DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Fordulatos finálé után a Kawasaki nyert Le Mans-ban

Bár főként Randy de Puniet döbbenetesen erős tempójával a #111-es Honda a hajrában megszorongatta őket, végül a verseny jelentős részében vezető #11-es Team SRC Kawasaki győzött a legendás 24 órás viadalon, s ezzel a vb-összetettben is az élre állt a dobogót teljessé tévő #2-es Suzuki előtt.

Már az eleje is mozgalmasan alakult a 42. Le Mans-i 24 órás motorversenynek, hiszen rögtön az első körben páros baleset történt, amely miatt a biztonsági autót is pályára küldték. Szintén még az első órában bukott a címvédő F.C.C. TSR Honda Mike di Meglióval a nyeregben, így ők rögtön kiszálltak a győzelemért folyó csatából. Bár vasárnap reggelre egészen a hatodik helyig küzdötték vissza magukat, egy újabb műszaki hiba miatt bekövetkező esés után ismét a bokszba kényszerültek. Persze nem csak ők kerültek bajba: a YART Yamahától és a pole-ból induló #6-os BMW-től egyaránt búcsúzni kényszerültünk az éjszaka folyamán.


Az élen így három alakulat csatázott egymással: a #11-es SRC Kawasaki (Jeremy Guarnoni, David Checa, Erwan Nigon), a #2-es Suzuki Endurance Racing Team (Gregg Black, Etienne Masson, Vincente Philippe) és a #111-es Honda Endurance Racing (Randy de Puniet, Yonny Hernandez, Sebastien Gimbert). A SERT még szombat délután meglátogatta rövid időre a kavicságyat, míg a Honda nem sokkal éjfél után gyűjtött be egy kicsúszást De Puniet révén, így a verseny jelentős részét a Kawasaki uralta. A Honda azonban nem adta fel: előbb a Suzukival vívtak nagy csatát a második helyért, majd főként De Puniet elképesztő tempójának köszönhetően a #11-est is üldözőbe vették – és az sem vetette vissza őket, hogy vasárnap délelőtt még egy biztonsági autós fázis miatt közel fél percet újfent buktak a riválisokkal szemben.

lemansmotor1
 



Nagyjából 1 óra 20 perccel a vége előtt De Puniet utol is érte Checát, s átvette a vezetést az órákig élen álló Kawasakit. Az utolsó etapra Hernandez és Guarnoni ült fel a motorokra, ám a Hondának az eltolt bokszkiállási ütem miatt az üzemanyagra is figyelnie kellett a fináléban. A #101-es gép bukása és az így pályára került olaj okán beküldött safety car pedig meg is pecsételte a sorsukat: a biztonsági autó kiállása után Guarnoni azonnal visszavette a vezetést, s már vissza sem nézett a leintésig: a #11-es Kawasaki nyert az utolsó körben még egyszer tankoló #111-es Honda előtt – ezzel a „zöldek” 2016 után diadalmaskodtak ismét Le Mans-ban, összességében pedig a 14. sikerüket aratták. A dobogót a #2-es Suzuki tette teljessé, őket a Wepol Racing #13-as Yamahája és a Bolliger #8-as Kawasakija előtt, míg a Superstock-kategóriában a Motors Events #50-es Suzukija lett az első. A világbajnoki összetettben ugyancsak az élre állt a Team SRC Kawasaki, folytatás három hét múlva a Slovakia Ring-i 8 órással.

A Le Mans-i 24 órás végeredménye (a top 20):

lemansmotor

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: