A sejk még augusztus 23-25-én járt Magyarországon, ahol a nyirádi katlanban csodálta meg hazánk FIA Autókrossz Európa-bajnoki futamát. Ekkor határozta el végleg, hazájában, az Egyesült Arab Emirátusokban is meg akarja honosítani ezt a sportágat.
Mindehhez a magyarok hathatós segítségét kérte, így történhetett, hogy a mai napon kilenc magyar versenyző és a hozzájuk tartozó kilenc magyar vasszöcske részvételével rendezték meg azt a bemutató jellegű próbaversenyt, amely elsősorban azt a célt szolgálta, hogy élesben is leteszteljék a sivatagi sportkomplexum új, autókrosszos nyomvonalát, miközben megismertetik és közelebb hozzák a sportágat a helyi szurkolókhoz.
A meghívott csapatok és versenyzők mellett az FIA Pályainspekciós Bizottságának tagjaként Faluvégi Péter, az FIA Off-Road Bizottság tagjaként és nyirádi versenyrendzőként Budai Boglárka, továbbá a verseny hivatalos időmérőjeként a Majosházi Péter vezette, szintén teljesen magyar időmérőcsapat, a Chronomoto is közreműködött a verseny profi lebonyolításában.
Az 1,1 kilométer hosszúságú pályát a pilóták élvezetesnek találták, és a mai nap során látványos futamokkal kápráztatták el a motorsportra és az extrém dolgokra oly fogékony helyi közönséget.
Hat SuperBuggy és három Buggy1600-as vasszöcske alkotta a bemutatóverseny mezőnyét, melyeket a következő pilóták terelgettek: Ábrahám Károly, Kotán Péter, Tóth Richárd, Klenáncz József, Istókovics István és Vörös Tibor (Super Buggy), illetve Szabó Krisztián, Klenáncz Szabolcs és Brezovszki Sándor (Buggy1600).
A sokszoros magyar bajnok, idén az autókrossz Eb-n a parádés 4. helyen végző Ábrahám Károly, valamint a kétszeres junior, egyszeres felnőtt Európa-bajnok Szabó Krisztián mellett egy másik sportág, a ralikrossz nyolcszoros magyar bajnoka, Kotán Péter vasszöcskés debütálása is igen komoly kuriózumnak számított.
Az edzések összesített eredményei alapján még Tóth Richárdot jegyezték az 1. helyen, ám a két előfutamot már egyaránt Ábrahám nyerte. A rutinos pilóta a döntőben sem talált legyőzőre, a pole-pozícióból indulva magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, igaz, a két legifjabb induló, Szabó Krisztián és Klenáncz Szabolcs végig viszonylag szorosan tapadni tudtak rá, és minimális különbséggel szelték át mögötte a célvonalat. Becsületükre legyen mondva ez, hiszen ők mindketten egy Buggy1600-as gépet terelgettek, ami ugye kisebb motort és jóval gyengébb technikát jelent SuperBuggykhoz képest.
A 4. helyen is egy Buggy1600-as versenyző, Brezovszki Sándor végzett, ő Istókovicsot és Klenáncz Józsefet tartotta nagy csatában maga mögött. Kotán Péter egy 7. helyet tudhatott magáénak élete első autókrosszos kalandján, megelőzve a döntőben problémával küzdő Tóth Richárdot. A kilencedik versenyző, Vörös Tibor műszaki probléma miatt már az előfutamokra sem tudott kiállni.
A pilóták elégedetten zárták a versenyt, élvezték kint létüket, a sejknek és a nézőknek is tetszett, amit láttak, a verseny tehát elérte a célját. Ázsiában is jó hírét vitte az autókrossznak a magyar különítmény.
A verseny végeredménye: | ||
1. | Ábrahám Károly | SuperBuggy |
2. | Szabó Krisztián | Buggy1600 |
3. | Klenáncz Szabolcs | Buggy1600 |
4. | Brezovszki Sándor | Buggy1600 |
5. | Istókovics István | SuperBuggy |
6. | Klenáncz József | SuperBuggy |
7. | Kotán Péter | SuperBuggy |
8. | Tóth Richárd | SuperBuggy |
n.é.: | Vörös Tibor | SuperBuggy |