DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Bagnaia tisztázta: csak a biztonságról beszélt

A MotoGP regnáló világbajnoka belefáradt abba, hogy szerinte ismét kiragadták kontextusából a szavait, amikor a gyári motorok nagyobb előnyéről beszélt.

Kisebb vihart kavartak Francesco Bagnaia szavai a Francia Nagydíjat követően, amikor arról beszélt, hogy a verseny eleji incidensek nagyrészt annak köszönhetők, hogy túlságosan is kiegyenlítetté vált a mezőny a versenygépeket illetően, így szerinte nagyobb különbségnek kellene lennie a gyári és szatellit technikák között, ahogy azt régebben is láthattuk. Az olasz sajtónak adott nyilatkozat a MotoGP hivatalos honlapjára is felkerült, ahogy Herve Poncharal, az IRTA-t is irányító Gas Gas Tech3-csapatfőnök reakciója is, amelyben baromságnak nevezte Bagnaia szavait.

A regnáló világbajnok a Motorsport.com lapnak adott interjúban tisztázta az ügyet: elmondása szerint ő csupán a biztonsági kérdésekről beszélt. „Amit publikáltak, azt kiragadták a kontextusából egyes emberek értelmezésének köszönhetően. A biztonságról és a balesetek megnövekedett számáról kérdeztek, én pedig egyszerűen próbáltam felvázolni egy analógiát és rámutatni, hogy ez korábban nem volt jellemző. Úgy gondolom, évekkel ezelőtt kevesebb volt a kontakt, mert nagy volt a különbség a topversenyzők és a többiek között. Most minden sokkal szorosabb.”

motogp-bagnaia-ducati-lemans



„Egy szatellit csapatnál kerültem be a MotoGP-be, hogyan sugallhatnám azt, hogy legyen nagyobb a különbség a gyári és a szatellit motorok között? A bukások növekvő száma annak köszönhető, hogy mennyire szoros a bajnokság. Mind egyre közelebb kerülünk, és mindannyian a határon fékezünk. Még ha hátulról is indulsz és tudod, hogy nincs meg a tempód az elejéhez, akkor is igyekszel a lehető legtöbb pozíciót nyerni az elején, hogy kihozd a legtöbbet az új gumikból. Ezért van olyan sok incidens a futamok első szakaszában.”

 

Direkt generáltak feszültséget a MotoGP-ben?

A Ducati olasz motorosa arra is rávilágított, hogy szerinte a nyilatkozatát direkt értelmezték félre annak érdekében, hogy vitát szítsanak, amiről beszélni lehet: „Le Mans után három napra teljesen kikapcsolódtam, majd amikor visszakapcsoltam a telefonomat, láttam a Poncharallal gerjesztett vitát, amelyet még a bajnokság honlapja is tovább szított. A lavina egyre nagyobb lett, miközben egyszer sem tettem vitára okot adó kijelentést. Épp ellenkezőleg: tisztában vagyok vele, hogy ez nagyon komoly kérdés biztonsági szempontból.”

„Sajnos olyanná vált a dinamika, hogy inkább a vitákról beszélnek az emberek, semmint arról, hogy ki nyer vagy milyen szép csaták zajlanak a pályán. Az utóbbi időben rengeteget beszéltünk olyasmikről, amelyek nem tartoznak az én kompetenciáim közé. Motorversenyző vagyok, szerelmes vagyok ebbe a sportba, s az egyetlen célom, hogy futamokat nyerjek és együtt dolgozhassak a csapattal. Mostantól csak a sportról fogok beszélni, amit a legjobban ismerek, a többit másra hagyom. Belefáradtam, hogy magyarázzam az összes környezetéből kiragadott szavamat, amellyel vitát akarnak szítani.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: