Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Joan Mir nyerte a MotoGP 2020-as világbajnoki címét: a mindössze egyetlen győzelmet arató, de a futamok felén dobogóra álló suzukis mindenekelőtt kiegyensúlyozottságának köszönhette a végső sikert. Pedig a szezon első futamai után úgy tűnt, hogy nem lesz ott az esélyesek között, hiszen az első három versenyen kétszer is nullázott – igaz, Brnóban önhibáján kívül. Az Osztrák Nagydíjon viszont második lett, karrierje első királykategóriás dobogóját szerezve – mint azt Mir a Suzuki oldalán írt blogbejegyzésében elárulta, ez jelentette számára a fordulópontot:
„Furcsa belegondolni, hogy az első versenyek után jócskán le voltam maradva az éllovasoktól, most pedig a vb-címet ünnepeljük. Olyan könyörtelen volt ez a szezon a sok egymást követő fordulóval, hogy ez még nem is igazán ülepedett le. Ausztria volt az igazi fordulópont: nagy nyomást helyeztem magamra, hogy szerezzek egy dobogós helyezést, és amikor ez végre összejött, az nagy megkönnyebbülést jelentett. Folyamatosan gyülemlett bennem a feszültség, s ez végre kiszabadult belőlem, amikor felálltam a pódiumra.”
„Amint bizonyítottam, mire vagyok képes, nyugodtabban és kiegyensúlyozottabban éreztem magam a motoron is. Ha megkérdeznék, mi volt a sikerem titka, azt mondanám: mindig kitűztem magam elé egy célt, s amikor azt elértem, egyre éhesebb lettem, s nem tudtam leállni a célok üldözésével” – fogalmazott a fiatal spanyol. Hozzátette: a 2019-es újoncévének nehézségei – mindenekelőtt a brnói teszten bemutatott bukása, amely után levegőt is nehezen tudott venni – még édesebbé teszik az idei sikert.
Mir arra is büszke, hogy világbajnoki címével csatlakozott a Suzuki legendás alakjai közé (neki köszönhetően húsz év után ünnepelhettek ismét összetett elsőséget a „kékek”). A versenyző persze nem becsülte alá a motor szerepét sem a diadalban: „Még mindig emlékszem az első tapasztalatomra a GSX-RR-rel: a sebesség is lenyűgöző volt, de a féktávok valami egészen hihetetlenek voltak – az lepett meg a legjobban, amilyen erővel meg tudott állni!”
„A motor maga jóval hosszabb, mint egy standard gép, hogy stabilabb legyen a gyors kanyarokban, szóval mindent bele kell adni a kanyarodáshoz, idén viszont találtunk valamit a jó kigyorsításhoz is, ami sokat segített. A GSX-RR egy igen komplex és kiegyensúlyozott motor, ami ezért lett világbajnok velem, valamint annak köszönhetően, hogy remekül alkalmazkodtunk vele az összes pályához és körülményhez. Egy ilyen furcsa idény során a kiegyensúlyozottság jelentette a kulcsot, s ezt sikerült is hoznunk.”