Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Andrea Dovizioso jövőre már nem lesz a MotoGP mezőnyének tagja: az olasz még nyáron döntött úgy, hogy nem hosszabbítja meg a szerződését a Ducatival, aminek hátterében a híresztelések szerint elsősorban az állt, hogy a bolognaiak jelentősen csökkentették volna a fizetését. Ezzel nyolcéves szakaszt zár le a karrierjében Dovizioso, aki 2013 óta erősítette a vörösöket: részese volt a Ducati Gigi Dall’Igna vezette feltámadásának, sőt 2017 és 2019 között zsinórban háromszor második helyen végzett a vb-tabellán Marc Marquez mögött.
Paolo Ciabatti sportigazgató, aki Doviziosóval együtt érkezett meg a gyártóhoz, elismerte távozó versenyzője érdemeit, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy talán eljött az idő a váltásra, ami a gyári csapatnál Jack Miller és Francesco Bagnaia érkezésével fog megvalósulni (míg Dovizioso teljesen kihagyja a 2021-es idényt – bár pletykálják, hogy ő lehet a beugró a Repsolnál arra az esetre, ha Marc Marquez a harmadik műtétje után sem épülne fel időben –, addig Danilo Petrucci a Tech3 KTM-hez igazolt):
„Nagyon sok közös sikert értünk el Doviziosóval. Ő volt a legtovább nálunk a Ducati MotoGP-s története során: nyolc évet töltöttünk el együtt. Egyértelmű, hogy a 14 győzelem és a három vb-ezüst nagyszerű eredmény volt, és mindig szomorú, ha egy ilyen kapcsolat véget ér” – idézi Ciabatti szavait a Crash.net szakportál. „Nyilván mindkét fél részéről megvannak ennek az okai, de az is igaz, hogy nyolc év után talán itt az ideje lapozni, s megpróbálni másképp, újult energiával csinálni a dolgokat. De értékeljük az együtt töltött nyolc évet és az eredményeket, hiszen Casey Stoner után Andrea volt a legsikeresebb ducatis versenyző a futamgyőzelmek tekintetében, és erre mindig emlékezni fogunk.”
Az utolsó közös évük 2020-ban kevésbé sikeredett fényesre, hiszen bár Dovizioso nyert a Red Bull Ringen, ezen kívül egyszer állt dobogón, s végül összetettben a negyedik helyen végzett. Pedig Marquez sérülésével ott volt az esély, Ciabatti szerint viszont több tényezőnek – mindenekelőtt a szezon közben is emlegetett új szerkezetű hátsó guminak, pontosabban annak, hogy a Ducati nem tudott alkalmazkodni hozzájuk – volt köszönhető, hogy harmatosabban szerepeltek az előző idényekhez képest:
„Nyilván azt gondolhatták, hogy miután Marc megsérült az első versenyen és sajnos nem is tudott visszatérni a szezon során, mi lehetünk az esélyesek egyike, hiszen az előző három évben mi végeztünk Marc mögött Andreával. De bizonyos okokból nem így lett: szerintem ebbe a szezon lebonyolítása, az egymást követő versenyek, a Michelin új hátsó gumijával való nehéz alkalmazkodás, valamint az is belejátszott, hogy az előző csomagokhoz hasonló vezetési stílus nem passzolt néhány versenyzőnkhöz.”
Ciabatti szerint egyébként elég versenyképes volt a technikájuk, hiszen a gyártói vb-címet azért behúzták, s szinte mindig volt versenyzőjük, aki az élmezőnyben harcolt – csakhogy mindig másik: „Mind az öt gyári szerződéssel rendelkező motorosunk állt dobogón, beleértve a 2019-es gépen ülő Zarcót. De nem tudtunk kiegyensúlyozottak lenni. Különböző versenyeken különböző motorosok harcoltak a pódiumért, de sosem ugyanazok. Csalódottak voltunk, hogy nem küzdhettünk az egyéni világbajnoki címért. Úgy vélem, a kiegyensúlyozottság komoly szerepet játszott Joan Mir és a Suzuki sikerében. Nagyszerű munkát végeztek, szóval le a kalappal előttük.”