Elkészült a szezon leghíresebb futamgyőztesének agyagportréja
https://formula.hu/parc-ferme/12060
Az Indy 500 győzteséről van szó, akit az év hátralévő részében mindig a tenyerén hordoz az USA autósportjának világa. A győztes arcképe hagyományosan mindig rákerül a Borg-Warner trófeára, vagyis a futamot megnyerő pilótának járó hatalmas serlegre. Idén tehát Alexander Rossinak kellett modellt ülnie, amíg az IndyCar agyagszobrásza, Will Behrends megalkotta arcképének szinte tökéletes mását. A már Rossi fejével kibővített új Borg-Warner trófeát december 7-én mutatják be.


Hamilton esete a rollerrel és a kilökött telefonnal
https://formula.hu/parc-ferme/23234
Lewis Hamilton a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén nem a pályán, hanem paddockban szenvedte el első balesetét, amelyben nyomozóknak is nehéz lenne eldönteni, hogy ki volt a hibás.
A brit rollerével gurult a Mercedes garázsa felé, előtte pedig éppen egy személy készített fotót barátjáról és Paul di Restáról. A brit behajtott közéjük, majd az ütközést elkerülendő lehúzta a fejét, ám válla mégis hozzáért a fényképező személy könyökéhez, amelyből így kiesett a telefon. Hamilton ezt már nem látta, így tovahaladt, a telefon állapotáról pedig nincsenek információk.
A baleset alighanem a hétvége legvitatottabb pályán kívüli incidense lesz. Ki volt a hibás? Hamilton, akinek nem kellett volna behajtania a képbe, a rajongók, mert nem illik az F1-es játéktér kellős közepén fényképezkedni, vagy csak egy szerencsétlen "versenybaleset" történt, amelyben egyik félt sem terheli a felelősség?
That's a very expensive shot of Lewis Hamilton #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/xwuygMGkXN
— Mattzel89 (@Mattzel89) September 21, 2019
Előbányászta utolsó közös dobogós képét új csapattársával Vandoorne
https://formula.hu/parc-ferme/23231
„Egyikünk megnőtt, mióta én és Nyck utoljára együtt voltunk a dobogón” – posztolta Stoffel Vandoorne, aki Nyck de Vries csapattársa lesz a Formula-E 2019/20-as szezonjában. A fotó a Formula Renault 2.0-ban töltött időszakban készült – De Vries későn érő típus volt. A belga és holland között három év a korkülönbség.

Ne maradj le semmiről - íme a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/23233
Íme a szombati motorsport-program:
09:55-10:40 – MotoGP, 3. szabadedzés
11:40-12:15 – TCR Europe, időmérő
12:00-13:00 – Formula-1, 3. szabadedzés
13:30-14:00 – MotoGP, 4. szabadedzés
14:10-14:50 – MotoGP, időmérő
15:00-16:00 – Formula-1, időmérő
17:45-18:10 – TCR Europe, 1. verseny
19:00-19:45 – IndyCar, 3. szabadedzés
22:30-23:40 – IndyCar, időmérő

Perez megrovást kapott, mert majdnem palacsintát csinált Magnussenből
https://formula.hu/parc-ferme/23232
Megrovásban részesítette a versenybíróság Sergio Perezt a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén elkövetett tettéért. A Racing Point pilótája egy gyorskörre készülve - vélhetően figyelmetlenségből - a falhoz préselte a mellé érkező Kevin Magnussent, aki szintén egy új kört készített volna elő. A stewardok közleményéből kiderült, Perez mozgása félreérthető volt Magnussen számára, aki azt gondolhatta, a mexikói a bokszba készül, ezért gyorsított mellé. A Racing Point pilótája ezzel szemben a pályán maradt, és kissé kifelé húzódott, így szögezte falhoz a Haast. Mivel szándékosság nem feltételezhető Perez részéről, viselkedése azonban potenciálisan balesetveszélyes volt, ezért figyelmeztetést kapott a pilóta.
Törölte minden követését Hamilton az Instagramon
https://formula.hu/parc-ferme/23230
Radikális lépésre szánta el magát Lewis Hamilton a közösségi médiában: az Instagramon a követett fiókok listájából mindenkit eltávolított. A brit profilja most furcsán mutat a képmegosztó oldalon: a követők száma 12,8 millió, a követéseké 0. Szélsőséges döntéséről Szingapúrban a médiának is beszélt.
„Egyfajta tiszta lapot akartam. Megfigyeltem, hogy amikor az ember felkel, az első dolga fellépni Instagramra, és csekkolni, mi történt. Állandóan másokat figyel, én pedig úgy döntöttem, változtatok ezen. Ha most felébredek, olvasok egy kicsit, máshogyan kezdem a napom, mint korábban. Alig vagyok fent, ez pedig nagy változást jelent az életemben” – árulta el az ötszörös világbajnok. Bár másokat nem figyel, ő maga továbbra is posztol az applikáción.
„Néha odajöttek hozzám emberek, és szóltak, hogy én nem követem őt, pedig azt a másik személyt követem. Tessék, most nem követek senkit, nem panaszkodhat senki” – mondta Hamilton, hozzátéve, hogy azért szokta nézegetni a profilokat, különösen versenytársaiét.
Az ilyen drasztikus lépés nem idegen Hamiltontól, volt már ennél merészebb húzása is online: 2018 januárjában egy vitás poszt miatt minden bejegyzését törölte a közösségi médiából.

A versenyautó, ami még a birkanyáj terelésére is alkalmas
https://formula.hu/parc-ferme/23229
"Az önvezető autók mindenre képesek" - hangzik a ténymegállapítás a háttérből, miközben a Roborace egyik idei tesztje során az autó önálló gondolatai nyomán éppen a saját dolgára igyekezett, közben ellátva a szabadságon lévő juhászkutya feladatait is.
— Roborace (@roborace) September 19, 2019
Throwback to when DevBot became a sheep herder at @ShelsleyWalsh #TBT pic.twitter.com/rIvZXEc66z
Mérföldkő: az első 2000-es években született versenyző, aki F1-es autót tesztelt
https://formula.hu/parc-ferme/23228
És mindez itt történt a Hungaroringen, hiszen a Renault-tól privát tesztlehetőséget kapott a dán Christian Lundgaard, amely során a csapat 2017-es F1-es autóját, az R.S. 17-et próbálhatta ki a magyar pályán e hét csütörtökén. A Renault versenyzői akadémiájába tartozó Lundgaard 18 éves, 2001. július 23-án született, és tudomásunk szerint az első ember a 2000 utáni generációból, aki komoly F1-es vezetési lehetőséget kapott. A dán versenyző idén a nemzetközi Formula-3-as mezőnyt erősíti, a hungaroringi hétvégén futamot is nyert, és az 5. helyen áll a bajnokságban.
Képek a tesztről:
More pictures of @lundgaardoff on his first F1 drive with the @RenaultF1Team RS17 car! pic.twitter.com/J4oyRFxFsi
— F1 Feeder Series (@F1FeederSeries1) September 20, 2019

Erről a bajnokságról is csak azért hall a világ, mert megjelent benne egy ámokfutó
https://formula.hu/parc-ferme/23227
Kérjük szépen, ez itt a Smart EQ ForTwo e-Cup nevű, olaszországi központú sorozat, vagyis az elektromos Smartok versenye! Leonardo Caglioni azonban nem volt valami "smart" a legutóbbi vallelungai hétvégén, hiszen kipörgette, majd tovább is tolta maga előtt egyik riválisát, Benjamin Carteryt. Előbb a sors szolgáltatott igazságot, hiszen Caglioni egyedül volt részese egy többszörös szaltózásnak. Végül pedig a versenybírók is, akik kizárták a pilótát a versenypályára nem való viselkedése miatt.
Crazy scenes in the eighth race of the Smart EQ ForTwo Cup season at Vallelunga last weekend - Leonardo Caglioni (#55) was disqualified after his multiple barrel roll following repeated contact with Benjamin Cartery (#30). pic.twitter.com/sZofKSgKvy
— RaceFans (@racefansdotnet) September 19, 2019
Az egy dolog, hogy a botrányos Rich Energy már nincs az F1-ben, de a Haasszal való trollkodást nem fejezte be
https://formula.hu/parc-ferme/23225
"Sok szerencsét kívánunk a Haasnak a csapat eladásához a szaúdi befektetőkkel való tárgyalás során. Kiváló csapat és remek befektetés!" - jelent meg csütörtök este a váratlan üzenet a Rich Energy Twitter-oldalán. Az amerikai istálló és az elmúlt hónapokban önmaga körül többször is balhét kavaró energiaital az Olasz Nagydíj után bontották fel szerződésüket, így a Haas Szingapúrtól már a logóik nélkül érkezett. Eddig is minimum kétkedve kellett fogadni minden üzenetet, amit a főként William Storey által kezelt fiók kiírt, de így a szakítást követően végképp gyanús. Két fő opció van:
- Nincs szó eladási szándékról, ez csak a Rich Energy egy újabb beteges módszere arra, hogy odavágjon egyet a csapatnak (és közszájon tartsa saját márkanevét)
- Valóban zajlik ilyen tárgyalás a színfalak mögött, ami egyelőre titkos, de a Rich Energy szándékosan világgá kürtöli, hogy odavágjon egyet a csapatnak (és közszájon tartsa saját márkanevét)
We wish @HaasF1Team the best of luck in negotiations selling the team to Saudi investors. An excellent team and great investment #haasf1 #sale #business #F1 #Singaporegp#richenergy #betterthanredbull #Saudi #MiddleEast #Motorsport pic.twitter.com/ICKWJsKufN
— Rich Energy (@rich_energy) September 19, 2019
Russell Kubicának: Legenda vagy!
https://formula.hu/parc-ferme/23223
„RK, egy abszolút öröm volt, és legenda vagy sok-sok tekintetben. Élvezzük közösen a szezon hátralevő részét!” – posztolta a Twitteren George Russell, miután csütörtökön csapattársa, Robert Kubica bejelentette, elhagyja a Williamst.
RK, it’s been an absolute pleasure and you’re a legend in so many ways!
— George Russell (@GeorgeRussell63) September 19, 2019
Let’s enjoy the rest of the season together pic.twitter.com/0yrJXQWbKC
Perez csütörtökön nagyon rossz bőrben volt, péntek „reggel” beszélt állapotáról
https://formula.hu/parc-ferme/23226
A Racing Point versenyzője a Szingapúrban tartózkodók elmondása szerint szemmel láthatóan is betegséggel küszködött csütörtökön, az F1-es médianap során: a nagy forróság ellenére is vastag kabátban flangált, majd korán vissza is tért szállására.
Az első szabadedzés "reggelén" (Szingapúrban valójában már délután, de az esti menetrend miatt az F1-es mezőny továbbra is az európai időzóna szerint él) a mexikói videós bejelentkezést adott az Instagramján, amiben elmondta, hogy gyomorfájdalmakkal küzd, de az előző napi állapotához képest már jobban van. A paddockban élcelődők szerint ez a gyomorrontás még a Monzában felettébb különös feltéttel elfogyasztott pizza hatása lehet!
A Racing Pointnak nincs hivatalos tartalékpilótája arra az esetre, ha helyettesíteni kellene az egyik állandó versenyzőt, de ha véletlenül arra kerülne a sor, talán elérhető lenne számukra a Mercedes-tartalék Esteban Ocon, aki az előző két évben náluk versenyzett.

Tíz másodpercet adott Norrisnak Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/23224
A csütörtöki sajtótájékoztatón egymás mellé ültettek két mókamestert, Daniel Ricciardót és Lando Norrist. Az ausztrál tíz másodpercet adott a fiatal britnek, amíg nem neveti el magát. Norris küzdött, de elbukott.
Szavazás: Hamilton új frizurája vagy Bottas új pólója a vagányabb Szingapúrban?
https://formula.hu/parc-ferme/23221
Merthogy egyik Mercedes-pilóta sem megszokott külsővel jelent meg a csütörtöki médianapon. Lewis Hamilton új szintre emelte a hajfonatokat, Valtteri Bottas pedig önmagától idézi a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megnyerését követő klasszikus rádióüzenetet.

Hollywoodban parádézik a mezőny három nagyágyúja
https://formula.hu/parc-ferme/23222
2019-ben a Liberty Media négy hivatalos Formula-1-es fesztivált ütemezett be, Sanghajban, Chicagóban, Los Angelesben és Brazíliában. A chicagói eseménynek nem sikerült közelebb hoznia a sportágat az amerikai rajongókhoz: hatalmas kudarcnak bizonyult. Eleve egybeesett a Kanadai Nagydíj kvalifikációjával, így egyetlen aktuális versenyző sem jelenhetett meg, az F1-es autók mind megálltak, mindennek tetejébe a helyszínen kapható méregdrága street food is hamar kifogyott.
Az Egyesült Államokban tartott második rendezvénnyel a Formula-1 igyekszik kiküszöbölni a csorbát. LA-ben megadják a módját a parádénak: a helyszín a Hollywood Boulevard lesz, három futamgyőztes, Max Verstappen, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas érkezik a Red Bull, Renault és Mercedes aktuális versenygépével. (Némileg meglep minket, hogy nem Lewis Hamiltont küldik, akinek köztudottan az USA választott hazája.) A Hollywood Festivalra október 30-án, az austini USA Nagydíjat megelőző szerdán kerül sor.
Hollywood. F1. A show-stopping blockbuster.
— Formula 1 (@F1) September 19, 2019
We're hitting LA ahead of this year's Unites States Grand Prix!
Max, Valtteri and Daniel are coming, and you're invited too...
More details >> https://t.co/j5m8roBr7a pic.twitter.com/6MfDr4UYjM
Válassz ajándékot Michelisz Norbi hivatalos pólója mellé!
https://formula.hu/parc-ferme/23220
A Formula.hu webshopjában még elérhető a magyar túraautós ász idei hivatalos pólója. Aki megrendeli, AFM-előfizetést vagy falinaptárat kap mellé ajándékba.

Alonso parádésat rajtolt a 2013-as Szingapúri Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/23217
Hetedikről harmadikra négyszáz méter alatt. Ez volt Fernando Alonso rajtja hét évvel ezelőtt, amikor még a Ferrarinál versenyzett.
Fernando Alonso's brilliant start - Singapore 2013
— Eau rouge (@Insidef1) September 18, 2019
Onboard + Normal Camera view
P7 to P3 by first corner!#F1 #SingaporeGP @alo_oficial pic.twitter.com/G65FSlwZFk
Verstappen szeretne csatlakozni a Bosszúállókhoz
https://formula.hu/parc-ferme/23218
Ezt a vágyát magának Thornak, vagyis az őt jászó Chris Hemsworth-nek árulta el Szingapúrban, ahol a pilóta és a színész egy médiaesemény keretében együtt lazított.
Hanging out with @ChrisHemsworth and @TAGHeuer to kick start our #SingaporeGP pic.twitter.com/yZ2tiWbvht
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) September 18, 2019
”I would actually like to be an Avenger” says @Max33Verstappen Who’s up for seeing this job swap? pic.twitter.com/MJlvTuSuca
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) September 18, 2019
A '90-es évek Sega-játékait idézte meg Zala megyében a Roborace
https://formula.hu/parc-ferme/23219
Kevés információ került eddig napvilágra arról, hogy egész pontosan mivel is foglalatoskodott a Roborace, amikor augusztusban megejtette magyarországi látogatását a ZalaZone vezetéstechnikai komplexumban. Most közzétett pár videót a formálódó bajnokság, amelyekből kiderül, hogy nem klasszikus versenyt, hanem ügyességi vetékedőt rendeztek a résztvevő három csapatnak. Egy akadálypályát építettek fel, ahol szűk kapukon áthaladva, műautókat és -bicikliseket kerülgetve kellett három kört megtenniük az önvezető autóknak, és minden akadállyal való érintkezés öt másodperces időbüntetést jelentett. Mindezt drónról rögzítve és a vizuális effekteket manipulálva olyan felvételt készítettek, mintha a kezdeti játékkonzolok világába csöppentünk volna - pedig mindez itt történt Zala megyében, 2019-ben!
Zala Zone Localisation Challenge
— Roborace (@roborace) September 18, 2019
Team: @ArrivalGB
Laps: 3
Time To beat: N/A
With just 15cm between car and gates, and every object hit an extra five seconds, our Season Alpha track in Zala Zone was no walk in the park pic.twitter.com/I3kOM1nGgr
Egy másik feladat annak a felmérése volt, milyen gyorsan tud reagálni a mesterséges intelligencia arra, ha egy útjában álló autót észlel. És vajon hogyan dönt: inkább megpróbál fékezni vagy elkerülő manővert tesz? És hogyan befolyásolta mindezt a váratlanul megérkezett eső? Ezt mutatja be az alábbi videó:
Mint a diszkóban: a lányoknak nem kell belépőt fizetni az egyik utánpótlás-szériában
https://formula.hu/parc-ferme/23216
Komoly gesztust tett a hölgyek felé a Formula Renault Eurocup, az együléses autóversenyzés egyik belépőszintje, hiszen friss bejelentésében közölte, hogy a 2020-as szezontól eltörli a nevezési díjat minden női versenyzője számára. Köztudott, hogy az autóversenyzés minden szintje igen komoly anyagi ráfordítást igényel a legtehetségesebb versenyzőktől is, akiknek így karrierjük előrelendítése érdekében már nagyon korán komoly szponzorokra kell szert tenniük, ami a nagyobb bizonytalansági faktort hordozó nőként még nehezebb. A Renault által felügyelt sorozat ezzel az intézkedéssel áll be a W Series által idén beindított azon kezdeményezés mögé, amely a női versenyzők előrelépését, a férfiak által uralt sportba való könnyebb integrálódásukat segíti. A Formula Renault Eurocup így akár következő vagy párhuzamos lépés is lehet a W Seriesben idén bemutatkozott hölgyek számára.
A két évvel ezelőttig Formula Renault 2.0 néven ismert sorozat mezőnyében idén egyetlen női pilóta sincs. A Renault mindenesetre reméli, hogy a széria ugyanolyan népszerű állomás marad a legígéretesebb fiatal versenyzők között, mint volt az a közelmúltban, hiszen Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne és Lando Norris is bajnok volt itt.

Szaunában, sisakban ülve rángatják a fejed, avagy így készül egy versenyző Szingapúrra
https://formula.hu/parc-ferme/23215
De hát nincs mit tenni, ha egyszer így lehet a legjobban szimulálni azokat a körülményeket, amelyekkel a Formula-1-es versenyzők szembesülnek a fülledt Szingapúri Nagydíj két órája során az autóban. Sergio Perez adott különleges betekintést az edzéséről, a spanyolul értők pedig a videó második felében a pilóta trénerének magyarázatát is meghallgathatják.