Dominik 4 éves korában kezdett el gokartozni, és a kezdetektől külön korengedménnyel versenyzett, nálánál jóval nagyobb gyerekek ellen. Az évek során természetessé vált számára, hogy nagyobbak között kell bizonyítania, és hogy ahol versenyez, ott rendre ő a legfiatalabb.
„8 évesen már autóval versenyzett” – emlékszik vissza az édesapa, Vaskó János, aki következetesen mindig idősebb és rutinosabb pilóták ellen versenyezteti fiát, hiszen mint mondja, így lehet igazán fejlődni. „Egy ralisprint verseny volt, és egy 10,5 kilométeres gyorsaságit teljesített. Igaz, végig ott ültem mellette a jobb egyben, de már akkor sem hajtanom, sokkal inkább visszafognom kellett. Nem azt kiabáltam, hogy ’Nyomjad neki’, hanem, hogy ’Fék! Fék! Fék’, ő meg persze még nyomta neki, és a végén be is fordult a kanyarba.”
10 éves korában már teljes szezont futott karosszériás autóval, a ralikrosszob Junior Kupájában, ahol szintén messze ő volt a legfiatalabb induló. Mellette rengeteg ralisprinten és amatőr versenyen is rajthoz állt a tapasztalatszerzés céljából, és mindenhol csodálatot váltott ki tehetségével az emberekből.
„Domi mindenhol mindenkit megdöbbentett. Volt olyan ralisprint verseny, ahol nem akarták elhinni, hogy én csak navigálni fogok, és a 10-11 éves fiam fogja vezetni a versenyautót. Domi viszonylag kis növésű is, így soha senki nem nézné ki belőle, hogy rendes autóval versenyez, és ilyen gyors. Volt, hogy a versenyregisztrációnál a születési dátumhoz automatikusan elkezdték beírni, hogy 19.., én meg mondtam nekik, hogy ’Ácsi, ácsi, 2002 lesz az, akkor született a pilótánk!’ Erre besoroltak minket az utolsó helyre, hogy ott majd nem zavarunk senkit, aztán az első gyors végén odajöttek hozzánk, és mondták, hogy mehetünk bárhol, mert ez a gyerek tényleg iszonyatosan gyors!” – meséli a büszke édesapa, aki az idei évre saját maga épített versenyautót fia számára, és noha a Peugeot az év elején rengeteg gyerekbetegséggel küzdött, de a BÁNKUTI MotorSport, illetve a versenyző Gábor tanácsai alapján év végére sikerült egy ütőképes autót faragni a 206-osból. S végül az autókrosszban ezzel az autóval sikerült Dominiknek elhódítani az 1600 köbcentiméter alatt divízió bajnoki címét.
Ezzel az összes szakágat figyelembe véve, ő lett a 2014-es év legfiatalabb autós bajnoka, összességében a magyar autósport történetében pedig a második legfiatalabb pilóta, aki karosszériás versenyautóval valaha bajnoki címet szerzett. Domi 12 éves és 6 hónapos volt, amikor megszerezte autókrossz bajnoki címét, míg az előző évi bajnok, Benyó Máté 12 éves és 2 hónapos korában hódította el anno ugyanezen kategória bajnoki címét.
Idén ők már a ralikrossz ob Magyar Kupa kategóriájában is egymás ellen versenyeztek, de értelemszerűen kettejük közül Domi a fiatalabb, hiszen Máté azóta már a 13. életévében jár. A Magyar Kupa a Junior Kupa után az első lépcsőt jelenti a ralikrosszban, így többnyire fiatal versenyzők indulnak itt, de van számos rutinos pilóta is a mezőnyben, és Domi ellenük is sikerrel vette fel a kesztyűt, amikor a technika épp nem szólt közbe.
„Az év eleje nagyon nehezen indult a Peugeot-val” – emlékszik vissza az édesanya, Mónika. „Rengeteg baj volt a futóművel, és Domi sokszor önhibáján kívül nem tudott olyan eredményt elérni, amilyet egyébként tudott volna. Ezt 12 évesen nem könnyű feldolgozni, de ő nagyon jól és érett módon viselte a helyzetet. Elfogadta, hogy előfordul ilyen is, és nem sírdogált, inkább azt mondta, hogy ’Nem baj, majd legközelebb!’, és továbblépett. Aztán KakucsRingen már össze is jött neki az A-döntő, aminek nagyon örültünk mindannyian. Köszönet illeti a csapatvezető és versenyző Gáborokat, akik rengeteg tanácsot adtak Dominiknek a különféle versenyszituációk kezeléséről.”
12 évesen más fiúgyerek kis túlzással még matchboxokkal játszik, Dominik ehhez képest egy igazi versenyautóval bizonyít hétvégéről hétvégére felnőtt versenyzők ellen. Felmerül a kérdés, félti-e őt édesanyja?
„Természetesen féltem, és mindig nagyon izgulok érte, én vagyok a leghangosabb szurkolója. Tavaly még széria Suzukival ment a Junior Kupában, de ez a Peugeot már tényleg egy igazi versenyautó, nagyobb lett a tempó, erősebbek az ellenfelek, és ismerem Domit, ő mindig mindenhol az első akar lenni. Amit csinál, azt a lehető legjobban akarja csinálni, és addig nem nyugszik, amíg ez nem sikerül neki. Egy igazi kis kos. Ezért is olyan kitartó. Nagyon akar győzni, és nagyon ügyes is, ugyanakkor ő még csak egy 12 éves gyerek. Persze, hogy féltem!” – árulja el Vaskóné, majd hozzáteszi:
„Egyébként nagyon okos gyerek is. Most 6. osztályos, és nagyon jól tanul, igaz, kell is neki, mert különben nem versenyezhetne. Nem adunk neki semmit ingyen, meg kell dolgoznia azért, hogy versenyezhessen, és az ő munkája jelenleg a tanulás, ezt tudja jól. Matematika-informatika szakra jár, és országos matematika versenyeken vesz részt. Nemrég a nyíregyházi TV-ben volt vele egy interjú, amiben megkérdezték tőle, hogy mi az álma, szeretne-e Formula-1-es pilóta lenni. Mire ő rávágta, hogy nem, ő inkább mérnök, szerelő vagy amolyan feltaláló szeretne lenni egy versenycsapatnál, aki új műszaki megoldásokat talál ki. Persze nagyon szeret versenyezni is, és egy nap szeretne a ralikrossz vb-n indulni, de valamiért a mérnöki-szerelői pálya jobban vonzza. Otthon is folyton bütyköl valamit, ha nincs mit összerakni, akkor előbb szétszed valamit, aztán összerakja!” – mondja nevetve az édesanya.
Mindezt Szekeres László, a FUXTEC cég képviseletében is csak alátámasztani tudja. „Dominik nem egy átlagos 12 éves. A fiam osztálytársa a húgának, de mi sokáig nem is tudtuk, hogy versenyez, nem az a dicsekvő fajta. Egyszer viszont véletlenül megtudtuk, hogy mit csinál hétvégente a szabadidejében, és azóta a rajongói vagyunk, és segítjük, amiben tudjuk. A legutóbbi néhány versenyére az egész családom elkísérte őt, illetve a Peugeot mostani dizájnja is az én fejemből pattant ki. Nem értek annyira a versenyzéshez, de azt biztosan állíthatom, hogy külső szemlélőként meg nem mondja az ember, hogy melyik autót vezeti a 12 éves Dominik, és melyikeket a nála jóval rutinosabb riválisok. Semmi különbség nincs, és ez szerintem már önmagában hatalmas szó. Az pedig, hogy az autókrosszban bajnok lett, még nagyobb teljesítmény a szememben.”
„Amit még mindenképp kiemelnék Dominik kapcsán, hogy ő nemcsak beül az autóba és versenyez, nem várja, hogy kiszolgálják. A nyirádi szezonzáró első napján eléggé összetört a Peugeot eleje, 6-7 darabban hozták vissza az első lökhárítót. Most képzeljék el, hogy az én 8 éves fiam és a 12 éves Dominik teljesen maguktól, anélkül, hogy bárki mondta volna nekik, nekiálltak gyorskötözővel megjavítani a lökhárítót, és meg is javították! Összesen volt a két gyerek 20 éves, és másnap ott ment az autó a megreparált lökhárítóval, végigbírta a távot, sőt, Dominik meg is nyerte a futamát. Az ilyen és ehhez hasonló dolgok büszkeséggel töltenek el mindenkit, akik a részesei ennek. A FUXTEC németországi anyacége is nagyon büszke Domi sikereire, és örömmel támogatják őt. Néhány napon belül Magyarországra is ellátogatnak, hogy megismerkedjenek a csapattal, ami úgy gondolom, hogy elég megtisztelő” – mondta el végül Szekeres László, a kerti gépek forgalmazásával és javításával foglalkozó német cég képviseletében.