DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Elkészült a szezon leghíresebb futamgyőztesének agyagportréja

Az Indy 500 győzteséről van szó, akit az év hátralévő részében mindig a tenyerén hordoz az USA autósportjának világa. A győztes arcképe hagyományosan mindig rákerül a Borg-Warner trófeára, vagyis a futamot megnyerő pilótának járó hatalmas serlegre. Idén tehát Alexander Rossinak kellett modellt ülnie, amíg az IndyCar agyagszobrásza, Will Behrends megalkotta arcképének szinte tökéletes mását. A már Rossi fejével kibővített új Borg-Warner trófeát december 7-én mutatják be.

Cw1DYm1UcAAgCl2

CwQv3c2WAAAhIZA

Mi volt az első…? – Így játszott Verstappen és Albon

A Red Bull két pilótája Szingapúrban részt vett egy rádiócsatorna „Wheel of Firsts” nevű játékában, melynek lényege, hogy kipörgetés után kellett megválaszolniuk, mi volt az első élményük különböző kulcsszavakhoz kapcsolódóan. Efféle válaszok születtek:

Első autója? Verstappen: „Az F1-ben voltam, mikor kaptam egy Renault Clio R.S.-t. De nem vezethettem, mert túl fiatal voltam hozzá.”

Első álma az F1-ről? Albon: „Ötéves lehettem, és sírni szoktam, mikor Michael Schumacher nem nyert.”

Az étel, ami nélkül nem tudna élni? Albon:Csirkeláb… igazából tészta.”

Az első táncmozdulat, ha elkapja a ritmust? Albon: „Shakira-csípőmozgás.” (Meg is mutatta.)

Válassz ajándékot Michelisz Norbi hivatalos pólója mellé!

A Formula.hu webshopjában még elérhető a magyar túraautós ász idei hivatalos pólója. Aki megrendeli, AFM-előfizetést vagy falinaptárat kap mellé ajándékba.

Részletek ezen a linken!

ajándékmich

 

Torpedó, elengedés és más emlékezetes pillanatok az Orosz Nagydíjakról

A Formula-1 hivatalos csatornája öt maradandó emléket gyűjtött össze Szocsiból Sainz hatalmas balesetétől Kvjat Red Bull-ülésbe kerülő ámokfutásáig.

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

A Mercedes, ami nélkül ma már nem rendezhetnének F1-es futamot

Bernd Mayländer közel húsz éve vezeti azt a Mercedest, amely egy modern Formula-1-es futam elengedhetetlen eszköze: a biztonsági autót. Erről a különleges Ezüst Nyílról kevés szó esik, pedig egy F1-es autóhoz hasonlóan ez is számos érdekességgel rendelkezik. Tudtátok például, hogy az utasterében elhelyezett kijelzőn ugyanúgy követhető a futam élő képe, mint a tévében? Ezt, és még egyéb kulisszatitkokat maga a pilóta fedi fel az alábbi videóban.

Mattias Ekström beszáll a ralibizniszbe

"Azok után, hogy évekig 'csak' a ralikrosszban mérettük meg magunkat, egy új fejezet kezdődik az EKS számára. 2020-tól a csapat már ott lesz a ralizás porondján is" - jelentette be az EKS versenycsapat tulajdonosa, Mattias Ekström. Már az autójukat, egy R5-ös Skoda Fabiát is bemutatták, noha azt egyelőre nem árulták el, hogy milyen szinten láthatjuk majd versenyezni őket.

A korábbi DTM- és WRX-bajnok svéd viszont sejtelmesen, egy vállvonós ikonnal válaszolt a követőiben elsőként felmerült kérdésre, miszerint hogy ő maga is beül-e majd a volán mögé. Ekström azért belekóstolt már a raliba a karrierje során, noha nem mostanában: 1999 és 2006 között rajthoz állt összesen nyolc WRC-futamon, többnyire a Svéd Ralin.

69282571_399563287652916_8371459200128835536_n 

Ricciardóék tágan értelmezik az asztalitenisz szabályait

Csak úgy egy helyben ülni és beszélgetni a szocsi pályáról nem olyan nagy kunszt, ezért Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg felturbózták egy kicsit a kötelező, verseny előtti videót. Felismerve, hogy asztaliteniszt bármilyen asztalon lehet játszani, a Renault-főhadiszállás egyik irodahelységében kezdtek el játszani, Fernando Alonso korábbi overalljának vigyázó tekintete mellett.

Zongorán mutatta be a MotoGP-pilóta, hogy mennyit javult a műtét óta

Alig 60 órával a műtéte után (hétvégén Aragónban esett el és törte el az orsócsontját) már zongorázik Pol Espargaro, méghozzá nem is akárhogyan - ez még egészséges kézzel sem lenne semmi...

 

Bottas látványosan félreáll, Vettel nem éppen - ez történt tavaly Oroszországban

A tavalyi Orosz Nagydíj leginkább a Mercedes csapatutasításáról marad emlékezetes - ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető a 2018-as futam összefoglalója.

Bőven volt káromkodás Szingapúrban

A versenyzőktől már megszokhattuk, különösen az időmérők és futamok holtideje alatt, hogy előszeretettel panaszkodnak a többiekre vagy éppen a vezetést zavaró versenymérnökökre. A Szingapúri Nagydíjon mindenből kijutott, sőt, Hülkenberget egyenesen füllentésen kapta a csapat.

Bár a szingapúri hétvégén valószínűleg a vasárnapi futam tempója volt a legmeglepőbb, néhány pilótának még előtte is meggyűlt a baja a lassúsággal. Sebastian Vettel Kevin Magnussenre panaszkodott, mert a német szerint a Haas versenyzőjére „elaludt” vezetés közben, ami természetesen visszaütött Vettel aktuális körére is. Magnussen csapattársát, Grosjeant egyenesen a Haas hozta nehéz helyzetbe. A kicsúszását követően a csapat visszakérdezett, jól van-e, amire a francia ironikusan azt válaszolta: „Igen, csak kerülnöm kell a beszélgetést a kanyarokban…” A csapat természetesen elnézést kért a pilótától.

A Renault versenyzője, Daniel Ricciardo is meglehetősen intenzíven panaszodott a lassú tempóra a futam alatt. Az ausztrálnak büntetés miatt a rajtrács végéről kellett előre verekednie magát, így igencsak nyomnia kellett a gázt. „Ma nem sz*rakodunk! Gyerünk, fiúk!” – majd még egy hasonló kifejezéssel erősítette meg, nagyon szeretne előrébb jutni.

George Russell Romain Grosjean menőverével kapcsolatban fejezte ki nem tetszését, amíg a Raikkönent előzni próbáló Kvjat arra panaszkodott, hogy „igen csúnyán” beléfordult a finn - bár ő más kifejezést használt. Míg a Raikkönen miatti panaszkodásra sok energiát fordított az orosz, amikor a csapat közölte, hogy Kubica mögötte autózik, ez a téma már „nem érdekelte”.

A Renault-nak azzal akadt problémája, hogy Nico Hülkenberg nem emelte le teljesen a lábát a gázról fékezés alatt. Miután a német letagadta az esetet, a csapat közölte, hogy a szenzor más véleményen van, és udvariasan megkérték, „próbálja meg elkerülni ezt az újraindításnál, ha lehetséges”.

Negatív rekordot dönthet a Mercedes Szocsiban

A Formula-1 2019-es szezonja a szélsőségekről szól, legalábbis a Mercedest nézve biztosan. A címvédő csapat autói az idény első nyolc futamát megnyerték, ebből öt alkalommal dupla győzelmet szereztek, viszont hiába indították erősen az évet, most (magukhoz képest) jelentősen visszaestek. Sorozatban három futam zajlott le a győzelmük nélkül, és ha ez a széria Szocsiban folytatódik, akkor az Ezüst Nyilak negatív rekordot állítanak be, ugyanis a hibrid érában négyfutamos nyeretlenségi szériájuk egyszer sem volt. Sorozatban három alkalommal is mindössze kétszer, tavaly, valamint idén kaptak ki. 

mercedes-szocsi-2018

Fotó: DPPI

Tehát egy nagy lehetőség van a riválisaik kezében, hogy belerondítsanak a Mercedes elképesztő statisztikáiba, bár azt hozzá kell tenni, hogy pont egy olyan helyszín következik, ahol a Mercedes autói eddig minden futamot megnyertek...

Bereznay, Tassi, Vingler és Bessenyey a Hell Kartban gokartoztak

Szeptember 24-én rendezték meg a IV. Hell Kart Média Kupát, ahol több újságíró mellett jelen volt a Hell Racing Team versenyzője, a KCMG Hondával a WTCR-ben induló Tassi Attila - aki nem mellesleg a gokartpálya csúcstartója -, Bereznay Dániel, az Alfa Romeo Racing E-sport csapatának pilótája, illetve Vingler Attila többszörös magyar bajnok gokartos a KZ2 kategóriában. A helyszínen volt továbbá Bessenyey Zoltán kétszeres Európa-bajnok raliversenyző is, aki egy számára speciálisan kialakított, kézzel irányítható gokartot hozott magával, melynek motorja 12000-es maximális fordulatszámra és 130 km/órás sebességre képes. A Média Kupa idei nyertese végül Fehér Patrik lett.

Tassi Attila a pályacsúcs birtokosa

Bereznay

Bereznay Dániel a második helyen végzett

Vingler Attila és Bessenyey Zoltán a speciálisan kialakított gokarttal

Amikor Juan Pablo Montoya becsönget hozzád és hoz egy szimulátort

Kevés dologgal lehet jobban meglepni a hétköznapi embert, mint amikor a postás személyében egy világsztár kopogtat be az ajtaján. Ezt játszották most el az Egyesült Államokban az ország egyik legismertebb autóversenyzőjével, Juan Pablo Montoyával, aki egy 30 ezer dollár értékű igazi versenyszimulátort szállított ki az azt egy sorsolás útján megnyerő szerencsés férfinak. Az illető, bár kicsit hitetlenkedve, de rögtön felismerte a kolumbiait, akit be is invitált a házába, majd elmondta, hogy élete legnagyszerűbb 24 óráját éli, hiszen másnapi esküvőjére készül. Azt nem nagyon akarta részletezni, hogy a szimulátornak vagy a házasságnak örül-e jobban. 

Hülkenberg részt vett a Ninja Warriorban, a vízben kötött ki

A Magyarországon is ismert ügyességi vetélkedő, a Ninja Warrior németországi kiadása egy igazi világsztárt is a műsorába csábított Nico Hülkenberg személyében, aki sűrű F1-es naptárában helyet tudott szorítani a forgatásnak is.

"Nagy rajongója vagyok a műsornak, és már régóta szerettem volna magam is kipróbálni a pályát. Idén végre összejött!" - írta a német, ajánlva követőinek a következő adást, ami most pénteken 20:15-ös kezdéssel megnézhető a német RTL-en.

Egy videó azonban már kering az interneten Hülkenberg szereplésével, amelyen nem tudta teljesíteni az utolsó akadályt, így a medencében kötött ki. A viccelődések (és a képernyőre felrajzolt helyezések) szerint a pályán mutatott szereplését párhuzamba lehet állítani az F1-es karrierjével is, hiszen itt is ugyanúgy az utolsó lépcsőfoknál bukott el, mint amikor egy nagydíjon végre a dobogó közelébe kerül.

Leclerc annyit ült már repülőn, hogy kívülről fújja a légikisasszonyok mondókáját

"Hölgyeim és uraim, üdvözöljük önöket Szocsi repülőterén! A helyi idő 17 óra, a hőmérséklet pedig 19 °C. A saját biztonságuk érdekében kérjük, maradjanak ülve a helyükön bekötött biztonsági övvel, amíg a kapitány ki nem kapcsolja az erre utaló jelzést" - írta le a jól ismert rigmusokat Charles Leclerc az alábbi képhez, amelyen ő is egy légikísérő öltözékébe bújt. Mivel szabad hétvége nélkül már jön is az Orosz Nagydíj, a monacói - sok pilótatársához hasonlóan - Szingapúrból egyből a Fekete-tenger partjára repült, és az akklimatizálódás jegyében már hétfő este el is ment futni egyet a pálya környékén.

Az alatta lévő képen látható, hogy Lewis Hamilton is posztolt a repülőről, ő azonban nem volt ilyen vidám hangulatban. Mivel hétfő este még egy szingapúri rendezvényre volt hivatalos, csak a hajnalban repült, amit saját elmondása szerint kifejezetten "diszlájkol".

70775444_132780028075685_5862224839981063239_n

Clipboard02

Mindkét kis Schumacher versenyez Szocsiban, az F1 árnyékában

Az előttünk álló hétvégén olyasmi fog történni, amire a 2006-os Brazil Nagydíj óta nem volt példa: két Schumacher vezetéknevű pilóta is versenyezni fog egy F1-es nagydíjhétvége keretében. Ez úgy valósulhatott meg, hogy a Formula-3-as Campos megnevezte David Schumachert a Monzában nagy balesetet és csigolyatörést szenvedett Alex Peroni helyetteseként. Ralf Schumacher 17 éves fia így először léphet pályára ilyen magas szinten, a Formula-1 betéteseményeként, és ugyebár ott lesz Szocsiban unokatestvére, Mick Schumacher is, a Formula-2 mezőnyének állandó tagja.

David Schumacher idén a szintén F3-as szabályrendszer szerint futó Formula Regional Európa-bajnokságban fut teljes szezont, ahol jelenleg a harmadik helyen áll a tabellán Frederik Vesti és Enzo Fittipaldi mögött. Az FIA Formula-3-as szezonzáróján való részvétel pedig hasznos tapasztalat lehet számára az esetleges jövő évi feljebblépéshez.

EFOKik9XkAA9P9j

EFOOYDQXoAAD6WG

Visszatérő veszi át az elhunyt Hubert helyét a Formula-2-ben

A spái F2-es tragédiát követően Monzában a szörnyű balesetben érintett csapatok csak egy autóval neveztek. Ezen a hétvégén, Szocsiban ismét versenyez az utánpótlás-széria, mostanra pedig már az elhunyt Anthoine Hubert csapata, a BWT Arden, valamint a kórházban súlyos sérülésekkel fekvő Juan Manuel Correát foglalkoztató Sauber Junior Team is megnevezett egy új pilótát, elvégre az élet, bármilyen könyörtelen is néha, de megy tovább.

Talán nem teljesen véletlen, hogy az oroszországi hétvége előtt két orosz versenyző jutott ilyen módon lehetőséghez. A Sauber Junior Teamnél Matevosz Iszakjan foglalja el a megüresedett ülést - a 21 éves pilóta teljesen újoncnak számít a sorozatban, a Formula V8 3.5 2017-es második helyével és endurance-tapasztalattal a háta mögött érkezik.

A BWT Arden azonban már egy kipróbált oroszt igazolt, aki az egész GP2/F2 történetének egyik legtapasztaltabbja: Artyom Markelov az elmúlt öt évet ezen a szinten töltötte, két éve második, tavaly ötödik lett az összetettben. Idén váltott a japán Super Formulára, ahol viszont nem mennek jól a dolgai, eddig még egy pontot sem szerzett. A monacói beugrása után most Szocsival és Abu Dhabival végigversenyezheti a szezon hátralévő részét Tatiana Calderon csapattársaként. A Formula-2-ben a versenyzők nem választhatnak rajtszámot, azokat sorban osztják ki a csapatok között, ám Hubert emlékére a francia által használt 19-est az idei szezon végéig ideiglenesen visszavonultatják. Markelov így a 22-est kapja.

EFNxD4rWsAE96oZEFNx6amXoAU7kUc

Vettel gyorsan nyelt egyet, mert aztán már köpni-nyelni nem tudott

Merthogy Verstappentől rögtön kapott egy jó nagy adagot az arcába - avagy ezt látta a szingapúri pezsgőkamera.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A champagne moment for Seb, as he ends that long wait for an F1 race win!

Hogyan néz ki, amikor valaki veszélyesen közel megy a daruhoz?

Antonio Giovinazzi kapott 10 másodperces időbüntetést a Szingapúri Nagydíj leintését követően, amiért a George Russell kiesése miatt életbe lépett biztonsági autós szakasz alatt az ominózus kanyarban nem tartott eléggé jobbra, így a biztonságosnál közelebb haladt el a Williams mentését végző daruhoz és pályabírókhoz. Itt a videó arról, hogy mennyire is volt közel.

Azt hittétek, hogy Hamilton oda se hederített a kilökött telefonra? Ezt nézzétek!

A Szingapúri Nagydíj egész hétvégéje során weboldalunkon az egyik legnézettebb tartalom volt az a rövid videó, amelyben az látható, hogy a rollerével a Mercedes garázsa felé igyekvő Lewis Hamilton véletlenül kilöki a mobiltelefont egy éppen fotózni készülő rajongó kezéből. A brit egy pillanatra hátranézett ugyan, majd tovahaladt, ám a történet folytatását már nem ismertük meg.

Most azonban a Formula-1 hivatalos Instagram-oldala közzétette az alábbi fotót, amelynek tanúsága szerint Hamilton bocsánatot kért az illetőtől egy a telefon hátoldalára írt üzenettel. A készülék tehát alighanem működőképes maradt, noha ezek után valószínűleg nem sokat fogják használni, le ne kopjon róla az ötszörös világbajnok személyre szabott írása!

"Annyira sajnálom! Rohantam, mert autóba kellett ülnöm" - írta Hamilton, aláírásával ellátva.

Clipboard01_1