Már hónapok óta kísérletezett egy új szerkezetű slick hátsó gumival a királykategória egyedüli beszállítója, a Michelin. Először értelemszerűen házon belül, laboratóriumi körülmények között fejlesztették az abroncsot, amelyet aztán elsőként a tavalyi Katalán Nagydíjat követő barcelonai teszten próbálhattak ki a versenyzők. Ezt követően a brnói és a misanói gyakorláson is pályára vihették az új konstrukciót, majd Phillip Islanden, a gumik szempontjából egyik legkritikusabbnak számító helyszínen egy külön edzést is szenteltek annak, hogy megnézzék, bírja-e a terhelést az ausztrál pályán.
Miután a versenyzők reakciói ezeket, valamint a szezont követő két spanyolországi (Valencia és Jerez) tesztet követően is pozitívak voltak – a korábbi gumikkal és keverékekkel való összevetésben is –, a Michelin ma bejelentette, hogy 2020-ban élesben is bevetik az új hátsó gumit. Erről már az IRTA-t és a Dornát is értesítették, és természetesen még a két februári kollektív teszten, Sepangban és Katarban is a mezőny rendelkezésére bocsátják az abroncsot, mielőtt az versenyhétvégén is debütál majd a katari idénynyitón.
Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportokért felelős részlegének igazgatója elmondta: az új szerkezettel az a céljuk, hogy nagyobb stabilitást és teljesítményt nyújtson a motorosok számára, ezzel még tovább javuljanak a köridők és a versenyidők egyaránt. Utóbbi kapcsán egy érdekesség: a Crash.net összeszámolta, s összesen nyolc helyszínen – konkrétan Termasban, Austinban, Mugellóban, Assenben, Brnóban, Aragónban, Motegiben és Phillip Islanden – még a Michelin 2016-os érkezése előtti Bridgestone-érából származnak a versenyen futott körrekordok.