DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

MotoGP: Véletlenül leállította a motorját, elbukta a rajthelyét Miller

Jack Miller akár a legjobb ducatis is lehetett volna a Thaiföldi Nagydíjon, a start előtt elkövetett hibája miatt viszont a bokszból kellett rajtolnia, így csupán a 14. hely lett az övé.

Jack Miller a hatodik rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását Buriramban – pontosabban csak várhatta volna, a start előtti pillanatokban ugyanis le kellett tolnia leálló Ducatiját a rajtrácsról, így csak a bokszból vághatott neki a versenynek. Mint azt később az ausztrál elmondta: véletlenül a rajtszabályozó helyett a leállító gombot nyomta meg a motorján. Szavait a Crash.net szakportál idézi:

motogp-thai-rajt-2019



„Kicsit kapkodtam, próbáltam mindent nagyon gyorsan intézni, mondhatjuk. Be akartam nyomni a rajtszabályzót, de rossz gombot nyomtam meg. A leállító kapcsoló volt az, szóval leállítottam a motort. Amint megnyomtam, mondtam magamnak, hogy ’b*zd meg, ne!’. De ez van. Nem fogok még egyszer ezzel bajba kerülni a rajtrácson, ez egyértelmű. Előfordul az ilyesmi, az adrenalin és minden más hatására egyszerűen rossz gombot nyomtam meg. Ideges és csalódott voltam, de azonnal túlléptem rajta, és igyekeztem mindent jól csinálni utána. Benyomtam a pit limitert és minden ilyesmi, és próbáltam a lehető leggyorsabban visszatérni a pályára és felzárkózni a többiekre.”

Arra viszont büszke Miller, hogy ezt követően szép felzárkózást produkált: „Könnyű lett volna elcsúszni vagy hibázni, ezért próbáltam a lehető legnyugodtabb maradni. Például a végén Iannone esetén egy kört vártam mögötte, mielőtt eljött a megfelelő hely és idő arra, hogy elmenjek mellette. Nem igazán követtem el hibákat, egyszer sodródtam le az egyik kanyarban a zöld részre, de azt leszámítva elég jó napom volt. Fizikailag rendben voltam, az elejétől a végéig tudtam húzni a gázt. Az, hogy csak egy versenyző esett el, de így is 14. lettem, nem annyira rossz.”

A kérdésre, hogy a negyedikként befutó Andrea Doviziosót is legyőzve ő lehetett-e volna a legjobb ducatis vasárnap a hiba nélkül, így felelt a Pramac Racing motorosa: „Egyértelműen. Ha megnézzük a tempómat… Az egész versenyen egyedül haladtam, nem volt szélárnyékom az első körben, ezért rögtön üzemanyagtakarékos módba kellett kapcsolnom, mert végig kellett nyomnom a futamot. Végig így kellett mennem és ezt kellett működésre bírnom, de ez van. Összességében jó hétvégét zártam, kár a rajtrácson elkövetett hibáért.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: