DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Motor

Lorenzo megijedt barcelonai tesztbalesete után

A spanyol az air fence-be csapódott, motorja pedig annak tetején landolt hétfő délelőtt, az ötszörös világbajnoknak pedig fájdalmai is voltak, de szerencsére megúszta törés nélkül az ijesztő balesetet.

Vasárnap egy szimpla elcsúszással okozott négyes karambolt, a hétfői teszten viszont egymagában szenvedett ijesztő balesetet Jorge Lorenzo: a spanyol a 8-as kanyarban csúszott ki akkora tempóval, hogy az úgynevezett „légkerítésbe” vagy eredeti nevén air fence-be csapódott, a motorja pedig annak tetején kötött ki. Az ötszörös világbajnok a tesztnap végén elmondta: megijedt a baleset után, s komoly fájdalmai is voltak.

lorenzo-megijedt-baleset



„Nagyon fájdalmas volt, óriási fájdalmaim voltak, főleg a hátamban, de a könyökömben és néhány lábujjamban is, ami még tavaly Aragónban sérült meg. Szóval nagy bukás volt: nem highside, csak elment a motor eleje, de elég nagy tempónál, s ilyenkor nagy sebességgel érkezünk meg a sóderágyba. Néhány ponton elég kicsi a bukótér ezen a pályán, a kavicságy pedig nem állította meg a testem, így eltaláltam az air fence-t. Láttam, hogy a motor a pályán kívülre kerültem, és nagyon meg is ijedtem, mert fájdalmat éreztem a hátamban. Szóval kicsit féltem az elején, de elvégeztük az összes röntgenvizsgálatot, és csodával határos módon semmim sem tört el” – idézi Lorenzót a Motorsport.com.

A spanyol a fájdalmak ellenére is vissza tudott még ülni a Hondára a nap második felében, s bár nem tudott teljes bedobással körözni, így is fontos volt, hogy kipróbálják a tervezett dolgokat. S ha már tesztelés: a Repsol-garázs másik felén Marc Marquez is érdekes dolgokkal kísérletezett hétfőn, hiszen a harmadik helyen záró címvédő a 2018-as motorról is próbálgatott elemeket. „Kipróbáltunk egy új vázat és aerodinamikai újításokat. A HRC összevegyített néhány dolgot, hogy felmérjük, milyen irányba akarunk haladni a jövőben. Alapvetően az egyik elem a 2018-as burkolat volt, amelyet Nakagami használt. Egyszerűen csak próbálgattunk 2018-as és 2019-es dolgokat vegyítve, hogy lássuk, merre kell haladnunk” – magyarázta Marquez.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: