DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Rossi nem érzett nagy különbséget a 2020-as prototípussal

Főként az olasz motoros próbálta ki az új Yamaha első változatát a hétfői brnói kollektív teszten, de elmondása szerint még sok munka vár rájuk vele.

A Cseh Nagydíj utáni tesztnap egyik fő érdekessége volt, hogy az utóbbi bő két évben főként csak küszködő Yamaha előállt a 2020-as versenygép első változatával. Főként Valentino Rossi próbálta ki az új motort, az olasz pedig így értékelt a Crash.net hasábjain: „Jó napon és jó teszten vagyunk túl. Kipróbáltak az új motor prototípusát is, de hogy őszinte legyek, nem sok az újdonság. Más a motorblokk, és némileg más a vázbeállítás. De ez még csak az első ismerkedés, és érkezhetnek még mások a következő tesztre. Jó, hogy már itt rendelkezésünkre állt az új gép, de aztán többet dolgoztunk a mostani motorral” – mondta el Rossi, aki részletesebben is beszélt a motorblokkról és a vázról is:

„Nem érzünk nagy különbséget, de számítottunk is erre, mert csak kicsit változott a motorblokk. De ez még nem a végleges 2020-as motor, csak egy prototípus. Tovább dolgozunk, ki fogunk még próbálni más dolgokat is, de többre van szükségünk, ez egyértelmű. Ami a vázat illeti, több tapadást szeretnénk, főleg hátul, ezért kipróbáltunk egy másik beállítást, mert amúgy a motor többi része ugyanaz. Volt, ami jobb volt, volt, ami rosszabb. Kicsit küszködtünk az egykerekezéssel, szóval még dolgoznunk kell. De ez még csak az első érintkezés volt, és szerintem a Silverstone utáni misanói teszt fontos lesz abból szempontból, hogy lesznek még újítások.”

rossi-2020-as-gep



Az előzetes várakozásokkal és az első beszámolókkal ellentétben néhány kör erejéig Maverick Vinales is felült a jövő évi prototípusra. A spanyol „apró lépésként” jellemezte az új motort, de hozzátette: a hétfőre felgumizott brnói pályán remek volt a tapadás, márpedig ők igazából akkor szoktak szenvedni, amikor rosszabbak a körülmények ilyen szempontból – éppen ezért Vinales szerint a misanói hőségben tartandó teszt mérvadóbb lesz. Még visszatérve Rossira: ő egy átalakított ülést és egy új aero-burkolatot is próbálgatott az idei Yamaháján, viszont utóbbit is csak prototípusnak nevezte a kilencszeres világbajnok, amely szintén a 2020-as idényre készül, mivel ők már kihasználták a szabályokban előírt kétféle verzió lehetőségét erre a szezonra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: