Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Péntek reggel esőben kezdődött el az első szabadedzés Magny-Cours-ban, majd aznap délután felszáradó pálya, szombaton pedig napsütés várt a versenyzőkre. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Péter remek köridővel nyitott a Superpole-on szombat délelőtt, de sajnos a második kieenetelnél volt egy kis technikai problémája, így végül a 12. helyre kvalifikálta magát. A Supersport kategóriájától szinte már megszokott rajt utáni káoszban pozíciókat veszített, amikor pedig sikerült jó ritmusra találnia, piros zászlóval leintették a versenyt, mielőtt az előkelőbb helyekért harcolhatott volna.
„Kicsit csalódott vagyok a mai nappal, mert bár pozícióban nem látszik, idén talán ezen a hétvégén voltunk eddig a legversenyképesebbek. A Superpole-on és a versenyen is akadtak nehézségek és nagyon rosszkor intették ma le a futamot is, de úgy gondolom hasznos információkat gyűjtöttem, amivel holnap össze tudunk rakni egy sokkal erősebb helyezést” – mondta el a szombati verseny után Peti.
A vasárnapi futam aztán keserédes véget ért. Az Evan Bros Bardahl Yamahájával versenyző motoros nagyszerű rajt után a 13. helyről egészen a 6. pozícióig zárkózott fel, ám sajnos az utolsó körökben bukott, így csak a 20. helyen hozta be a motort. A vb-kategória egyetlen magyarja csalódott ugyan az eredményt illetően, de ennek ellenére rengeteg pozitívumot sikerült elhoznia a hétvégéről:
„Erre a hétvégére a PRT Hondánál velem dolgozó korábbi mérnököm, Andy is csatlakozott a csapathoz, hogy segítsen. Régebben remekül dolgoztunk együtt, és ez most is látszott az egész hétvégén, hogy azonnal megérti, amit kérek. Végre a második versenyre kaptam egy olyan beállítást, amit mindig is szerettem volna. Nagyon élveztem a mai napot, úgy tudtam motorozni, amire már régóta várok és végig erősnek éreztem magam. Nem igazán foglalkoztam vele, hogy hány kör van hátra vagy mennyi az előnyöm, csak próbáltam minél jobb pozícióba kerülni és még akár Debise-t is utolérni. Nem akartam biztonsági játékra menni, de sajnos ennek egy bukás lett a vége. Elemeztük az esést, semmi extra nem történt, a futómű nem a megfelelő pozícióban volt a kanyarban és így elment az eleje. Nyilván ebben az is közrejátszott, hogy ezzel a beállítással most mentem először és nem számítottam egy ilyen esésre, de ebből is tanultam. Remélem, innen tudjuk folytatni Barcelonában, mert hiszem azt, hogy most tényleg találtunk egy jó alapot” – mondta el a HUMDA pilótája. A Supersport-világbajnokság mezőnye két hét múlva gurul pályára legközelebb a katalán pályán