Még a barcelonai verseny első szakaszában jártunk, amikor Jorge Lorenzo a 10-es kanyarban elcsúszott, magával sodorva Andrea Doviziosót, Maverick Vinalest és Valentino Rossit is. A legfontosabb hír ezzel kapcsolatban, hogy bár például Vinales súlyos szankciót követelt volna honfitársának, a felügyelők végül úgy döntöttek, nem büntetik Lorenzót – ellentétben például az Aleix Espargarót kiütő Bradley Smithszel.
Lorenzo a Crash.net hasábjain részletesen is elmondta, mi is történt az ominózus pillanatban: „Jól rajtoltam, rengeteg pozíciót javítottam, és nagyon jól éreztem magam a motoron: jobban, mint a hétvége többi részében, és sokat nyertem a féktávokon. Aztán a balesetet megelőző kigyorsításon Mavericknek el kellett vennie a gázt, nehogy nekimenjen Marcnak, ezt pedig kihasználtam, elkaptam a szélárnyékát és előkészítettem az előzést. De lehet, hogy rossz pillanatban próbáltam megelőzni Mavericket, és főleg a rossz helyen.”
„Tudtam, hogy trükkös kanyarról van szó, hasonlóan az austini elsőhöz, és sok ehhez hasonló balesetet láttam az összes kategóriában, 2016-ban velem is megtörtént ez Iannonével. Szóval talán kissé túl izgatott voltam, mert jól éreztem magam és úgy véltem, még gyorsabb tudnék lenni. Nem vettem őrült féktávot. Többé-kevésbé Maverick mellett voltam, és normál módon fékeztem. A problémát az jelentette, hogy túl sok versenyző van körülöttünk. Elöl ment Dovi, aki nagyon szépen előkészítette a kanyar kijáratát, széles íven fordulva. Ezért egyre közelebb kerültem Dovihoz, és annak érdekében, hogy ne ütközzek neki, keményebben kellett használnom az első féket, ettől pedig elment az eleje.”
„Úgy vélem, ugyanez másik kanyarban nem történt volna meg, de akkor sem történt volna meg, ha nem akkor próbálok előzni. Szóval több tényező kombinációjának volt ez köszönhető. Természetesen a legrosszabb dolog a saját bukásom mellett, hogy három másik versenyző is elesett emiatt. Hiszen ők a vb-címért harcolnak, míg én nem, én elég messze vagyok, alig van pontom, szóval nem számít, hogy bukok-e vagy sem. Jól rajtoltam, de szívesebben buktam volna most egyedül. Nem elegendő egy bocsánatkérés jelenleg: elnézést kell kérnem, nagyon sajnálom, de megértem, hogy ez most nem elég. De a mentségemre szóljon, hogy ez a fajta kanyar korábban is sok gondot okozott, és a jövőben is fog még.”
A Repsol Honda versenyzője megérti Vinales idegességét: „Mint mindig, sokféle vélemény létezik. Az enyém az, hogy az ilyen jellegű kanyarok okozhatnak ilyen bukásokat. De megértem Maverick reakcióját, mert velem is fordult elő már ilyen, és én is hasonlóképp reagáltam. Egy szavam sem lehet rá. Természetesen hálás vagyok, hogy Valentino többé-kevésbé azt mondta, amit én is. Beszéltem Dovival is, aki korrektül elfogadta a bocsánatkérésemet, de persze ez most nem elegendő. Megértem a reakciókat, nekem is voltak ilyenek, amikor velem történt hasonló. Ilyen a versenyzés, igyekszem a jövőre nézve tanulni ebből az ilyen kanyarokat illetően, de a múltat nem tudom megváltoztatni. Sajnálom őket.”
Lorenzo elmondta: megpróbált személyesen is elnézést kérni az érintettektől. Először a Ducati bokszához sétált át, ahol Doviziosótól és Gigi Dall’Ignától is bocsánatot kért, a Yamahánál azonban nem találta a versenyzőket, így többek között Massimo Meregallival beszélt az incidensről. Az ötszörös vb-első azért is bánhatja a történteket, mert amúgy végre történt valamiféle fejlődés az eddig küszködő motoros teljesítményében, hiszen az időmérőn befért a Q2-be, a futam elején pedig az élbolyban haladt:„Összességében előreléptünk a hétvége során, különösen a futamon, ráéreztem néhány dologra, amellyel gyorsabb és magabiztosabb tudtam lenni, és jó úton járunk afelé, hogy jobbá tegyük a motort, főleg számomra. Hétfőn is rengeteg dolgot kipróbálunk, amelyek szintén sokat jelenthetnek.”