kezdete előtt.
- A megkérdezettek 51,4%-a 4-15 éve követi a Formula 1-et, 42,4% pedig már több mint 15 éve. Nagyjából 6%-nyian vannak, akik az elmúlt három évben szerettek bele.
- 34% nem nézné tovább, ha kilépne a Ferrari, 66% viszont igen.
- 58,3% nem elégedett a mostani autók hangzásával, 41,7% viszont igen.
- Vettel a magyarok legnagyobb kedvence (687 szavazat, több válaszlehetőség is megadható volt), de Raikkönen ott van a nyomában (650). Hamilton ugyan be tudott jönni harmadiknak (234), de hamarosan komoly veszélyt jelenthet rá az a Charles Leclerc, aki az adatfelvétel idejében még egy futamot sem tudott le a Ferrarival - és így is negyedik lett (181).
- A Ferrari-kötődésű versenyzők mellett a konstruktőrök között is mindent visz az olasz márka. 1429-en jelölték meg kedvenc csapatuknak a Ferrarit, míg mögötte óriási lemaradással jön a Mercedes (253), a Red Bull (175), az Alfa Romeo (145) és a McLaren (140). Az egykoron nagy Williamsre mindössze 12 szavazat érkezett.
- Spa a magyarok kedvenc versenyhelyszíne (683 szavazat), mögötte a Hungaroring (613), Monaco (320), Monza (273) és Montreal (101) következik, a viszonylag új bakui utcai pálya pedig hamar fellőtte magát a hatodik helyre (100).

Az igazi Hockenheim-életérzés összetevői: régi vonalvezetés + Michael Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/22682
Aki már a 2002-es átépítés előtt is követte a Formula-1-et, alighanem hátborzongás és összeszorult torok elegyével nézi vissza azokat a videókat, amelyeken még a hosszú, korábbi vonalvezetésen száguldanak a világ leggyorsabb versenyautói. Németország Monzája, Baden-Württemberg Zöld Pokla, a pilóták és a rajongók netovábbja, ahonnan minden egyes felvétel izgalmas. Alább Michael Schumacher nyomja padlóig a gázt, hogy a későbbi Parabolika helyett még a hosszú egyeneseket összekötő három sikánt abszolválja az 1997-es Német Nagydíj időmérőjén.
1997 One lap with Michael in old Hockenheim.
— Michael Schumacher (@4everMSC) July 23, 2019
The charm of the old track in Black Forest. Two long straights in the wood
with Clark and Senna chicane#KeepFightingMichael #KeepFighting pic.twitter.com/H86TSke9O8
Rosberg annyira élvezi az ibizai nyaralást, hogy már azt se tudja, melyik irányból videózza magát
https://formula.hu/parc-ferme/22681
A Rosberg család éppen Ibizán nyaral, ám a 2016-os F1-es világbajnok onnan is igyekszik szórakoztatni követőit, így az alábbi videóban beszámol arról, hogyan is néz ki a kikapcsolódás egy sportos háztartásban. A nap Nico Rosberg és felesége számára is edzéssel kezdődik - a családapa elmodása szerint nehezen viselte, hogy a versenyzéstől való visszavonulása után percenként 10 ütéssel gyorsult a szívverése nyugalmi állapotban, ennek leszorítása érdekében továbbra is intenzíven sportol - most éppen a hőségben futott fel a hegyre. Ezt követően wakeboardozott egyet a tengeren, végül pedig bemutatta a saját fagyizójukat, amit abból az indíttatásból nyitott meg felesége évekkel egyelőtt, hogy egyszerűen nem találtak jó fagyizót a szigeten.
Vettel drámája, Hamilton kétes győzelme - ez történt tavaly Németországban
https://formula.hu/parc-ferme/22680
Sebastian Vettel egy félig megnyert futamot dobott el az esőben, Lewis Hamilton szabálytalan volt, de nem büntették érte, Valtteri Bottast nem engedték támadni - a tavalyi Német Nagydíj összefoglalója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva elérhető!
Pályaszéli verekedés, Fernando is faster than you és a többiek - öt emlékezetes pillanat a Német Nagydíjak történetéből
https://formula.hu/parc-ferme/22679
Az F1 szedett össze öt drámai jelenetet a futam történetéből - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva indul!
Újabb Schumacher-csúcsot dönthet meg hétvégén Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/22678
Méghozzá a Német Nagydíjon élen töltött körök számában állhat az élre. A lista jelenleg:

Legyőzi vajon főnökét Lewis Hamilton?
https://formula.hu/parc-ferme/22677
Toto Wolff és Lewis Hamilton feszült egymásnak két klasszikus DTM-Mercedesszel. Szerintetek ki nyert?
Lewis. Toto. Two AWESOME Mercedes-Benz DTM beasts!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 23, 2019
Who wins... Find out! #Motorsport125 pic.twitter.com/7UGRKwkYQY
Így választottak gumit a pilóták a Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/22676
Az ötös skálán a C2-es, a C3-as és a C4-es gumik közül lehetett választani a Magyar Nagydíjra, íme, hogy melyik keverékből melyik pilóta hányat rendelt.
_5.jpg)
Ha a Magyar Nagydíjra mész, ne hagyd ki a Bond-kiállítást
https://formula.hu/parc-ferme/22675
Az Osztrák Nagydíjtól kezdte – az olasz versenyig – járja a Formula-1-es versenyhétvégéket a Bond in Motion kiállítás, amely a Hungaroringen is helyet kap. A gyűjteményben 12 James Bond-autó található hat évtizedből: a Goldfinger 1937-es Rolls-Royce Phantomjától a Spectre Aston Martin DB10 modelljéig.
A Magyar Nagydíj szervezője, az Ostermann Forma 1 Kft. tájékoztatása szerint a hungaroringi versenyhétvégén a jelenlegi tervek szerint a Super Gold lelátó mögött kap helyet a kiállítást befogadó sátor. A tárlat csak Formula-1-es belépővel lesz megtekinthető, a helyszíni nézők azonban ingyenesen felkereshetik.

Szokatlan bejelentés: Kivonja magát a közösségi médiából az ex-ferraris
https://formula.hu/parc-ferme/22674
Néhány elszigetelt esetet – gondolunk például Sebastian Vettelre – leszámítva ma már alapvetés, hogy minden valamirevaló autóversenyző jelen van a különböző közösségi felületeken, mint a Facebook, Twitter vagy Instagram, ahol a rajongókkal érintkezhet és építheti saját arculatát. A 2013-as Formula-3-as Európa-bajnok és Ferrari-növendék Raffaele Marciello, aki jelenleg Mercedesszel versenyez GT3-as szériákban, eddig lelkesen posztolt a versenyeiről, most azonban valamiért megelégelte az online valóságot, és ez a poszt olvasható különböző felületein:
„Abbahagyom a közösségi médián levő csatornáim, mert itt az idő, hogy eltávolodjak ettől a hamis világtól. Ideje kevesebb időt tölteni a telefonon és a valódi életet élvezni. Alig várom, hogy lássalak titeket a versenypályákon és más eseményeken” – írta a trendekkel szembeforduló 24 éves Marciello.
(Marciello oldala – melyet a posztban linkeltünk – azóta már el sem érhető, törölték.)

I will close my social media channels because is time to move on from the fake world of social media. Is time to spend less time on the phone and enjoy the real life. I can’t wait to see all of you at the race tracks and other events #DisconnectToConnect pic.twitter.com/gWcJdLGlzN
— Raffaele Marciello (@Real_RMarciello) July 22, 2019
Amikor Norris a mentőautóban fekve lett 2. Hockenheimben
https://formula.hu/parc-ferme/22673
A McLaren pilótája karrierje eddigi legnagyobb balesetének tartja azt, amit 2015-ben a német Formula-4 hockenheimi hétvégéjén élt át. A második helyen haladva csapattársát, David Beckmannt támadta, ám előzés helyett ráfutott hátulról, saját autója a levegőbe repült, majd a kavicságyba érkezve még meg is pördült a tengelye körül. A baleset miatt piros zászló vetett véget a futamnak, az előző kör végeredménye alapján pedig a brit megtarthatta 2. helyét. Norrist kórházba szállították, és bár nem szerzett nagyobb sérüléseket, a hétvége harmadik versenyén már nem állhatott rajthoz.
We asked @LandoNorris for his thoughts on returning to Hockenheim this weekend:
— RaceFans (@racefansdotnet) July 22, 2019
"I had my biggest ever crash there so I look forward to going back!
"In German F4, I was P2, my team mate [@DavidBeckmannF3] was P1 and I crashed into him."
You've been warned, @Carlossainz55... pic.twitter.com/npUOXpASsT
Ilyen kamera még nem volt: miről beszélgetnek a pilóták a parádén?
https://formula.hu/parc-ferme/22672
A Brit Nagydíj előtt ezúttal különleges pilótaparádét tartottak, amely során a versenyzők nem egy kamion platóján csoportosultak, hanem egyenként vitték őket körbe egy-egy különleges autóval. Az utazás a sofőrök számára jelentett különleges élményt, akik a kör során válthattak néhány szót a versenyzőkkel. Romain Grosjean például arról mesélt fuvarozójának, hogy elsősorban az időjárás miatt költözött Nagy-Britanniából Svájcba, de felidézte a 2014-es Japán Nagydíj pilótaparádéját is, amely során úgy elázott, hogy a sütőben próbálta megszárítani a ruháit.
What do drivers chat about on their classic car parade lap?
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 17, 2019
Join Romain on his pre-race lap around Silverstone and find out! pic.twitter.com/GY2FD63vMz