DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda

Miért lettek fekete-fehérek a kerékvetők Silverstone-ban?

Minden versenypályának megvan a hagyományos kerékvető-színezete, de az F1-es naptár legtöbb helyszínén a piros-fehér csíkozás a megszokott. Így volt ez Silverstone-ban is, ám erre a hétvégére igencsak szokatlan, fekete-fehér mintázat várta a mezőnyt - mint az az alábbi, Danyiil Kvjat megpördülését megörökítő képből is látható.

A SkySports utánajárt, hogy mi az oka ennek a dizájnváltásnak: a silverstone-i pálya tulajdonosai egy jubileum miatt váltottak át erre a retro-festésre, hiszen a Brit Nagydíjat idén 50. alkalommal rendezik ezen a pályán. Noha az ország 1950 óta minden szezonban fogadta a mezőnyt, a többi 17 Brit Nagydíjon Brands Hatch és Aintree osztozott - 1987 óta azonban Silverstone szolgál állandó helyszínként.

Cm2GV-aWIAAVPd-

Marko: Nem tudom, Toto mit nézett, ha nem látta meg, hogy Max különleges

A Red Bull tanácsadója Toto Wolff egyik korábbi nyilatkozatára reagált: a Mercedes-főnök azzal magyarázta, hogy 2014-ben nem igazolták le Max Verstappent, mikor lehetőségük lett volna rá, hogy a holland tehetsége nem volt egyértelmű. „A bennfentesek talán tudták, hogy Max egy gyengébb autóban ül és az első évében jár, s ők talán látták, hogy egy nagyon jó pilóta érkezik, de akkoriban nem volt egyértelmű, hogy ennyire jó” – fogalmazott Wolff, ezen azonban Helmut Marko csak nevet.

„Ha a tehetsége nem volt elég megfigyelhető a Formula-3-ban, akkor nem tudom, hogy Toto pontosan mit nézett” – mondta a Verstappen szolgálatait annak idején megszerző Marko az Algemeen Dagbladnak. „Mert amikor én láttam Maxot akcióban egy rövid időre a Norisringen, akkor rögtön egyértelművé vált számomra, hogy valami különleges van benne.”

Ahhoz persze a sors játéka is kellett, hogy rögtön ennyire nyilvánvalóvá váljon Verstappen tehetsége Marko számára – az említett norisringi hétvége, amelyre Marko éppen kilátogatott, és amelyen az ifjú holland mind a három futamot megnyerte, legnagyobb bravúrja volt abban az évben a Spában elért szintén tripla győzelem mellett.

Fotó: DPPI

Bezzecchié az asseni péntek, Marquez bukott és csak 19.

Szokás szerint két edzést rendeztek pénteken a MotoGP-sek számára a nyári szünet előtti utolsó fordulón, a Holland TT-n. Az első nap egyértelműen Marco Bezzecchiről szólt: délelőtt és délután egyaránt a VR46 Ducati versenyzője volt a leggyorsabb Assenben. Mögötte a múlt vasárnapi győztes, Jorge Martin zárt, majd jött a KTM-es Jack Miller. A vb-éllovas Francesco Bagnaia az első tréning után még a tízen kívül tartózkodott, de végül negyedik lett. Őt a két gyári Aprilia és az általuk közrezárt yamahás Fabio Quartararo követte, míg a top 10-be és ezáltal a szombati Q2-be Brad Binder, Luca Marini és Alex Marquez fért még be.

Q1-re kényszerül viszont többek között Johann Zarco, Enea Bastianini, Franco Morbidelli, valamint a csupán a 19. időt motorozó, a második gyakorlás hajrájában egy esést is begyűjtő Marc Marquez is. A Honda összességében is újabb pocsék napot tudhat maga mögött, hiszen Takaaki Nakagami lett a legjobb közülük a maga 14. helyével. Az elesők listájára Marquez mellett egyébként Bastianini, Zarco, Miguel Oliveira és Augusto Fernandez is feliratkozott a pénteki nap folyamán – utóbbi duplán is. Folytatás szombat délelőtt az időmérővel, majd délután a sprintfutammal.

A pénteki edzések összesített eredményei:

motogp-assen-day1

motogp-bezzecchi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hangosabb motorokat ígér 2026-tól az F1 vezére

Amikor 2014-ben bevezették a V6-os hibrid turbómotorokat, a Formula-1-es erőforrások hangja sokkal halkabbá vált a korábbi érákhoz képest, ami sok rajongót elszomorított. Bár arra nincs reális esély a közeljövőben, hogy az F1 visszatérjen a korábbi V8-as vagy V10-es motorokhoz, hiszen a 2026-os új hajtásláncszabályok alapját is a V6-os hibrid adja, csak épp kikerül a komponensek közül az MGU-H, de még nagyobb szerepet kap az elektromos rész, azt viszont most megígérte Stefano Domenicali, a sportág vezérigazgatója, hogy igyekeznek elérni, hogy valamit visszanyerjenek a régi hangzásból: „A szándék az, hogy elérjük, hogy az új szabályokkal a motorhang is hangosabb lesz, hiszen az is része az érzelmeknek. Ezt akarják hallani a rajongóink, nekünk pedig az a feladatunk, hogy elkötelezettek legyünk ez iránt.”

Domenicali azt is határozottan kijelentette, hogy az elektromos komponens térnyerése ellenére sem fognak elmenni a halkabb erőforrások irányába, mint amit például a Formula-E-ben hallhatunk: „Nem, ez nagyon világosan egy nem. Másfajta hang kell nekünk, ami zene a füleinknek. Tény, hogy voltak anno 12 hengeres motorjaink, amelyeknek más volt a frekvenciája és roppant hangosak voltak. Utána jöttek a tízhengeresek, majd a nyolc és hat, de nem fogunk tovább lefelé menni. Egyszerűen más a helyzet. Természetesen szükségünk van a hibridre, maradunk a hibridnél a jövőben.”

f1-autok-2023-kanada

„Sebastian nélkül nem tartana itt az Aston Martin”

Sebastian Vettel F1-es karrierje utolsó két évét töltötte az Aston Martinnál, ám ez idő alatt csak egyetlen dobogós helyezésre futotta neki (illetve kettőre, de a 2021-es Magyar Nagydíjról utólag kizárták az üzemanyaggal kapcsolatos szabálytalanság miatt), valamint két konstruktőri hetedik helyre. Az istálló 2023-ra viszont hatalmasat lépett előre, a német helyére érkező Fernando Alonso révén sorra szállítja a dobogós helyezéseket és harcban vannak az összetett ezüstéremért a Mercedesszel.

Christian Horner, Vettel korábbi Red Bull-os csapatfőnöke szerint a négyszeres világbajnokot bosszanthatja az Aston mostani sikere – de közben pedig úgy véli, a németnek is része van a jelenlegi eredményekben: „Frusztráló lehet Sebastian számára látni, hogyan teljesít jelenleg az Aston Martin. Neki nem volt túl könnyű időszaka nálunk. Az igazság az, hogy nélküle nem tartanák ott, ahol az idei szezonban. Megosztotta velük a sikeres tapasztalatait, most pedig már nincs a Formula-1-ben és élvezi a családjával töltött időt” – fogalmazott Horner a Sport BILD hasábjain.

f1-vettel-aston-2022_2

fotó: DPPI

Rákkal küzdő kisfiún segített a Mercedes F1-es csapata

Rákkal diagnosztizálták a három esztendős Morgan Ridlert, a családja támogatására pedig egy komoly összefogás alakult ki: több mint 20 ezer fontot gyűjtöttek össze nekik egy közösségi adománygyűjtésen keresztül.

Ehhez csatlakozott a Mercedes F1-es csapata is, amely azt tervezte, hogy meghívja magához a kisfiút, de sajnos az ő állapota ezt már nem teszi lehetővé, így az istálló ment el hozzá: egy jótékonysági esemény keretein belül elvitte megmutatni az F1-es autót, a pilóták sisakjait, kormányát, versenyöltözetét és kesztyűjét is, ezek mellett pedig Lewis Hamilton, George Russell és Toto Wolff is üzent Morgannek.

 

A Pirelli-teszten találta meg a megoldást a Ferrari?

Az Auto Motor und Sport jelentette, hogy információi szerint a Spanyol Nagydíj utáni Pirelli-tesztet tudta felhasználni arra a Ferrari F1-es csapata, hogy megtaláljon egy új beállítást az SF-23-hoz, és emiatt sikerült sokkal versenyképessebbre az autó Kanadában.

A csapat új fejlesztési csomagja Barcelonában érkezett meg, de főleg Charles Leclerc alatt borzasztóan viselkedett azon a hétvégén, ezt követően azonban a Ferrari és a Mercedes ott maradt Spanyolországban, hogy a Pirelli gumitesztjén vegyen részt: a német portál pedig úgy tudja, hogy eközben jöttek rá egy fontos változtatásra a beállításokkal kapcsolatban. Kanadában már sokkal-sokkal jobban bánt a gumival az autó, és bár az időmérőt elrontották, de a futamon abszolút partiban tudtak lenni a tempót illetően a riválisaikkal, ami idén eddig nem sokszor fordult elő.

A Pirelli-teszt során rengeteg kilométert és adatot gyűjthettek azon a pályán, amelyen pár nappal korábban még szenvedtek, a kipróbált változtatások pedig működtek: ugyan az a teszt nem erről szólt, de sikerült előnyt kovácsolniuk belőle a maranellóiaknak.

f1-ferrari-sainz

fotó: Ferrari

„Azért vagyok itt, mert maximálisan elkötelezett vagyok a Honda iránt” – Marquez

Karrierje egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette néhány napja Marc Marquez a Sachsenringen, ahol 2010 és 2021 között verhetetlen volt: összesen ötször bukott a három nap során – ebből hármat az időmérő fél órája alatt gyűjtött be –, s a vasárnapi bemelegítésen elszenvedett esése és ujjtörése után végül a visszalépés mellett döntött, így rajthoz sem állt a Német GP-n. Assenben viszont ott van a repsolos, akivel kapcsolatban felmerült, hogy egyre inkább a szakítás felé tarthat a kapcsolatuk a Hondával, ám Marquez hangsúlyozta: a Holland TT-s szerepvállalása is egyértelmű üzenet.

„Ha itt vagyok, az azért van, mert maximális az elkötelezettségem a Honda iránt, és dolgozni akarok velük, hogy fejlődjünk a jövőre nézve. Jelenleg azért vagyok itt, hogy együtt dolgozzunk velük a jövőt szem előtt tartva, ami a következő szezont jelenti. Idén már nem sok minden fog változni, de maximális az elköteleződésem” – jelentette ki a nyolcszoros világbajnok csütörtökön a MotoGP.com kamerái előtt.

Marquez amúgy elárulta: az említett hüvelykujjtörése mellett a bokája is megsérült – az itt érzett fájdalmak miatt lépett vissza vasárnap –, valamint a bordájában is keletkezett egy repedés, s a spanyol szerint ez utóbbi lehet a leginkább zavaró majd a számára Assenben, mert a levegővétel során is érzi.

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff: Nem csak rajtam múlik Hamilton szerződése

Bár rendre mindkét fél elmondja, hogy csak idő kérdése, hogy megszülessen a megállapodás a szerződéshosszabbításról Lewis Hamilton és a Mercedes között – amely pletykák szerint akár öt évre is rúghat –, az ügy még mindig nem zárult le, hanem hetek, sőt hónapok óta húzódik. Most Toto Wolff csapatfőnök árult el néhány részletet arról, hogy a kontraktus véglegesítésénél nem csak ketten vannak jelen Hamiltonnal, viszont a legfontosabb dolgokban ketten szoktak megállapodni a hétszeres F1-es világbajnokkal:

„Természetesen több ember is érintett, hiszen ott van Lewis menedzsmentje, jogászok a mi oldalunkról, így sosem csak rajtam múlik. De azt mondanám, hogy amikor az alapvető részletekről esik szó, amelyek a legfontosabbak, akkor Lewis és én eltöltöttünk egy délutánt New Yorkban egy kanapén ülve. Sör ugyan nem volt, csak ásványvíz” – idézi Wolffot a RacingNews365.com szakportál.

Hamilton elhúzódó és potenciálisan öt évre szóló szerződéshosszabbításáról Pitwall című hírműsorunk e heti adásában is részletesen beszéltünk:

Április elejére kerülhet át az F1-es Japán Nagydíj

Az F1 vezetésének évek óta célkitűzése, hogy észszerűsítse a Formula-1-es versenynaptárt az utazások szempontjából, amely eddig nemigen sikerült, hiszen például idén is bekerült a menetrendbe egy Baku–Miami dupla, a szezont pedig egy Las Vegas–Abu Dhabi párosítás zárja. Van olyan pontja a naptárnak, amin nem is lehet változtatni, múlt héten például a kanadai szervezők jelentették ki, hogy elsősorban az időjárás miatt nekik csak nyári időpont megfelelő, így aligha tudják párba állítani Montrealt Miamival.

Máshol viszont megtörténhet az átszervezés: a RaceFans.net arról ír, hogy a Japán Nagydíj a megszokott őszi időpont helyett tavaszi dátumot kaphat 2024-ben. Egy helyi politikus, Keiji Furuya ugyanis azt írta a közösségi oldalán, hogy jövőre a suzukai futamot egy héttel a Formula-E tokiói fordulója után rendezik majd – márpedig az elektromos széria frissen bejelentett menetrendje szerint a Tokió ePrix-re március 30-án kerül sor, így alighanem a Japán Nagydíj április 7-i időpontot kaphat. Az F1 részéről nem kommentálták ezt a megszólalást és értesülést.

Mindenesetre Suzuka áthelyezése időjárási szempontból is indokolt lehet, hiszen áprilisban rendszerint kevesebb a csapadék, mint szeptember-októberben – igaz, hűvösebb is van. Viszont az új időpont lehetővé teheti, hogy más távol-keleti futamokkal együtt bonyolítsák le a Japán Nagydíjat, amely a visszatérést tervező Kínával vagy Ausztráliával is párba állhat így. A 2024-es évad elejének összerakását amúgy a ramadán nehezíti, mivel Bahrein és Szaúd-Arábia is szeretné elkerülni a március 10-től április 9-ig tartó böjtidőszakot a versenyével – a híresztelések szerint amúgy Dzsidda kapja majd a szezonnyitó szerepét március 3-i időponttal.

f1-suzuka-start-2022_1

Eddie Jordan: Halálra unom magam, ez rosszabb, mint a Schumacher-éra

Az ír csapattulajdonos a Jordan főnöke volt azokban az években, mikor Michael Schumacher és a Ferrari dominálta a Formula-1-et: de úgy gondolja, még azok az idők is izgalmasabban alakultak, mint Max Verstappen és a Red Bull jelenlegi uralma.

„Nem tetszett az utóbbi pár futam, be kell valljam. Halálra unom magam miatta. Egyszerűen ennyire jó, unalmassá teszi, unalmasabbá, mint a Schumacher-éra volt” – állította Jordan a Formula For Success podcastban.

Az egykori csapatfőnök mindemellett kiemelte, nem Verstappen személyével van gondja, sőt mi több, fényes jövőt jósol a hollandnak, hosszú évek sikereivel: „Max Verstappen idővel a valaha volt legnagyobb versenyzőjévé fog válni. Ennyire jó” – jelentette ki.

Fotó: Red Bull Content Pool

Apja F1-es Mercedesét vezeti Mick Schumacher Goodwoodban

Újabb megbízást kapott munkaadójától a Mercedes tartalékpilótája, Mick Schumacher: a német, aki már túlesett első tesztjén a W14-gyel Barcelonában, a Pirelli-gumik próbáján, a Goodwoodi Sebességfesztiválon is bemutatózni fog.

Nem akármelyik autóval: Schumacher a W02-t kapja meg, a 2011-es modellt – azaz apja, Michael Schumacher utolsó előtti F1-es gépét. Ezzel bezárul a kör Mick számára: a hétszeres világbajnok egykori Jordanjét, Benettonját és Ferrariját vezette már, már csak a Mercedes maradt vissza a négy csapat közül, amelyekkel Michael valaha versenyzett.

Hozzá kell tenni, hogy a W02 a Mercedes legsikertelenebb F1-es autója volt, sem Schumacher, sem Nico Rosberg nem szerzett vele dobogós helyezést.

Esteban Gutierrez, a Mercedes szokásos goodwoodi delegáltja is bemutatózni fog a július 13. és 16. közötti Festival of Speeden, ő a W12-t vezeti, a Mercedes utolsó konstruktőri világbajnok modelljét 2021-ből.

Már a hollandok is unják Verstappen dominanciáját

Az európai versenyekre özönlő narancssárga hadsereget ismerve azt gondolnánk, Hollandia az egyetlen ország a világon, ahol elégedettek a Formula-1 jelenlegi viszonyaival és Max Verstappen uralmával. Tim Coronel, az autóversenyző és holland tévés szakértő szerint azonban már a hazai rajongók is örülnének, ha végre ellenfele lenne kedvencüknek.

„Csak a középmezőnyben történt pár dolog, Max uralta ezt a futamot. Nagyon szép, hogy a Red Bull megszerezte 100. győzelmét, Max pedig utolérte Sennát a 41. sikerével. De lehetek őszinte? Nézőként szerintem ez túl könnyű volt Max számára. Harcot várok. Egész Hollandia és a világ a harcot várja már” – mondta a Motorsport holland kiadásának Tim Coronel. „Mikor jelent valaki kihívást Maxra? Örömteli, hogy a Mercedes ismét gyors, remélem, mások is gyorsulni fognak.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Hamilton Alonsóval és Verstappennel szeretne csatázni

Sokak szerint az idei F1-es szezon három legjobb pilótája alkotta a montreali dobogót, és egyikük, Lewis Hamilton is erről beszélt még a futam után azt kiemelve, hogy megtiszteltetés ilyen társaságban felállni a pódiumra.

„Ez egy ikonikus hármas, nem tudom, hogy volt-e ilyen már korábban, de nem hiszem, hogy igen. De remélhetőleg lesz még ilyen, nagy köztünk a kölcsönös tisztelet és úgy tudtunk szorosan versenyezni, hogy bíztunk egymásban. Nagyon remélem, hogy lesz még esélyünk kiegyenlítettebb erőviszonyok között küzdeni úgy, hogy az autóink közelebb állnak egymáshoz, úgy még izgalmasabb lenne. Ha mi hárman versenyeznénk egymással kiegyenlítetten, az beteg dolog lenne” – mondta Hamilton.

39-sunday-montreacuteal_resize

Videó: méretes bukással indult a Szafari Rali

A WRC kenyai fordulójának shakedownját még szerdán rendezték, és a rendkívül kemény, durva pályák már itt feladták a leckét: a legrosszabbul Takamoto Katsuta járt, aki egy ugrató után alaposan összetörte a gyári Toyotát. A japán pilóta autóját ezzel együtt a csapat összerakja, és a csütörtöki szuperspeciálon már részt tud venni, de figyelmeztető jelnek az egész mezőny számára jó volt ez az eset.

Íme a baleset videón:

És a shakedownon leggyorsabb Kalle Rovanpera szakasza belülről:

Az energiaital miatt nem tisztelik a Red Bullt?

A Red Bull egykori versenyzője, Mark Webber, aki a maga részéről kilencet tett hozzá az energiaitalosok 100 futamgyőzelméhez, úgy érzi, az istálló nem kapja meg a kellő elismerést, méghozzá éppen azért, mert ők az „energiaitalosok”, és nem egy autógyártó áll mögöttük. A Motorsport.com-nak nyilatkozva az ausztrál kifejtette, hogy a csapat többet érdemel ennél:

„Ha gyári csapat lennének, még több elismerést kapnának, pedig ettől függetlenül egy csodálatos emberekből álló istállóról beszélünk, akik remek munkát végeznek azzal, hogy egy gyönyörű autót teremtettek, mely vb-címekért képes harcolni, és sok szempontból domináns” – mondta Sebastian Vettel egykori csapattársa.”

webber-2010-monaco

„Rengeteg erőfeszítést tesznek, a Milton Keynes-i személyzet és infrastruktúra is tanúsítja, hogy mennyire jól kezelnek mindent. Az elkötelezettségük az alkalmazottjaik és a sport felé is kiváló. Az emberek néha megfeledkeznek arról a kivételes mennyiségű munkáról, amit a Red Bull elvégzett.”

Csak Alonso és Hamilton ér fel Verstappen szintjére a Red Bull szerint

Dr. Helmut Markót kérdezte az osztrák OE24 arról, hogy vajon miért marad el ennyire az utóbbi időben Sergio Perez Max Verstappentől, a Red Bull tanácsadója pedig nem kertelt: egyszerű és világos választ adott.

„Mert Max Max. Ő ül a legjobb autóban, de még abban az autóban is csak Fernando (Alonso) és Lewis (Hamilton) képes tartani vele a lépést. Ez a három pilóta egyszerűen a legerősebb, és Max kiemelkedik közülük” – fogalmazta meg véleményét Marko.

f1-verstappen-perez-redbull

A Red Bull egyetlen győzelmet is óriási dolognak tartott

A Red Bull 100. futamgyőzelme arra indította Christian Hornert, hogy felidézze, milyen volt a csapat első győzelme, melyet Sebastian Vettel a 2009-es Kínai Nagydíjon aratott – akkor még úgy érezték, egyetlen elsőség is óriási dolog. „Amikor megérkeztünk a sportágba, az volt a cél, hogy versenyképesek legyünk, Dietrich álma nem csupán a részvétel volt” – emlékezett meg a cég nemrég elhunyt tulajdonosáról Horner. „Amikor 2009-ben, négy évvel az érkezésünk után megnyertük az első versenyünket, máig emlékszem, hogy a trófea átvétele után aznap este hazafelé repülve az járt a fejemben, hogy legalább egyet megnyertünk, és ha semmi több nem történik, akkor is megnyertünk egy versenyt!”

vettel-china-2009

„De annyira jó érzés volt, hogy úgy voltam vele: újra át akarom élni ezt” – folytatta a brit csapatvezető. „És ki gondolta akkor, hogy újabb kilencvenkilenccel századosok leszünk? Igazi mérföldkő ez a csapat számára” – tette hozzá Horner, majd kitért arra is, milyen különleges módon állt hozzá az F1-hez Dietrich Mateschitz:

„Máshogy akarta csinálni a dolgokat, más akart lenni. Nem akart olyan nagyvállalati csapatot, ahol 25 pass kell ahhoz, hogy bejuss a motorhome-ba. Ezért létrehozta az Energy Stationt, bevezette a Red Bulletint és azt akarta, hogy jól érezzük magunkat. De közben versenyképes akart lenni, küzdeni akart, és nyerni akart.”

Meglepő, ki lehet a következő F1-es divatdiktátor

Érdekes témát feszegetett a Sunday Times: szakértők bevonásával fejtegették, milyen divatértéket képviselnek a Formula-1-es versenyzők. A cikk egyik megállapítása alapján a pilóták ruházkodásának manapság nagyobb hatása van a nyilvánosságra, mint a labdarúgókénak, és közülük is kiemelkednek néhányan. A pole-pozícióban persze Lewis Hamilton van 33 millió Instagram-követőjével, de sokan szeretnének a nyomdokába lépni.

A cikk kiemeli a „jóvágású” Daniel Ricciardót, aki divatos és humoros, sőt még „hajinfluenszerként” is be lehet sorolni, ugyanis még erre vonatkozó posztjai is vannak. Aztán ott van Pierre Gasly, aki konditermi sztorijaival teremt trendet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

 

A Times azonban nem kettőjük valamelyikére, hanem Guanyu Zhoura fogadna, mint a következő F1-es divatdiktátorra. A „Prada-fanatikus” jelzővel illetett kínai ruhadarabjai talán kevesebb figyelmet kapnak a versenyhétvégéken, de Instagramját végigböngészve egyértelmű, hogy Hamiltonhoz hasonlóan kedveli a szokatlan és merész öltözködést, ennek köszönhetően lett nemrég a Dior Men arca. A kínai egy interjúban nemrég elárulta, szettjeit, amelyekben meg szokott érkezni a versenyekre, nem egy divattanácsadó, hanem ő maga szokta kiválogatni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

周冠宇 | Zhou Guanyu

Tokióval bővített 2024-es naptárt tett közzé a Formula-E

Bejelentette előzetes 2024-es versenynaptárát a Formula-E, amelynek a következő lesz fennállása tizedik szezonja. Ennek apropóján rekordot jelentő 17 futamot rendeznek majd – igaz, ezek közül háromnak is ismeretlen a helyszíne. Bekerült viszont a menetrendbe Tokióba: először rendeznek majd világbajnoki versenyt Japán fővárosában. Az idény amúgy újfent Mexikóban startol januárban, míg az évadzáróra júliusban, Londonban fog sor kerülni.

fe-2024-naptar

Elgurult a bokszban Russell kereke – videó

Az F1-es Kanadai Nagydíj 12. körében jártunk, amikor George Russell a negyedik helyen haladva hibázott és a falnak csapta a Mercedesét. A versenyt viszont folytatni tudta egy bokszlátogatás után – ám mint a lenti videón is látszik, a garázsa elé érve a sérült jobb hátsó kerék levált az autójáról és gurulni kezdett a bokszutcában. A Mercedes egyik szerelője épp csak félre tudott ugrani előle, a kereket pedig később egy Ferrari-szerelő vitte vissza a csapathoz: