Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A 2023-as MotoGP-szezon második felében Jorge Martin váratlanul komoly kihívójává lépett elő Francesco Bagnaiának: az olasz barcelonai ijesztő bukásával párhuzamosan lendült nagy formába a Pramac Ducati spanyolja, aki Indonéziában egyetlen napra a vb-összetett vezetését is átvette. Végül azonban a gyári ducatis jobbnak bizonyult – igaz, csupán az évadzáró Valenciai GP-n biztosította be karrierje harmadik (a királykategóriában második) világbajnoki elsőségét.
Martin így is MotoGP-s pályafutása legjobbját érte el az összetettbeli ezüstéremmel, de a korábbi Moto3-as vb-győztes elismerte, hogy nem élvezte a motorozást, amikor már érezte az esélyesség terhét:
„Azt hiszem, Misanóban volt az a pillanat, amikor azt mondtam magamnak, hogy ’oké, jelenleg én vagyok a legjobb’. Hihetetlen volt Olaszországban, a Ducati hazájában győzni. Az volt a legjobb érzés valaha. Aztán Indiában megnyertem a sprintet és második lettem a futamon rossz gumiválasztással. Utána Japánban mindkétszer győztem, szóval szerintem az volt a pont, amikor azt mondtam, hogy megnyerhetem a bajnokságot” – idézi a szatellit versenyzőt a Motorsport.com portál.
„Utána megérkezett a nyomás. Nem élveztem a motorozást Thaiföldtől Katarig, sokat szenvedtem mentálisan. Először cipeltem magammal ezt a nyomást, és küszködtem vele. Nem élveztem. Úgy gondolom, amikor élvezem a motorozást, én vagyok a leggyorsabb. Szóval remélhetőleg a következő szezonban fejlődhetek és tanulhatok ebből, és már az első versenytől kezdve élvezhetem.”
A két döntő verseny
Bár a végső esélye a valenciai bukásával szállt el Martinnak, már egy héttel korábban, Katarban nehéz helyzetbe került, amikor állítása szerint nem megfelelő gumit, ami miatt verbálisan neki is esett a Michelinnek. Utólag azonban a spanyol inkább másik két futamot emelt ki a veresége okaként: az Indonéz GP-t, ahol tetemes előny birtokában bukott, valamint a Phillip Island-i versenyt, ahol a többiekkel ellentétben a lágy hátsó gumira szavazott, amely azonban az utolsó körökben elfogyott, így első helyett csak ötödik helyen futott be.
„Nem csak egy versenyt mondanék, talán kettőt. Azt mondanám, Indonézia és Ausztrália volt a döntő, ahol nagyjából 30 pontos előny helyett lett 27 pontos hátrányom” – magyarázta Martin. „Szerintem az volt az a pont. Talán az, hogy túl jó voltam akkor, túlzott önbizalmat adott, és azt mondtam: ’oké, el tudok lógni öt másodperccel, győzni tudok másik gumival is, bárhogy tudok nyerni’. A MotoGP-ben vagyunk, ezt nem teheted meg. Pontosan tudatában kell lenned annak, hol vagy, és mindig azonos eszközökkel kell menned, mint a riválisaid.”