DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Motor

Yamaha: A versenyzők jóváhagyták az újításokat

Meglehetősen sok új elemmel érkezett a misanói tesztre a japán gyártó, és bár Valentino Rossi és Maverick Vinales szerint még tovább kell fejlődniük, az újítások alapvetően elnyerték a tetszésüket.

Az biztos, hogy nem lehet azt mondani, hogy ne készült volna új alkatrészekkel a kétnapos misanói tesztre a Yamaha. Azon túl, hogy Valentino Rossi és Maverick Vinales újabb változatot próbálhatott ki a 2020-as prototípusból, az idei motorhoz érkezett az új karbon lengővilla, egy a Suzuki által már tesztelt megoldáshoz hasonló duplavégű kipufogó, s az első keréknél is feltűnt egy borítóelem. Massimo Meregalli, a Yamaha csapatvezetője így beszélt ezekről és a két gyári motoros véleményéről:

yamaha ujitasok



„A két nap során Vale és Maverick kipróbálta az új 2020-as motorspecifikációt, az új karbon lengővillát, az új Akrapovic kipufogót, emellett pedig az aero-burkolaton is dolgoztunk. Ezeket az elemeket mind jóváhagyták a versenyzők, és elég valószínű, hogy a következő futamon használni is fogjuk őket” – fogalmazott Meregalli, hozzátéve, hogy elsősorban a hátsó tapadás javításán és a versenytempón dolgoztak, s csak a pénteki tesztnap végén futottak időmérős köröket a versenyzők (ezzel negyedik és hatodik helyet szereztek).

orig_fc6526ebca6e567d51951685f886754c

Rossi is alapvetően optimistán értékelt a Monster Yamaha közleményében: „Először a 2020-as gépet próbáltuk ki, utána viszont azokra az újításra, amelyeket az idei évad utolsó versenyein is használhatunk. Összességében nem sikerült rosszul a teszt, mert javítottunk a hátsó tapadáson, a kigyorsításon, és jól éreztem magam, versenyképesek vagyunk” – mondta el az olasz, aki az első keréknél lévő aero-borítóelemről ugyan nem tudta megmondani, pontosan milyen célt szolgál, de „nagyon szép, szóval meg kell tartanunk!”

Vinales a csütörtöki etapot követően még visszafogottan nyilatkozott, a pénteki körözés után viszont már ő is pozitívabb hangot ütött meg: „Igyekeztünk sokat dolgozni a versenyt szem előtt tartva. Folyamatosan a beállításokon dolgoztunk, főleg arra koncentráltunk, hogy javuljunk a futam első köreiben. Sokat mentem abban az idősávban, amikor magasabb volt a hőmérséklet, próbáltam versenyszimulációt is teljesíteni, a tempóm pedig elég jó volt, szóval igazából meglehetősen elégedett vagyok ezzel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: