DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök

Miért lettek fekete-fehérek a kerékvetők Silverstone-ban?

Minden versenypályának megvan a hagyományos kerékvető-színezete, de az F1-es naptár legtöbb helyszínén a piros-fehér csíkozás a megszokott. Így volt ez Silverstone-ban is, ám erre a hétvégére igencsak szokatlan, fekete-fehér mintázat várta a mezőnyt - mint az az alábbi, Danyiil Kvjat megpördülését megörökítő képből is látható.

A SkySports utánajárt, hogy mi az oka ennek a dizájnváltásnak: a silverstone-i pálya tulajdonosai egy jubileum miatt váltottak át erre a retro-festésre, hiszen a Brit Nagydíjat idén 50. alkalommal rendezik ezen a pályán. Noha az ország 1950 óta minden szezonban fogadta a mezőnyt, a többi 17 Brit Nagydíjon Brands Hatch és Aintree osztozott - 1987 óta azonban Silverstone szolgál állandó helyszínként.

Cm2GV-aWIAAVPd-

Alonso nem érti, hogy miért ilyen kevés tesztnapot ad az F1, szerinte ez így nem jó

Fernando Alonso már többször beszélt arról az utóbbi években, hogy nem érti, miért ennyire korlátozott az év eleji tesztidőszak, miért ilyen kevés idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy felkészüljenek a csapatok a szezonra – ezt pedig a mostani autóbemutatón is elmondta annak ellenére, hogy konkrét kérdést nem kapott ezzel kapcsolatban.

„Nagyon korlátozott tesztlehetőségek állnak rendelkezésünkre, és egész télen azon gondolkodtam, hogy milyen unfair az, hogy csak másfél napunk van pilótánként arra, hogy felkészüljünk egy egész világbajnokságra” – emelte ki ezt most is a kétszeres világbajnok.

„Nincs még egy ilyen sport a világon, ahol ennyi pénzzel, ekkora piaccal ilyen közel kerülünk a szurkolókhoz, és nem értem, hogy miért nem úgy megyünk Bahreinbe, hogy négy tesztnapunk van. Abból kettő-kettő lehetne a két versenyzőé, mert most a három egy páratlan szám, nem lehet egyenlően elosztani a pilóták között. Azt sem tudom, hogy miért nem mehetünk két autóval. Úgyis ott vagyunk teljes csapattal, mert a következő héten ugyanott lesz a szezonnyitó…” – tette hozzá a spanyol.

f1-alonso-2024

Újabb részlet: már az F1-es rajtszámait is megmutatta a Ferrari

Bár az SF-24-est csak kedden mutatja be a Ferrari, már napok óta csepegteti a csapat a részleteket. Nemrég a versenyzői overallokról tett közzé posztot a Scuderia, most pedig megcsodálhatjuk, hogy miként is fog festeni Charles Leclerc 16-os és Carlos Sainz 55-ös rajtszáma az autón – és a dizájnba bizony itt is bekerült némi sárga!

Szabadkártya, licenszpont, kétéves maximum: Változik az F1 Academy

A Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén kezdődik meg az F1 Academy történetének második szezonja, melyben nem az lesz az egyetlen jelentős újítás, hogy immár minden F1-es istálló indít egy hölgyversenyzőt, aki a támogatás mellett autófestést is kap a királykategóriás alakulattól – és fontos változás az is, hogy a tavaly még csak nem is közvetített bajnokságot immár F1-es hétvégéken rendezik.

f1academy_1

Idén a tét is nagyobb lesz, hiszen az első öt versenyző immár szuperlicenszpontokkal is gazdagodik, a bajnok 10-et, az 5. helyezett pedig egyet kap, azaz valamivel kevesebbet osztanak ki, mint a „koedukált” F4-es szériákban. Annak érdekében, hogy minél több hölgyversenyző kapjon lehetőséget, a sorozatban tölthető időt két évben maximalizálták, tehát ennyi idejük van a résztvevőknek arra, hogy megmutassák tehetségüket.

A 15 állandó résztvevő mellett a tavalyi csapatbajnok, a Prema egy negyedik autót is indít, amelyben beugró versenyzők kaphatnak szerepet. Erről Susie Wolff, a széria első embere így nyilatkozott: „A  szabadkártya bevezetése lehetőséget biztosít az adott régió tehetségeinek, bevonja a helyi közösségeket, és gyarapítja az elérhető tehetségek számát azokban a régiókban, ahol versenyzünk, ami fontos a hosszú távú növekedésünk szempontjából, és biztosítja, hogy még több lehetőséget teremtsünk a nők számára, hogy bekapcsolódjanak a sportágunkba.”

bustamente_1

Ocon szerint Schumacher megérdemel még egy esélyt

Mick Schumacher idén a Mercedesnél betöltött szerepe mellett az Alpine hypercar-programjában szerepel, így félig-meddig régi cimborája, Esteban Ocon „kollégája” lett. A francia versenyzőt meg is kérdezte a sajtó, mit gondol: megérdemelne-e egy újabb esélyt a királykategóriában a Haasnál (és ezzel együtt a Ferrarinál) 2022 végén kegyvesztetté váló német.

ocon-schumacher

„Igen, egyértelműen megérdemel egy helyet az F1-ben” – felelt Ocon. „Már bizonyított, F3-as bajnok és F2-es bajnok. Két évet töltött egy olyan autóban, mely a középmezőny végéhez tartozott, márpedig ahhoz időre van szükséged, hogy bizonyíts az F1-ben, hogy megtanulj dolgokat. De ő az egyik legtehetségesebb versenyző, persze, hogy megérdemli.”

„Nagyon remélem, hogy megnyerik idén a Le Mans-t. Nagyon drukkolok nekik, a közeljövőben pedig szeretném Micket újra a Formula–1-ben látni” – mondta Ocon fiatal márkatársáról, akit hozzá hasonlóan szóba hoztak Lewis Hamilton megüresedő ülésével…

Az Alpine juniorja szimulátorban várja a beugrást

Liam Lawsonhoz hasonlóan a másik „déli” reménység, Jack Doohan is úgy döntött, hogy az idei szezonban kizárólag az F1-es szerepre való felkészülésre, illetve csapata támogatására koncentrál, az ausztrál motoros legenda fia épp ezért nem is vállalt újabb szezont az F2-ben, hanem csakis az Alpine-nál betöltött harmadik számú pilótai szerepére fókuszál.

doohan-1

Doohan a Speedcafénak beszélve részleteket árult el arról, hogyan tud a leghatékonyabban a csapat segítségére lenni – szimulátorban és tartalékként egyaránt: „Minden európai versenyen a szimulátorban leszek, de ha három óránál messzebb van a pálya, akkor ott kell lennem. Ha könnyű eljutni a pályára, szimulátorozok, ha nem, akkor készenlétben állok majd.”

A fiatal tehetség várhatóan idén is több szabadedzésen autóba ülhet, s elmondása szerint összesen 10 napot tesztelhet majd. „Az első máris itt van, február 14-én a 2021-es autót vezetem Barcelonában, a többi viszont már a 2022-esben futom majd, ami a jelenlegi szabályok szerint épült, és ez szuper lesz” – mondta Doohan, aki fizikai edzettségéről triatlonozással gondoskodik.

doohan-2

Nincs összefüggés a marketingérték és az utolsó hely között

Az év első heteinek egyik kiemelt sztorija volt Günther Steiner távozása a Haas éléről, aminek következtében az istálló nemcsak első csapatfőnökétől vett búcsút, hanem egyúttal egy kiemelt médiaérdeklődésre számot tartó karaktert is elveszített. Ezzel kapcsolatban szólalt meg a névadó szponzor, a MoneyGram marketingigazgatója, Greg Hall, aki szerint érthető a Haas részéről a közkedvelt csapatvezető leváltása:

haas-2024

„Günther távozott, pedig nagyon szerették az emberek Drive to Survive-ban. És mindig is szeretni fogják, ő egy nagyszerű fickó” – kezdete Hall. „A versenyzés szempontjából viszont... az edzők is állandóan cserélődnek. Lehetsz nagyszerű edző, de ha nem hozol eredményeket, a tulajdonosok hajlamosak változtatni. Azt hiszem, ezt a legtöbb ember megérti.”

Hall azt is leszögezte, hogy a tavalyi konstruktőri utolsó hely nem jelenti automatikusan azt, hogy üzleti szempontból is gyenge lett volna az együttműködés a számukra: „Tavaly a 10. helyen végeztünk, de marketingszempontból fantasztikus eredményeink voltak. Szóval nincs egyértelmű összefüggést a konstruktőri helyezéssel” – mondta, megerősítve, hogy folytatják a tavaly megkezdett projektet.

haas-2024-4

A Red Bull talált gyenge pontokat a tavalyi autón

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache, aki brit sajtóértesülések szerint a Ferrarihoz tarthat, egy némileg meglepő nyilatkozatban azt fogalmazta meg, hogy találtak gyenge pontokat minden idők talán legdominánsabb F1-es autóján, az RB19-en, melyek óvatos finomhangolásra szorulnak: „A csapat még mindig talált néhány gyenge pontot az RB19-ben, bár a mi szemszögünk talán más, mint Maxé, aki versenyzőként, másképp érzi a dolgokat.”

wache

„A 90 fokos kanyarokban tavaly nem mi bizonyultunk a legjobb csapatnak, ahogy az a bakui és a szingapúri kvalifikáción is látszott” – folytatta Wache, aki azzal is tisztában van, hogy a problémás részekhez nagyon óvatosan kell hozzányúlni:

„Ezeken a dolgokon, ideális esetben javítanunk kell, de gyakran az egy-egy alkatrészben rejlő potenciál növelése nagy hatással van az autó más részeire is. Szóval nagyon óvatosnak kell lennünk, különösen arra kell vigyáznunk, hogy ne tegyük tönkre az RB19 erősségeit.”

verstappen-suzuka-2

Négy nap alatt öt autó – még csak most jön az F1-es bemutatók java!

Tízből öt csapat tartotta meg eddig a csapat-, autó- és/vagy festésbemutatóját: múlt pénteken a Haas nyitotta a sort, majd következett a Williams, a Stake, az Alpine és végül a Visa Cash App RB. Ez az öt istálló végzett tavaly a konstruktőri vb-tabella „alsóházában”, azaz gyakorlatilag a mezőny első fele következik majd a következő napokban. Méghozzá igen sűrű lesz a menetrend a héten: hétfőn érkezik az Aston Martin, kedden a Ferrari, szerdán a Mercedes és a McLarent – utóbbi dizájnt ugyan már villantott hetekkel ezelőtt, de a tényleges autót még nem –, a sort pedig a világbajnok Red Bull zárja. Mutatjuk mindezt táblázatos formában is, kiegészítve a pontos időpontokkal, ahol azt már ismerni lehet:

Aston Martin: február 12., hétfő 9:00

Ferrari: február 13., kedd 12:00

Mercedes: február 14., szerda 11:15

McLaren: február 14., szerda

Red Bull: február 15., csütörtök

Videó: Először pályán egy 2024-es F1-es autó!

Bár a bahreini előszezoni tesztre még várnunk kell másfél hetet, eljött a nagy pillanat: az egyik Formula-1-es csapat pályára vitte az új versenygépét. Az első fecske pedig nem más, mint a Stake F1 Team, amely Barcelonában gurult ki a C44-essel. A szabályok értelmében ugyanis a csapatok összesen 400 kilométert teljesíthetnek – két napra bontva – az aktuális évi autójukkal filmforgatási célzattal, s az istállók nagy része az egyik napot rendszerint már a téli teszt előtt elhasználja egyfajta bejáratásként.

A Stake is így tett most, amely egy rövid videót is közzétett arról, ahogy a 2024-es versenygép elsuhan a katalán pálya célegyenesében:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Stake F1 Team (@stakef1team) által megosztott bejegyzés

„A bukott törésteszt is csak az ambíciónkat mutatja” – Alpine

Alaposan átdolgozta F1-es autóját a 2024-es szezonra az Alpine: saját bevallásuk szerint amit csak lehetett, kicseréltek az elődhöz képest. Néhány hete fel is röppent a hír, miszerint az A524-es nem ment át az egyik törésteszten, amelyen minden versenygépnek meg kell felelnie az FIA biztonsági előírásai miatt, s amelyet azóta teljesített is az alakulat. Ezt az immár állandó csapatvezetőnek tekinthető Bruno Famin gyakorlatilag megerősítette az Alpine e heti bemutatóján, de hangsúlyozta, hogy ez is csak a franciák elszántságát bizonyítja:

„Néhány tesztet újra kellett csinálnunk, néhány homologizációs tesztet. De szerintem ez része a megszokott folyamatnak. Ha minden teszten elsőre átmész, az azt jelenti, hogy nem voltál elég ambiciózus. Úgyhogy meglátjuk, mi lesz a végeredmény, de az egyáltalán nem kritikát érdemlő, hogy néhány tesztet újra kellett csinálnunk” – idézi Famint a Motorsport.com lap.

f1-alpine-kek_1

Több fehér és sárga: miről árulkodhat a Ferrari új F1-es versenyzői overallja?

Néhány napot még várnunk kell arra, hogy megláthassuk az SF-24-es kódnevet kapó 2024-es Formula-1-es Ferrarit, hiszen csak február 13-án, kedden tartják a bemutatójukat. A Scuderia azonban a versenyzők overallját már leleplezte, amelyben a továbbra is domináns vörös alapszín mellett az eddiginél nagyobb szerepet kapott a sárga és a fehér, utóbbi különösen a pilóták hátán. A színösszetétel így a Ferrari tavaly Le Mans-t nyerő Hypercarjának dizájnjára hajaz – vajon Charles Leclerc és Carlos Sainz idei versenygépe is emlékeztetni fog a 499P festésére?

Nyolc órán át tarthatott a találkozó, hetekig elhúzódhat a Horner-ügy

Hétfőn robbantotta a bombát a holland De Telegraaf, amikor beszámolt róla, hogy a Red Bull belső vizsgálatot indított az F1-es csapat főnöke, Christian Horner ellen. A vádak szerint Horner „nem megfelelően viselkedett”, a sajtóhírek szerint pedig egy női alkalmazott fogalmazta meg mindezt. A Red Bull anyavállalata külső szakértő segítségével folytatja le a vizsgálatot, pénteken pedig sor került a felek találkozójára is Londonban.

Bár hivatalos információk erről nem láttak napvilágot – a Red Bull jelezte is, hogy nem kíván kommunikálni, amíg le nem zárul a folyamat –, de sajtóbeszámolók szerint elég hosszan tartott a megbeszélés: a Sky Sports F1 szerint több mint nyolc órán át egyeztettek a felek, Horner pedig továbbra is tagadja a vádakat. A Sky arról is tudósított, hogy bár korábban úgy hírlett, az energiaitalosok szeretnék még a jövő csütörtökön esedékes F1-es autóbemutatójukig lezárni az ügyet, hogy az ne vessen árnyékot az eseményre, könnyen elképzelhető, hogy ennél tovább fog elhúzódni a történet. „Amennyire hallottam, ez nem F1-es ütemterv szerint fog zajlani, hanem egy megfelelő időrend szerint, hogy tiszta és fair megoldás szülessen a felek számára” – jelentette a Sky riportere, Craig Slater, aki hozzátette: lehet, hogy még a bahreini előszezoni tesztig sem születik majd ítélet az ügyben, ami persze kellemetlen kérdések özönével járhat majd a csapat számára.

f1-horner-redbull-3

Batman lesz az F1-es Ausztrál Nagydíj egyik sztárja

Idén is az Albert Park Circuit 9-es kanyarja mellett, a golfpályán kap helyet az Ausztrál Nagydíj családi zónája, ahol egy különleges főszereplő, Batman várja majd a kicsiket és a kicsit nagyobbakat. Az újragondolt family zone elnevezése a nagydíj szervezői és a Warner Bros. Discovery együttműködésének köszönhetően Pit Stop Park Powered by DC Super Heroes lesz.

batman

A program középpontjában a köpenyes igazságosztó, Batman fog állni, aki 85 évvel ezelőtt, a Detective Comics 27. füzetében jelent meg először, s ezt a jubileumot ünnepli a WB ezen a különleges módon. Számos más attrakció, többek között egy mászófal, egy óriáscsúszda és egy akadálypálya mellett az 1966-os Batmobil replikáját is megtekinthetik az érdeklődők.

batmobile

Wolff: Hat héttel korábban több lehetőségünk lett volna

A német Motorsport-Totalnak nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kifejtette, hogy mindkét félnek érdekében állt a Lewis Hamilton 1+1 évre szerződésében szereplő kilépési pont, mellyel a hétszeres világbajnok élt, amikor úgy döntött, hogy 2025-től a Ferrari színeiben folytatja páratlanul sikeres karrierjét.

wolff-not-happy

„Tudtuk, miért csináljuk így. Ez arról szólt, hogy nyitva hagyjunk lehetőségeket az ő számára, de a magunk számára is” – mondta Wolff, akinek szavaiból kimondatlanul is érződik, hogy Hamilton nehéz helyzetbe hozta őket: „Jó pár versenyző elérhető lett volna 2024 végén, s közülük néhányan az elmúlt hetekben írtak alá. És ők is szóba jöhettek volna nálunk. Hat héttel korábban még sokkal több lehetőségünk lett volna, de ez van” – utalt Wolff a nem sokkal korábban hosszabbító Norrisra és Leclerc-re.

„A pilótapiac érdekes, nekünk pedig a jövőre kell gondolnunk” – folytatta Wolff. „Ki illik a legjobban George mellé? Mi lenne a legjobb páros a számunkra? Jó néhány versenyző szóba jöhet, mi pedig ráfordítjuk a kellő időt a döntésre.”

wolff-vegas

Magnussen szereti Steinert, de örül Komatsunak

A Haas történetének 166 nagydíjából 123-at a csapattal töltő, s az istálló számára egyedüliként rajtelsőséget és leggyorsabb kört szerző Kevin Magnussen az idei autó, a VF-24-es virtuális leleplezése után egy szűk héttel a névadó szponzor, a MoneyGram által szervezett londoni eseményen nyilatkozott a távozó csapatfőnökről, Günther Steinerről, valamint utódjáról, Ayao Komatsuról.

magnussen-baku

A dán versenyző elmondta, hogy bár kiváló a kapcsolata Steinerrel, véleménye szerint eljött a változás ideje: „Szeretem Günthert, nagyszerű kapcsolatom volt vele a Haasnál töltött idő alatt, de az is izgalmas, hogy változást látok. Valódi változást. Szerintem nagyszerű, hogy Ayao nem kerülgeti a forró kását, például azt illetően sem, hogy a fejlődési pályánk egy teljesen szezonon keresztül egyszerűen nem volt jó. Egyértelmű, hogy nagyon izgalmas időszak ez a Haasnál.”

Magnussen csapattársa, Nico Hülkenberg egészen máshol, az X-en nyilatkozott meg azzal kapcsolatban, hogy valóban érvényes szerződése van-e 2025-re a csapattal – úgy tűnik, valaki túl komolyan vett egy viccet

Többéves szerződést kötött egy energiaital a Ferrarival

Valószínűleg sokan számítottak arra, hogy Lewis Hamilton szerződtetése újult erővel fogja vonzani a szponzorokat a Ferrarihoz, s ezek első jelei már meg is mutatkoznak: miután 2023-ban egy jóval kisebb megállapodás keretében a három amerikai versenyen partneri kapcsolatra léptek a Celsius energiaitallal, mostantól a teljes szezonban a csapat támogatója lesz a PepsiCo érdekeltségébe tartozó, mintegy 12,5 milliárd dollár értékű Celsius Holdings legfontosabb terméke – méghozzá egy többéves szerződéssel.

A Celsius logók az autókon és a versenyzők overálján is megjelenik már az idei szezonban. A tavaly szerződtetett, korábban az AC Milannál is dolgozó versenysportbevételekért felelős igazgató, Lorenzo Giorgetti így értékelte az együttműködés bejelentését:

„Nagy örömünkre szolgál, hogy miután tavaly csatlakoztak hozzánk, most kibővítjük együttműködésünket a Celsiusszal, amely a Scuderia Ferrari globális partnere lesz a 2024-es szezonban és azon túl. A Celsius nélkülözhetetlen energiával látja el versenyzőinket és csapattagjainkat, hogy a 24 nagydíjból álló intenzív szezon során a legjobb teljesítményt nyújthassák.”

celsius

Schumacher úgy érzi, készen áll a Mercedes ülésére

Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásának bejelentése új reménnyel kecsegtet Mick Schumacher rajongói számára, hiszen az Alpine WEC programjában való részvétele mellett a csillagosok tartalékosi szerepét is betöltő ifjú német sokak szerint szóba jöhet a hétszeres világbajnok lehetséges utódai között.

mick-mercedes_2

Így gondolja többek között nagybátyja, Ralf is, aki arról beszélt, hogy csak pozitív dolgokat hallott unokaöccséről, most pedig maga Mick is megengedett magának egy nyilatkozatot, melyben hangsúlyozta, hogy készen áll: „Persze ez egy olyan pozíció, amely nagyon nagy nyomással jár, de úgy érzem, hogy készen állok.”

„De ez nem az én döntésem. Mindenesetre ez most egy lehetőség a számomra, csak épp még nem tudom, hogy mekkora” – mondta az RTL-nek a német versenyző, aki azt is elárulta, hogy őt magát is sokkolta Hamilton lépése.

mick-mercedes_1

Porschével kóstol bele a pályaversenyzésbe a kétszeres WRC-világbajnok

Kalle Rovanpera az elmúlt két szezon ralivilágbajnoka a WRC-ben, idén azonban csupán „részmunkaidősként” áll rajthoz a vb-n: az első versenye a jövő heti Svéd Rali lesz, a többi programja pedig nem ismert egyelőre a Toyota versenyzőjének.

Az viszont most kiderült, hogy láthatjuk más sorozatban is őt, Rovanpera ugyanis rajthoz fog állni a Porsche Carrera Cup Benelux bizonyos állomásain. A 23 éves pilóta már korábban jelezte, hogy más szakágakat is kipróbálna a ralizás mellett, a Porsche-szériában egy 911 GT3 Cupot fog vezetni a Red Ant Racing színeiben, a tervek szerint a versenynaptárban szereplő hat fordulóból négyszer. „Nagyon izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kihívásba a pályaversenyzés terén” – mondta el Rovanpera.

rovanpera

Így született meg a Visa Cash App RB név

Amióta bejelentették, hogy az egykori AlphaTauri 2024-ben két névadó szponzorral együtt a Visa Cash App RB Formula 1 Team nevet fogja felvenni hivatalosan, kritikákat áradata zúdult a faenzai istállóra. Sok rajongó szerint túl hosszú a megnevezés, nem könnyű rövid formában használni, ráadásul az alakulat azt sem tisztázta pontosan, hogy az RB az anyavállalat Red Bullra vagy a hivatalos cégnévként a nevezési listán szereplő Racing Bullsra utal. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója a Las Vegas-i bemutatón magyarázta el, hogyan is született meg a vitatott csapatnév és identitás:

„A Visa szponzorációért felelős vezetője, Andrea [Fairchild] azt mondta egy interjúban, hogy kissé túl hosszú a név, de a valóság az, amit tavaly a kezdetektől fogva mondtunk, hogy közelebb fogunk kerülni a Red Bull családhoz” – idézi szavait a RacingNews365.com portál. „Vissza akartuk hozni a bikát és az RB-t, és a Red Bull családon belül ott van a Flying Bulls (Repülő Bikák), ami egy repülőgép-gyűjtemény, amellyel Mateschitz úr rendelkezett. Aztán valaki a vállalatnál mondta, hogy ’miért nem hívjuk ezeket a srácokat Racing Bullsnak (Versenyző Bikák)?’, így lenne egy identitásuk, amelyre alapozhatnak, ha változik a szponzor.”

„Mindent meg kellett változtatnunk: a csapatnevet, a vállalat minden egyes részét, beleértve az adóhatóságot is, úgyhogy ez komoly munka volt. Jól illeszkedik ez a családba, és az RB valójában a Red Bullt jelenti, aztán pedig kellemes probléma volt, hogy mind a Visa, amely a világ egyik legnagyobb márkája, mind a Cash App, amely az egyik leglátványosabb márka a pénzügyi világban, különösen az USA-ban, egyaránt partnerségre akart lépni velünk. Úgy voltunk vele, oké, legyen Visa Cash App RB Formula 1 Team, és nem hallom sokaktól azt sem, hogy Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team vagy Moneygram Haas Formula 1 Team, úgyhogy csak reálistának kellett lennünk és a tartalomra koncentrálunk – és ez egy igen szép és gyors autó lett.”

SI202402080604

„Valaki túl komolyan vett egy viccet” – Hülkenberg cáfolja a 2025-ös Haas-szerződést

Mint a mezőny jelentős részének, Nico Hülkenbergnek is az idei szezon végén jár le a jelenlegi megállapodása csapatával, a Haasszal. Csütörtökön azonban felröppent, hogy a német valójában már hosszabbított is az amerikai istállóval: a Sports Illustrated F1-es szakírója, Alex Harrington ugyanis arról posztolt Twitteren, hogy a Tottenham stadionjában létesített F1-es gokartpálya átadóján a kérdésére Hülkenberg megerősítette, hogy 2025-ig szóló meghosszabbított szerződése van a Haasszal.

Azonban mint kiderült, a pilóta a választ nem gondolta komolyan: „Ne higgyetek el mindent. Valaki kissé túl komolyan vett egy viccet” – posztolta az újságíró azóta törölt bejegyzésére adott válaszul, egy kacsintós szmájli kíséretében. Később maga a szakíró is kiírta Twitteren, hogy elnézést kér, az ő hibája volt a félreértés, nem észlelte, hogy Hülkenberg viccnek szánta a válaszát.

f1-hulkenberg-haas