Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fantasztikusan szerepelt Kovács Bálint, aki az elmúlt hétvégén élete első 24 órás versenyét teljesítette, ráadásul mindjárt az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 19 éves motorosa – aki idén a Spanyol Superbike Bajnokságban versenyez, és két versenyhétvégét követően összetettben az első helyen áll az Open 1000-es kategóriában – a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, mégpedig egy Yamaha YZF-R1 nyergében.
A tervek szerint igazi világsztárok lettek volna Bálint csapattársai, ám a dél-afrikai Sheridan Morais, aki futamot nyert a Supersport-világbajnokságon, és 2017-ben összetettben a 4. helyen végzett, nem is érkezett meg a legendás pályára, míg a francia Sylvian Barrier a rajtot követően belekeveredett egy tömeges bukásba, azonnal kórházba kellett szállítani, így nem tudta folytatni a száguldást. Így a magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel kettesben volt kénytelen teljesíteni a távot úgy, hogy az ellenfeleknél hárman válthatták egymást a versenyzők.
A csapat így is teljesítette a távot, sőt, az összetettbeli 29. hely mellett az EWC kategóriában a 10. helyen zárt, ami azt jelenti, hogy Bálinték pontszerzőként zárták a vb-futamot. A 19 éves motoros összesen 500 percet töltött a pályán, ezalatt 1400 kilométert tett meg, ami 11 felmenetelből 335 teljesített körnek felel meg. Nem kevesebb, mint 11 szett gumit fogyasztott el, és a legjobb körideje 1:39.099 volt, ami az egész mezőnyt tekintve a tizedik legjobb idő.
„Azt hiszem, amit most Bálint letett az asztalra, az igencsak megsüvegelendő teljesítmény. Egy 19 éves fiatalember, aki az egész mezőny legfiatalabb versenyzője volt, úgy kezdte az itteni szereplését, hogy a lengyel csapatfőnök abban reménykedett, képes lesz a 108 százalékos idő megfutására. Nemcsak erre volt képes, hanem arra is, hogy köridejével a legjobb tízbe bekerüljön. Egy alkalommal jött el nála a mélypont, amikor a harmadik szakaszáról visszatért, a motorról is alig bírt leszállni, ám a masszőrök csodát tettek vele, mégpedig annyira, hogy a következő 31 körben volt a leggyorsabb Bálint. Három embernek is hatalmas teljesítmény teljesíteni a 24 órás vb-futamot Le Mansban, ők Arturral ketten megcsinálták. Nem véletlen, hogy a lengyelek már most bejelentették, hogy a szeptemberi újabb 24 órás vb-futamon, a Bol d'Oron Bálint is ott lesz a csapatukban” – jelentette ki Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonos-csapatfőnöke.
Kovács Bálint természetesen nagyon elfáradt a verseny végére, ráadásul befutóként ő zárta le a csapat szereplését. Nem tagadta, testileg és lelkileg is megviselte a viadal, ám az, hogy sikerült teljesíteniük a versenyt, ráadásul pontszerzőként zártak az EWC-ben, sok mindenért kárpótolja.
„Azt hiszem, ha itt kezdődik a fáradtság, akkor az brutális érzés, mert így még életemben nem éreztem magam. Sylvian sérülését követően hirtelen az sem volt biztos, hogy folytatni tudjuk, ám végül sikerült befejeznünk a versenyt, ami önmagában hatalmas eredmény. Nagyon profi stáb dolgozott mögöttünk és értünk, akik nemcsak technikailag biztosítottak számunkra mindent, hanem a lelket is tartották bennünk akkor, amikor úgy tűnt, elfogyott az erőnk. A legnagyobb gondot a nyakam jelentette, nem egy olyan eset volt, hogy teljesítve az előírt időt kiálltam a depóba, és amikor leszálltam a motorról meg sem tudtam mozdítani a fejem a nyakam merevsége miatt. Artur az éjszaka nagyon kiborult, és volt egy olyan időszak, amikor már azon tanakodott a csapatvezetés, hogy adjuk fel a versenyt. Ám végül úgy döntöttünk, tartunk egy háromórás pihenőt, mert ha teljesítjük a viadal 75 százalékát, akkor a teljes versenyt is teljesítjük és értékelnek bennünket” – fogalmazott Kovács Bálint, aki a Bol d’Oron újra rajthoz állhat az Endurance-világbajnokságon.