Az év egyik nagy visszatérője volt Szikszai Bészi: bár a két liter feletti kategória korábbi bajnoka minden szezonban felbukkant versenyeken, de a nagy terve, hogy teljes évet vállaljon, mindig meghiúsult valamilyen okból, hol a civil élet teendői, hol egy totálkáros baleset miatt. Repültek az évek: 2019 óta először volt ott folyamatosan a kategória versenyein, egyedül a bajnokság szempontjából már tét nélküli szezonzáróról hiányzott.
„A legnagyobb kihívás az volt, hogy a civil élet, a vállalkozásaim mellett minden versenyen ott tudjunk lenni felkészülten. Nagyon büszke vagyok elsősorban a csapatra, de magamra is, hogy ez végül sikerült” – beszélt a visszatérésről Szikszai Bészi. Mikor előzetesen meg kellett határozni, hova helyezi magát az erőviszonyokban, a második hely tűnt realista elvárásnak.
„Mondanám, hogy várakozáson felül alakult a szezon, de igazából számítottunk arra, hogy ha a bajnoki cím nem is jöhet össze, az elvárás magammal és a csapattal szemben, hogy a második helyre érjünk oda. Tudtuk, hogy a kategória koronázatlan királya, Vámosi Tibi ellen nem fogunk harcolni az első helyért, mert ahhoz az autónk kevés, de úgy gondolom, ketten ebben az évben egy kis házi bajnokságot vívtunk, amelyből minden versenyen ő jött ki győztesként, de mindig mi voltunk az üldözők” – mondta el 2025-ös szezonja alakulásáról a géposztály ezüstérmese.
Bészi végül négy alkalommal állt fel a dobogóra: második lett a szezonnyitón, Nyirádon, harmadik a RabócsiRingen, majd második Greinbachban, akárcsak a nyirádi CEZ-en: ez utóbbi alkalommal tudott legközelebb kerülni Vámosi Tiborhoz. A BMW jó szolgálatot tett, a műhelyben azonban már csaknem elkészült az utód, az újragondolt 2018-as autó, amellyel nem csupán az üldöző, hanem a bajnok szerepe lesz a cél.
„A tervünk az volt, hogy a nyári szünetre elkészüljön az új, épülő autó, ami sajnos nem sikerült, de jövőre, az idénykezdetkor debütálni fog. Óriási elvárásaim vannak ezzel az autóval, amelyben az eddigi ralikrosszos tapasztalataimat öntöttük egybe, mindent úgy terveztünk meg, hogy fel tudjuk venni a versenyt a kategóriatársakkal, elsősorban Tibivel, és nagyon jó meccseket vívjunk az első helyért” – mondta Bészi.
„Nagy köszönettel tartozom a támogatóimnak és a csapatnak az egész éves munkáért és az erőfeszítésekért, hogy ez a szezon megvalósuljon, külön kiemelve a szerelőim: Mányi László, Treitl Tamás, Veres Mihály, Nagy Szabolcs, Szabó Norbert és Gyökös János munkáját.”
Kupasorozatok keleten
Most már mondhatni, hogy menetrendszerűen Szikszai Bészi rendezőként is helytállt: a hat versenyből álló Cívis Motorsport Kupát hozta újra tető alá. Egy új kezdeményezésbe is beszállt, Hunyadi Zoltán, Darai Robin, Kovács Krisztián és Gyenes Rómeó csapatával összefogva öten életre hívták a Kelet Szlalom Kupát, melynek két állomása volt közös a Cívis Motorsport Kupával – és ennek tetejébe Bésziék a Ladaracing FESZT-et is megrendezték újra Visontán júniusban, ahol mind nevezői, mind nézői oldalon megdőltek a rekordok.

Az Autósport évkönyv 2025 több mint 50 nemzetközi és hazai sorozat összefoglalójával, valamint a Száguldás és cirkusz 2025 című F1-es szezonösszefoglaló kiadvány kedvezményes áron megrendelhető a Formula.hu webshopjából.