Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Joan Mir azok után került a Repsol Hondához 2023-ban, hogy a Suzuki – amelynek színeiben 2020-ban világbajnok lett a MotoGP-ben – váratlanul kiszállt a királykategóriában. Az azóta eltelt másfél idény jobbára a küszködésről szólt: a spanyol többször volt sérült, és mindössze egyetlen versenyen fért be az első tízbe (tavaly Indonéziában lett ötödik).
A szenvedés ellenére Mir számos alkalommal jelezte az elmúlt időszakban, hogy nem akarja bedobni a törülközőt, és kudarcnak élné meg, ha elhagyná a HRC projektjét, amelynek ő lett a vezérfigurája Marc Marquez eligazolását követően.
Ennek fényében nem meglepő, hogy pénteken hivatalossá vált, amiről néhány hete már tudni lehetett: a Honda bejelentette, hogy további két évvel meghosszabbították Mir szerződését, azaz 2026 végéig náluk fog versenyezni a MotoGP-ben.
„Először is nagyon boldog vagyok, hogy a következő két évben is a Honda és a HRC színeiben versenyezhetek” – fogalmazott a bejelentés kapcsán a motoros. „Az volt a célom, hogy folytassuk ezt az együttműködést, és ezúttal sikerült ezt elérnem.”
„Hiszem, hogy azzal, hogy megosztom a véleményemet, hozzájárulhatok az RC213V fejlesztéséhez. Tudom, mit kell tennem és tudom, mit érhet el a Honda, ezért remélem, mindketten elérhetjük ezeket. Keményen fogunk dolgozni a szezon hátralévő részében a jövőt szem előtt tartva.”
Mir hosszabbítása azt is jelenti, hogy a gyártói világbajnoki értékelésben utolsó helyen álló Honda gyári csapata – amely a pletykák szerint három évtized után el fogja veszíteni névadó szponzorként a Repsolt – változatlan felállással vág majd neki a 2025-ös évadnak, hiszen a Marquez helyére szerződtetett Luca Marini eleve rendelkezett kontraktussal a következő szezonra is.