A Yamaha az utóbbi esztendőkben egyértelműen a Honda és a Ducati, s olykor még a Suzuki mögé is került a rangsorban, aminek köszönhetően versenyzőik egy-két villanást leszámítva nem tudnak konstansan az élmezőnyben harcolni. A japán gyárnál is tudják, hogy fejlesztésekre van szükségük, Massimo Meregalli, a Monster Yamaha csapatmenedzsere szerint pedig jó az irány: tudják, miben kell javulniuk – ám ami ennél is fontosabb: már a Cseh Nagydíjat követő brnói teszten kipróbálják a 2020-as M1-es prototípus változatát.
„A megfelelő irányba kezdtünk el haladni” – nyilatkozta a sachsenringi hétvégén Meregalli a MotoGP.com stábjának. „Ahhoz, hogy simábban vezethető legyen a gép, fel kell adni némi motorerőt. Főként ennek az árát fizetjük meg most, elsősorban a leggyorsabb pályákon. De még sok munka vár ránk: most leginkább arra fókuszálunk, hogy javítsunk a kigyorsításunkon, mert szeretnénk minimalizálni a lemaradásunkat a végsebesség terén.”
„Tovább fogunk dolgozni, és bár tavaly ezt az utolsó öt versenyt leszámítva nem tudtuk megmutatni, sosem állunk le. Folyamatosan dolgozunk, dolgozunk és dolgozunk. Látom, hogy valami megváltozott Japánban, mert a tény, hogy Brnóban és Misanóban tesztelhetjük az új motort, egy jó jel. Mindkét versenyző elkezdheti tesztelni a jövő évi gép alapjait, ami azért biztató, mert az előző két évben erre nem kerülhetett sor” – mutatott rá a csapatmenedzser.