Az Egyesült Arab Emirátusokban található motorsportkomplexumban idén készült el az autókrossz-versenyekre szánt nyomvonal, és a helyi uralkodó, Sejk Marwan Bin Rashid Al Mu’Alla meghívására kilenc magyar versenyző, egy magyar időmérőcsapat és magyar versenyigazgató közreműködésével került sor a pálya felavatására egy bemutatóverseny keretében, amely egyben az első, ázsiai földön rendezett autókrossz-verseny is volt.
Szabó Krisztiánt elvarázsolta az arab helyszín, és nagyszerű időt töltött el odakint, mi több, eredményeset is, hiszen az abszolút értékelés második, kategóriája első helyén zárta a bemutatóversenyt, ráadásul, a homokdűnéken is megjáratta kicsit a buggyt.
„Nagyon jól éreztem magam végig. Most voltam először odakint, és nagyon tetszett minden. Jó volt a pálya és a verseny is. Bár kicsit puhább volt a talaj, mint amihez az Eb-n hozzászoktam, és ez más vezetési stílust igényelt, de nem volt vele probléma, nekem tetszett. A nyomvonal pedig szerintem egyenesen telitalálat. Voltak benne gyorsabb, illetve szűkebb, technikás részek is, sőt, egy a legendás spa-francorchampsi Eau-Rouge-ra hajazó kanyarkombináció is, jókora szintkülönbségekkel” – kezdte beszámolóját a pilóta.
Mielőtt a verseny történéseire rátérnénk, egy autókrossz-versenyzőnek szinte adja magát a kérdés: hogy ízlett az ázsiai homok? „Jó sós volt!” – feleli nevetve Krisz, majd hozzáteszi: „Mindig ment valaki előttem, úgyhogy bőven volt alkalmam ízlelgetni a fogaim között az ízét.”
Hogyan kell elképzelnünk ezt a bemutatóversenyt? Egy normál, hasonlóan lebonyolított verseny volt, mint amit az Eb- vagy az ob-futamokon megszokhattunk, vagy egy annál kötetlenebb bemutató show-jelleggel? „Rendes verseny volt, de nyilván a rendezését tekintve picit kötetlenebb, még ha profi is volt minden. Faluvégi Péter volt a versenyigazgató, az időt pedig a magyar Chronomoto csapata mérte. Az előfutamok előtt csak egy szabadedzést és egy időmérőt sikerült lefutnunk, mielőtt elérkezett a déli ima ideje, amit az Emirátusokban nagyon komolyan vesznek. Ezért a második időmérő el is maradt” – avatott be minket kicsit a helyi kulturális és vallási szokásokba is az általában mindenre nyitott ifjú pilóta.
„Az előfutamok, illetve a döntő annyiban tértek el a megszokottól, hogy együtt mentünk a nagyobb és erősebb vasszöcskékkel, a SuperBuggykkal. De a puhább és mély talajon nem igazán jöttek ki az autók közötti különbségek, így jó szoros csatákat tudtunk vívni a többiekkel. Az első előfutam jól sikerült, ott a 3. helyet szereztem meg, a második előfutam elején viszont belementem Brezóba (Brezovszki Sándor), ami miatt piros zászlóval le is intették a futamot. Utána nekünk szerelni kellett, úgyhogy az újraindításnál már nem tudtunk felállni a rajtrácsra, a harmadik előfutamra pedig nem maradt idő, így a döntőre a harmadik sorból, a 7. rajtkockából készülhettem.”
„A döntőben a rajtom nagyon jól sikerült, így az első kanyarból már a 3. helyen tudtam kijönni. Aztán végig keményen üldöztem Ábrahám Karcsit és Klenáncz Szabit, és utóbbi versenyzőtársamat az utolsó kör utolsó kanyarjában sikerült megelőznöm, így jöttem fel a végén a 2. helyre, ami a Buggy1600-asok között az 1. helyet jelentette” – haladt tovább előre az események folyamában Krisz.
„Amit még nagyon élveztem, hogy elmentünk külön dűnézni egyet a buggymmal, és nagyon jól vette az akadályokat. Régóta dédelgetett álmom, hogy egy nap elinduljak a Dakar Ralin, mert mindig is vonzott a dűnék világa, és a buggy igazán otthonosan mozog ezen a terepen, úgyhogy jó volt ebbe is belekóstolni kicsit. És persze nem hagyhattuk ki a Ferrari hullámvasútját sem, az is lélegzetelállító élmény volt. Összességében tehát kiválóan éreztem magam odakint, köszönöm a meghívást és a lehetőséget” – tette hozzá végül a háromszoros Európa-bajnok Szabó Krisztián.
A pilóta arab túrájáról hamarosan egy látványos összefoglaló videó is készül, aminek egyelőre a rövid beharangozó klipje megtekinthető:
További információk és érdekességek Szabó Krisztián hivatalos sportolói Facebook oldalán: